בטוח יש לך משהו להוסיף...

  • הוסף לסימניות
  • #41
אני חושבת שהפתרונות שהוצעו פה מתמקדים ב"בעיה" של שבוש השעון הביולוגי,
אבל ה"בעיה" שהוצגה פה היא הרבה יותר "חמורה" ;) (אני מכירה אותה מקרוב)

הבעיה היא לא זו שיש יותר ערנות בשעות הלילה, ועיפות ביום,
אלא שהיצירתיות בלילה הרבה יותר גדולה, והעבודה הרבה יותר זורמת...
הכל יוצא הרבה יותר יפה,
העיצובים הכי מקוריים ומיוחדים שלי נעשים בשעות הלילה,
וכל מה ש"נתקעתי" עליו ולא הצליח לי ביום, פתאום בלילה באים כל הרעיונות בשעות הלילה והכל חלק...
אם אני לדוגמא אני עובדת על משהו 4 שעות ביום, ועדיין לא ממש מרוצה ממה שיצא,
אני יכולה לעשות את אותו דבר תוך שעה בלילה ויצא לי נהדר!


ולזה, נראה לי שום שינוי של השעון הביולוגי לא יעזור... נכון?

נ.ב. יכול להיות שזו בעיה, בגוף ו-בנפש, אז מה? לענ"ד להיות קצת "משיגנע" זה רק טוב... ;)
וביננו... בימינו מי שהכל אצלו "בסדר" הוא ה"משיגנע" לא?
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
נכתב ע"י לנדא;1517457:
נ.ב. יכול להיות שזו בעיה, בגוף ו-בנפש, אז מה? לענ"ד להיות קצת "משיגנע" זה רק טוב... ;)
וביננו... בימינו מי שהכל אצלו "בסדר" הוא ה"משיגנע" לא?

כמו שאמר אחד המשוגעים במיר לאחי: מי שלא משוגע- הוא לא נורמלי... ;):D
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
אולי זה יעזור לך...
את אחין שלי זה שכנע. :)
אבל הגילוי ה(לא) נאות הוא - שאת הציור הזה שלחתי לעיתון...
ב-5 לפנות בוקר...
:):):)
גם אני מהנלחמות בנטייה לצפרות לילה.
זה באמת לא בריא ולא עובד טוב, במיוחד לא כשיש ילדים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
נכתב ע"י pr;1517507:
אולי זה יעזור לך...
את אחין שלי זה שכנע. :)
אבל הגילוי ה(לא) נאות הוא - שאת הציור הזה שלחתי לעיתון...
ב-5 לפנות בוקר...
:):):)
גם אני מהנלחמות בנטייה לצפרות לילה.
זה באמת לא בריא ולא עובד טוב, במיוחד לא כשיש ילדים.

וואו.
שירי, אני מתחילה להבין מה ההתלהבות במדור השכן מאביגדור.
עד עכשיו ממש לא הרגשתי בענינים.
מיוחד מיוחד!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
נכתב ע"י לנדא;1517457:
אני חושבת שהפתרונות שהוצעו פה מתמקדים ב"בעיה" של שבוש השעון הביולוגי,
אבל ה"בעיה" שהוצגה פה היא הרבה יותר "חמורה" ;) (אני מכירה אותה מקרוב)

הבעיה היא לא זו שיש יותר ערנות בשעות הלילה, ועיפות ביום,
אלא שהיצירתיות בלילה הרבה יותר גדולה, והעבודה הרבה יותר זורמת...
הכל יוצא הרבה יותר יפה,
העיצובים הכי מקוריים ומיוחדים שלי נעשים בשעות הלילה,
וכל מה ש"נתקעתי" עליו ולא הצליח לי ביום, פתאום בלילה באים כל הרעיונות בשעות הלילה והכל חלק...
אם אני לדוגמא אני עובדת על משהו 4 שעות ביום, ועדיין לא ממש מרוצה ממה שיצא,
אני יכולה לעשות את אותו דבר תוך שעה בלילה ויצא לי נהדר!


ולזה, נראה לי שום שינוי של השעון הביולוגי לא יעזור... נכון?

נ.ב. יכול להיות שזו בעיה, בגוף ו-בנפש, אז מה? לענ"ד להיות קצת "משיגנע" זה רק טוב... ;)
וביננו... בימינו מי שהכל אצלו "בסדר" הוא ה"משיגנע" לא?

כמה אני מזדהה איתך!!!!!!!
ביום הולך וזורם - או שכן או שלא. אבל בלילה, הכל רץ חלק החל מהשעה 11 ועד.......

אבל ברצינות עכשיו: למה זה קורה??? מישהו יודע אולי ידע מבוסס?
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
נכתב ע"י bason1661;1516455:
ומה עושים כשיום אחד את מחליטה ללכת לישון מוקדם כי את מתמוטטתתתתתתתתת, ופתאום מזמנת לך איזה דודה שרוצה עזרה בעבודת מחשב "קטנה". באמת מה עושים???

מנתקים את הטלפון כשמחליטים לישון ;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
קוראים לזה הפרעת קשב וריכוז (לא באופן גורף..)
בשעות היום, המוח עמוס בגירויים, רעש, אור גבוה יותר, טלפונים, עניינים.
והיכולת שלנו לבצע את חלוקת הקשב הנדרשת, גוזל מאיתנו המון אנרגיה.
בלילה, כשהכל שקט ושומעים רק את צרצורי הצרצרים, המוח שלנו פנוי יותר לבצע משימות מורכבות, ולכן העבודה פוריה יותר.
אני אישית חי באופן שהלילה שלי מסתיים באזור 4, גם מאילוצי העבודה בצילום, וגם כי זה פשוט נוח לי יותר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
היחס של חז"ל ללילות:
.
רמב"ם הלכות תלמוד תורה פרק ג הלכה יג:
.
"אף על פי שמצוה ללמוד ביום ובלילה אין אדם למד רוב חכמתו אלא בלילה, לפיכך מי שרצה לזכות בכתר התורה יזהר בכל לילותיו ולא יאבד אפילו אחד מהן בשינה ואכילה ושתיה ושיחה וכיוצא בהן אלא בתלמוד תורה ודברי חכמה, אמרו חכמים אין רנה של תורה אלא בלילה שנאמר קומי רוני בלילה, וכל העוסק בתורה בלילה חוט של חסד נמשך עליו ביום שנאמר יומם יצוה ה' חסדו ובלילה שירה עמי תפלה לאל חיי, וכל בית שאין נשמעים בו דברי תורה בלילה אש אוכלתו שנאמר כל חשך טמון לצפוניו תאכלהו אש לא נופח, כי דבר ה' בזה זה שלא השגיח על דברי תורה כל עיקר, וכן כל שאפשר לו לעסוק בתורה ואינו עוסק או שקרא ושנה ופירש להבלי עולם והניח תלמודו וזנחו הרי זה בכלל בוזה דבר ה', אמרו חכמים כל המבטל את התורה מעושר סופו לבטלה מעוני וכל המקיים את התורה מעוני סופו לקיימה מעושר, וענין זה מפורש הוא בתורה הרי הוא אומר תחת אשר לא עבדת את ה' אלהיך בשמחה ובטוב לבב מרוב כל ועבדת את אויביך, ואומר למען ענותך להטיבך באחריתך". עכ"ל.

.
ספר "משרת משה" (עטייה) על הרמב"ם הלכות תלמוד תורה פרק ג הלכה יג:

אין אדם למד רוב חכמתו אלא בלילה. נ"ב. הכי אמרו בעירובין [פ"ו בדף ס"ה עמוד א]: דלא איברי סיהרא (=לילה) אלא לגירסא (= ללימוד) ע"כ. והיינו מהאי טעמא שכתב רבינו דאין רנה של תורה אלא בלילה; מידי דהוי, שהדעת צלולה וזכה וברה וקל להבין כתר החכמה יותר מן היום.
.


 
  • הוסף לסימניות
  • #50
נכתב ע"י גרנולה;1517924:
כמה אני מזדהה איתך!!!!!!!
ביום הולך וזורם - או שכן או שלא. אבל בלילה, הכל רץ חלק החל מהשעה 11 ועד.......

אבל ברצינות עכשיו: למה זה קורה??? מישהו יודע אולי ידע מבוסס?

אולי הסבירו פה אנשים יותר חכמים ממני על הפרעות וכל מיני כאלה ועוד ציטוטים מהמקורות.
אבל אני יכולה להסביר לך את זה טכנית למה בלילה מספיקים ברבע זמן מביום.

כשאת עובדת בבוקר, נגיד שיש לך 4-5 שעות מאז שהילדים יוצאים ועד שחוזרים, את אומרת לעצמך אני אשב על המחשב ויתקתק עבודה בזמן הזה, אבל אז מגיע הטלפון שקוטע מדי פעם את הרצף, ואת קמה רק לרגע לזרוק כביסה למכונה ועוד אחת למייבש, ושניה אני אסגור את המיטות אי אפשר להתרכז בכזה בלגן, עוד שניה את מעמידה צהריים, ועוד כמה דקות נכבדות את משוטטת אחר כבוד בפרוג שמתעדכן בכמה הודעות כל שניה במשך היום מה שממש לא קורה באמצע הלילה, את פה ושם מגיבה בין לבין אם נשאר לך חצי שעה ראויה לעבודה כבר הריכוז ממך והלאה.
על לעבוד בצהריים עם הילדים עדיף בכלל לא לדבר...
והערב כנ"ל

ואז מגיע הלילה, את מתוסכלת מזה שהבטחת לכמה לקוחות שהסקיצה או הקובץ המוגמר אצלהם במייל עד הצהריים מה שממש לא קרה, וגם לא יכל לקרות עם כל כך הרבה מטלות שהיית חייבת לעשות תוך כדי עבודה בבוקר, את מתיישבת על המחשב כי פשוט אין ברירה, ומוצאת את עצמך זוכה לראות את הזריחה בפעם המי יודע כמה.
פשוט בלילה אין טלפונים, אין ילדים ערניים ופעילים, אף אחת לא קמה להעמיד צהריים ב4 לפנות בוקר, את יושבת על המחשב ומריצה עבודה צפופה ואיכותית כי כל המח שלך מרוכז בדבר אחד בלבד, בעבודה שאת חייבת להספיק בתקווה לפגוש עוד את המיטה הלילה...
מה הפלא שהעבודות הכי יצירתיות ואיכותיות יוצאות בכאלה זמנים, תשימי לב שהיצירתיות עוד לא מגיעה ב10-11 בלילה היא בד"כ שורה אחרי 2 בלילה כי אז הראש נקי מטרדות אחרות ופנוי כולו לעבודה.

אז את צריכה לבחור או לנקות את הראש בבוקר מהכל הכל הכל ולנסות למצות את ה4 שעות שיש לך כן, עצתי האישית: תתייאשי אין לך סיכוי ממילא להצליח, כי הכח שידרוש ממך לנקות את הראש ולהיות מרוכזת רק בעבודה לא ישאיר מקום גם לריכוז ולרצף ביחד:rolleyes:

האפשרות השניה להשאר כמו שזה עכשיו פעם פעמיים בשבוע (יש תקופות שאף יותר) לעשות לילה לבן, להשלים קצת בבוקר את השינה ולהסתובב שיכורה בהמשך היום, ולהחליט שזה החיים וזהו זה ולגבות את זה באיזה מחקר על הפרעות קשב וריכוז או משהו כזה.

האפשרות השלישית, שלא רלוונטית אצל הרבה אנשים, כי מה לעשות, העבודה היא חיינו, היא פשוט להוריד פרופיל בעבודה ולוותר על הרבה דברים שמביאים סיפוק וכסף, אבל הורסים את החיים, אני יכולה לומר לך מנסיון שאני כבר תקופה לא קצרה מתנסה באפשרות השלישית, אמנם לפעמים צובט לי שאני לא עושה הרבה דברים שאני אוהבת כי צריך בשבילם השראה, ריכוז ושקט, ופחות מתעסקת עם עיצוב גרפי כי הוא המעודד הגדול להיות ערים בלילות, אבל חיה באיכות חיים הרבה יותר גבוהה! אני לא מבטיחה שזה הולך להיות ככה כל החיים כי שום דבר לא צפוי אבל כרגע זה מה שנכון לי, וזה לגמרי לא רע;)
אז בהצלחה בבחירה:)

וסליחה על הדרשה הארוכה, גם זה קרה במקום לעשות דברים חשובים באמת:eek:
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
נכתב ע"י גרנולה;1517924:
כמה אני מזדהה איתך!!!!!!!
ביום הולך וזורם - או שכן או שלא. אבל בלילה, הכל רץ חלק החל מהשעה 11 ועד.......

אבל ברצינות עכשיו: למה זה קורה??? מישהו יודע אולי ידע מבוסס?

באופן כללי:

נושא הערנות שייכת לתחום הכבד (בעיקר) וללב, ועוד מספר דברים שפחות שכיחים;

לכן מי שערני בלילה יותר מהרגיל כדאי שיבדוק וישים לב לכמה דברים:

א. למה שהוא אוכל - סוג המאכלים! ישנם מאכלים שהם מכבידים מאוד על פעילות הכבד אצל הרבה מהאנשים.
ב. בדיקה האם יש יותר מדי רעלים בגוף.
ג. וכן שיבדוק אם הכבד שלו פועל באופן סדיר ללא הפרעות.
ד. וכן בנוסף שישם לב לזמני הארוחות שלו מתי הוא אוכל, ומתי הוא מנשנש דברים קלים, שלכל אלו יש להם השפעה על ההירדמות והערנות שלנו ביום ובלילה.
ה. כיצד הוא ישן - האם השינה שלו רצופה?
ו. האם השינה שלו תחת אור או שמגיע אור ממקום אחר על העיניים, - ישנה פעילות במוח שלא יכולה להגיע למצוי תהליך השינה במקרה שכזה. לא הכוונה שצריך חושך מוחלט, אלא רק על העיניים שלא יזדקר אור ממקום כלשהו.
ז. האם בזמן השינה ישנם רעשי רקע בגובה של יותר מדבור שקט. זה מפחית באיכות השינה.
ח. לא להרבות במלח או במים כשעתים לפני השינה. זה מזיק למהלך השינה התקינה בלילה.
ט. האם כשאנו הולכים לישון אנו הולכים לישון כשלא נותר אלא כ-6 שעות בלבד עד למחר שאז אנו חייבים למחר להספיק בדחיפות דברים מאוד חשובים. - פסיכולוגית זה גורם לשינה להיות בהירדמות נמוכה - מה שיגרום למחרת לנמנומים במהלך העבודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
נכתב ע"י bbr;1518215:
אולי הסבירו פה אנשים יותר חכמים ממני על הפרעות וכל מיני כאלה ועוד ציטוטים מהמקורות.
אבל אני יכולה להסביר לך את זה טכנית למה בלילה מספיקים ברבע זמן מביום.

כשאת עובדת בבוקר, נגיד שיש לך 4-5 שעות מאז שהילדים יוצאים ועד שחוזרים, את אומרת לעצמך אני אשב על המחשב ויתקתק עבודה בזמן הזה, אבל אז מגיע הטלפון שקוטע מדי פעם את הרצף, ואת קמה רק לרגע לזרוק כביסה למכונה ועוד אחת למייבש, ושניה אני אסגור את המיטות אי אפשר להתרכז בכזה בלגן, עוד שניה את מעמידה צהריים, ועוד כמה דקות נכבדות את משוטטת אחר כבוד בפרוג שמתעדכן בכמה הודעות כל שניה במשך היום מה שממש לא קורה באמצע הלילה, את פה ושם מגיבה בין לבין אם נשאר לך חצי שעה ראויה לעבודה כבר הריכוז ממך והלאה.
על לעבוד בצהריים עם הילדים עדיף בכלל לא לדבר...
והערב כנ"ל

ואז מגיע הלילה, את מתוסכלת מזה שהבטחת לכמה לקוחות שהסקיצה או הקובץ המוגמר אצלהם במייל עד הצהריים מה שממש לא קרה, וגם לא יכל לקרות עם כל כך הרבה מטלות שהיית חייבת לעשות תוך כדי עבודה בבוקר, את מתיישבת על המחשב כי פשוט אין ברירה, ומוצאת את עצמך זוכה לראות את הזריחה בפעם המי יודע כמה.
פשוט בלילה אין טלפונים, אין ילדים ערניים ופעילים, אף אחת לא קמה להעמיד צהריים ב4 לפנות בוקר, את יושבת על המחשב ומריצה עבודה צפופה ואיכותית כי כל המח שלך מרוכז בדבר אחד בלבד, בעבודה שאת חייבת להספיק בתקווה לפגוש עוד את המיטה הלילה...
מה הפלא שהעבודות הכי יצירתיות ואיכותיות יוצאות בכאלה זמנים, תשימי לב שהיצירתיות עוד לא מגיעה ב10-11 בלילה היא בד"כ שורה אחרי 2 בלילה כי אז הראש נקי מטרדות אחרות ופנוי כולו לעבודה.

אז את צריכה לבחור או לנקות את הראש בבוקר מהכל הכל הכל ולנסות למצות את ה4 שעות שיש לך כן, עצתי האישית: תתייאשי אין לך סיכוי ממילא להצליח, כי הכח שידרוש ממך לנקות את הראש ולהיות מרוכזת רק בעבודה לא ישאיר מקום גם לריכוז ולרצף ביחד:rolleyes:

האפשרות השניה להשאר כמו שזה עכשיו פעם פעמיים בשבוע (יש תקופות שאף יותר) לעשות לילה לבן, להשלים קצת בבוקר את השינה ולהסתובב שיכורה בהמשך היום, ולהחליט שזה החיים וזהו זה ולגבות את זה באיזה מחקר על הפרעות קשב וריכוז או משהו כזה.

האפשרות השלישית, שלא רלוונטית אצל הרבה אנשים, כי מה לעשות, העבודה היא חיינו, היא פשוט להוריד פרופיל בעבודה ולוותר על הרבה דברים שמביאים סיפוק וכסף, אבל הורסים את החיים, אני יכולה לומר לך מנסיון שאני כבר תקופה לא קצרה מתנסה באפשרות השלישית, אמנם לפעמים צובט לי שאני לא עושה הרבה דברים שאני אוהבת כי צריך בשבילם השראה, ריכוז ושקט, ופחות מתעסקת עם עיצוב גרפי כי הוא המעודד הגדול להיות ערים בלילות, אבל חיה באיכות חיים הרבה יותר גבוהה! אני לא מבטיחה שזה הולך להיות ככה כל החיים כי שום דבר לא צפוי אבל כרגע זה מה שנכון לי, וזה לגמרי לא רע;)
אז בהצלחה בבחירה:)

וסליחה על הדרשה הארוכה, גם זה קרה במקום לעשות דברים חשובים באמת:eek:

אהבתי כל מילה שלך! אני פתחתי את האשכול הזה, ואחרי שקראתי את כל סוגי התגובות, הגעתי למסקנה שלך.- שאני חושבת שזה בעצם הבעיה העיקרית שלי. שבמשך היום אני יכולה להמרח עם עבודה במשך שעות ארוכות - מה שבלילה לוקח לי חצי שעה!!! - הקש ששבר את הגמל היה- שיום שלם- נמרחתי עם עמוד לאלבום דיגיטלי ללקוחה ולא היה לי שום רעיון איך לעצב אותו יפה, אז הלכתי לבשל- כי אולי שם יהיה לי השראה, ואח"כ שוטטתי עוד פעם ועוד פעם, ועוד פעם....וע... בפרוג- כי אולי הוא יביא את הבשורה,
ואח"כ הרגשתי שאני חייבת לנוח- כי זה בטח מעיפות ו....................
ואז הגיע הלילה והייתי צריכה לשלוח את האלבום לדפוס.- והתסכול היה עצום- ריבונו של עולם- למה מרחתי ככה את כל היום? לא עשיתי כלום!!!
ולמחרת בבוקר- האלבום היה מוכן- במשך הלילה נוספו לו עוד 26 דפים!!!!!
אז בבקשה- למי שיש את עצת הפלאים איך אפשר לעשות את ההספק הזה במשך היום ( ולא בלילה!) איך אפשר לומר למח - עכשיו זה עבודה!!!! ובשום אופן לא- רק פותחים שניה את פרוג, ורק קוראים את הכתבה הזו... ורק עושים סדר במגירה... ורק מבשלים... ורק מתרעננים .... ורק לא עושים את מה שבאמת צריכים לעשות!!!
איך עומדים בזה???
וגם בבקשה עידודים- אני המוזרה היחידה בקטעים האלה- או שזה פשוט האפיון של גרפיקאית?
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
כולם באותה צרה!

את שואלת את שאלת המיליון דולר!!

איך אפשר בכלל להספיק ביום לפחות כמו בלילה???

.
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
גם אני כמו הרבה אחרים; רוב היצירות נערכו והצליחו ביותר בלילות.

זה לא מובן - אם לא שנגיד שהשקט הוא המרכיב החשוב ביותר להצלחת היצירה שלנו!! - שלכן יתכן שעלינו ללכת על הכיוון הזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
תודה לכל העצות!!
אבל תכל'ס, אם נחשוב על זה ממבט שני: יש בעולם עוד הרבה אנשים שעובדים משמרות ליליות, והם לא מתוסכלים, עובדים בלילה וישנים בבוקר.
למה שגם אנחנו לא נשלים עם זה?!....

מקוווה שלא הגזמתי בתגובה זו, פתאום ממש עכשיו, נפלה לי המסקנה, לא בטוח שאני איישם כמובן ;) :)

לילה טוב!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
נכתב ע"י גרנולה;1518364:
תודה לכל העצות!!
אבל תכל'ס, אם נחשוב על זה ממבט שני: יש בעולם עוד הרבה אנשים שעובדים משמרות ליליות, והם לא מתוסכלים, עובדים בלילה וישנים בבוקר.
למה שגם אנחנו לא נשלים עם זה?!....



לילה טוב!!

כי מה תעשה מישהי שביום היא עובדת מחוץ לבית ובמשרד שם ממש מענין אותם שאני חוץ מזה גם גרפיקאית ושההשראה מגיעה רק בלילה ולכן גם הלכתי לישון מאוחר ובגלל זה אני אמורה לישון בבקר...:(:confused:
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
נכתב ע"י מאהמם;1518407:
כי מה תעשה מישהי שביום היא עובדת מחוץ לבית ובמשרד שם ממש מענין אותם שאני חוץ מזה גם גרפיקאית ושההשראה מגיעה רק בלילה ולכן גם הלכתי לישון מאוחר ובגלל זה אני אמורה לישון בבקר...:(:confused:

אוקי. נכון.
אני עובדת מחוץ לבית אחה"צ ורק פעמיים בשבוע בבוקר.
לא חשבתי על זה. זה מתאים אולי למי שעצמאית לגמרי :rolleyes:
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
אף אחת לא אמרה את זה, אבל אולי זו הבעיה העיקרית: משמעת עצמית.
מישהי הציעה בזמנו לא לפתוח את פרוג עד שמסיימים את המטלות ואני מצטרפת.
כשאין לי עבודה- פותחת את פרוג בכיף, אבל שיש- אפשר להשאיר את הראוטר על שעון שבת או פשוט לחסום את פרוג. חוץ מזה, כשעובדים כדאי לנתק טלפונים ולהשתדל לסגור את הדלת החדר העבודה.

ההספק הוא פי כמה.
ולפותחת האשכול- כולנו באותה סירה והעצה היחידה לזה היא - משמעת עצמית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
מקנאה בכל אלו שהבעיה שלהם זה שהם עירניים בערב-לילה
אני עייפההההההה כל הזמן כל הזמן. אין לי כח לכלום. עבר כבר כמעט חודש מאז שילדתי, ואני לא רואה שיפור.. (כותבת את זה מעייפות נוראית, כשמחר שבת וכל הבית שלי "על גלגלים".. אפילו להחזיר את הכביסה [שסופסוף הואלתי בטובי לשבת לקפל] לארונות אין לי כח..)

:(
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
זה טבעי למצבך!
מה בדיוק טת רוצה מעצמך אם את רק חודש מהלידה? תני לגוף להתאושש, זה סיפור אחר לגמרי מנושא האשכול.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה