דיון בינה מלאכותית. מה רע? ולמה זה כל כך וואו?

מצב
הנושא נעול.
איך הם הסתדרו עד היום?
בינתיים אפשר להמשיך כך,
עד שימצא הפתרון
(והוא ימצא. בוודאות. ענין של זמן)
העולם השתנה, והיום בהרבה תחומים לעבוד בלי זה בלתי אפשרי או קרוב לזה
וכשאדם ממוצע משתמש בבינה מלאכותית הוא לא פוגש דברים בעיתיים-צריך לחפש אותם, וגם לדעת איך לחפש אותם....
 
בקיצור. אף אחד לא מצליח לשכנע למה זה בעיה

ומה שהכי מעניין שכל מיני "מחנכים" שתוקפים את השימוש באינטרנט בכל הכח פתאום גילו את הבינה המלאכותית וכמה שהיא מסוכנת לעולם. לענ"ד בשביל לדעת את הסכנות של בינה מלאכותית צריך להשתמש באינטרנט...

כנראה שבכל זאת לצרכי פרנסה מותר:sick:

כמובן שאין כאן שום התייחסות לגדולי ישראל. ואם באמת הם אמרו שזה אסור אז זה אסור!
 
בדיוק אתמול חיפשתי נושא לא בעייתי ב-bard וקיבלתי תוצאה עם תכנים שלא היו נפתחים בנטפרי
רובוט סינון המילים של נטפרי לא מסוגל לסנן תכנים כאלו
 
בדיוק אתמול חיפשתי נושא לא בעייתי ב-bard וקיבלתי תוצאה עם תכנים שלא היו נפתחים בנטפרי
רובוט סינון המילים של נטפרי לא מסוגל לסנן תכנים כאלו
פנית לנטפרי בענין?
מסקרן אותי איך הם מגיבים לדברים האלו...
 
אבל שכותבים רובוט - זה בד"כ רובוט
גם סינון מילים זה "רובוט" (כנראה אתה מתכוון ל"בוט"), המושג "בוט" זה הכוונה לקוד שמבצע משהו באופן אוטומטי, לא שזה מבוסס על בינה מלאכותית.
ואין בעיה לומר שנטפרי פותחים את הבוטים של הבינה המלאכותית מתוך ידיעה שזה בעייתי בגלל שזה נצטרך לעבודה.
אם הרבנים היו אוסרים הם גם היו חוסמים את זה, כרגע זה נתון לשיקול הדעת של נטפרי.

וזה ברור שגם מנטפרי אפשר להגיע לתכנים בעייתים, כפירה היא בעייתית, כתוב בגמ' שמינות מושכת את הלב מאוד. אז לנטפרי יש "תגית" למקומות שהם בעייתים בגלל שהם יכולים להכיל כפירה, והבוטים מקוטלגים בתגית הזו, מי שמשתמש במסלול מופחת סיכונים לא יכול להשתמש בבינה מלאכותית, משמע שנטפרי מודעים לזה.

אולי אפשר להשוות את זה לוויקיפדיה באנגלית שנטפרי לא חוסמים בגלל שאין לה תחליף. גם לבוטים אין תחליף ולכן הם לא חוסמים, אבל זה מאוגד בתגיות שנועדו לעזור לך לשמור על עצמך לפי הדרגה שבחרת להשתמש בנטפרי.
 
פנית לנטפרי בענין?
מסקרן אותי איך הם מגיבים לדברים האלו...
באתר של bard אין את הלשונית עם האפשרות של דיווח על תוכן שלילי
 
מהנדסי תוכנה לא משתמשים בזה (נכון לעכשיו)
מקור?
בחיפוש גוגל אני רואה דווקא שהחברות הגדולות בעולם עושות בזה שימוש
ציטוט מתורגם מתוך הכתבה -
עד כה, GPT-4 אומץ על ידי מספר חברות, כולל מיקרוסופט, גוגל, פייסבוק, אמזון ו- IBM

 
אני מתכנת, המקור שלי הוא מהשטח ולא מ:
חיפוש בגוגל

חברות הגדולות בעולם עושות בזה שימוש
לא מאמין שזה לכתיבת קודים
כלומר: זה חוסך כתיבת קוד, אבל זה לא כדי לקבל קוד שהיו אמורים לכתוב אותו
 
איך זה חוסך כתיבת קוד אם הם לא מקבלים אותו?
כמו כל טכנולוגיה שמשתמשים בה
כמו כל פונקציה מובנית

זה לא כדי לקבל קוד, אבל זה חוסך את הכתיבה לו לא היתה פונקציה כזו.
יש?

מה שדובר כאן זה כתיבת קוד כפשוטו, שאתה מקבל אל המסך קוד כתוב, ואז אתה מוסיף עליו.
 
כמו כל טכנולוגיה שמשתמשים בה
כמו כל פונקציה מובנית

זה לא כדי לקבל קוד, אבל זה חוסך את הכתיבה לו לא היתה פונקציה כזו.
יש?

מה שדובר כאן זה כתיבת קוד כפשוטו, שאתה מקבל אל המסך קוד כתוב, ואז אתה מוסיף עליו.
ברור שזה כותב קוד.
תכתוב לו איזה פונקציה אתה רוצה באיזה שפה והוא יכתוב לך.
לא שזה מושלם אבל זה ממש יכול לעזור.
אני משתמשת בזה גם לשפר שאילתות ב SQL, אני מבקשת ממנו לייעל את השאילתא והוא עושה את זה.
תנסה ב https://rubybot.co.il/chat
 
גם סינון מילים זה "רובוט" (כנראה אתה מתכוון ל"בוט"), המושג "בוט" זה הכוונה לקוד שמבצע משהו באופן אוטומטי, לא שזה מבוסס על בינה מלאכותית.
צודק, אפשר לקרוא גם לזה רובוט.
אם הרבנים היו אוסרים הם גם היו חוסמים את זה, כרגע זה נתון לשיקול הדעת של נטפרי.
קצת מוזר לי,
שמצד אחד - עושים כנס בהשתתפות רמ"ה הירש (שלמיטב ידיעתי הוא הרב שמכריע להנהלת נטפרי) וגדולי הרבנים בארה"ב נגד "סכנת הבינה המלאכותית".
ומצד שני - נטפרי לא חוסמים את הסכנה הזו בצורה הרמטית - לפי העדויות כאן.
באתר של bard אין את הלשונית עם האפשרות של דיווח על תוכן שלילי
אפשר פשוט לעשות צילום מסך ולפתוח פניה באיזור האישי.
 
בלת"ק חלקי (אולי עוד שעה אני כבר יעבור על הכל)
ה"בינה מלאכותית" המדוברת היא לא באמת בינה מלאכותית היא בינה מלאכותית חלשה, מה שזה אומר זה שהיא יכולה לעשות דברים שלאלגוריתם רגיל ייקח הרבה זמן לעשות היא תעשה בזמן קצר הרבה יותר (במקום מיליארדי שנים כמה שניות) אבל עם טעויות לפעמים
הבינה המלאכותית שמדברים איתה מזכירה בינה מלאכותית חזקה שהיא המפחידה מה שזה אומר שהיא יכולה להחליף את העבודות של האנשים, וגם יכולה להשתלט על האנשים.
הבעיה שהיא תחליף את העבודות לא מלחיצה אותי במיוחד כי מבחינת ייצור הם אמורים לייצר יותר דברים מאיתנו ככה שלא נרעב ולא יהיה חסר לנו צרכים, ואם יהיה חסר אז אנשים ישלימו את זה, אם לא יצטרכו לעבוד פשוט נשב ונלמד בכולל כל החיים והגויים יצאו לטייל.
הבעיה שהם ישתלטו עלינו לא כל כך קיימת כי כדי שהוא ירצה להשתלט צריך אלגוריתמים מתוחכמים שלא סביר שיפתחו פשוט כי אין בזה מספיק צורך יחסית לסיכון.
הבעיה שמזה מזהירים הפרופסורים שהיא גם הבעיה המפחידה באמת, היא שקבוצה של טרוריסטים תיקח בינה מלאכותית ותאמן אותו שיהודי זה מסוכן, או כל מיני דברים (חלקם כבר קרו ומי שרוצה דוגמאות יחשוב על גאווה)
לכאורה הבעיה הזאת תפתר משני כיוונים:
א) האנשים יזהו ע"י תוכנות למשל או מאינטואיציה מתי הבינה משקרת ויאמתו את זה
ב) הבינה לבד תתפתח ותגלה שדברים מסויימים הם שקר
דרך אגב אם הבינה תהיה מבוססת על אובייקטים היא ממש תוכל לעשות ניסויים מדעיים והיא לא תהיה כפופה לאנשים שמשחקים איתה ואכמ"ל
המעלות שלה:
היא יכולה לעשות סינון אתרים מטורף שבו הכל יהיה פתוח ולא יהיה שום בעיה, (אם נתפרע היא תיקח סרט מוצלח וחילוני ופשוט תהפוך אותו לכשר למהדרין עם מוסר השכל יהודי...)
היא יכולה להקל את החיים ברמות לא נתפסות היא תוכל לנקות את הבית בדקות בודדות (היא כבר מתחילה)
העזרה שלה בידע הוא עצום כל דרדק יכול לשאול אותו שאלות והיא פשוט תלמד כל מקצוע ברמה שהבן אדם מבין
ניתן דוגמא להמחשה, נניח שיש לך בינה מלאכותית שכבר מכירה אותך היא יודעת מה אתה אוהב (דבר בעייתי כי היא מפעילה מניפולציות על אנשים כשהיא מבינה מה החולשות של האדם) מה אתה שונא מה מרתיע אותך וככה היא מלמדת אותך סוגיה סבוכה עם ראשונים בצורה פשוטה נחמדה דוגמאות יפים (סרטים להמחשה) ובלי להכנס לנקודות שאתה נבהל מהם
לסיכום הבינה המלאכותית היא אחד הדברים הטובים בעולם
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

מרתק אותי ההשפעה של בינה מלאכותית בתחומים רבים.
התחום הוויזואלי משותף גם לעיצוב גרפי, אבל אין ספק שצילום תופס חלק נכבד.
צילום אמיתי & בינה מלאכותית.



1760699328044.png

יאללה, נפתח את זה רגע.

לבלבל אנשים? קל.
להטעות חובבים? עוד יותר.
אבל להטעות צלם מקצועי – פה כבר צריך לעבוד.

ועכשיו... לפני שמישהו יקפוץ –
זה לא פוסט על AI.
לא טיפים לפרומפטים.
ולא “תראו מה יצרתי”.

זה פוסט על צילום.
על איך חושבים כמו צלם.
על מה עושה תמונה לטובה באמת – גם אם היא בכלל לא צולמה.

כי כשאני עובד עם בינה מלאכותית,
אני עדיין חושב כמו צלם.


לוקיישן.
תאורה.
קומפוזיציה.
צבעים.
פוזה.
פרצוף.
סיפור.

אם אני לא מבין איך אור נופל על פנים,
איך רקע משפיע על תחושה,
או למה שיער בתנועה נראה “אמיתי” רק מזווית אחת –
לא משנה כמה ה-AI חכם, זה עדיין ייראה מזויף.

אז כן, זה קשור לצילום.
במאה אחוז.

כי כדי לדעת לזהות תמונה אמיתית,
צריך להבין מה גורם לה להרגיש אמיתית.
וכדי לגרום לתמונה דיגיטלית להיראות מציאותית,
צריך לדעת איך מצלמה באמת “חושבת”.


אני רוצה לפתוח דיון.
להבין יחד איפה עובר הגבול.
מה עין אנושית תופסת,
ומה רק צלם קולט.

נושאים שאני חופר בהם:
🎨 התאמת צבעים – לא לפי חוקים, לפי תחושה.
🧍‍♂️ פוזה טבעית מול פוזה “מושלמת מדי”.
👀 מבט אמיתי לעומת מבט שמחושב מדי.
💡 תאורה שמספרת סיפור – לא רק מאירה.
📷 עומק שדה אמיתי, כזה שנושם.
🎭 טקסטורות אמיתיות – קמט, לכלוך, הצללה.
👕 בגדים ש“נופלים” נכון על הגוף ולא נראים מודבקים.
🪞 השתקפויות אמיתיות – כאלה שמפתיעות, לא מתוכננות.
🧠 פרצופים עם פגמים קטנים – כי מושלם זה חשוד.
🎬 רגע תנועה, לא פוזה.
📸 טעויות קטנות שהופכות צילום לחי.
🏙️ פריימים לא סימטריים בכוונה – כי ככה אנשים באמת רואים.
🧩 עומס ובלגן אמיתי ברקע, לא סטרילי מדי.
🌇 משחק בין חדות לרכות – כמו בעדשה אמיתית.
🧤 אינטראקציה עם חפצים – לא רק “נמצא לידם”.
🎤 רגש. מתח. נשימה. משהו שקורה מתחת לתמונה.

אז כלללל הרשימה הזו מביאה להישג אחד.
ידע מקצועי מעמיק בתחום הצילום.
ואת זה אפשר ללמוד רק כאן בפורום.

זה מסע ארוך.
סבלנות תניב כאן המון.



הגעתם עד כאן?
תודה.
עכשיו הזמן לחשוב, להגיב.
נתראה כאן למטה...

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה