דרוש מידע באיזה גיל ילדים אמורים להתחיל לדבר?

  • הוסף לסימניות
  • #2
בדיקת שמיעה עשו?
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
עד עכשיו הוא דיבר ממש רק בסיסי כמו אבא אמא אייתה (הביתה) תות (לשתות) וזהו עכשיו הוא כבר מתחיל ממש לדבר והיו לנו ילדים שבגיל שנתיים כבר אמרו משפטים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
הוא בעיכוב זה ברור
אבל יש ילדים שמדביקים את הקצב
דבר ראשום בדיקת שמיעה קודם אצל אףאוזן גרון לראות אם יש נוזלים
אז צריך ליבש
ואם לא א בדיקה במכון שבודקים את השמיעה עצמה
אם הכל בסדר אז צריך עוד איבחון למה עדיין לא מדבר כמו ילדים בגילו
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
כי אח שלי עוד חודש וחצי כבר עושה 3 ורק עכשיו התחיל ממש לדבר. זה הגיוני? זה מראה על בעיה שכלית?
שבוע טוב,
להזמין תור לבדיקת שמיעה ולפנות להתפתחות הילד.
יש כאן איחור שפתי וכדאי לטפל כמה שיותר מהר.
ואגב, שיכלי התכוונת לשאול בטח האם יש קושי בהבנה, ואת זה יאבחנו באבחונים בהתפתחות הילד.

בהצלחה והרבה בריאות ונחת
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
נוזלים באוזניים !
לבדוק .
בן דוד שלי עשה ניתוח כפתורים ילד בן 3 ויום למחרת !!!! דיבר שוטף... שלפני זה לא דיבר מילה
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
דחוף גם לבקש תור מרופא ילדים לקלינאית תקשורת
לוקח הרבה זמן המתנה
לפחות להתחיל לקדם את זה
בתקווה שעד שיגיע התור הכל יסתדר
אבל זה תהליך ארוך...
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
לא נורמלי. בגיל שלוש כבר צריך לדבר במשפטים מורכבים.
יש ילדים שללא שום טיפול מתחילים לדבר בגיל מאוחר יותר, ולכן פעם היתה גישה להמתין ולא לטפל.
הגישה הזו מפספסת שני דברים - את אלו שלא ידביקו לבד את הפער, ואת הסבל שעובר על הילד עד שהוא מדביק את הפער. טיפול בגיל כמה שיותר מוקדם הוא יותר יעיל, וחבל להמתין. חבל על פספוס הזדמנויות התפתחותיות, וצבירה של תסכול. ילד שרוצה להביע את עצמו ולא מצליח הוא ילד מתוסכל. ילד שלא מסוגל לתקשר באותה רמה כמו החברים שלו מפספס הזדמנויות להתפתחות חברתית. גם אם אחר כך נראה שהוא הדביק את הפער מבחינה שפתית, זה לא אומר שלא נשארו פערים חברתיים - רגשיים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
לא נורמלי. בגיל שלוש כבר צריך לדבר במשפטים מורכבים.
יש ילדים שללא שום טיפול מתחילים לדבר בגיל מאוחר יותר, ולכן פעם היתה גישה להמתין ולא לטפל.
הגישה הזו מפספסת שני דברים - את אלו שלא ידביקו לבד את הפער, ואת הסבל שעובר על הילד עד שהוא מדביק את הפער. טיפול בגיל כמה שיותר מוקדם הוא יותר יעיל, וחבל להמתין. חבל על פספוס הזדמנויות התפתחותיות, וצבירה של תסכול. ילד שרוצה להביע את עצמו ולא מצליח הוא ילד מתוסכל. ילד שלא מסוגל לתקשר באותה רמה כמו החברים שלו מפספס הזדמנויות להתפתחות חברתית. גם אם אחר כך נראה שהוא הדביק את הפער מבחינה שפתית, זה לא אומר שלא נשארו פערים חברתיים - רגשיים.
כל מילה.
ע"ע האשכולות הרבים בנוגע לילדים בני שנתיים שנושכים. כמה תסכול יש לילד שלא מצליח להביע את עצמו.
הילדים שלי מדברים בגיל ממש צעיר. רובם דיברו בגיל שנתיים שוטף. אחד מהם התחיל לדבר והייתה רגרסיה שהתבררה כנוזלים באזניים וכו'. הוא היה ממש מתוסכל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אם הילד מבין, תקשורתי, חברותי
מביע את עצמו בג'סטות והבעות פנים
מחקה דיבור ומחקה את הסביבה
קופץ כשאומרים מאחורי בטון רגיל "מי רוצה שוקולד" (על בדיקות שמיעה...)

תקין שהוא ידבר יותר מאוחר.

וזהו עכשיו הוא כבר מתחיל ממש לדבר
יכול להיות ילד ש"פותח את הפה בגיל 3"
אבל לפני כן רואים הבנה, יכולת ביצוע הוראות ועוד הרבה.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #16
אם הילד מבין, תקשורתי, חברותי
מביע את עצמו בג'סטות והבעות פנים
מחקה דיבור ומחקה את הסביבה
קופץ כשאומרים מאחורי בטון רגיל "מי רוצה שוקולד" (על בדיקות שמיעה...)

תקין שהוא ידבר יותר מאוחר.


יכול להיות ילד ש"פותח את הפה בגיל 3"
אבל לפני כן רואים הבנה, יכולת ביצוע הוראות ועוד הרבה.

זה מצריך בדיקה של קל״ת ולא של ההורים,
כי הבנת הוראות לדוג׳ - היא מורכבת, ולא כל ילד שיודע לשים טישו בפח, זה אומר שיש לו הבנת הוראות מתאימה לגיל.
בקיצור -
ילד בן 3 שעוד לא מדבר, חייב לפנות אתמול להתפתחות הילד בשביל לקבל קל״ת שתעזור לו להשלים פערים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
אם הילד מבין, תקשורתי, חברותי
מביע את עצמו בג'סטות והבעות פנים
מחקה דיבור ומחקה את הסביבה
קופץ כשאומרים מאחורי בטון רגיל "מי רוצה שוקולד" (על בדיקות שמיעה...)

תקין שהוא ידבר יותר מאוחר.


יכול להיות ילד ש"פותח את הפה בגיל 3"
אבל לפני כן רואים הבנה, יכולת ביצוע הוראות ועוד הרבה.
זה אולי "תקין" מצד זה שהעיכוב בדיבור לא מצביע על בעיה עמוקה יותר (אם כי כמו שאמרו - זה לבדיקת איש מקצוע. גם השמיעה), אבל פשוט חבל על כל רגע שהילד לא מסוגל לתקשר.
עם כל הכבוד לתקשורת לא מילולית והבנת הוראות, ילד שרוצה לספר חוויה או להשתתף במשחק דמיון עם חברים, פשוט לא יכול לעשות את זה עם ג'סטות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
זה מצריך בדיקה של קל״ת ולא של ההורים,
כי הבנת הוראות לדוג׳ - היא מורכבת, ולא כל ילד שיודע לשים טישו בפח, זה אומר שיש לו הבנת הוראות מתאימה לגיל.
בקיצור -
ילד בן 3 שעוד לא מדבר, חייב לפנות אתמול להתפתחות הילד בשביל לקבל קל״ת שתעזור לו להשלים פערים.
נכון מאוד, כמה שמתחילים לטפל יותר מוקדם הוא ידביק את הפער מהר יותר, לפעמים זה חוסר מודעות של ההורים שלא מספיק מדברים ומשיימים, אגב הבת שלי בת שנה ו9 יודעת לשים טישן בפח זה לא תואם גיל 3.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
גם אני התחלתי לדבר בגיל שלוש או קצת אחרי :)
יצויין שיש שטוענים שעד היום אני משלימה ;), אבל מה שבטוח- אומנם שיבושי הגיה היו לי עד גיל חמש בערך (החלפה בין י' ול', בין ש' וס') אבל דיברתי חלק, הם עברו בלי שום טיפול ולא נרשמה טראומה :)
בעיני- אם אין סיבה ספציפית לדאוג, להתחיל לדבר בגיל שלוש זה בסדר גמור

והייתי חכמה ובסדר גמור בהבנה וכל זה, פשוט לדבר- משום מה לא טרחתי
 
  • הוסף לסימניות
  • #20

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה