דרוש מידע אשמח לעזרה, שבוע 37 האם ואיך לצאת לעבוד?

  • הוסף לסימניות
  • #1
שלום וברכה שאלה בשם אשתי שנמצאת בשבוע 37 ב"ה ועכשיו היא עם צירים מוקדמים לא מרגישה טוב וכו',
היא עובדת כשכירה ולא כעצמאית, השאלה היא איך ומה כדאי לעשות,
לצאת לחופשת לידה מוקדמת?
לעשות זאת על ימי מחלה?
נשמח למידע מפורט אנחנו לא בקיאים בנושא כלל.
תודה מראש
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
מה ימי מחלה יש לה בצבירה? משלמים מהיום הראשון?
זה יכול להוריד לה בדמי לידה אם תקבל שכר חודש אחרון יותר נמוך משאר החודשים
אני במצבה הייתי לוקחת מחלה אם יש בצבירה ויוצאת לחלד ביום האחרון של החודש הלועזי - 30/11 כדי שחודש 11 לא יחשב בתור חלק מהממוצע
אם לוקחים חלד מוקדם אז צריך לחזור יותר מוקדם וזה לא כדאי
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אני יודעת שזה נשמע מעצבן, אבל, כדאי שתתאפס ופשוט תצא לעבודה.....כי 37 זה באמת מוקדם וחופשי יכול להיות שתלד ב40 או אפילו 42....
אז חבל לכם על הימי מחלה וחבל גם שהדמי לידה יהיו נמוכים יותר כי החודש הזה עדיין קריטי לכם לגובה השכר
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
מה ימי מחלה יש לה בצבירה? משלמים מהיום הראשון?
זה יכול להוריד לה בדמי לידה אם תקבל שכר חודש אחרון יותר נמוך משאר החודשים
אני במצבה הייתי לוקחת מחלה אם יש בצבירה ויוצאת לחלד ביום האחרון של החודש הלועזי - 30/11 כדי שחודש 11 לא יחשב בתור חלק מהממוצע
אם לוקחים חלד מוקדם אז צריך לחזור יותר מוקדם וזה לא כדאי
יש 32 ימי מחלה, ונראה לי שמשלמים כבר מהיום הראשון ולאחמ"כ זה יורד קצת,
השאלה היא אם גם ככה היא תקבל פחות בחל"ד כי על ימי מחלה לא מקבלים מלא, וזה יכנס לממוצע
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
ש 32 ימי מחלה, ונראה לי שמשלמים כבר מהיום הראשון ולאחמ"כ זה יורד קצת,
השאלה היא אם גם ככה היא תקבל פחות בחל"ד כי על ימי מחלה לא מקבלים מלא, וזה יכנס לממוצע
אם משלמים מהיום הראשון - זה מעולה
אין כזה דבר שיורד בהמשך
השאלה- למה שלא תעבוד? שתעבוד ותלד
היא בשלב שזה בסדר ללדת
כל אישה בשלב הזה היתה רוצה לשבת בבית ולקבל כסף
אבל זה החיים
אם אין סיבה רפואית - הייתי משכנעת אותה ללכת לעבוד להעביר את הזמן עד הלידה
הישיבה בבית לספור צירים כל 5 דקות לא בריאה ולא מביאה איתה בריאות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
שלום וברכה שאלה בשם אשתי שנמצאת בשבוע 37 ב"ה ועכשיו היא עם צירים מוקדמים לא מרגישה טוב וכו',
היא עובדת כשכירה ולא כעצמאית, השאלה היא איך ומה כדאי לעשות,
לצאת לחופשת לידה מוקדמת?
לעשות זאת על ימי מחלה?
נשמח למידע מפורט אנחנו לא בקיאים בנושא כלל.
תודה מראש
אולי תשובה פחות פופולרית אבל אם היא לא מרגישה טוב ויש לה התחלה של צירים וכאלה חושבת שכדאי שתנוח בבית, מגיע לה! אם יש מספיק ימי מחלה אז שתקף ימי מחלה ואם לא אז שתצא לחופשת לידה כבר מעכשיו. אתה יכול להשלים הכנסה כדי שלא יהיה מחסור בהכנסה אבל אישה לפני לידה לא אמורה לעבוד על כוחותיה האחרונים רק בשביל לא להוריד מהדמי לידה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
אני יודעת שזה נשמע מעצבן, אבל, כדאי שתתאפס ופשוט תצא לעבודה.....כי 37 זה באמת מוקדם וחופשי יכול להיות שתלד ב40 או אפילו 42....
אז חבל לכם על הימי מחלה וחבל גם שהדמי לידה יהיו נמוכים יותר כי החודש הזה עדיין קריטי לכם לגובה השכר
את באמת חושבת שאשה עם צירים בשבוע 37 תלד בשבוע 42? לא נראה שצריך לקחת ריזיקה כ"כ גדולה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
לדעתי שתיקח מחלה- אין מצווה לעבוד עם צירים ולהתענות
ולקראת סוף חודש לועזי שתראה מה קורה איתה ואיזה חודשים כדאי שיהיו בממוצע- אם בחודש 11 ירד לה מהשכר שתצא לחלד ב30/11 ואז ייחשב לה ממוצע של 8-9-10
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
את באמת חושבת שאשה עם צירים בשבוע 37 תלד בשבוע 42? לא נראה שצריך לקחת ריזיקה כ"כ גדולה...
זה יכול בהחלט לקרות. (לא חייב, אבל ייתכן) וזה לא ריזיקה, זה פשוט מציאות.
ואני יותר מתחברת לתשובה הזאת -
אולי תשובה פחות פופולרית אבל אם היא לא מרגישה טוב ויש לה התחלה של צירים וכאלה חושבת שכדאי שתנוח בבית, מגיע לה! אם יש מספיק ימי מחלה אז שתקף ימי מחלה ואם לא אז שתצא לחופשת לידה כבר מעכשיו. אתה יכול להשלים הכנסה כדי שלא יהיה מחסור בהכנסה אבל אישה לפני לידה לא אמורה לעבוד על כוחותיה האחרונים רק בשביל לא להוריד מהדמי לידה.
!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
את באמת חושבת שאשה עם צירים בשבוע 37 תלד בשבוע 42? לא נראה שצריך לקחת ריזיקה כ"כ גדולה...
כן, זה בהחלט יכול לקרות.
לרוב, צירים בשלב הזה נקראים ברקסטון היקס. הם מכינים את הגוף ללידה אבל לא מנבאים מתי היא תתרחש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
אם משלמים מהיום הראשון - זה מעולה
אין כזה דבר שיורד בהמשך
השאלה- למה שלא תעבוד? שתעבוד ותלד
היא בשלב שזה בסדר ללדת
כל אישה בשלב הזה היתה רוצה לשבת בבית ולקבל כסף
אבל זה החיים
אם אין סיבה רפואית - הייתי משכנעת אותה ללכת לעבוד להעביר את הזמן עד הלידה
הישיבה בבית לספור צירים כל 5 דקות לא בריאה ולא מביאה איתה בריאות...
מותר לה להיות בבית ולהתארגן ללידה בנחת
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
  • הוסף לסימניות
  • #15
אולי תשובה פחות פופולרית אבל אם היא לא מרגישה טוב ויש לה התחלה של צירים וכאלה חושבת שכדאי שתנוח בבית, מגיע לה! אם יש מספיק ימי מחלה אז שתקף ימי מחלה ואם לא אז שתצא לחופשת לידה כבר מעכשיו. אתה יכול להשלים הכנסה כדי שלא יהיה מחסור בהכנסה אבל אישה לפני לידה לא אמורה לעבוד על כוחותיה האחרונים רק בשביל לא להוריד מהדמי לידה.
בלי קשר לדמי לידה, לדעתי לא טוב לשבת בבית ולהמתין לה, אלא אם כן מדובר בעבודה פיזית קשה. במיוחד אם מדובר בלידה ראשונה ואין הרבה מה לעשות.
לא אומרת שמומלץ לעבוד עד כלות הכוחות ולהגיע סחוטים ללידה, אבל לעבוד בקליל עוד כמה שבועות רק יעזור. לא טוב גם להגיע ללידה עם עצבים מרוטים מישיבה משמימה בבית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
בלי קשר לדמי לידה, לדעתי לא טוב לשבת בבית ולהמתין לה, אלא אם כן מדובר בעבודה פיזית קשה. במיוחד אם מדובר בלידה ראשונה ואין הרבה מה לעשות.
לא אומרת שמומלץ לעבוד עד כלות הכוחות ולהגיע סחוטים ללידה, אבל לעבוד בקליל עוד כמה שבועות רק יעזור. לא טוב גם להגיע ללידה עם עצבים מרוטים מישיבה משמימה בבית.
כל דבר השאלה איך לוקחים את זה
עם הבית מלא בילדים זה יכול להיות תקופה מדהימה ,להיות רגועה לילדים,לארגן את הבית,לצאת לקניות
אם העבודה מחוץ לעיר לא ממליצה בכלל מנסיון!!!- נסעתי עם צירים הביתה בשבוע 39 אחרי שהתחיל לי צירים ב37
אין עניין לעבוד סתם
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
מה ימי מחלה יש לה בצבירה? משלמים מהיום הראשון?
זה יכול להוריד לה בדמי לידה אם תקבל שכר חודש אחרון יותר נמוך משאר החודשים
אני במצבה הייתי לוקחת מחלה אם יש בצבירה ויוצאת לחלד ביום האחרון של החודש הלועזי - 30/11 כדי שחודש 11 לא יחשב בתור חלק מהממוצע
אם לוקחים חלד מוקדם אז צריך לחזור יותר מוקדם וזה לא כדאי
לא מתאים להם , אבל:
ביטוח לאומי מחשב לפי החודשים השווים, פעם היו צריכים לבקש בקשה מיוחדת להתייחס לחודשים כך וכך, היום הם עושים את זה בלי לבקש
במידה וכן התיחסו לחודש האחרון שהיה פחות שווה- תמיד אפשר לערער ולבקש התיחסות לחודש אחר עקב קושי לעבוד בשלב זה
מוכח!
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
ואל תשכחו גם את הצד של המעסיק...
לא נכנסת בכלל מבחינה הלכתית, אבל יש מקומות שהבוס לא רואה את זה בכלל בעין יפה. סך הכל זה ממש כואב לו בכיס..
אז לפטר הוא לא יכול אבל הרבה דברים אחרים - כן. ובמיוחד הרושם הכללי מהעובדת.
מניסיון...

(במיוחד במקומות עבודה קטנים)
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
ביטוח לאומי מחשב לפי החודשים השווים,
לא מדויק.
בטוח לאומי עושה תחשיב לפי שלושה חודשים אחרונים ולפי ששה חודשים אחרונים.
מבין שני החישובים האלו הוא בוחר את השווה.
לא קיים מצב של בחירת חודשים בדילוג, למשל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
בכל מקרה צריך לראות באיזה רמה
האם לא מסוגלת לחשוב על משהו אחר
או משהו נסבל
הכי טוב להמשיך לעבוד, בלי להיות לחוצה מתי כבר יגיע...
אם לא מסוגלת,
ומדובר בצירים כואבים/ מציקים ברמה שקשה לתפקד בעבודה
אולי לחשוב כן על יציאה מוקדמת...
מסתבר שגם מבחינה הלכתית זה הגיוני שאם היא כאובה ממש, מגיע לה ימי מחלה.
לדעתי
יותר בריא לעבוד עד הרגע האחרון
ואפשר להיות תקופה מאוד ארוכה עם צירים...
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה