אתגר: מחפשת מתכונים בלי פחמימות ובלי סוכר...

  • הוסף לסימניות
  • #1
אני עורכת ערב משפחתי בביתי וסגנון האירוח יהיה של "פינגר פוד" פרווה-חלבי, ז"א בר של דברים קטנים שאפשר לעבור, לקחת ביד או במזלגון ולאכול בביס או שניים.

הבעיה היא שיהיו לי אורחים שאסור להם לאכול פחמימות וסוכר - ורציתי להתאים מס' דברים גם בשבילם...

יש למישהו רעיונות בשבילי (חוץ מפלטת ירקות)?

אשמח לרעיונות גם בשביל בר האוכל וגם בשביל בר הקינוחים...

תודה רבה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אני מבשלת המון ללא פחמימות וסוכר (וגם המון עם...:()
אני פשוט מבשלת מתוך ספר בישול פצצתי, שמיועד לפסח לאלו האוכלים ללא שרויה. ככה אני מנטרלת את העניין של הפחמימות. מכאן ואילך יש לבחור מתכונים שלא מכילים סוכר.
שם הספר: "טעם של מסורת" מאת תמר אנש (פלדהיים). מומלץ בחום!

אני מעתיקה לך משם דברים שיכולים להתאים, ושעשיתי אני - מומלץ וטעים!

קיש פטריות

1 כוס פטריות טריות או משומרות
2 בצלים גדולים, פרוסים
2 כפות שמן
חצי כפית מלח
רבע כפית אגוז מוסקט - לבחירה
רבע כפית קארי - לבחירה
רבע כפית פלפל שחור
1 כפית אבקת שום
4 ביצים
1 כוס גבינת קוטג' או גבינה לבנה
כוס ורבע גבינה מגוררת מכל סוג שהוא

מחממים שמן במחבת עמוקה ומשחימים קלות את הבצל. מוסיפים את הפטריות והתבלינים.
מבשלים מספר דקות תוך כדי בחישה.
טורפים קלות את הביצים ומוסיפים לסיר
מוסיפים את הקוטג' או הגבינה הלבנה, ומחצית מכמות הגבינה המגוררת ומערבבים היטב.

מעבירים את התערובת לתבנית פאי ומפזרים מעליה את יתרת הגבינה המגוררת. אופים ללא כיסוי בחום בינוני (180 מעלות) כ 45 דקות, עד שהפשטידה יציבה וזהובה.

בגלל שביקשת דברים קטנים מהמזלגון לפה, נסי אולי לאפות אותה בתבניות סיליקון אישיות קטנטנות.
אני אופה כך כמעט כל פשטידה וזה חוסך את הצורך בחיתוך, ויוצא אלגנטי ויפה.
דווקא בקיש הזה, אין לי ניסיון עם אישיות.

פשטידת קישואים

6 קישואים בינוניים, פרוסים לפרוסות בעובי חצי ס"מ
2 כפות שמן
1 בצל גדול, פרוס
1 כוס פטריות משומרות, לבחירה
1 כפית מלח
חצי כפית פלפל שחור
חצי כוס גבינת קוטג'
חצי כוס גבינה לבנה 5%
חצי כוס גבינה צהובה, מגוררת

מחממים את השמן במחבת ומטגנים את הבצל כ 10 דקות עד להשחמה.
מוסיפים את הקישואים, מכסים ומאדים כ 10 דקות.
מעבירים את הבצל והקישואים לקערה ומוסיפים את הפטריות, התבלינים, גבינת הקוטג',
והגבינה הלבנה.
מעבירים מחצית מהתערובת לתבנית אפיה, מפזרים מעליה מחצית מכמות הגבינה הצהובה, ומוסיפים את יתרת התערובת.
מכסים ואופים בחום של 170 מעלות כ 45 דקות. מסירים את הכיסוי, מפזרים את יתרת הגבינה הצהובה, אופים 15 דקות נוספות עד שהגבינה נמסה ומבעבעת. מגישים מיד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אגב, סלט טונה הכי פשוט בעולם
מורכב מביצה קשה, מיונז (ביתי...) וטונה

ההבדל, למעוך במג'ימיקס. יוצא חלק, מוקצף מעדן!
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
מנגו - תודה רבה!
יש לי כמה שאלות...
מה עדיף לשים בקיש פטריות - קוטג' או גבינה לבנה?
כוס גבינה או קוטג' הכוונה גביע קטן או למדוד כוס?
ואיזה גבינה מניסיונך הכי טעים להוסיף? יש לי מלוחה מגורדת וצהובה מגורדת - מה עדיף?

לגבי סלט הטונה - תודה על הטיפ.

אם יש לך עוד מתכונים ורעיונות אשמח לשמוע, גם בגזרת המנה אחרונה (למרות שחשבתי לקנות תותים אבל בכל זאת...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
את יכולה להכין שיפודי (או קיסמי כדי שיהיה בגודל פינגר...)גבינה וירקות (קוביות גבינה קשה וירקות ומלמעלה חצי עגבנית שרי, מגלגלים בשמן זית עם פטרוזיליה קצוצה)

חני
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
רעיון אבל זה עדיין אותו דבר כמו פלטת ירקות וגבינות חוץ מצורת ההגשה...
אני מחפשת יותר בכיוון של משהו ש"ישביע" גם את אלו שלא יאכלו סנדביצ'ונים קטנים ולחמניות גבינה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נכתב ע"י מנגו;913623:
אני מבשלת המון ללא פחמימות וסוכר (וגם המון עם...:()
אני פשוט מבשלת מתוך ספר בישול פצצתי, שמיועד לפסח לאלו האוכלים ללא שרויה. ככה אני מנטרלת את העניין של הפחמימות. מכאן ואילך יש לבחור מתכונים שלא מכילים סוכר.
שם הספר: "טעם של מסורת" מאת תמר אנש (פלדהיים). מומלץ בחום!

אני מעתיקה לך משם דברים שיכולים להתאים, ושעשיתי אני - מומלץ וטעים!

קיש פטריות

1 כוס פטריות טריות או משומרות
2 בצלים גדולים, פרוסים
2 כפות שמן
חצי כפית מלח
רבע כפית אגוז מוסקט - לבחירה
רבע כפית קארי - לבחירה
רבע כפית פלפל שחור
1 כפית אבקת שום
4 ביצים
1 כוס גבינת קוטג' או גבינה לבנה
כוס ורבע גבינה מגוררת מכל סוג שהוא

מחממים שמן במחבת עמוקה ומשחימים קלות את הבצל. מוסיפים את הפטריות והתבלינים.
מבשלים מספר דקות תוך כדי בחישה.
טורפים קלות את הביצים ומוסיפים לסיר
מוסיפים את הקוטג' או הגבינה הלבנה, ומחצית מכמות הגבינה המגוררת ומערבבים היטב.

מעבירים את התערובת לתבנית פאי ומפזרים מעליה את יתרת הגבינה המגוררת. אופים ללא כיסוי בחום בינוני (180 מעלות) כ 45 דקות, עד שהפשטידה יציבה וזהובה.

בגלל שביקשת דברים קטנים מהמזלגון לפה, נסי אולי לאפות אותה בתבניות סיליקון אישיות קטנטנות.
אני אופה כך כמעט כל פשטידה וזה חוסך את הצורך בחיתוך, ויוצא אלגנטי ויפה.
דווקא בקיש הזה, אין לי ניסיון עם אישיות.

פשטידת קישואים

6 קישואים בינוניים, פרוסים לפרוסות בעובי חצי ס"מ
2 כפות שמן
1 בצל גדול, פרוס
1 כוס פטריות משומרות, לבחירה
1 כפית מלח
חצי כפית פלפל שחור
חצי כוס גבינת קוטג'
חצי כוס גבינה לבנה 5%
חצי כוס גבינה צהובה, מגוררת

מחממים את השמן במחבת ומטגנים את הבצל כ 10 דקות עד להשחמה.
מוסיפים את הקישואים, מכסים ומאדים כ 10 דקות.
מעבירים את הבצל והקישואים לקערה ומוסיפים את הפטריות, התבלינים, גבינת הקוטג',
והגבינה הלבנה.
מעבירים מחצית מהתערובת לתבנית אפיה, מפזרים מעליה מחצית מכמות הגבינה הצהובה, ומוסיפים את יתרת התערובת.
מכסים ואופים בחום של 170 מעלות כ 45 דקות. מסירים את הכיסוי, מפזרים את יתרת הגבינה הצהובה, אופים 15 דקות נוספות עד שהגבינה נמסה ומבעבעת. מגישים מיד.
לא ידעתי שאפשר לעשות הרבה דברים בלי פחמימות, איפה קונים את הספר שאמרת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
הספר הוא של פלדהיים. והוא כולו לפסח. פצצה!

הכי טעים קוטג'.
גביע קוטג' הוא בדיוק כוס, אל תטרחי למדוד
הכי טעים כמובן גבינה צהובה מגוררת. זה יוצר מראה מבריק חלק מלמעלה כי הגבינה מתמוססת ומתאחדת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
נכתב ע"י eden7115;913655:
רעיון אבל זה עדיין אותו דבר כמו פלטת ירקות וגבינות חוץ מצורת ההגשה...
אני מחפשת יותר בכיוון של משהו ש"ישביע" גם את אלו שלא יאכלו סנדביצ'ונים קטנים ולחמניות גבינה...
אפשר פרוט על הסנדביצים הקטנים
זה נשמע מעניין
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
את יכולה להכין קישאים קטנים ממולאים בגבינות
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
יש ספר נוסף, גם הוא של פלדהיים
"בישולייט"
הספר כעיקרון מבוסס על מתכונים דלי שומן, סוכר, ופחמימות
במתכונים רבים מוצעות חלופות שונות, שווה ומומלץ לעיין.

בנוסף, ניתן להגיש פטריות ממולאות בגבינות, טופו מוקפץ
ראשי כרובית מטוגנים, תחתיות ארטישוק, קציצות מדגים שונים (בהנחה שאתם אוכלים דגים עם חלב),
עם יהיו לי עוד רעיונות, אעלה
בהצלחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
נכתב ע"י TK;913880:
אפשר פרוט על הסנדביצים הקטנים
זה נשמע מעניין
אין לי זמן להתעסק עם בצק אז אני קונה באגטים ארוכים, חותכת אותם למס' חתיכות ואשים בפנים כל מיני מילויים שראיתי תמונות שלהם ונראו טוב:
לדוגמא עלי בייבי, פרוסת עגבניה, פרוסת גבינה מלוחה, פרוסת מלפפון, בצל סגול וכו'.
ממרחים ומטבלים שונים עם עלים, עגבניות וכו' - לא יודעת עדיין - נעשה כל מיני קומבינציות של מילויים.
אשתדל לצלם ולהעלות...

נכתב ע"י TK;913883:
את יכולה להכין קישאים קטנים ממולאים בגבינות
התכוונת לקישואים? רעיון - רק שאצלנו לא כ"כ מסמפטים את הירק הזה...

במקום זה ראיתי 2 רעיונות עם עגבניות:
1. עגבניות חצויות מרוקנות מתוכן וממולאות בגבינה בולגרית מגורדת, עם שום כתוש, שמיר קצוץ ופלפל אדום חתוך לקוביות קטנות. מגישים קר.
2. עגבניות חצויות מרוקנות מתוכן, ממולאות בבצל ופטריות מטוגנים מעורבבים עם פירורי לחם, גבינות בולגרית וצהובה מגורדות ופיטרוזיליה קצוצה. שמים מעל כל עגבניה ממולאת עוד קצת גבינה צהובה מגורדת ומכניסים לתנור ל-25 דק'.

האמת שעוד לא הכנתי את המתכונים האלה - אבל זה נשמע טעים אז משתפת...
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
רעיון מהיר לכריכונים
חברה אמרה לי במקום להכין פריקסה היא קונה מהשופרסל/ מאפיה בגטים קפואים(בצק לפני האפיה)
פורסת לגדלים שהיא מעונינת, מניחה בתבנית להפשרה והתפחה וממטגנת
ניתן למלא בסלט ביצים, טונה וחמוצים
סלומון מעושן ועגבנית שרי/ ממרח סלומון ביתי חסה ונבטים.
דבר נוסף שראיתי בקידוש בשבת זילפו על קרקר ממרח בטעם כבד(בצל ואגוזים ואפונה משומרת) ולמעלה נעצו חצי עגבנית שרי. מרשים ואכיל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
שימי לב, שהקפצת בטעות אשכול ישן.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה