בטוח יש לך משהו להוסיף...

  • הוסף לסימניות
  • #1
מה עושים שבשעות הבוקר( ובצהרים לקראת השעה 3 בערך זה רק הולך ומתגבר)- שפשוט אין לי כח לעבוד ( בעיקר על המחשב) ואני עייפה בצורה לא רגילה.
והעיפות הזו עוברת לבד מהשעה תשע בערב ועד השעות הכי קטנות של הלילה- שאז אני ערנית הכי שאפשר, ואז גם התפוקה הכי גדולה.
אבל כאמא לילדים זה הרי ממש לא לענין כי בבקר אח"כ אני נקרעת כל פעם מחדש- וכל היום שלי שוב פעם משתבש וחוזר חלילה.
וכשאני עובדת מחוץ לבית בשעות הבוקר- אז בלילה אני כן הולכת לישון מוקדם- ומרגישה בזבוז זמן על השעות היפות שלי שלא מנוצלות לעבודה...
האם יש כאן כאלה שמזדהות איתי?
איך אתן חיות עם זה?
או איך הצלחתן לשנות את האופי הזה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
ומה עושים שהעיפות הזו ממשיכה גם בערב ובעצם לא עושים כלום??
מקוה שלא הפרעתי, אבל מאמינה שזה קשור גם לאשכול
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
ציפורי לילה...

זה אף פעם לא משתנה לגמרי ב100%
אבל אני הצלחתי, באופן חד פעמי עדיין ערה היום בשעה הזו, בד"כ אני כבר במיטה לאחר שפעם לא היה מה לדבר לישון בשעה כזו.
אני רצה לישון אכתוב לך מחר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
צריך לשנות את העולם, ולא את ציפורי הלילה
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
מוכר עד כאב!
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
גם אצלי, בדיוק כך.
מה שבטוח - לא בריא בכלל!!

וזה בא לידי ביטוי בשבת בדרך כלל - עייפות נוראית כל השבת....
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
שינה בשבת תענוג ובפרט לציפורי לילה
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
בעלי הוא מן סוג של ציפור לילה כזו.
מה שהוא עושה- כשהעייפות מתגברת בשעות הצהריים, הוא נכנס לנוח חצי שעה.
המנוחה הקצרה הזו עושה פלאים!
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
ומה עושים כשאני כל היום רעננה, ערה מ6.5 עובדת 8 שעות מחוץ לבית, אבל ב9.5 בערב הכי מאוחר פשוט ק-ר-י-ס-ה מוחלטת ולא משנה באיזה מצב הבית נמצא??? (והבעל המסכן שחוזר מהכולל ערב ומגלה אותי ישנה...)

ובקשר אלייך-
אולי את צריכה למצוא שעה-שעתיים למנוחה במהלך היום, כך ההליכה המאוחרת לישון לא תשפיע בבוקר שלמחרת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
מזדהה!
.
אני סובלת מאותה הבעיה... שיצרתי כנראה לעצמי ע"י הרגל גרוע! (אני גם נחה בצהריים אבל זה רק עוזר לי לישון עוד יותר מאוחר בלילה..)

ועובדה שבימים שבטעות הלכתי לישון מוקדם(נגיד 12) הבוקר היה זמן נפלא! ווהרגשה נפלאה!

פיתרון?

כמו כל הדברים שמקורם מהיצר הרע הפיתרון הוא עבודת המידות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
לצערי התופעה מוכרת לי וכבר מזמן טענתי שחייבים להכיר בניכות הזו בביטוח לאומי.
אני סוחבת את עצמי שלא לישון בצהריים בכדי ללכת לישון מוקדם, אבל בערב- חבל לי לפרוש בשיא העירנות וכשהעבודה כ"כ מתקדמת...
וגם אם אני אלך לישון שעתיים אני מרגישה שאני חייבת להשלים את הזמן הזה, ו... הגלגל לא נגמר.
חשבתי שאולי זה הבעיה שבשבת אני ישנה בכמויות, ולכן מוצ"ש אני הולכת לישון מאוחר, אבל זה לא זה.
האם ציפורי לילה זו תופעה מולדת או נרכשת?
אם היא מולדת- אין מה לעשות איתה, רק להשלים.
אם היא נרכשת- אז כמו שיעל אמרה, עבודת המידות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
אני מכירה משהי מקרוב
שהיתה כמעט מכורה לשוקולד מריר (חצי חבילה ליום, ואולי קצת יותר) וטענה שזה מעיר אותה במשך היום.. והיתה כמו שתיארת, עייפה ביום וערנית לקראת הערב.
לאחרונה הפסיקה לחלוטין עם השוקולד-וראה זה פלא- היום שלה עירני וגם בצהרים היא מספיקה לעשות דברים ולא נזרקת על הספה.

וסתם כך כדאי לצרוך דברים עם B12 כמו קוואקר
אפשר להתחיל את הבוקר עם דייסת קוואקר (קוואקר+מים רותחים +דבש) וזה נותן אנרגיה לכל היום.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
אפשר לקחת מלטונין. זהו הורמון שינה שבאופן טבעי עובד בלילה ומשרה שינה.יש לקנות אותו בחנות טבע. אם תקחי אותו תקופה קצרה תוכלי להרגיל את הגוף שלך לסדר יום נורמלי. רופאי משפחה מכירים את זה וממליצים על זה לכל מיני בעיות שינה. שוה להתיעץ.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
אני גם חושבת שזו תופעה שאפשר לשנות, ולא חייבים לחיות איתה.
ניסיתי על עצמי (שגם סבלתי מזה מאד) והגעתי למסקנה שפשוט תפריט האוכל שלי גורם לזה. הייתי אוכלת בבוקר ובצהרים הרבה מאד - וזה עייף אותי.
התחלתי לאכול אוכל קל בבוקר. לא להגיע לידי שובע. ומשום מה - המיטה לא קורצת לי.
לעומת זאת - בשעות הערב, אחרי יום עבודה - אני נופלת על המיטה.
מרגישה איכות חיים. וחושבת שזה קשה מאד לביצוע, אבל עם כח רצון חזק - ילך בעז"ה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
כמו שידוע לי,
כל שעה של שינה לפני חצות הלילה - שווה לשעתים שינה אחרי חצות הלילה.
כך שממש כדאי להשקיע בסדר יום נורמלי של שינה מוקדמת.
כך גם אפשר לקום מוקדם יותר בבוקר, ואז לפני שיוצאים לעבודה, זה השעות הכי מבורכות, שאת יכולה להספיק בהם בחצי זמן את כל מה שאת עושה בלילה (כמו סידור הבית, כביסות וכו.)
בהצלחה.
וכמובן, לא לשכוח -
בכל צעד, רק תפילות יכולות לעזור להצלחה!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
וואו,
גם אני כזו ציפור לילה.
יכולה לפעמים לעבוד עד 05:00...
וממש לפעמים גם בעלי צריך "להוציא אותי בברכות"
פיתרון? עוד לא מצאתי.
לחיות עם זה - התרגלתי.
העייפות, לא מגיעה כל יום. אבל אם היא מגיעה, אז זה דווקא לקראת 18:00 בערב... ואז אני צריכה לנוח עם כל הילדים עלי...
(ובמעגל קסמים מתארך הערב והשינה מתאחרת, ושוב למחרת העייפות חוגגת...)

נכתב ע"י Shellykaz;1514887:
בעלי הוא מן סוג של ציפור לילה כזו.
מה שהוא עושה- כשהעייפות מתגברת בשעות הצהריים, הוא נכנס לנוח חצי שעה.
המנוחה הקצרה הזו עושה פלאים!
לאישה עובדת, ואמא לילדים קטנים, בד"כ אין את האפשרות לפרוש למנוחת צהרים, בקושי לאכול ארוחת צהרים.
נכתב ע"י תובנה;1515016:
אני מכירה משהי מקרוב
שהיתה כמעט מכורה לשוקולד מריר (חצי חבילה ליום, ואולי קצת יותר) וטענה שזה מעיר אותה במשך היום.. והיתה כמו שתיארת, עייפה ביום וערנית לקראת הערב.
לאחרונה הפסיקה לחלוטין עם השוקולד-וראה זה פלא- היום שלה עירני וגם בצהרים היא מספיקה לעשות דברים ולא נזרקת על הספה.
וסתם כך כדאי לצרוך דברים עם B12 כמו קוואקר
אפשר להתחיל את הבוקר עם דייסת קוואקר (קוואקר+מים רותחים +דבש) וזה נותן אנרגיה לכל היום.
אצלי באופן אישי, לא קשור לתצרוכת שוקולד. והB12 גבוה.
נכתב ע"י פורום;1515023:
אפשר לקחת מלטונין. זהו הורמון שינה שבאופן טבעי עובד בלילה ומשרה שינה.יש לקנות אותו בחנות טבע. אם תקחי אותו תקופה קצרה תוכלי להרגיל את הגוף שלך לסדר יום נורמלי. רופאי משפחה מכירים את זה וממליצים על זה לכל מיני בעיות שינה. שוה להתיעץ.
תחשבי שוב לפני הכנסת הורמונים חיצוניים לגוף. גם כך אנחנו מלאות הורמונים :)
נכתב ע"י yaffat;1515360:
כמו שידוע לי,
כל שעה של שינה לפני חצות הלילה - שווה לשעתים שינה אחרי חצות הלילה.
כך שממש כדאי להשקיע בסדר יום נורמלי של שינה מוקדמת.
כך גם אפשר לקום מוקדם יותר בבוקר, ואז לפני שיוצאים לעבודה, זה השעות הכי מבורכות, שאת יכולה להספיק בהם בחצי זמן את כל מה שאת עושה בלילה (כמו סידור הבית, כביסות וכו.)
בהצלחה.וכמובן, לא לשכוח -
בכל צעד, רק תפילות יכולות לעזור להצלחה!!!
אם הבעל חוזר מהכוילל ערב ב22:30-23:00 אז אין כל כך אפשרות ללכת לישון לפני חצות+
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
מסכימה איתך.
תתפלאי לשמוע, אבל בעלי מתעסק בקירוב רחוקים,
השעות שלו שהוא חוזר משיעורים זה לפעמים 12, לפעמים 1, לפעמים אפילו 2...
אבל יש תקופות שאני חזקה עם עצמי, ולמרות זאת הולכת לישון באיזור השעה 11.
ואז זה תקופות מה זה יפות... חיים אחרים.
כמובן שרוב הפעמים אני מתעוררת כשבעלי חוזר, ואז מספיקים למרות הכל קצת לפטפט...
ובטח יהיו כאלו שיקפצו עכשיו ויגידו שהם לא מתעוררות אחרי שהם נרדמות כבר....
גם זה קורה לפעמים, אבל לסיכום - אולי זה גם חלק מההקרבה שלנו לתורה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
ומה עושים כשיום אחד את מחליטה ללכת לישון מוקדם כי את מתמוטטתתתתתתתתת, ופתאום מזמנת לך איזה דודה שרוצה עזרה בעבודת מחשב "קטנה". באמת מה עושים???
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
גם אני סובל מהתופעה שתוארה על ידי פותחת האשכול.
בשפה הרפואית מצב זה נקרא "תסמונת פאזת השינה הדחויה" -מצב שמתבטא בנטיה לשעות שינה ויקיצה מאוחרות, ובאופן כללי השעון הביולוגי מוסט בכמה שעות ביחס לנורמה.
נוירולוג הציע לי טיפול בהורמון (מלאטונין כמדומנין) שיכול לסייע בוויסות מחזור השינה/יקיצה.

בינתיים לא ניסיתי את הטיפול, אז אני לא יודע אם הוא באמת עוזר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
גם לי קורה לפעמים.
בעיקר בימי ראשון, אחרי שבת מלאת שינה וכתוצאה מכך שינה מאוחרת במיוחד במוצאי שבת.
צריך פשוט להפסיק את מעגל הקסמים הזה (ממש עצה טובה וישימה, הא? :()

צריך המון משמעת עצמית...

בהצלחה לכולנו!!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה