אני מבשלת המון ללא פחמימות וסוכר (וגם המון עם...

)
אני פשוט מבשלת מתוך ספר בישול פצצתי, שמיועד לפסח לאלו האוכלים ללא שרויה. ככה אני מנטרלת את העניין של הפחמימות. מכאן ואילך יש לבחור מתכונים שלא מכילים סוכר.
שם הספר: "טעם של מסורת" מאת תמר אנש (פלדהיים). מומלץ בחום!
אני מעתיקה לך משם דברים שיכולים להתאים, ושעשיתי אני - מומלץ וטעים!
קיש פטריות
1 כוס פטריות טריות או משומרות
2 בצלים גדולים, פרוסים
2 כפות שמן
חצי כפית מלח
רבע כפית אגוז מוסקט - לבחירה
רבע כפית קארי - לבחירה
רבע כפית פלפל שחור
1 כפית אבקת שום
4 ביצים
1 כוס גבינת קוטג' או גבינה לבנה
כוס ורבע גבינה מגוררת מכל סוג שהוא
מחממים שמן במחבת עמוקה ומשחימים קלות את הבצל. מוסיפים את הפטריות והתבלינים.
מבשלים מספר דקות תוך כדי בחישה.
טורפים קלות את הביצים ומוסיפים לסיר
מוסיפים את הקוטג' או הגבינה הלבנה, ומחצית מכמות הגבינה המגוררת ומערבבים היטב.
מעבירים את התערובת לתבנית פאי ומפזרים מעליה את יתרת הגבינה המגוררת. אופים ללא כיסוי בחום בינוני (180 מעלות) כ 45 דקות, עד שהפשטידה יציבה וזהובה.
בגלל שביקשת דברים קטנים מהמזלגון לפה, נסי אולי לאפות אותה בתבניות סיליקון אישיות קטנטנות.
אני אופה כך כמעט כל פשטידה וזה חוסך את הצורך בחיתוך, ויוצא אלגנטי ויפה.
דווקא בקיש הזה, אין לי ניסיון עם אישיות.
פשטידת קישואים
6 קישואים בינוניים, פרוסים לפרוסות בעובי חצי ס"מ
2 כפות שמן
1 בצל גדול, פרוס
1 כוס פטריות משומרות, לבחירה
1 כפית מלח
חצי כפית פלפל שחור
חצי כוס גבינת קוטג'
חצי כוס גבינה לבנה 5%
חצי כוס גבינה צהובה, מגוררת
מחממים את השמן במחבת ומטגנים את הבצל כ 10 דקות עד להשחמה.
מוסיפים את הקישואים, מכסים ומאדים כ 10 דקות.
מעבירים את הבצל והקישואים לקערה ומוסיפים את הפטריות, התבלינים, גבינת הקוטג',
והגבינה הלבנה.
מעבירים מחצית מהתערובת לתבנית אפיה, מפזרים מעליה מחצית מכמות הגבינה הצהובה, ומוסיפים את יתרת התערובת.
מכסים ואופים בחום של 170 מעלות כ 45 דקות. מסירים את הכיסוי, מפזרים את יתרת הגבינה הצהובה, אופים 15 דקות נוספות עד שהגבינה נמסה ומבעבעת. מגישים מיד.