בחילות- עד מתי? לנשים בלבד

  • הוסף לסימניות
  • #1
שאלה לנשים שבינינו-
ילדתי לפני 8 חודשים ועדיין יש לי רגישות לריחות ובחילה שבאה בעקבותם כשאני מריחה ריח של דגים מסוימים.
בתקופת ההריון זה היה מאוד חזק, אך האם זה הגיוני שעדיין לא עבר?

אודה לכל תובנה בעניין...
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
ילדתי לפני ארבע וחצי שנים,
ונשארתי עם מזכרות כאלו עד היום...

דיסק מסוים שאני לא יכולה לשמוע אותו או את השירים שלו-מעלה בי בחילה,
ריח של אבקת כביסה מסוימת ועוד...
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
נכתב ע"י chavi9;1475133:
ילדתי לפני ארבע וחצי שנים,
ונשארתי עם מזכרות כאלו עד היום...

דיסק מסוים שאני לא יכולה לשמוע אותו או את השירים שלו-מעלה בי בחילה,
ריח של אבקת כביסה מסוימת ועוד...

אז מה את עושה בנידון? לי ממש מתחשק להקיא באותו רגע...
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
או שאת כבר בבא...:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אגב, אם את מניקה אני מכירה אישית מישהי שההנקה גורמת לה בחילות. ואין לה ברירה היא מפסיקה להניק די מהר.
ההורמונים של ההנקה כנראה גם עושים משהו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
נכתב ע"י efrat1;1475146:
אגב, אם את מניקה אני מכירה אישית מישהי שההנקה גורמת לה בחילות. ואין לה ברירה היא מפסיקה להניק די מהר.
ההורמונים של ההנקה כנראה גם עושים משהו...

ההפך, דווקא הפסקתי את ההנקה עקב צרחות בלתי פוסקות של התינוקת (ראו אשכול "זוכרים אותי?")
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
אז אולי שושיה צודקת .....
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
מה שהפריע לי בהריון הפריע לי גם בהנקה.

יש מהדברים שמפריעים לי עד היום. ואני פשוט מתנזרת מהם...

מישהי אמרה לי פעם שדברים שהביאו לבחילה הגוף דוחה מסיבות מסויימות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
ואגב, שאלה לכל אותן נשים מקסימות שהגיבו-
תוך כמה זמן חזרתן לעצמכן לאחר הלידה?
אני כבר 8 חודשים אחרי ומרגישה שממש ממש לא חזרתי לעצמי. (לידה 3)
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
התעמלות גבירותי!!!!!!!!!!
אני מקפידה מאוד על פעילות גופנית 3 פעמים בשבוע מ6 שבועות אחרי הלידה ועד החזרה לעבודה
שאז אני מורידה לפעם אחת מחוסר זמן...
אין לכן מושג מה זה עושה לגוף, הכל חוזר לעצמו, הכוחות אחרים
ב"ה אני 7 חודשים אחרי לידה ושכחתי שילדתי כבר חודשים אחרי הלידה
וזה לא תמיד כך!
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
נכתב ע"י שוצי;1475239:
התעמלות גבירותי!!!!!!!!!!
אני מקפידה מאוד על פעילות גופנית 3 פעמים בשבוע מ6 שבועות אחרי הלידה ועד החזרה לעבודה
שאז אני מורידה לפעם אחת מחוסר זמן...
אין לכן מושג מה זה עושה לגוף, הכל חוזר לעצמו, הכוחות אחרים
ב"ה אני 7 חודשים אחרי לידה ושכחתי שילדתי כבר חודשים אחרי הלידה
וזה לא תמיד כך!

לא כל אישה יכולה להתעמל!
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
נכתב ע"י Shellykaz;1475210:
ואגב, שאלה לכל אותן נשים מקסימות שהגיבו-
תוך כמה זמן חזרתן לעצמכן לאחר הלידה?
אני כבר 8 חודשים אחרי ומרגישה שממש ממש לא חזרתי לעצמי. (לידה 3)

מכל הבחינות
נראה לי שאף פעם לא חזרתי לעצמי....
בעצם, מי זה עצמי בכלל שאני צריכה לחזור אליה?!
נראה לי שכל זמן שאנחנו בשנות הפריון אנחנו אף פעם לא מאה אחוז במיטבנו. (ואחרי זה, עדיף לא לדבר:rolleyes:)
אני לא מדברת ביאוש, זה פשוט מציאות שהגוף עובר טראומה מסוימת ומכל בחינה שהיא הוא אף פעם לא יחזור להיות לגמרי מה שהיה.
אבל ברור שהמצב משתפר עם הזמן, אני חושבת שלוקח שנתיים לחזור כמעט לכוחות, אם לא נמצאים שנתיים אחרי שוב אחרי לידה.
אצלי כל פעם כשהילד היה בן שנתיים היה כבר עוד אחד אחריו, חוץ מפעם אחת שהיה הפרש יותר גדול משמעותית ובאמת אחרי שנתיים הרגשתי אחרת.
אבל לחזור לגמרי לגמרי למה שהיית בתור בחורה או אישה צעירה, לא קורה בד"כ.:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
נכתב ע"י OR_Design;1475222:
מאיזה בחינה?
מאד תלוי.
מבחינת משקל מכירה כאלה שחוזרות במהירות בלי לעבוד קשה
ויש כאלה שזה מצריך עבודה קשה מאד מאד .

אצלי אישית לידה ראשונה לקח בערך חצי שנה, לידה שנייה הרבה יותר מהר ולידה שלישית, כמוך , לפני שמונה חודשים עדיין נותרו 4 קילו מיותרים :))

מבחינת הגוף הלידה האחרונה "פירקה" לי את העצמות לגמרי (בעלי אומר שזה כתוב בגמרא..) קשה לי מאד ללכת ובעיקר מדרגות, מה לעשות גוף אחרי לידה הוא לא מה שהיה לפני.

ההרגשה שלי מאוד דומה למה שציינת, קשה לי להתכופף, לעלות מדרגות וגם הריכוז לא מה שהיה פעם...
לגבי התעמלות- אני עושה הליכות אך קצת קשה להתמיד...:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
אני אף פעם לא מסתכלת על עצמי ש"לפני" מכל מיני סיבות, קודם, את נהיית אמא לעוד ילד-מה שמשנה את כל המערכת בבית וכן הגופנית, את צריכה יותר לתמרן, יותר לדאוג, יותר להקפיד ודי שוכחת שאת זו שמפעילה את הכל.
אחרי הלידה של הקטנה שלי (נכון שזו רק השלישית) הייתי מתוסכלת שאין לי זמן לכלום ואני כל היום רודפת אחרי השעון, גם 3 צפופים בל"ע גם עבודה גם בית וגם אחת שמקפידה על כביסות מצוחצחות בית מאורגן ומלא כל טוב מבושל ואפוי....
והיא גם נולדה בדקה לפסח...
ובעצם מה שקרה שהכל הספקתי בסופו של יום אבל לזוגיות שלנו-לא.
החלטתי להוריד דברים ולהיות פחות מטופטפת פחות משקיעה בבית ויותר משקיעה בדברים החשובים באמת, וזה נתן לי את הכח להמשיך הלאה, פשוט קבענו לעצמנו חצי שעה ביום בה אנו רק עצמינו לבד הכנתי גלידה מיוחדת ומושקעת ו"עשינו אבא ואמא" שוחחנו ונהננו מגידול הילדים תאמינו לי, זה נתן כח לכל היום שאחריו.

גיליתי שאיים קטנים כאלו באמצע היום הבורח נותנים כוחות....
(2 דק' קריאה (לפע' כדאי להנעל בשרותים כדי ששלות הנפש תהיה מושלמת...:)) בלי להרגיש נקיפות מצפון, כי גם אנחנו צריכות להנפש מידי פעם...
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
נכתב ע"י שושיה;1475354:
(2 דק' קריאה (לפע' כדאי להנעל בשרותים כדי ששלות הנפש תהיה מושלמת...:)) בלי להרגיש נקיפות מצפון, כי גם אנחנו צריכות להנפש מידי פעם...

ממש לא שווה.....
לגלות אח"כ את הנזקים שהם עוללו בשתי דקות שהשארתי אותם לבד... :eek:
כל פעם שאני חושבת ש"סידרתי" אותם והצלחתי לנוח שתי דקות לבד על הספה עם משהו טעים-
אח"כ אני מגלה שהם "סידרו" אותי פי 2 ;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
אני גם הייתי ככה, עד שהתחלתי לקחת ויטמינים חזרתי לכוחות,
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
נכתב ע"י שירונת;1475365:
ממש לא שווה.....
לגלות אח"כ את הנזקים שהם עוללו בשתי דקות שהשארתי אותם לבד... :eek:
כל פעם שאני חושבת ש"סידרתי" אותם והצלחתי לנוח שתי דקות לבד על הספה עם משהו טעים-
אח"כ אני מגלה שהם "סידרו" אותי פי 2 ;)

היינו עושים את זה אחרי מרוץ המקלחות\הלבשה\סרוק\שרותים\שתיה
את הקטנה גם הייתי משכיבה בחדר אחר אחרי הנקה\פינוק\מקלחת\חיבוק\נשיקה\נדנוד ואז יצאנו יחד למרפסת או ישבנו לעצמינו סתם ככה בחדר.
לא השארנו שטחים "מתים"
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
כתוב בגמרא שהאשה חוזרת למצב הגופני שלה שנתיים אחרי הלידה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
כתוב בגמרא שהאשה חוזרת למצב הגופני שלה שנתיים אחרי הלידה.
ומנסיון, הייתי ממליצה לבקש הפסקה כדי לנשום קצת....
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
אומרים שכל אחד משאיר דמי שכירות :)

והתעמלות או שחיה זו העצה הכי יעילה,
חובה לכל אישה שרוצה לשמור על עצמה מכל הבחינות.
זה נותן כח לכמה ימים. והרגשה אחרת.

ולגבי הבחילות. זה נשאר לנצח. גם אני חילקתי את הבשמים מאותה תקופה ועד היום כשאני מריחה ריח של אחד הבשמים ההם זה גורם לבחילה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה