דרוש מידע ארגנת עצומה להוספת חופים נפרדים לציבור החרדי

  • הוסף לסימניות
  • #63
לכל אלה שצופים פה באשכול [למעלה מאלף]אם אפשר לא רק לצפות אלא גם להיכנס פה לקישור ולחתום על העצומה, -כן זה הדבר שעוד יכול להיות שיביא לשינוי המיוחל.
זה סופר כל כניסה פעם נוספת
תיאורטית זה זה יכול להיות 5 משתמשים שנכנסו 200 פעמים לאשכול
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
  • הוסף לסימניות
  • #66
אם זה רלוונטי למישהו, בהסכמים הקואליציוניים הוסכם על הוספת חופים נפרדים...
ואוו! גם פסקת התגברות על הפרק, ועוד עשרות חוקים ששנים חיכינו להם!!
אתחלתא דגאולה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
אני תושבת אשדוד,
ולצערי הרב לא יכולה ליהנות מהחוף שאת הוצאותיו אני משלמת.

קודם כל, יש אליו אוטובוסים מכלללל הארץ.
למה זה ככה?
למה מפתח תקווה יש אוטובוס לחוף הים באשדוד,
בעוד עיר החוף תל אביב קרובה הרבה יותר?
כנ"ל מודיעין עילית, ירושלים, וכו' וכו'.

דבר שני, החוף נורא קטן ולא מספיק גם לתושבי העיר עצמם,
קל וחומר שלא לכל ההמונים שמגיעים מרחבי הארץ.

צריך לעשות יום אחד רק לתושבי העיר.
הם משלמים על הוצאות הניקיון וכו' וכו',
רואים את הים כל הזמן מרחוק, ולא יכולים להשתכשך בו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
אני תושבת אשדוד,
ולצערי הרב לא יכולה ליהנות מהחוף שאת הוצאותיו אני משלמת.

קודם כל, יש אליו אוטובוסים מכלללל הארץ.
למה זה ככה?
למה מפתח תקווה יש אוטובוס לחוף הים באשדוד,
בעוד עיר החוף תל אביב קרובה הרבה יותר?
כנ"ל מודיעין עילית, ירושלים, וכו' וכו'.

דבר שני, החוף נורא קטן ולא מספיק גם לתושבי העיר עצמם,
קל וחומר שלא לכל ההמונים שמגיעים מרחבי הארץ.

צריך לעשות יום אחד רק לתושבי העיר.
הם משלמים על הוצאות הניקיון וכו' וכו',
רואים את הים כל הזמן מרחוק, ולא יכולים להשתכשך בו.
אני לא תושב עיר חוף
ובכ"ז לענ"ד אני חושב אחרת
מפני שגם לציבור הכללי כל תושבי הארץ יורדים אל ערי החוף,
והוא נכס של כולם,
וגודל החופים (הכללי) הינו לפי הביקוש של כלל תושבי המדינה
וב"חוף נפרד", חוסר ההיצע אינו משום "שפירגנו" רק לתושבי אשדוד,
אלא משום שלא פירגנו לכלל התושבים החרדים בארץ...
ומדובר במצוקה "כלל חרדית",
למרות שבטח מגיע לכם
אבל זה על חשבון הכוס מים של כולם...
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
@בחור חושב -חשוב
יש לך מידע כמותי על ההפליה?
זתומר'ת ברור שיש הפליה את זה כולנו מרגישים כשאנחנו מחליטים לנסוע או דווקא שלא לנסוע לים...
אבל בכל אופן כשמגיעים למישהו שמסכים להקשיב או כדי להכריח מישהו לעשות את הפעולה הפשוטה הזו, זה לא מספיק..
צריך לבוא אם נתונים מספריים על אחוז החרדים שומתומ"צ
(וזנים נוספים שמסיבות דתיות ואחרות צורכים דווקא חופים נפרדים)
וביחס לזה מספר וגודל החופים המוכרזים הנפרדים ושאינם כאלה
אני בטוח שמישהו כבר עשה לך את העבודה רק צריך למצוא אותו (נדמה לי שלשכת הרב מקלב התעסקה בנתונים האלו בעבר אבל אינני בטוח)
בדקתי מלמעלה את הנתונים ונראה שאין אפליה "רשמית".
בישראל יש בסך הכל 94 חופים מוכרזים "רגילים" מעורבים.
לעומת זאת יש 17 חופים נפרדים לציבור החרדי.
הציבור החרדי הוא בערך 14 אחוזים מאוכלוסיית המדינה והוא בעיקר משתמש בחופים הנפרדים.
כך שאי אפשר לומר שיש אפליה.
הסיבה שיש עומס כל כך גדול על החופים הנפרדים זה לא בגלל אפליה אלא מכמה סיבות אחרות.
1. כל החופים הפרטיים הם מעורבים, כנ"ל שמורות טבע המשמשות כחופים (ואין סיבה שהם יהפכו לנפרדים).
2. כל החופים הלא מוכרזים הם מעורבים, וכמובן אי אפשר להפוך אותם לנפרדים כי הם לא מוכרזים.
3. הציבור החרדי נמצא בעיקר במרכז ויש כמה חופים גדולים שנמצאים באזורים מרוחקים (כמו עכו ונהריה) או במקומות שחרדים לא מגיעים אליהם בעונת הרחצה (כמו החוף הנפרד באילת).
כך שאין הרבה מה לעשות בנידון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
בדקתי מלמעלה את הנתונים ונראה שאין אפליה "רשמית".
בישראל יש בסך הכל 94 חופים מוכרזים "רגילים" מעורבים.
לעומת זאת יש 17 חופים נפרדים לציבור החרדי.
הציבור החרדי הוא בערך 14 אחוזים מאוכלוסיית המדינה והוא בעיקר משתמש בחופים הנפרדים.
כך שאי אפשר לומר שיש אפליה.
הסיבה שיש עומס כל כך גדול על החופים הנפרדים זה לא בגלל אפליה אלא מכמה סיבות אחרות.
1. כל החופים הפרטיים הם מעורבים, כנ"ל שמורות טבע המשמשות כחופים (ואין סיבה שהם יהפכו לנפרדים).
2. כל החופים הלא מוכרזים הם מעורבים, וכמובן אי אפשר להפוך אותם לנפרדים כי הם לא מוכרזים.
3. הציבור החרדי נמצא בעיקר במרכז ויש כמה חופים גדולים שנמצאים באזורים מרוחקים (כמו עכו ונהריה) או במקומות שחרדים לא מגיעים אליהם בעונת הרחצה (כמו החוף הנפרד באילת).
כך שאין הרבה מה לעשות בנידון.
1. צריך להוסיף גם את הציבור הדתי או חלק גדול ממנו.
2. יש לשער גם את גודל החופים ולא רק את מספרם
3. עניין המיקום אינו תירוץ, חוף אמור להיות נגיש לאוכלוסיה הזכאית לו.
4. בענין שמורות הטבע והנחלים היה תוכנית כלשהיא של עידית סילמן בענין (הערכה שלי שלא יצא מזה כלום. במקרה הטוב)
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
1. צריך להוסיף גם את הציבור הדתי או חלק גדול ממנו.
2. יש לשער גם את גודל החופים ולא רק את מספרם
3. עניין המיקום אינו תירוץ, חוף אמור להיות נגיש לאוכלוסיה הזכאית לו.
4. בענין שמורות הטבע והנחלים היה תוכנית כלשהיא של עידית סילמן בענין (הערכה שלי שלא יצא מזה כלום. במקרה הטוב)
1. רוב מוחלט של המשתמשים בחופים הנפרדים הם חרדים, נכון שגם דתלי"ם חזקים משתמשים בהם אבל אין כל כך דרך לבדוק את זה והם יחסית מיעוט זניח.
2. שיערתי את גודל החופים בערך, החופים הגדולים מחולקים לפי מספר תחנות הצלה וחישבתי כל תחנה כחוף אחר.
3. נכון, אבל אם הולכים לפי אזור מגורים רוב החופים לא נמצאים בערים חרדיות ואין יחס כמעט בין התושבים החרדים של העיר לחוף הנפרד שלו (מי שמשלם על החוף הם תושבי העיר).
4. אין כל כך סיכוי שיהיה משהו כזה (אני דברתי על שמורות הטבע בחופי הים כמו חוף אכזיב או חוף דור).
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
לא צריך להינות ראש בקיר גם אם יכול להיות שצדקת ויש מספיק חופים בהתאם לחלקינו באוכלוסייה עדיין כיון שיש מחסור [וע''ז אין ויכוח] צריך לבדוק מה הגורם לזה,
יכול להיותשכמו שכתבת הציבור החרדי לא הולך לחופים רחוקים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
לא צריך להינות ראש בקיר גם אם יכול להיות שצדקת ויש מספיק חופים בהתאם לחלקינו באוכלוסייה עדיין כיון שיש מחסור [וע''ז אין ויכוח] צריך לבדוק מה הגורם לזה,
יכול להיותשכמו שכתבת הציבור החרדי לא הולך לחופים רחוקים.
מה לעשות שמקבלי ההחלטות בנושאים האלו הם בדר"כ ראש בקיר...
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
אני תושבת אשדוד,
ולצערי הרב לא יכולה ליהנות מהחוף שאת הוצאותיו אני משלמת.

קודם כל, יש אליו אוטובוסים מכלללל הארץ.
למה זה ככה?
למה מפתח תקווה יש אוטובוס לחוף הים באשדוד,
בעוד עיר החוף תל אביב קרובה הרבה יותר?
כנ"ל מודיעין עילית, ירושלים, וכו' וכו'.

דבר שני, החוף נורא קטן ולא מספיק גם לתושבי העיר עצמם,
קל וחומר שלא לכל ההמונים שמגיעים מרחבי הארץ.

צריך לעשות יום אחד רק לתושבי העיר.
הם משלמים על הוצאות הניקיון וכו' וכו',
רואים את הים כל הזמן מרחוק, ולא יכולים להשתכשך בו.
החוף של כולם, אם לא מתאים לך לשלם ארנונה תעברי עיר ואז תשלמי על כולם על איזה פארק יפה או על הכביש לכותל, דרך אגב עיריית אשדוד אחת העשירות בארץ בגלל הנמל, אז ביחסי לא בטוח שהחוף ממומן ע"י תושבים
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
1. צריך להוסיף גם את הציבור הדתי או חלק גדול ממנו.
1. רוב מוחלט של המשתמשים בחופים הנפרדים הם חרדים, נכון שגם דתלי"ם חזקים משתמשים בהם אבל אין כל כך דרך לבדוק את זה והם יחסית מיעוט זניח.
אני לא חושב שאני מיעוט זניח...
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
אני לא חושב שאני מיעוט זניח...

אתה לא מיעוט זניח, אתה בן אדם אחד:p:p
וברצינות.

יתכן שאני טועה, אבל מיעוט זניח לעניין זה אומר שזה צריך להיות בסדר גודל של 200000 איש, ולא נראה לי שזה הכיוון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #79
בדקתי מלמעלה את הנתונים ונראה שאין אפליה "רשמית".
לא צריך להינות ראש בקיר גם אם יכול להיות שצדקת ויש מספיק חופים בהתאם לחלקינו באוכלוסייה עדיין כיון שיש מחסור [וע''ז אין ויכוח] צריך לבדוק מה הגורם לזה,
וזה עדיין לא מסביר. האם יש חוף שעמוס באיזה יום בשנה, רבע או עשירית ממה שעמוס חוף חרדי בחודשי הקייץ?
אולי אני פשוט לא יודע.. כי לא הייתי שם, אבל נדמה לי שהתשובה שלילית.

3. נכון, אבל אם הולכים לפי אזור מגורים רוב החופים לא נמצאים בערים חרדיות ואין יחס כמעט בין התושבים החרדים של העיר לחוף הנפרד שלו (מי שמשלם על החוף הם תושבי העיר).
שאלה: למדינה אין חלק בזה? הרי שר הפנים נדמה לי קובע, והיו גם מקרים שעריית בני ברק שכרה מהרצלייה, ואם זה חשוב למדינה יש הרבה מאוד דרכים.
ולתשומת ליבכם: החופים ה'תל-אביבים' כדוגמא משרתים את פתח תקוה ועד ערביי ישראל, שם זה בסדר?
אלא מה: למי זה חשוב? או: כמה חשוב לבג"ץ והתקשורת שזה לא יקרה (ספוילר: יותר מאיתנו כנראה).
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה