בחילות- עד מתי? לנשים בלבד

  • הוסף לסימניות
  • #21
נכתב ע"י Shellykaz;1475147:
ההפך, דווקא הפסקתי את ההנקה עקב צרחות בלתי פוסקות של התינוקת (ראו אשכול "זוכרים אותי?")

מה עם התינוקת באמת?
נרגעה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
מתנצלת מראש מפותחת האשכול. אבל לא נראה לכן שהאשכולות הולכים ונהיים אישיים ופרטניים מדי? גם לנשים בלבד. לא בטוחה שכל התאורים והחוויות הללו מתאימות לפורום מקצועי. וחרדי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
נכתב ע"י תקוה;1475248:
לא כל אישה יכולה להתעמל!
התנגדות, אדוני השופט!
אין כזה דבר.
אולי היא עושה התעמלות שלא מתאימה לה.
גם למי שהתעמלות גורמת לה בעיות, זה רק בגלל שהגוף שלה לא רגיל.
אםעושים את זה נכון, ובהדרכה מקצועית של מורה אחראית, זה רק מועיל לכל סוגי הבעיות, מניסיון.
נכתב ע"י bbr;1475309:
מכל הבחינות
נראה לי שאף פעם לא חזרתי לעצמי....
בעצם, מי זה עצמי בכלל שאני צריכה לחזור אליה?!
נראה לי שכל זמן שאנחנו בשנות הפריון אנחנו אף פעם לא מאה אחוז במיטבנו. (ואחרי זה, עדיף לא לדבר:rolleyes:)
לדעתי זאת גישה קצת מזוכיסטית. כי לפני שנות הפריון, אנחנו לא ממשות את הנשיות שלנו בכלל. ובמהלכן אנחנו הרי לא במיטבנו, ואחריהן הרי אין על מה לדבר, גיל המעבר עם קללותיו. אז אם אנחנו מסתכלות על עצמנו כהוויה אחת של קללה, לא עדיף לעצום עינים לנצח?
אלא מה, ה' שתל אותנו בעולם דווקא עם התפקידים הנשיים שלנו. ובתוכם צריך לעשות את הכי שאפשר בשביל להרגיש טוב. זאת עבודת חיים, לגלות כל אחת מה עושה לה טוב. מה מאושש אותה. שינה טובה ובריאה. אוכל בריא. פעילויות שעושות לך טוב. תורידי שעות בעבודה, קחי עוד שעתים בשבוע עוזרת, תקחי מגהצת, תקני אוכל מוכן פעם בשבוע, וכו' וכו'. ואם מה שעושה לך טוב זאת הפסקה, בשביל זה יש רב ולא פורום בפרוג, במחילה.
גם מאחורי הדברים הקשים... אני עומד!
לא חכמה להיות סמרטוט.
לכאורה, בין שלושה חודשים לחצי שנה אחרי הלידה, אשה אמורה לחזור לעצמה. ואם לא שתבדוק. מחסור בויטמינים, עודף שעות בעבודה. פחות מידי עזרה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
נכתב ע"י אסתר;1475776:
לדעתי זאת גישה קצת מזוכיסטית. כי לפני שנות הפריון, אנחנו לא ממשות את הנשיות שלנו בכלל. ובמהלכן אנחנו הרי לא במיטבנו, ואחריהן הרי אין על מה לדבר, גיל המעבר עם קללותיו. אז אם אנחנו מסתכלות על עצמנו כהוויה אחת של קללה, לא עדיף לעצום עינים לנצח?

הי, הי, לא לקחת את הדברים שלה קצת רחוק מידי?

ויחד עם זאת, עם כל מה שכתבת אחר כך, אני מסכימה לגמרי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
נכתב ע"י אסתר;1475776:
התנגדות, אדוני השופט!
אין כזה דבר.
אולי היא עושה התעמלות שלא מתאימה לה.
גם למי שהתעמלות גורמת לה בעיות, זה רק בגלל שהגוף שלה לא רגיל.
אםעושים את זה נכון, ובהדרכה מקצועית של מורה אחראית, זה רק מועיל לכל סוגי הבעיות, מניסיון.
.

אחרי סבב של בעלות המקצוע בנושא...
יש נשים שלא יכולות להתעמל!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
נכתב ע"י אסתר;1475776:
התנגדות, אדוני השופט!
אין כזה דבר.
אולי היא עושה התעמלות שלא מתאימה לה.
גם למי שהתעמלות גורמת לה בעיות, זה רק בגלל שהגוף שלה לא רגיל.
אםעושים את זה נכון, ובהדרכה מקצועית של מורה אחראית, זה רק מועיל לכל סוגי הבעיות, מניסיון.

לדעתי זאת גישה קצת מזוכיסטית. כי לפני שנות הפריון, אנחנו לא ממשות את הנשיות שלנו בכלל. ובמהלכן אנחנו הרי לא במיטבנו, ואחריהן הרי אין על מה לדבר, גיל המעבר עם קללותיו. אז אם אנחנו מסתכלות על עצמנו כהוויה אחת של קללה, לא עדיף לעצום עינים לנצח?
אלא מה, ה' שתל אותנו בעולם דווקא עם התפקידים הנשיים שלנו. ובתוכם צריך לעשות את הכי שאפשר בשביל להרגיש טוב. זאת עבודת חיים, לגלות כל אחת מה עושה לה טוב. מה מאושש אותה. שינה טובה ובריאה. אוכל בריא. פעילויות שעושות לך טוב. תורידי שעות בעבודה, קחי עוד שעתים בשבוע עוזרת, תקחי מגהצת, תקני אוכל מוכן פעם בשבוע, וכו' וכו'. ואם מה שעושה לך טוב זאת הפסקה, בשביל זה יש רב ולא פורום בפרוג, במחילה.
גם מאחורי הדברים הקשים... אני עומד!
לא חכמה להיות סמרטוט.
לכאורה, בין שלושה חודשים לחצי שנה אחרי הלידה, אשה אמורה לחזור לעצמה. ואם לא שתבדוק. מחסור בויטמינים, עודף שעות בעבודה. פחות מידי עזרה.

בשורות הראשונות שכתבת לא הבנת את כוונתי כנראה
כוונתי היתה שיש נשים שכל הזמן מנסות לחזור לעצמן ואני שאלתי מה זה עצמי שאני צריכה לחזור אליו.
אז התשובה שלי היא שלחזור לעצמי זה לעשות את מה שאני צריכה מתוקף תפקידי כאישה וכאם, במצב בו אני נמצאת ולא משנה איך אני מרגישה, כמובן שאם יש תקופות שצריך הקלות אז מקלים.
אבל אני ממש לא כתבתי את הביטוי קללה, לא יודעת מאיפה הבאת אותו...
הכוונה שלנו היא אותו דבר רק כל אחת ביטאה את זה אחרת.
ובענין ההפסקה שכתבתי הכוונה שלי היתה לגמרי לגבי שפעם יחידה שהרגשתי שקצת יותר חזרתי לכוחות שלי זה היה כשבמקרה היה למעלה משנתיים בין 2 ילדים. זה לא אומר כלום לגבי ההמשך, כי התפקיד שלנו זה אכן להביא את הילדים לא משנה אם חזרנו לעצמנו או לא...
שוב הסתבכתי, מקווה שאני יובן נכון, זה נושאים כל כך רגישים שאי אפשר לכתוב בלי להכנס להבנות משובשות...

אה, ואם תתקשרי אלי בענין ה'הוא' אולי גם נדון בזה אם יותיר לנו הזמן במסגרת התפקיד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
נכתב ע"י bbr;1475814:
זה לא אומר כלום לגבי ההמשך, כי התפקיד שלנו זה אכן להביא את הילדים לא משנה אם חזרנו לעצמנו או לא...

טעות חמורה. זה משנה מאוד. האשה צריכה המון כח, בהתאם לתפקיד המבורך הזה.
לפי מה שאת אומרת, זה נשמע שאשה לא צריכה לשים לב לכוחות שלה. תתקני אותי אם אני טועה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
כתבתי שמסתבר שאני לא יובן נכון, וזה אכן מה שקרה! אני כנראה לא חזרתי לעצמי;) וקצת קשה לי להתרכז ולהתנסח בצורה מובנת, לצערי.
לא אמרתי שלא לשים לב לכוחות, רק לא לצפות להיות בכוחות של בחורה, כי אנחנו לא!! וכן לעשות סדרי עדיפויות ולוותר על דברים שאף אחד לא יתגמל אותנו עליהם כשנגיע למעלה, ולהשקיע בדברים שבאמת התפקיד שלנו, ועליהם כן נתוגמל וזה בדיוק התפקיד שלנו.
כולנו מתבלבלות הרבה פעמים בין העיקר לטפל, משקיעות בטירוף את כל כוחותינו שהילדים יהיו לבושים מיליון דולר, שהבית יראה 2 מיליון דולר, ואז מתמוטטות ומרגישות שאין לנו כוחות לתפקיד שלנו, כי בעצם בכלל לא ביצענו את התפקיד שלנו!! אלא החלפנו את העיקר בטפל:)

יהי רצון שעכשיו אני כן יובן, כי אם לא אני ממש מתיאשת מכושר ההסברה שלי שכנראה נשאר בחדר לידה ביחד עם הריכוז והזכרון ועוד כמה דברים חיוניים:eek:
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
חבל שנפתח דיון בנושא כל כך רגיש ע"ג פורום.
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
אתן שמות לב שאתן בפורום חרדי ציבורי??
אפ' עם חברה טובה לא הייתי מדברת בנושאים אלו.

אין לי מילים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
נכתב ע"י wald;1475974:
חבל שנפתח דיון בנושא כל כך רגיש ע"ג פורום.

נכתב ע"י YB nekuda;1475997:
אתן שמות לב שאתן בפורום חרדי ציבורי??
אפ' עם חברה טובה לא הייתי מדברת בנושאים אלו.

אין לי מילים.

אתן טורחות גם לרשום לה את זה בפרטי וגם לפנות להנהלה?
כי אחרת הצקצוקים האלו לא יועילו רק ניחשף לתגובות שהולכות ונהיות אישיות יותר ויותר.
והרגישות? כמעט פסה מהפורום.
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
נכתב ע"י YB nekuda;1475997:
אפ' עם חברה טובה לא הייתי מדברת בנושאים אלו.
.

מחברה טובה אולי לא נעים לך מאישיות וירטואלית נעים יותר...

וחוץ מזה זה דבר כל כך טבעי. כמעט כמו לאכול ועל נושאי תזונה לא חסר פה אשכולות
אז יש אשכול על תזונה ויש על חוסר...
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
עשה לך רב
אסור להמשיך כאן את הדיון!

ולהבא נשים יקרות! שימרו על היופי ביהדות ועל טוהר המשפחה
ולא לגלוש כאן לענינים כאלה
כי זה היופי ביהדות!! הדיונים האלו שנעשים בשקט ובין קירות הבית!

להציע דברים אפשר (התעמלות, ויטמנים, רופא , רב)
(לא תמיד חייבים לשאול "אולי את בהריון?" "אולי תעשי הפסקה בהריונות "
תחשבו על הצד השואל שיבין במוקם ובמאוחר...הרי אנחנו מנהלות חיים יהודיים בריאים, ולא תמיד נחמד לענות בחזרה " בדקתי ולא" -כי אחותי או שכנתי / חבר של בעלי מסתובבות כאן !!!!

בשביל מה יש תיבה אישית
כ"כ יפה לפנות אישית ולהעזר
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
נכתב ע"י bason1661;1475465:
כתוב בגמרא שהאשה חוזרת למצב הגופני שלה שנתיים אחרי הלידה.
ומנסיון, הייתי ממליצה לבקש הפסקה כדי לנשום קצת....

הייתי ממליצה לא לקבל רעיונות שכאלו מהרב פרוג...
מי שצריכה, כבר תדע ממי לקבל המלצות
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
ועוד משהו

זה לא וירטואלי כאן בכלל
אנחנו מכירות את הילדים שלכם מהתמונות
כמעט את ספר היוחסין שלכן ואת מס' הילדים
הרי לכל אחת כמעט יש שם אמיתי (אפילו רק בתיק עבודות או שפעם גילית לחברה וזה עובר מאחות לשכנה שהשם שלה בפורום פרוג הוא!)
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
נכתב ע"י wald;1475974:
חבל שנפתח דיון בנושא כל כך רגיש ע"ג פורום.

לפעמים אני לא יודעת אם אני בפורום פרוג או בפורום טיפת חלב...
וזה לא האשכול הראשון שאינו מתאים לפורום וחרדי!
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
נכתב ע"י סתם;1476042:
ועוד משהו

זה לא וירטואלי כאן בכלל
אנחנו מכירות את הילדים שלכם מהתמונות
כמעט את ספר היוחסין שלכן ואת מס' הילדים
הרי לכל אחת כמעט יש שם אמיתי (אפילו רק בתיק עבודות או שפעם גילית לחברה וזה עובר מאחות לשכנה שהשם שלה בפורום פרוג הוא!)

בלי לגלות את השם, מספיק שנפתח אשכול כל שני וחמישי על מאורעות השבוע, וכל אחד יכול לזהות!
יום אחד הסמקתי כולי מעצם הדמיון, שאחת ממורותי בעבר פתחה עלי ועל פטפוטי אשכול בפרוג!!!
אתן באמת חושבות שהמדובר או הוריו או ילדיו או מכירו לא יזהו את עצמם???
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
ואם חמותי תפתח את פרוג והיא תגלה את מעלליה היא תבין שמי שבישל את החמין גם יאכל אותו... ;)

אבל לא לכל אחד מישהו ממשפחתו הקרובה יבוא בדיוק לפרוג לאשכול שנפתח לפני יובל
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
נכתב ע"י תקוה;1476054:
ואם חמותי תפתח את פרוג והיא תגלה את מעלליה היא תבין שמי שבישל את החמין גם יאכל אותו... ;)

אבל לא לכל אחד מישהו ממשפחתו הקרובה יבוא בדיוק לפרוג לאשכול שנפתח לפני יובל

את חושבת

יש כאלה מתחילים כאן בפורום וחדשים
שגילו את האינטרנט ודבר ראשון פותחים פרוג (אלא מה)
שיושבים ועוברים אשכולות אשכולות (עיין ערך הקפצות של חדשים מ2007)
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
נכתב ע"י דוד|אסתי;1476045:
לפעמים אני לא יודעת אם אני בפורום פרוג או בפורום טיפת חלב...
וזה לא האשכול הראשון שאינו מתאים לפורום וחרדי!

לא יפה להוצאי לעז על אתר כמו פרוג.
הוא בחייים לא ישתווה לאתר טיפת חלב.
יראת השמים הנסוכה על כל אחת מאיתנו תעיד על כך.

וגם אם נאמרו פה משפט או שניים אין זה אומר על הכלל כולו.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה