דרוש מידע אשמח לעזרה, שבוע 37 האם ואיך לצאת לעבוד?

  • הוסף לסימניות
  • #21
ואל תשכחו גם את הצד של המעסיק...
לא נכנסת בכלל מבחינה הלכתית, אבל יש מקומות שהבוס לא רואה את זה בכלל בעין יפה. סך הכל זה ממש כואב לו בכיס..
אז לפטר הוא לא יכול אבל הרבה דברים אחרים - כן. ובמיוחד הרושם הכללי מהעובדת.
מניסיון...

(במיוחד במקומות עבודה קטנים)
אני ממש לא בעד להתאבד בשביל מה המעסיק יחשוב
לפני לידה לגטימי מאודדדדד לקחת מחלה במיוחד אם יש צירים והעבודה מחוץ לעיר
מנסיון שלי זה לא השפיע כלום
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
את באמת חושבת שאשה עם צירים בשבוע 37 תלד בשבוע 42? לא נראה שצריך לקחת ריזיקה כ"כ גדולה...
ברור, לרב, צירים בשבוע 37 הם צירים מדומים, יכולים להיות כואבים ומציקים, אבל לא מעידים על לידה.....
ברור שהיא צריכה לבדוק שהם אכן מדומים ולא סדירים, שהולכים ומצטמצמים וכואבים יותר ויותר ואז זה ללכת למיון כבר.....
וכל התשובות שיענו לך לגבי כסף ודמי לידה וכו' זה מאד תלוי בך ואיך התפיסה שלך כלפי זה, אם מאד מאד דחוף לכם הדמי לידה המלאים, שתמשיך לעבוד, אם אתם אנשים יותר ברוגע אז שתעשה ימי מחלה ותתפנק קצת בבית לפני הלידה, כל האופציו סבבבה, אבל זה מאד תלוי מצב ואופי
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
יותר בריא לעבוד עד הרגע האחרון

בריאות הגוף או הנפש?
את רצינית? מנסיון שלך כשכירה?
חופש לפני לידה זה דבר מבורך בעיני
לא צריך לסוע ללידה מהעבודה- קרה לי פעם אחת וזה סיוטטטטט
צריך לנקות את הראש לפני, להתכונן בנחת, עם זמן לעצמך לפני שכמה חודשים אחר כך תשכחי אותך
, הולכת להיות תקופה מאוד עמוסה אחרי הלידה
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
בריאות הגוף או הנפש?
את רצינית? מנסיון שלך כשכירה?
חופש לפני לידה זה דבר מבורך בעיני
אני מדברת על בריאות הנפש
מנסיון שלי כשכירה
בלידה ראשונה יצאתי קודם (זה השתלם לי יותר, חודש מסויים היתה משכורת גבוהה במיוחד, ככה שלא עבדתי, אבל קיבלתי את ההפרש+ בדמי לידה....)
וספרתי את הימים והשעות פחות או יותר...

אולי בית עם ילדים, שצריך להתארגן ולהכין...
לא צריך לסוע ללידה מהעבודה- קרה לי פעם אחת וזה סיוטטטטט
גם לי קרה,
אז מה?
ראיתי את הכיוון, הודעתי שאני הולכת, לקחתי מונית הביתה, תיק ומשם לביה"ח

לספור צירים/ שעות/ ימים
זה היפך מבריאות הנפש
ואם מדובר בצירים קלאסים של חודש תשיעי...
לא מדברת על משהו קיצוני...
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
אני מדברת על בריאות הנפש
מנסיון שלי כשכירה
בלידה ראשונה יצאתי קודם (זה השתלם לי יותר, חודש מסויים היתה משכורת גבוהה במיוחד, ככה שלא עבדתי, אבל קיבלתי את ההפרש+ בדמי לידה....)
וספרתי את הימים והשעות פחות או יותר...

אולי בית עם ילדים, שצריך להתארגן ולהכין...

גם לי קרה,
אז מה?
ראיתי את הכיוון, הודעתי שאני הולכת, לקחתי מונית הביתה, תיק ומשם לביה"ח

לספור צירים/ שעות/ ימים
זה היפך מבריאות הנפש
ואם מדובר בצירים קלאסים של חודש תשיעי...
לא מדברת על משהו קיצוני...
צודקת שלידה ראשונה זה שונה את משתעממת בבית
אבל אמא לילדים שיודעת שחודש לא תתפקד בבית זה דבר מבורך לצאת קצת לפני.
לי זכור הנסיעה ללידה מהעבודה בתור סיוט. הייתי עיפה כי קמתי מוקדם בשביל לסוע ויותר כיף ונעים לצאת מהבית
ולהזכר מה עוד צריך בתיק כי לא תמיד הוא מוכן ב100%. לא צריך שיהיו כלים בכיור כשאת יוצאת ללידה
צריך לאכול נורמלי לפני. מי אוכל נורמלי בעבודה? מהעבודה להיות יותר מ 12 שעות בחדר לידה זה קשה וברור לי שזה שהגעתי ישר העבודה השפיע . בקורס אמרו לנו שלפני הלידה צריך להיות שבעים ורעננים
לא אומרת לקחת חודש לפני אבל אחרי כמה לידות ש"נפלתי" אליהם
לקחתי חופש משבוע 38
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
תבדקו שהמעסיק משלם את ימי המחלה לפני חופשת לידה.
אצלי בעבודה, המעסיק לא משלם ימי מחלה לפני יצאה לחל"ד. ומבחינתו, ברגע שיצאת, החופשת לידה מתחילה מרגע זה. אם יש התנגדות. הוא מבקש אישור מרופא תעסוקתי על הימים האלו וזה כמעט בלתי אפשרי לקבל אישור כזה. סיוט.
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
הישיבה בבית לספור צירים כל 5 דקות לא בריאה ולא מביאה איתה בריאות...
גם אני לא בעד לשבת בבית לפני לידה ראשונה.
עדיף להיות עסוקים.
ובלידה ראשונה בהחלט יכול לקחת הרבה זמן גם אם נראה שזה כבר מגיע...
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
מבלי להיכנס לשאלה מה יותר טוב- לעבוד עד הלידה או לצאת קודם
אם ימי המחלה גורמים לכך שתהיה ירידה משמעותית במשכורת הנוכחית, היא יכולה לקחת ימי מחלה, ואם היא לא תלד עד לסוף החודש הלועזי, לצאת לחופשת לידה בימים האחרונים של החודש.
ככה החודש הזה לא ייחשב לה בכל מקרה, כי הוא לא חודש שלם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
  • הוסף לסימניות
  • #30
לידיעת כל הנשים
החוק אומר שביטוח לאומי צריך לשלם בחודשים שלפני הלידה גם על ימי החופשה והמחלה
כמובן שבאוטומט הם לא עושים כך וצריך להגיש פניה אבל אני קיבלתי על כך כבר כמה לידות
ולשאלת פותח האשכול בעקבות מה שכתבתי קודם באם המעסיק משלם מהיום הראשון נראה שאין שום ענין לא לקחת את הימים כימי מחלה
מה שכן שתבדוק מה הכי נח לה לעשות כרגע (אני הייתי יושבת בבית וישנה כמה שאפשר מכינה את הבית ובכללי עוברת למצב של רוגע ולא סטרס של עבודה בית וכד' אף פעם לא מזיק לבוא ללידה עם כוחות ולא מתוך העבודה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
רצוי לעבוד. זה לא שהיא יכולה לצאת ולנפוש. היא רק תאמלל את עצמה בישיבה חסרת מעש ובספירת צירים.
אם יש היתכנות לעבודה מהבית - כדאי לנסות ולבקש. אפילו לצרף אישור רפואי.
שים לב שאם מדובר בהריון ראשון - לרוב סוחבים עד הסוף.
מניסיון של צירים מוקדמים משבוע 32 שגררו אשפוז + ביקורות בקופה שכל פעם הקפיצו למיון כי: 'את הרגע יולדת' (בסוף לידה בשבוע 40+). לא להילחץ, לבדוק אבל להישאר רגועים. תעסוקה הכי יעילה במצב הזה, אחרת מאבדים את הראש...
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
לידה קלה בזמנה.
הרבה לא יודעים שאישה בהריון שמועסקת משרה מלאה זכאית לקבל שכר על עד 40 שעות שנעדרה מעבודתה עקב בדיקות רפואיות (על פחות אחוזי משרה, חלק יחסי מסל השעות).
ולכן, אם החלטתם להתחיל את החופשה מעכשיו, וטרם ניצלתם שעות אלו, בימים כשתבקרו במרפאה תוכלו לקבל אישור על השעות הללו, לשלוח למעסיק ולקבל עליהן שכר. השעות לא על חשבון ימי מחלה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
לידה קלה בזמנה.
הרבה לא יודעים שאישה בהריון שמועסקת משרה מלאה זכאית לקבל שכר על עד 40 שעות שנעדרה מעבודתה עקב בדיקות רפואיות (על פחות אחוזי משרה, חלק יחסי מסל השעות).
ולכן, אם החלטתם להתחיל את החופשה מעכשיו, וטרם ניצלתם שעות אלו, בימים כשתבקרו במרפאה תוכלו לקבל אישור על השעות הללו, לשלוח למעסיק ולקבל עליהן שכר. השעות לא על חשבון ימי מחלה!
40 השעות מיועדות לטיפול בנושאים הקשורים להריון - בדיקות סוכרת, ביקורות שונות. לא עבור ימי מחלה - חוקית לא ניתן לנצל לזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
אם זו לא לידה ראשונה ויש אפשרות לקבל כסף ע"י ימי מחלה (אם היא לא מרגישה טוב אז לזה בדיוק נועדו הימים האלו!) אז אני ממש בדעה של לנוח בבית.
שתי לידות יצאתי בשבוע 37 והשבועות של החופש לפני הלידה היו החופש הכי כיף שהיה לי אי פעם לנוח לקרוא לארגן את הבית, למלא את המקפיא באוכל קפוא ופינוקים כמו עוגות וכדו' קניות ברוגע ותשומת לב לילדים.
היה לי ממש כיף לחזור אחרי הלידה לבית מתוקתק ונקי ומלא אוכל.
ממש לא ישבתי לספור צירים למרות שהיה לי כאלה!
אני מורה ועם ברזל נמוך כמו שהיה לי זה לא היה הגיוני לעמוד מול כיתה אבל בשביל לארגן בית זה היה פשוט מעולה!!!
מי שיש לה את האפשרות אני ממש ממליצה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
לידה קלה בזמנה.
הרבה לא יודעים שאישה בהריון שמועסקת משרה מלאה זכאית לקבל שכר על עד 40 שעות שנעדרה מעבודתה עקב בדיקות רפואיות (על פחות אחוזי משרה, חלק יחסי מסל השעות).
ולכן, אם החלטתם להתחיל את החופשה מעכשיו, וטרם ניצלתם שעות אלו, בימים כשתבקרו במרפאה תוכלו לקבל אישור על השעות הללו, לשלוח למעסיק ולקבל עליהן שכר. השעות לא על חשבון ימי מחלה!
אם היא זכאית לקבל שכר עבור בדיקות רפואיות, אז לקבל אותן עבור צירים מדומים או פינוקים אחרים זה פשוט גזל!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
אם היא זכאית לקבל שכר עבור בדיקות רפואיות, אז לקבל אותן עבור צירים מדומים או פינוקים אחרים זה פשוט גזל!!
אבל אם נניח היא הלכה לבדיקה רפואית על חשבון יום חופשי שלה או אחר הצהריים למרות שיכלה חוקית ללכת על חשבון העבודה ולקבל על כך כסף אז יתכן שכן מותר לה להוציא אישור ביקור במרפאה על יום אחר שלא הגיעה בו???
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
אם היא זכאית לקבל שכר עבור בדיקות רפואיות, אז לקבל אותן עבור צירים מדומים או פינוקים אחרים זה פשוט גזל!!
חבל שלא קוראים את מה שכתבתי:
בימים שתבקרו במרפאה תוכלו לקבל אישור על השעות הללו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
אבל אם נניח היא הלכה לבדיקה רפואית על חשבון יום חופשי שלה או אחר הצהריים למרות שיכלה חוקית ללכת על חשבון העבודה ולקבל על כך כסף אז יתכן שכן מותר לה להוציא אישור ביקור במרפאה על יום אחר שלא הגיעה בו???
ממש לא!
החוק לא בא להעניק לה 40 שעות מתנה על כך שהיא מואילה בטובה לעשות בדיקות על חשבון זמנה הפנוי. אלא להגן עליה, במידה ויש בדיקות שחייבים לערוך אותן בשעות העבודה - לתת לה את האופציה לעשות את זה בלי להפסיד כלכלית ולא שתאלץ לוותר על הבדיקות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
חבל שלא קוראים את מה שכתבתי:
בימים שתבקרו במרפאה תוכלו לקבל אישור על השעות הללו.
מדויק. אבל לא יעיל מבחינת השאלה שנשאלה (שלא לדבר על כך שהמזכירות לא מאפשרות דקה יותר, גם אם נסעת שעה הלוך וצפויה לך שעה נוספת לחזרה הביתה)
ואם במקום העבודה מסתכלים על השעות - צריך לבקש אישור מהרופאה לכל היום, נניח למקרה של בדיקת סוכרת שאין שום אפשרות לעבוד אחר כך.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה