בטוח יש לך משהו להוסיף...

  • הוסף לסימניות
  • #61
נכתב ע"י sarit_f;1518475:
מקנאה בכל אלו שהבעיה שלהם זה שהם עירניים בערב-לילה
אני עייפההההההה כל הזמן כל הזמן. אין לי כח לכלום. עבר כבר כמעט חודש מאז שילדתי, ואני לא רואה שיפור.. (כותבת את זה מעייפות נוראית, כשמחר שבת וכל הבית שלי "על גלגלים".. אפילו להחזיר את הכביסה [שסופסוף הואלתי בטובי לשבת לקפל] לארונות אין לי כח..)

:(

זה חולשה ידוע אחרי לידה, צריך להקפיד מאוד על שלוש ארוחות מזינות - זה יותר מקל את הבעיה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #62
ברור שבלילה הכל טס......
יש שקט ושלווה, אין מי שמפריע
אבל זה לא רק בגרפיקה או עבודות על המחשב...
זה בכל עבודה שהיא
גם לבשל לשבת בלילה לוקח חצי מהזמן מאשר ביום שישי או חמישי בצהריים
כנ"ל לנקות את הבית.

נראה לי שרוב האימהות מדברות על זה שההספקים הגדולים קורים בלילה...
נורמלי לחלוטין.
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
נכתב ע"י sarit_f;1518475:
מקנאה בכל אלו שהבעיה שלהם זה שהם עירניים בערב-לילה
אני עייפההההההה כל הזמן כל הזמן. אין לי כח לכלום. עבר כבר כמעט חודש מאז שילדתי, ואני לא רואה שיפור.. (כותבת את זה מעייפות נוראית, כשמחר שבת וכל הבית שלי "על גלגלים".. אפילו להחזיר את הכביסה [שסופסוף הואלתי בטובי לשבת לקפל] לארונות אין לי כח..)

:(
פחות מחודש אחרי לידה, את לא אמורה להיות עירנית בלילות (מלבד מה שבמילא מעירים אותך ;) ) את אמורה לנצל כל דקה לנוווווווח.
ותמיד ממליצים גם להמשיך לקחת פרנטל\ברזל\B12 כל יום, זה מאוד מחזק.
אבל באמת חשובה המנוחה. אני מכירה איך זה שאת אחרי לידה ורוצה כבר לחזור לענינים, ונמאס כבר "לנוח". אבל לטווח הרחוק זה מה שיעמיד אותך הכי מהר על הרגלים.

בכל אופן מצטרפת למזדהים.
הלילות תמיד היו אצלי הכי פרודוקטיביים, הכי שופעים ברעיונות יצירתיים
(וזה לגמרי בלי קשר לגרפיקה או ללחץ של עבודה, בתור בחורה הייתי מציירת, מאיירת, מכינה תכשיטים ומוביילים, וכל שאר מליון הרעיונות היצירתיים שהיו לי - תמיד בלילות).
הריכוז שלי מעולה בלילה, אחרי השעה 10 אני מתחילה להכנס לעניינים.
הבעיה רק שאם לא משלימים שעות מגיעים לחוסר שינה מצטבר שבאמת מזיק, וגם פוגע בתפקוד בכל התחומים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
יש עוד פה עוד נקודה, לפעמים אומרים לעצמינו די! מנסים ל"ווסת" ולהחזיר לנורמה את השעון הביולוגי, לישון בלילה (כמה שאפשר יותר מוקדם, והכוונה לא בשעה 10, אלא נגיד 12) ואח''כ קמים בבוקר (ממש עירניים (ישנו 7 שעות!! לא בצחוק) ורוצים במרץ להתחיל לעבוד, ואז... קודם צריך לשלוח ב''ה את הילדים, ועכשיו אחרי שהם הולכים, נו כמה זמן תכלס' נשאר? נגיד מ 8-1, 5 שעות (אצלי הקטן יוצא עם הטנדר ברבע לתשע, אז כבר אין לי את החמש שעות...) ואז צריך קצת להתפלל, לא? צריך לאכול משהו, לא? צריך לסגור מיטות (כמה שאמרנו לילדים לסגור מיטות, זה בד''כ לא הולך, גם אם הם קמים מוקדם, בסוף צריך להריץ אותם מהבית, תסכימו איתי שאסכים לסגור מיטות ולא שהילדים יאחרו... בסוף הערות והתלונות מגיעות אלינו ההורים, חינוכי או לא, זה כבר שאלה אחרת...) ואז נו, כמה נשאר מהארבע שעות.... ואז ב''ה שוב הילדים בבית....
ובצהריים, הרבה יותר קשה להתרכז, שהילדים ברקע, רוצים אותך ובצדק!
לעומת זאת, גם בבית ברוך ילדים ב''ה, שהילדים חוגגים עד שעות מאוחרות... עדיין מ 12-5 או שבע יש לנו 5 - 7 שעות נקיות, שקטות, פוריות. ואז קדימה לעבודה! ויעידו פה, אני בטוחה הרבה, ששקועים בעבודה פוריה, אז היא באמת הולכת מהר ובכיף ב''ה, אבל גם השעון רץ יחד ופתאום אנחנו לא מאמינים, מה כבר שש?????:)
אני מקווה שלא ייאשתי פה אף אחד!
שבת שלום (בכל אופן, ערב שבת ויש הרבה מה לעשות חוץ מלכתוב, אבל מה לעשות שהזדהיתי מאוד עם האשכול?!)
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
אני היחידה מהתרנגולים משכימי קום? :)
מאז ומתמיד יש לי שעון ביולוגי, לא קשור מתי הלכתי לישון אני קמה מוקדם
תמיד הייתי השעון מעורר בבית, כילדה הייתי הולכת לישון וקמה עם התרנגולים ;)
כל בוקר חיכה לי פתק על השולחן מהציפורי לילה שאעיר אותם בשעה X ואז הייתי עומדת חצי שעה להעיר אותם ולא היה עם מיד לדבר. זה היה רחמנות עליהם ורחמנות עלי... :)
אין אצלי מושג לישון עד 12 בצהריים גם לא בשבתות וחגים
אפילו אם אלך לישון ב-3 אקום ב-7 ולא אהיה מסוגלת להירדם חזרה
בשנים האחרונות זה מחריף ואני חוששת שהזדקנתי לפני הזמן... :eek:
אני קמה הכי מאוחר ב-7. 7:30 זה כבר צהריים ואני מדברת גם על שבתות, כי באמצע השבוע אני יכולה לקום ב-5-6 ויש לי תקופות אפילו 4-4:30! גם אם משכתי כל היום עד 10 כדי שאקום בשעה סבירה למחרת אני שוב קמה מוקדם. לכן למדתי לא לריב עם הגוף שלי כי במקרה שאני נשארת במיטה אני סתם מבזבזת זמן כדי להירדם, אני מתחילה את היום ואז התפוקה שלי הכי טובה!, בצהריים אני משלימה את השינה.
אם אני קמה "רגיל" ב-6 איני זקוקה למנוחת צהריים, רק בשישי שבת
פעמיים קרה לי שחזרתי מחתונה מחוץ לעיר ועד שהלכתי לישון נהיה 5 והתהפכתי שעתיים במיטה ולא נרדמתי כי זה שעה שאני כבר יכולה לקום... :eek: ראיתי שזה לא תכלס יצאתי מהמיטה והתחלתי את היום, בצהריים הלכתי לישון 3 שעות ומשכתי עד הלילה כרגיל.
בקיצור, התפוקה הכי טובה אצלי זה בשעות הבוקר, אסור לי ללכת לישון מאוחר מ-12 כי לא אישן מספיק וב"ה גם ילדי "תרנגולים"... :rolleyes:
לדעתי, אם מתחילים את היום ב-6 ומסיימים אותו ב-22:00-23:00 זה יום ארוך ובריא
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
כל מה שאמרו על העבודה שהולכת יותר בלילה, זה נכון באמת אצל הרבה אנשים,
הבעיה שכשיש ילדים קטנים אי אפשר לנהל כזה סדר יום, כי בבוקר בקושי מצליחים לקום, זה גם לא בריא ההתנהלות הזו,
אצלי גם יש בעיה שהעייפות לא נעלמת בלילה... היא מתגברת.. וגם לא ביום... זה כל הזמן! ולזה אני מחפשת עיצות!
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
חנון, מזדהה איתך, גם אני מסוג ה"תרנגולים" אף פעם לא היתה לי בעיה להשכים, אבל ללכת לישון בשעות לא שעות?
אפילו עכשיו, זו שעה שאני כמעט אף פעם לא רואה אותה...
ב-10 אני צונחת ובקושי מצליחה להתרכז במחשבות, ברור שגם לא לשוחח...
אבל אני קמה כל בוקר (גם בשבת) ב-5:30 6:00 ומכריחה את עצמי לישון הלאה, או שמצליח לי או שלא.

בעבר, כשהייתי זו"צ הייתי קמה אפילו ב-4:00 עם בעלי ועושה אז הכל, אלו הן השעות הפוריות שלי...
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
נכתב ע"י שושיה;1519631:
חנון, מזדהה איתך, גם אני מסוג ה"תרנגולים" אף פעם לא היתה לי בעיה להשכים, אבל ללכת לישון בשעות לא שעות?
ברור שלא, אני הולכת לישון ב-11-12 ומשתדלת גם לפני
אם אני קמה עם התרנגולים אני ממוטטת בלילה
אני מדברת על אירועים שמחות ובפרט מחוץ לעיר שחוזרים מאוחר, בכל מקרה אקום מוקדם
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
ברור שאם הולכים לישון ב-10 11 קמים ב-5 6!!
כמה אפשר לישון???
הבעיה היא פה עם טיפוסים שגם אם יקומו ב6 רק ב10 בלילה יקבלו את המרץ לעשות משהוא כמו שצריך...
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
נכתב ע"י מאסטר;1519617:
כל מה שאמרו על העבודה שהולכת יותר בלילה, זה נכון באמת אצל הרבה אנשים,
הבעיה שכשיש ילדים קטנים אי אפשר לנהל כזה סדר יום, כי בבוקר בקושי מצליחים לקום, זה גם לא בריא ההתנהלות הזו,
אצלי גם יש בעיה שהעייפות לא נעלמת בלילה... היא מתגברת.. וגם לא ביום... זה כל הזמן! ולזה אני מחפשת עיצות!

תזונה נכונה יכולה לעזור.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה