בטוח יש לך משהו להוסיף...

  • הוסף לסימניות
  • #21
אלו ציפורי הלילה וכל זמן שזה זורם לכם עם החיים ובני המשפחה - אל תשבשו את זה.

אני במקור כזאת, זה השתנה אצלי עקב האילוצים לקום מוקדם לילדים ואי אפשרות לישון במהלך היום מה שאוטומטית גרם לקריסה סופית בערב...
אבל מבחינת פוריות עבודה - אין לי את זה, הרבה יותר קשה לי אני צריכה להכריח את עצמי לעשות דברים בזמן הנכון (שעות הפעילות הנורמליות לאנושות) בזמן שבשעות הטובות שלי הכל זרם.

(אין לי ספק שכשאני אעבור את השלב של גידול הילדים הקטנים, אני אחזור להרגל הישן!)
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
אני מכיר פתרון חלקי לבעיה הנפוצה הזו. והיא להביא את עצמינו במהלך היום למקסימום רגיעות בלי להילחץ מזה שיש להספיק את העובדה. אבל כמה שרק ניתן יותר להגיע לשלוות נפש פנימית. עם הזמן ככל שזה נעשה טוב יותר השכל קולט ששעות אלו רגועות עבורו ואז הוא מתחיל להתעורר מעצמו בשעות אלו ולהחליף את שעות הלילה בשעות היום.
בנוסף שכשהעבודה נעשית מתוך רוגע ושלווה אזי היא נעשית יעילה וטובה יותר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
נכתב ע"י מאהמם;1514777:
מה עושים שבשעות הבוקר( ובצהרים לקראת השעה 3 בערך זה רק הולך ומתגבר)- שפשוט אין לי כח לעבוד ( בעיקר על המחשב) ואני עייפה בצורה לא רגילה.
והעיפות הזו עוברת לבד מהשעה תשע בערב ועד השעות הכי קטנות של הלילה- שאז אני ערנית הכי שאפשר, ואז גם התפוקה הכי גדולה.
אבל כאמא לילדים זה הרי ממש לא לענין כי בבקר אח"כ אני נקרעת כל פעם מחדש- וכל היום שלי שוב פעם משתבש וחוזר חלילה.
וכשאני עובדת מחוץ לבית בשעות הבוקר- אז בלילה אני כן הולכת לישון מוקדם- ומרגישה בזבוז זמן על השעות היפות שלי שלא מנוצלות לעבודה...
האם יש כאן כאלה שמזדהות איתי?
איך אתן חיות עם זה?
או איך הצלחתן לשנות את האופי הזה?

ציפור לילה! ברוכה הבאה למועדון.

(פעם התבדחתי עם אחותי שבדרך כלל בשעה 2 בלילה אני מקפלת כביסה ואני מרגישה בודדה יען אין עם מי לפטפט בטלפון. אבל שתינו ערות ולא יכולות ליצור קשר...;)

הפיתרון שלי לבעיה היה טבעי ופשוט אבל עזר מצוין.
2 כדורי ברזל יום יום. + נשנושי ירקות.

מלפפון מאוד מרענן ונותן גם כח. בשילוב גמבה זאת פצצת אנרגיה!;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
נכתב ע"י תקוה;1516610:
ציפור לילה! ברוכה הבאה למועדון.

(פעם התבדחתי עם אחותי שבדרך כלל בשעה 2 בלילה אני מקפלת כביסה ואני מרגישה בודדה יען אין עם מי לפטפט בטלפון. אבל שתינו ערות ולא יכולות ליצור קשר...;)

הפיתרון שלי לבעיה היה טבעי ופשוט אבל עזר מצוין.
2 כדורי ברזל יום יום. + נשנושי ירקות.

מלפפון מאוד מרענן ונותן גם כח. בשילוב גמבה זאת פצצת אנרגיה!;)

מתי? בוקר ערב?
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
נכתב ע"י מלבב;1516584:
אני מכיר פתרון חלקי לבעיה הנפוצה הזו. והיא להביא את עצמינו במהלך היום למקסימום רגיעות בלי להילחץ מזה שיש להספיק את העובדה. אבל כמה שרק ניתן יותר להגיע לשלוות נפש פנימית. עם הזמן ככל שזה נעשה טוב יותר השכל קולט ששעות אלו רגועות עבורו ואז הוא מתחיל להתעורר מעצמו בשעות אלו ולהחליף את שעות הלילה בשעות היום.
בנוסף שכשהעבודה נעשית מתוך רוגע ושלווה אזי היא נעשית יעילה וטובה יותר.

זה לא עובד, אצל מי שהוא ציפור לילה אמיתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
נכתב ע"י גרנולה;1516617:
מתי? בוקר ערב?

אני לוקחת בלילה לפני השינה וזה מקפיץ אותי מהמיטה ממש מוקדם.

ישנו הבדל ענק אצלי בין בוקר שנטלתי ברזל לפניו או לא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
נכתב ע"י מלבב;1516584:
אני מכיר פתרון חלקי לבעיה הנפוצה הזו. והיא להביא את עצמינו במהלך היום למקסימום רגיעות בלי להילחץ מזה שיש להספיק את העובדה. אבל כמה שרק ניתן יותר להגיע לשלוות נפש פנימית. עם הזמן ככל שזה נעשה טוב יותר השכל קולט ששעות אלו רגועות עבורו ואז הוא מתחיל להתעורר מעצמו בשעות אלו ולהחליף את שעות הלילה בשעות היום.
בנוסף שכשהעבודה נעשית מתוך רוגע ושלווה אזי היא נעשית יעילה וטובה יותר.
לא הבנתי איך זה אמור לעבוד, אם השעות האלה רגועות אז הגוף עוד יותר ימשוך לכיוון המיטה...
מה שאני יודעת, דווקה כשהולכים לישון צריך להרפות ולהירגע.
(ברור שאדם צריך להיות רגוע ולא לחוץ, אבל זה בוודאי לא מעורר את המוח!)
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
נכתב ע"י תקוה;1516620:
אני לוקחת בלילה לפני השינה וזה מקפיץ אותי מהמיטה ממש מוקדם.

ישנו הבדל ענק אצלי בין בוקר שנטלתי ברזל לפניו או לא.
איך זה ייתכן? ברזל לא עובד הוקוס פוקוס... צריך לקחת תקופה מספיק ארוכה כדי לראות שיפור..
אז איך ייתכן שיום שלא לקחת את מרגישה את זה מייד?
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
נכתב ע"י מקופלת;1516629:
איך זה ייתכן? ברזל לא עובד הוקוס פוקוס... צריך לקחת תקופה מספיק ארוכה כדי לראות שיפור..
אז איך ייתכן שיום שלא לקחת את מרגישה את זה מייד?

אל תספרי לה,
כי זה עלול להוריד את האפקטיביות....:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
נכתב ע"י מקופלת;1516629:
איך זה ייתכן? ברזל לא עובד הוקוס פוקוס... צריך לקחת תקופה מספיק ארוכה כדי לראות שיפור..
אז איך ייתכן שיום שלא לקחת את מרגישה את זה מייד?

לא למדתי מחקר.
אבל אני חושבת שאם לגוף חסר ברזל והוא התרגל לקבל בשעה קבועה מנה קבועה וכשהוא לא מקבל הוא מרגיש....

תכל'ס זאת עובדה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
נכתב ע"י תקוה;1516637:
לא למדתי מחקר.
אבל אני חושבת שאם לגוף חסר ברזל והוא התרגל לקבל בשעה קבועה מנה קבועה וכשהוא לא מקבל הוא מרגיש....

תכל'ס זאת עובדה.
אז אני יספר לך עובדה אחרת (ואולי לא? כמו שאומרת מיג...)
במהלך ההריון האחרון שלי הברזל היה מאוד נמוך
קיבלתי 12 מנות ברזל לוריד , זה המון!!.
אחרי 10 מנות ההמוגלובין עלה ב2 מספרים
אחרי שבועיים הוא עלה בעוד 3 מספרים...

מסקנה- ההמוגלובין בגוף לא משתנה כ"כ מהר , זה תהליך שלוקח זמן.

אבל אם את מרגישה כך, אז מצוין...
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
נכתב ע"י מקופלת;1516625:
לא הבנתי איך זה אמור לעבוד, אם השעות האלה רגועות אז הגוף עוד יותר ימשוך לכיוון המיטה...
מה שאני יודעת, דווקה כשהולכים לישון צריך להרפות ולהירגע.
(ברור שאדם צריך להיות רגוע ולא לחוץ, אבל זה בוודאי לא מעורר את המוח!)
העייפות מגיע כתוצאה מזה שאנחנו מתאמצים יותר מהיכולת הנפשי, אזי כאשר אנחנו משחררים אנחנו נכנסים למצב סביר שהגוף מתחיל לאזן את השעות שלו. כלומר מתוך שיש תשוקה להיות ערניים בשעות היום הגוף מתחיל לפעול כפי הרצון הזה בזמן שאין עליו מעמסה.

הסיבה שאנשים ערניים בשעות הלילה הוא בגלל שהכל רגוע שאז קל למוח לפעול ומתוך כך המוח מתרגל לעבוד - נקי ורץ יותר - בשעות אלו.

כל הציפורי לילה לא התחילו פתאום ביום אחד בהיר! זה התחיל אצלם בהדרגה כנ"ל עד אשר נהפכו להיות ערניים יותר בלילה.

כמובן הפתרון לא מגיע ולא יגיע ביום אחד. זה אורך זמן עד אשר קובעים דפוס כללי בחיים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
נכתב ע"י מלבב;1516648:
העייפות מגיע כתוצאה מזה שאנחנו מתאמצים יותר מהיכולת הנפשי, אזי כאשר אנחנו משחררים אנחנו נכנסים למצב סביר שהגוף מתחיל לאזן את השעות שלו. כלומר מתוך שיש תשוקה להיות ערניים בשעות היום הגוף מתחיל לפעול כפי הרצון הזה בזמן שאין עליו מעמסה.

הסיבה שאנשים ערניים בשעות הלילה הוא בגלל שהכל רגוע שאז קל למוח לפעול ומתוך כך המוח מתרגל לעבוד - נקי ורץ יותר - בשעות אלו.

כל הציפורי לילה לא התחילו פתאום ביום אחד בהיר! זה התחיל אצלם בהדרגה כנ"ל עד אשר נהפכו להיות ערניים יותר בלילה.

כמובן הפתרון לא מגיע ולא יגיע ביום אחד. זה אורך זמן עד אשר קובעים דפוס כללי בחיים.

אני לא יודעת מאיפה הקביעה שלך שציפורי לילה לא נולדו כאלה,
אני מכירה ציפורי לילה שמאז היו תינוקות ההורים השתגעו מאי שינתם בלילה,
ונטו מגיל צעיר מאד לפעול בשעות חריגות לגילם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
נכתב ע"י mig;1516654:
אני לא יודעת מאיפה הקביעה שלך שציפורי לילה לא נולדו כאלה,
אני מכירה ציפורי לילה שמאז היו תינוקות ההורים השתגעו מאי שינתם בלילה,
ונטו מגיל צעיר מאד לפעול בשעות חריגות לגילם.

אכן!
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
האשכול הזה נתן לי לעשות את הבלתי יאמן.
לא להתפתות ולהיות אמש בשעה 10.30 במיטה
רק מה :(,
למרות שכיוונתי שעון מעורר, והלכתי לישון מוקדם והשארתי את כל העבודה- לא הצלחתי להשתחרר הבוקר מבכלי השינה.
קמתי בשעה של אתמול ושלשום, ועם פיגור מטורף בהספק:(
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
נכתב ע"י mig;1516654:
אני לא יודעת מאיפה הקביעה שלך שציפורי לילה לא נולדו כאלה,
אני מכירה ציפורי לילה שמאז היו תינוקות ההורים השתגעו מאי שינתם בלילה,
ונטו מגיל צעיר מאד לפעול בשעות חריגות לגילם.
לכל סוגי התינוקות לא שייך שיהיה להם שעות מסודרות בגלל שהם צריכים כל כמה דקות לדבר אחר לכן שנתם משתבשת.

ככל שהם גדלים הם פחות נזקקים ואז כאן מכוונים להם בהדרגה את השעות עד אשר הם מתרגלים וישנים בלילות.

תינוק שלמרות כל האמור אחרי תקופה ארוכה עדיין השעות שלו הפוכים בניגוד למה שכל הזמן מנסים להרגיל אותו - זה תינוק שקיימת אצלו בעיה בנפש או בגוף בדרך כלל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
נכתב ע"י מלבב;1516687:
תינוק שלמרות כל האמור אחרי תקופה ארוכה עדיין השעות שלו הפוכים בניגוד למה שכל הזמן מנסים להרגיל אותו - זה תינוק שקיימת אצלו בעיה בנפש או בגוף בדרך כלל.

אוהו..
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
נכתב ע"י חמדה;1516679:
האשכול הזה נתן לי לעשות את הבלתי יאמן.
לא להתפתות ולהיות אמש בשעה 10.30 במיטה
רק מה :(,
למרות שכיוונתי שעון מעורר, והלכתי לישון מוקדם והשארתי את כל העבודה- לא הצלחתי להשתחרר הבוקר מבכלי השינה.
קמתי בשעה של אתמול ושלשום, ועם פיגור מטורף בהספק:(

השינוי לא בא ביום אחד...
אל תתיאשי!
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
נכתב ע"י חמדה;1516679:
האשכול הזה נתן לי לעשות את הבלתי יאמן.
לא להתפתות ולהיות אמש בשעה 10.30 במיטה
רק מה :(,
למרות שכיוונתי שעון מעורר, והלכתי לישון מוקדם והשארתי את כל העבודה- לא הצלחתי להשתחרר הבוקר מבכלי השינה.
קמתי בשעה של אתמול ושלשום, ועם פיגור מטורף בהספק:(
ברור שזה מה שקרה...
הגוף עדיין בחסר שעות שינה, ועדיין רגיל לקום בשעה מסויימת...
זה לא מצליח ברגע...:(
צריך להתמיד כך כמה ימים

בסופו של דבר, את עשויה להגיע למצב של עבודה רק בבוקר עד שעות הצהריים, ובערב- רק להיות 'בבית'!
בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
נכתב ע"י מלבב;1516687:
לכל סוגי התינוקות לא שייך שיהיה להם שעות מסודרות בגלל שהם צריכים כל כמה דקות לדבר אחר לכן שנתם משתבשת.

ככל שהם גדלים הם פחות נזקקים ואז כאן מכוונים להם בהדרגה את השעות עד אשר הם מתרגלים וישנים בלילות.

תינוק שלמרות כל האמור אחרי תקופה ארוכה עדיין השעות שלו הפוכים בניגוד למה שכל הזמן מנסים להרגיל אותו - זה תינוק שקיימת אצלו בעיה בנפש או בגוף בדרך כלל.

אני כ"כ צוחקת עכשיו....
כי אני יודעת מה עשו בשביל "להרגיל" את התינוקות האלו.
ואני יודעת לאן התינוקות הללו הגיעו כשהם גדלו,
תקרא לזה בעיה בנפש תקרא לזה בעיה בגוף (שהרופא כנראה לא מודע אליה)

הבעיה היחידה של האנשים האלו זו הפרעת שינה מולדת של שיבוש מנגנון השינה הביולוגי הטבעי.

אכן, בעיה.

זה בדיוק מה ששואלים אם יש מה להילחם בזה,
או שאפשר לנקות את הבית לפסח - בלילה,
ליצור ולעבוד - בלילה,
לבשל ולהכין - בלילה.
וכאדם שכיר להכיר את עצמך ולחפש עבודה במשמרת - לילה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה