התייעצות בנוגע להתחיבויות וחובות

  • הוסף לסימניות
  • #42
אני לא נרגע מזה
נראה לכם הגיוני שמשפחה שלווה ורגועה שבראשם אב שמחתן ואותו אבא
צריך להיות בלחצים נפשיים אדירים ובחשש להתקף לב
והבן ילך להשקיע את הכסף בהשקעות וכשמישהו רוצה לשמור על הכבוד של כולם
הוא נהפך כאן ללפני עיוור לבעל עבירה
אם הסיפור היה על מישהו שגרם לזה שהבן יאבד את הדירה שהאבא נתן ויצטרך להסתפק בדירה קטנה ב30% גם היית אומר ככה?
שזה בסדר לעשות כזה דבר בלי שהבן מבין מה המשמעות?

אין הבדל מהותי בין דירה ומשכנתא לבין שכירות והשקעה בשוק ההון
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
סליחה אבל זה מרתיח אותי.
אותי מרתיח שלוקחים כסף של אברכים תמימים,
ומשתמשים בו כדי שכמה אנשים בעלי אינטרסים
יתעשרו על חשבונם.
ע"ע כל הסטארטאפים שכשלו, והורידו לטמיון כספים
שנצברו במאמצים.
ואפשר לשנות את השם ואת הדרך
אבל את הניצול אי אפשר ליפות.
לכן צריך לקרא לכל דבר בשם שלו.
והשם שלו זה לא "השגחה פרטית"
ולא צדקה.
 
  • כועס
Reactions: S10
  • הוסף לסימניות
  • #44
לקחת סיפורי השגחה פרטית,
ולהתאים אותם למה שאתה רוצה להשיג זה אינטרס.
השאלה מה האינטרס שלך לקחת "בשם הדת" את נושא
ההשגחה פרטית ואת נושא הגמ"ח, ולהפוך אותם לכלי כלכלי?
ומה אני רוצה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
אותי מרתיח שלוקחים כסף של אברכים תמימים,
ומשתמשים בו כדי שכמה אנשים בעלי אינטרסים
יתעשרו על חשבונם.
ע"ע כל הסטארטאפים שכשלו, והורידו לטמיון כספים
שנצברו במאמצים.
ואפשר לשנות את השם ואת הדרך
אבל את הניצול אי אפשר ליפות.
לכן צריך לקרא לכל דבר בשם שלו.
והשם שלו זה לא "השגחה פרטית"
ולא צדקה.
אני ממש לא מצליח להבין מה אתם רוצים?
איזה סטארטאפ?
מישהו הציע פה משהו?
סיפרתי סיפור ששמעתי היה נראה לי ממש מעורר
וכן השגחה פרטית יש כזה מושג אצל שומרי התורה והמצוות
יש הקדוש ברוך הוא שמשגיח עלינו ולפעמים יש דברים גלויים
ומזה באים להכיר בדברים הנסתרים שזה ממנו וזה נקרא ביטחון
תמיד לבטוח שגם כשלא רואים בחוש זה ממנו
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
מבאס!
זה סיפור חמוד ומקסים שבא לעורר, היתי בטוח שיהיה תגובות קצרות של: מקסים, נפלא, עשר בשביל שתתעשר, בחנוני נא בזאת.. וכיו"ב.
במקום זאת כמו בהרבה אשכולות נגררים פה לחפירות, התקטנויות, פלפולים והתחכמויות, פילוסופיה, פסיכולוגיה, מוסר וצדק.

וואו, כולה סיפור חמוד שהיה או לא על גמילות חסדים. אוף!
למה כל מסיבה צריך להרוס.

מה כל כך קשה לקרוא סיפור יפה, לקחת את ה'מקסימום טוב' שאפשר להוציא מזה ולהמשיך הלאה. פוףףף.


ממש כמו האשכול של ההשפרצות, ממש הפך ל"ביירון" אמוציונלי, הררי דיונים וחיטוטים עד כדי הפרעה נפשית על כמה הנהג כן אשם לא אשם וירידה לפרטי פרטים כולה באו לעורר קח מזה את מה שאתה יכול וזהו. פוףףף
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #47
מבאס!
זה סיפור חמוד ומקסים שבא לעורר, היתי בטוח שיהיה תגובות קצרות של: מקסים, נפלא, עשר בשביל שתתעשר, בחנוני נא בזאת.. וכיו"ב.
במקום זאת כמו בהרבה אשכולות נגררים פה לחפירות, התקטנויות, פלפולים והתחכמויות, פילוסופיה, פסיכולוגיה, מוסר וצדק.

וואו, כולה סיפור חמוד שהיה או לא על גמילות חסדים. אוף!
למה כל מסיבה צריך להרוס.

מה כל כך קשה לקרוא סיפור יפה, לקחת את ה'מקסימום טוב' שאפשר להוציא מזה ולהמשיך הלאה. פוףףף.


ממש כמו האשכול של ההשפרצות, ממש הפך ל"ביירון" אמוציונלי, הררי דיונים וחיטוטים עד כדי הפרעה נפשית על כמה הנהג כן אשם לא אשם וירידה לפרטי פרטים כולה באו לעורר קח מזה את מה שאתה יכול וזהו. פוףףף
ביימנו יש מעט אמון
ההרגשה היא שכולם מנסים לנצל אותם(ולפעמים הרגשה צודקת )
כשאתה חש ככה כל סיפור או משהו שאתה שומע חובה עליו להוכיח שהוא לא מנסה להשפיע /לשכנע/לעבוד עליך
וזה התוצאות
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

לפני כמה ימים סגרנו צימר דרך פרסום באחת מהרשתות החברתיות על פי המלצה של דוד של אחד הגיסים מהמשפחה
- המדובר היה לפי הפרסום - בוילה בעלת 9 חדרים במחיר מצחיק של 2500 ש"ח ללילה , מה שקרה הוא שאותו דוד חיפש וילה ברשת החברתית
ומצא פרסום על וילות , כשהוא פנה לאותו אדם שפרסם הוא גילה שהם שירתו יחד בצבא - כך לפי טענת אותו מפרסם, הם החליפו רשמים מאותה תקופה והיה נדמה לו שבאמת הוא שירת איתו בצבא , מפה לשם אותו דוד סגר איתו נופש ושילם לו מקדמה בסך 1500 ש"ח על ידי קוד משיכה , לאחר מכן שמענו ממנו על אותה וילה , והחלטנו גם אנחנו לסגור שם , התקשרנו לאותו אדם וסגרנו איתו על 3 לילות באותו מחיר של הדוד - 7500 ש"ח , העברנו לו מקדמה בסך 3200 ש"ח גם על ידי קוד משיכה וביקשנו קבלה והוא הנפיק לנו , במוצ"ש האחרון החלטנו לבדוק על הוילה בגוגל וראינו שהוילה בכלל בעלת 5 חדרים ולא 9 כמו שהבטיח , הגיס התקשר אליו במהלך תשעה באב ושאל אותו לגבי זה , הוא בלי להתבלבל ענה לו " אני לא יכול לדבר כרגע עכשיו צום תדבר איתי בערב כשיצא הצום " וניתק את השיחה.
בערב עברנו על פרטי הקבלה וגילינו שכתבות העסק שרשומה לא קיימת בכלל ומספר העוסק גם כן לא קיים , בהמשך חיפשנו פרסום על הוילה בגוגל והגענו לבעלים האמיתיים שלהם וסיפרנו להם ששאדם בשם כפיר סולטני (כך היה השם שלו ברשת החברתית ) עוקץ אנשים על ידי הוילה שלהם ,כשניסנו להשיג אותו , הוא חסם אותנו בוואטסאפ ולאחר מכן מחק את הפרופיל שלו בוואטסאפ ואת הפרופיל שלו ברשת החברתית דרכה הגענו אליו,
אין מה לומר - היינו מדי נאיביים , במיוחד שהוא ביקש את הכסף בקוד משיכה ולא היה מוכן להעברה אלא אם כן זה מבנק לאומי (כנראה הוא מהבנק הזה)

אני מפרסם את זה כדי שאנשים ידעו :
א. לא לשלם מקדמה גבוהה.
ב. תמיד לבדוק באתרים אמינים עם הוילה קיימת .
ג. לא לעשות קוד משיכה גם למישהו שנשמע אמין ונחמד.
ד. הכי חשוב "אין ארוחות חינם" אם משהו נשמע ממש שווה כנראה שזה נוכלות!!!

בסופו של דבר אין על חכמת הבדיעבד;)
מצורף הקבלה וההתכתבות איתו.
נ.ב. אם קרה לכם מקרה דומה אשמח שתיצרו איתי קשר.
ר' חיים הוא יהודי יקר מעמודי התווך של הקהילה ברמה X בבית שמש.
לפרנסתו הוא עוסק באדריכלות מקצוע אותו למד במשך מספר שנים ביסודיות.
ר' חיים הוא איש נעים הליכות, כזה שתמיד נחמד לפגוש בו, נותן, מפרגן, ותמיד תמיד כשמישהו פונה אליו בבקשת עצה בנוגע להרחבת הדירה שלו או הגדלת המחסן הוא יענה במאור פנים ובשמחה...
אבל כאשר הוחלט בין מתפללי בית הכנסת כי הקראוון המשמש כבית מקדש מעט (אותו רכשו יד 3 מבית הכנסת הוותיק בשכונה הסמוכה) כבר צר מלהכיל את הבאים בתוכו, ובפרט לאחר אכלוס הרחוב הסמוך בעוד כמה עשרות משפחות, הסכימו הכל כי הגיע הרגע לעבור למבנה של קבע כיאה וכיאות למקום תפילה לה' ולתורתו.
הגבאים הנמרצים פנו אל האדריכל המפורסם ר' נחום קפולוביץ (שם בדוי, כמו כל השמות כאן) זה שתכננן את הבניין המפואר של "חניכי" מהשכונה הסמוכה, כשבידם רשימות מפורטות של כל הנדרש והמצופה ממנו להגשת התוכנית האדריכלית.
ומה עם ר' חיים האדריכל....
ר' חיים ממשיך לעמול לפרנסתו... הרי תכף ימלא הוראת קבע נכבדת לבניית בית הכנסת הנכסף, אז צריך לממן את זה מהיכן שהוא....
אה! למה לא פנו אליו שיתכנן את בית הכנסת???
הלא הוא חלק בלתי נפרד מהוואי הקהילה, וגם מבחינה מקצועית כל הלקוחות שלו ממליצים עליו בכל פה!! כמו גם קולגות למקצוע....
למה?!.......
....
כך גם אצל ר' משה העו"ד מביתר עילית .... בשביל ייעוץ 'בקטנה' כולם פונים אליו אבל כאשר חמישה חברים מבית הכנסת רכשו דירה חדשה בפרוייקט החדש למעלה, את החוזה הם עשו אצל עורך דין שהגיס 'המייבין' המליץ עליו .....
...
ר' אברהם הוא סופר סת"ם מומחה (עם תעודה בתוקף!) המתגורר במודיעין עילית בעל כתב מהודר ויר"ש מרבים. אבל כשר' יחזקאל השכן מלמעלה ביקש לרכוש לעצמו מגילת אסתר מהודרת הוא דווקא רכש מהסוחר ר' זבולון.... (כשהיה לו שאלה על כשרות המזוזות בביתו הוא כן זכר שיש לו שכן סופר...)
...
וכך גם אצל ר' יצחק מאלעד שמשמש כמוהל מומחה וכל מי שלקח אותו לברית ממליץ עליו בחום! אבל החברים מהכולל העדיפו לקחת את הידיד של השווער או את הבן דוד של השוויגער... (אך כשהיה ספק לקיום הברית בזמן בגלל צהבת.... אתם כבר יודעים למי פנו....)
...
נדמה כי המסר כבר חלחל...
אך בכל זאת עוד משפט אחד שיסביר את הכותרת - אל תתרמו שקל!

זה עתה הסתיימו להם מגביות החנוכה בקופות הקהילות השונות, הברכה (באמת!! לא בציניות) לכולם!! לכל העוסקים בנושא חשוב זה של מצוות צדקה!!!
אך שאלה לי: הן ללא ספק יש נצרכים ועניים שמשוועים למתת ידנו , ולא לקנטר חלילה באנו. אלא להאיר נקודה אחת כאשר מדברים על עניי עירך קודמין ועל אחוזי המעשר שמחוייב כל אחד ליתן לקופת הצדקה השכונתית וכו' וכו' כשאתה כבר קונה משהו או משלם למישהו משהו, לך לקרוב אליך (אח/ שכן/ חבר וכו') למה על זה אף קופה לא עורכת קמפיין ? אין אף הבטחה של מקובל כזה או אחר???
מדוע בן אדם חייב להפוך להיות נזקק בשביל שהסביבה הקרובה תידרש לסייע לו באמצעות קמפיינים (יקרים להחריד!!) ובהבטחות וישועות ...
מדוע לא בדרך כבוד ?!! באופן של לפרנס בן אדם במקום לתרום לו צדקה???
וכי לא עדיף לפרנס את השכן שלך מהרחוב?!
או את החבר מבית הכנסת?!
או החברותא מימי הישיבה ?!

להיעזר בי? בשמחה!! ובחפץ לב!!! אבל כשאתם נזקקים לשירות אותו אני מספק:
אל תתרמו לי אפילו שקל - פשוט תקנו ממני!!!
תושבי עירך קודמין -כדי שלא יהפך בסוף להיות מעניי עירך קודמין!!

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה