בית חולים ליולדות- עזרתכן...

  • הוסף לסימניות
  • #61
בקשר לשאלה הראשונית, אם את עושה את זה לפרויקט, תעשי ורוד ונוצץ ומגרה ותסעי הלאה


אז זהו, שזה לא לפרויקט פרסום...
לבי"ח יש מטרה להגדיל את כמות היולדות החרדיות והוא מחפש דרכים לעשות זאת...
 
  • הוסף לסימניות
  • #62
שיעשה קודם שינוי מבפנים ואז שיפרסם את השינוי שנעשה!
השאלה צריכה להיות איזה דברים בי"ח חילוני צריך לשנות בשביל שיהיה בו אוירה וצביון יותר חרדי, והתשובות יהיו שונות לגמרי מהתשובות שקיבלת כאן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
שושיה - איך כל הסיפורים ההזויים האלה קורים לך?? ;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
נכתב ע"י bbr;1502506:
שיעשה קודם שינוי מבפנים ואז שיפרסם את השינוי שנעשה!
השאלה צריכה להיות איזה דברים בי"ח חילוני צריך לשנות בשביל שיהיה בו אוירה וצביון יותר חרדי, והתשובות יהיו שונות לגמרי מהתשובות שקיבלת כאן.

לדעתי, זה לא בהכרח, ולכן היה חשוב לי לשמוע את התשובות כאן,
אני חושבת שנשים מחפשות יחס מכבד ומקצועיות מאוירה וצביון... (שזה ג"כ חשוב מאד מאד!!!), כלומר אשה תעדיף ללדת במקום שיכבדו אותה ויתחסו אליה ברגישות, בהתאם למצב בו היא נתונה, וכמובן שהיא תרגיש שהצוות סביבה הוא מקצועי ומיומן, מאשר ללדת בבי"ח עם צביון חרדי שאין בו את התנאים הללו...

(כמובן שעדיף הכל, אבל...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
נכתב ע"י einkamoni;1502527:
לדעתי, זה לא בהכרח, ולכן היה חשוב לי לשמוע את התשובות כאן,
אני חושבת שנשים מחפשות יחס מכבד ומקצועיות מאוירה וצביון... (שזה ג"כ חשוב מאד מאד!!!), כלומר אשה תעדיף ללדת במקום שיכבדו אותה ויתחסו אליה ברגישות, בהתאם למצב בו היא נתונה, וכמובן שהיא תרגיש שהצוות סביבה הוא מקצועי ומיומן, מאשר ללדת בבי"ח עם צביון חרדי שאין בו את התנאים הללו...

(כמובן שעדיף הכל, אבל...)

את כתבת שהבי"ח רוצה להגדיל את כמות היולדות החרדיות, יחס ואנושיות ברור שצריך להיות בעיני זה הדבר הכי טבעי שצריך להיות במקום שמגיעות נשים במצב הכי רגיש.
אם בי"ח יפרסם שהם נותנים מקצועיות ויחס זה ממש לא ימשוך אותי זה כמו שהם יפרסמו שיש להם מיטה בחדר לידה, זה דבר מובן מאליו, בשביל לפרסם הוא צריך ליחד את עצמו שאני אראה את הפרסום אני יאמר לעצמי למה שווה לי לנסות לשנות למרות שהתרגלתי אחרת...
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
אותי מענין - כרגע לאחר לידה שלישית ב"ה :)
ילדתי שניים ראשונים בי-ם (חרדי) ושלישית במרכז (חרדי)
כשרות - מאד אפילו אם ליולדת זה שונה (אם יש אפשרות מצוינת למה לא)
חדר לידה - מיילדות מקסימות וטובות עם חוש הומור ובלי לחץ ועם תקוה
תומכות לידה - ללא תשלום כמו מתנדבת התמר שהיתה לי - וילדתי בלי אפידורל
ואפילו בלידה שניה היו סטודנטיות חמודות שעמדו לידי והחזיקו לי ידיים
ופטפטנו ועזרו לי לעבור לידה ללא אפידורל
מחלקה - אסטטית, נעימה ומקצועיות
בדיקות ליולדת בבוקר ולא בשעות ביקור
רעיון מוזר - אולי חדרים פרטיים ולא הוילונות ששומעים את כל המריבות בבית של השכנה לחדר :(
ושיוכלו להביא את התינוק להנקה בלילה לחדר בלי ביות מלא
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
נכתב ע"י einkamoni;1502527:
לדעתי, זה לא בהכרח, ולכן היה חשוב לי לשמוע את התשובות כאן,
אני חושבת שנשים מחפשות יחס מכבד ומקצועיות מאוירה וצביון... (שזה ג"כ חשוב מאד מאד!!!), כלומר אשה תעדיף ללדת במקום שיכבדו אותה ויתחסו אליה ברגישות, בהתאם למצב בו היא נתונה, וכמובן שהיא תרגיש שהצוות סביבה הוא מקצועי ומיומן, מאשר ללדת בבי"ח עם צביון חרדי שאין בו את התנאים הללו...

(כמובן שעדיף הכל, אבל...)

זהו. שהשינוי צריך לבוא מבפנים.
ולא מריחה קוסמטית של מתנה.
אבל לגבי צביון חרדי או לפחות דתי - זה בעיקר בשבת, יש דברים שמצווה לחלל עליהם שבת ויש דברים שזה ממש בעיה. אם נשים רבות נרתעות מהקטע הזה - הן פשוט לא יגיעו. ואת זה את צריכה לבדוק בסקר ממוקד לנושא הספציפי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
וואו כל אחת פה עונה מהטראומות שהיא עברה...
לפני הלידה הראשונה- הייתי הולכת למי שנותן את המתנה הכי גדולה...
אחרי מה שעברתי שם, היה חשוב לי לקראת הלידה הבאה בעיקר היחס ליולדת. ואכן, בלידה הבאה שאלתי את כל מי שמוכן לענות איפה היחס הכי נורמלי.
(יחס, אני מתכוונת, שבמאמץ מזערי לפעמים אפשר למנוע סבל גדול. פשוט צריך להקשיב, ולהאמין ליולדת).
באשפוז נוסף, הבנתי שצריך גם שהרופאים יהיה כאלה שיודעים רפואה...
אחרי הלידה האחרונה הציפיות שלי קטנו... אני רק מצפה שיהיה שם איש צוות בזמן הקריטי.

מתנה? נו באמת...

הערת אגב- הפופולריות של בתי חולים היא בעיקר מפה לאוזן. לא מפרסומים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
בית חולים חרדי
מרחק
צוות נכרי בשבת - צורם ביותר לראות יהודיות מחללות שבת מצד שני בלידה הקודמת כשביקשתי משכך כאבים האחות הדתיה נתנה לכתבנית לפתוח למרות שאין איסור מפורש לפתוח כדור ליולדת
רוצות לשמוע 2 קטעים משעשעים?
1] אני והיולדת שניה ראינו וילון סגור לידינו ולפי הבגדים ראינו שזו ערביה וזה הרגיז אותנו, פתאום בצהריים היא פותחת את הוילון ויורדת מהמיטה. זו היתה הכתבנית ממשמרת לילה שהלכה לישון בבוקר...
2] בשבת בבוקר ביקשתי מהכתבנית ספל וקערה לנטילת ידיים [נעגל וואסער בלע"ז] היא מילאה את הקערה עם מים וספל ריק... לא גמרנו לצחוק!
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
אני גם חושבת שפרסום ומתנות ומשחקיה לילדים לא מה שימשכו אותי, כי הכל כזה "למרוח" את הרגשות והצפייה שלנו.
כמו שכתבתי, נכון שחשוב לי שגם מחלקת יולדות תהיה שפויה, אבל הכי הכי חשוב לי זה חדרי הלידה, מקום שאת צריכה להיות בו הכי רגועה בעולם...
ובב"יח שבו ילדתי את הגדולים שלי, מחלקת יולדות מוגדרת אצלי כ"בסדר" לא מבחינת ארוחות\חברה\נקיון\יחס, למרות זאת אלד שם בעז"ה בעתיד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
אריאלס - גם אני מצלצלת לך אלף פעמים! :)
אמרתי למיילדת הטובה שלי - איזו עבודה מדהימה יש לך, עבודה של חסד!
נכון שזו העבודה שלך, אבל במקום הזה, שהוא הכי חסר אונים בעולם,
אפשר לעשות את העבודה בחוסר רגישות, במקצועיות על - אבל בצורה טכנית, בלי כבוד והערכה, ועדיין להיות מיילדת במקצוע...
אבל אפשר גם להיות מעודדת, מחייכת, מתפעלת, מעריכה, מכבדת, מקשיבה, תומכת...
ברכות יחולו על ראשן של כל המיילדות והאחיות הטובות. (והתמ"ריות :))
אני בטוחה שחלקן בלידות טבעיות ללא התערבות מיותרת (גם כשזה עם אפידורל!) - הוא רב.

יש גם דברים אינדבידואליים,
במעייני הישועה למשל. יש 2 מחלקות - קומה 5 וקומה 7.
קומה 5 - היחס הרבה יותר אישי, בתינוקיה יש שקט מענג, שמים לב אליך כל הזמן, המבקרים מאד מרוסנים לשעות הביקור בנוקשות - כי זו המחלקה של מיד אחרי הלידה. חיצונית היא די מכוערת ומיושנת.
קומה 7 - נראית כמו בית החלמה... חדרים ממש מפוארים, תנאים מהממים. אבל יש שם המולה.. התינוקיה די צרחנית, היחס אליך יותר ספורטיבי.
יש נשים שרק מייחלות לטפס לקומה 7,
ויש את אלו שתמיד מבקשות להשאר ב-5.
ענין של טיפוסים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
יחס אנושי, מבין, מתרגש איתך, כואב אותך. שמח איתך.

לא רואה אותך כאחת מ...
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
תובנה, תתנסחי בזהירות. זה פורום ציבורי...
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
נכתב ע"י pr;1502821:
אריאלס - גם אני מצלצלת לך אלף פעמים! :)
אמרתי למיילדת הטובה שלי - איזו עבודה מדהימה יש לך, עבודה של חסד!
נכון שזו העבודה שלך, אבל במקום הזה, שהוא הכי חסר אונים בעולם,
אפשר לעשות את העבודה בחוסר רגישות, במקצועיות על - אבל בצורה טכנית, בלי כבוד והערכה, ועדיין להיות מיילדת במקצוע...
אבל אפשר גם להיות מעודדת, מחייכת, מתפעלת, מעריכה, מכבדת, מקשיבה, תומכת...
ברכות יחולו על ראשן של כל המיילדות והאחיות הטובות. (והתמ"ריות :))
אני בטוחה שחלקן בלידות טבעיות ללא התערבות מיותרת (גם כשזה עם אפידורל!) - הוא רב.

יש גם דברים אינדבידואליים,
במעייני הישועה למשל. יש 2 מחלקות - קומה 5 וקומה 7.
קומה 5 - היחס הרבה יותר אישי, בתינוקיה יש שקט מענג, שמים לב אליך כל הזמן, המבקרים מאד מרוסנים לשעות הביקור בנוקשות - כי זו המחלקה של מיד אחרי הלידה. חיצונית היא די מכוערת ומיושנת.
קומה 7 - נראית כמו בית החלמה... חדרים ממש מפוארים, תנאים מהממים. אבל יש שם המולה.. התינוקיה די צרחנית, היחס אליך יותר ספורטיבי.
יש נשים שרק מייחלות לטפס לקומה 7,
ויש את אלו שתמיד מבקשות להשאר ב-5.
ענין של טיפוסים...

מסכימה איתך בהכל, חוץ מבהשוואה בין קומה 5 ל-7 במעייני הישועה...
דווקא בקומה 7 יש יותר שקט, אפשר לישון בלילה, אין הכרזות ברמקול, אין יולדות חדשות שנכנסות בכל שעות היממה יחד עם הבעל והאמא. (אני ילדתי את האחרונה ב2 בלילה, נכנסתי לחדר ב-4, וממש ממש ריחמתי על היולדות האחרות, אני הייתי בשקט , אבל האחיות דיברו בקול רגיל כאילו עכשיו 4 אחה"צ. )
וגם בקומה 7 יש נוקשות לגבי שעות הביקור.
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
יש משהו אחד שאף אחת לא כתבה, בכל אופן לא מצאתי:
נכון שפותחת האשכול שאלה מה יגרום לך ללדת בבית חולים מסוים ומה חשוב לך,
אבל יחס מחפיר, לחץ והתנכרות לחרדית ש"משריצה" כלשונה של אחת הניקיות
היא גם כן בעיה של היולדת!!!
תמיד ילדתי בבית חולים חילוני וקיבלתי הערכה וחום מהצוות כי גם אני הייתי נחמדה, חמודה ומתעניינת, וגם כשהייתי חרדית, הייתי מהסוג הזה שמקנאים בו.
היולדת שנכנסה לחדר קיבלה חיוך חמוד ממני ואמרתי לה שהיא נראית לי מאד מקצועית, נתתי לה הרגשה טובה ושאלתי מה השם שלה.
גם כשהיתה נראית לי מכשפה, תוך 10 דק' התידדנו. לא נתתי לה אפילו בדל של מחשבה לא להיות שם בשבילי.
נכון שיולדת היא לא המצב הנכון והאידיאלי להיות נחמדים, אבל אם מתכוננים לזה לפני הלידה, ומתכננים גם את זה, אפשר ממש לכיף בלידה עם הצוות, ולא משנה מי זו תהיה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
נכתב ע"י Sigalit;1502955:
יש משהו אחד שאף אחת לא כתבה, בכל אופן לא מצאתי:
נכון שפותחת האשכול שאלה מה יגרום לך ללדת בבית חולים מסוים ומה חשוב לך,
אבל יחס מחפיר, לחץ והתנכרות לחרדית ש"משריצה" כלשונה של אחת הניקיות
היא גם כן בעיה של היולדת!!!
תמיד ילדתי בבית חולים חילוני וקיבלתי הערכה וחום מהצוות כי גם אני הייתי נחמדה, חמודה ומתעניינת, וגם כשהייתי חרדית, הייתי מהסוג הזה שמקנאים בו.
היולדת שנכנסה לחדר קיבלה חיוך חמוד ממני ואמרתי לה שהיא נראית לי מאד מקצועית, נתתי לה הרגשה טובה ושאלתי מה השם שלה.
גם כשהיתה נראית לי מכשפה, תוך 10 דק' התידדנו. לא נתתי לה אפילו בדל של מחשבה לא להיות שם בשבילי.
נכון שיולדת היא לא המצב הנכון והאידיאלי להיות נחמדים, אבל אם מתכוננים לזה לפני הלידה, ומתכננים גם את זה, אפשר ממש לכיף בלידה עם הצוות, ולא משנה מי זו תהיה.

מאוד מסכימה איתך!
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
נכתב ע"י Sigalit;1502955:
יש משהו אחד שאף אחת לא כתבה, בכל אופן לא מצאתי:
נכון שפותחת האשכול שאלה מה יגרום לך ללדת בבית חולים מסוים ומה חשוב לך,
אבל יחס מחפיר, לחץ והתנכרות לחרדית ש"משריצה" כלשונה של אחת הניקיות
היא גם כן בעיה של היולדת!!!
תמיד ילדתי בבית חולים חילוני וקיבלתי הערכה וחום מהצוות כי גם אני הייתי נחמדה, חמודה ומתעניינת, וגם כשהייתי חרדית, הייתי מהסוג הזה שמקנאים בו.
היולדת שנכנסה לחדר קיבלה חיוך חמוד ממני ואמרתי לה שהיא נראית לי מאד מקצועית, נתתי לה הרגשה טובה ושאלתי מה השם שלה.
גם כשהיתה נראית לי מכשפה, תוך 10 דק' התידדנו. לא נתתי לה אפילו בדל של מחשבה לא להיות שם בשבילי.
נכון שיולדת היא לא המצב הנכון והאידיאלי להיות נחמדים, אבל אם מתכוננים לזה לפני הלידה, ומתכננים גם את זה, אפשר ממש לכיף בלידה עם הצוות, ולא משנה מי זו תהיה.
זה נכון לכל מצב בכלל - הוי מקדים בשלום כל אדם, ובמקומות ציבוריים בפרט - להתנהג בנחמדות לסביבה ולהוות דוגמא שיהיה להם במה לקנאות בנו.
זה ממש לא עולה כסף ויש את הזכות לעשות קידוש ה' ולקרב את אחינו בני ישראל לאבינו שבשבמים
ואז הם אומרות אבל את נחמדה, לא כמו כל החרדים מההפגנות שזורקים אבנים... [הם הרי מכירים את החרדים רק מהתשקורת...]
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
אבל מעניין שאת היחס הנחמד והמכבד קיבלתי בבית חולים חילוני למהדרין!
שהייתי צריכה לחכות לרופא כ7 שעות
ואחרי הלידה ביליתי במסדרון
והיחס המשפיל היה בחרדי ומיד בכניסה לחדר..... עוד לפני שהספקתי בכלל לחייך (תוך כדי צירים ברור.....)
אה וגם אחרי שצעקו עלי (שאני נאנחת ומגמגמת מתוך כאב:eek: ממש מוזר) התנצלתי והסתגרתי בשקט ...
מה זה עזר? שזה פשוט המשיך הזלזול והיחס המחפיר ולא הכל אפשר לפרט בפרט את הנזקים שבאו בעקבות זה
לאחרונה דיברתי עם מנהלת המחלקה שהיא רופאת הנשים שלי והיא הייתה בהלם!!!
(תמיד אפשר ליפול על מיילדת/ אחות כזו... אבל למי שזה קורה יותר מפעם והלידה זכורה לה כטראומה מומלץ לה לחפש מקום אחר)
 
  • הוסף לסימניות
  • #79
למרות שהמתנות הן לא סיבה, יש בזה משהו.
סיפרה לי מישהי שילדה בבלינסון,
התייבשה שם ליד כל הערביות ויצאה בלי שום כלום!
זה מרגיש מנוכר...
מגזין אמא פלוס, למשל, מחולק בחלק מבתי החולים,
ואני חושבת שבית חולים שיודע לתת משהו ייעודי לאשה חרדית,
לספק אותה ולהראות לה שחשוב לו ההנאה האישית שלה, מביא אותה לרגש טוב.
מניסיון, גם כשעוברים דברים לא נעימים,
כשהיה בפרוזדור המחלקה וכד', שזה ממש מרגיז,
אם בית החולים בא לקראת, מראה איכפתיות והתחשבות,
וגם נותן פיצוי במקרה לא מוצלח, כמו יום בבית החלמה (או יומיים - תלוי בגודל הפלונטר) - זה גורם שידברו עליו רק טוב או לפחות - גם טוב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #80
מה לעשות, יש אחיות ויש חיות... :eek:
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה