התייעצות בנוגע להתחיבויות וחובות

  • הוסף לסימניות
  • #1
סיפור נורא ששמעתי היום ממישהו שניגש אליו אדם שמחתן וסיפר לו שיש לו חובות גדולים שמגלגל אותם כל חודש וסובל מזה נורא נורא אין לו יום ואין לו לילה והוא היה משווע לאיזה הלוואה גדולה ל10-20 שנה שתעשה לו סדר בהחזרים אותו אחד שסיפר לי אמר לו שהדבר היחיד שהוא יכול לעזור לו זה להתפלל עליו
אחרי יומיים ניגש לאותו אדם שהתייעצו איתו אברך צעיר שנכנס להם סכום גדול מאוד והוא רוצה לחסוך את זה בS&P500 ומתייעץ איתו מה דעתו אותו אחד ישב עליו הרבה זמן לשכנע אותו שיכול ממש להציל יבודי ולעשות צדקה כל דקה ודקה בזה שיתן לגמח את הכסף והגמח יביא הלוואה לאותו אחד שהגיע אליו להתייעץ בסוף הוא הצליח נתנו את הכסף לגמח ואותו אדם שהיה זקוק להלוואה קבל הודעה על ההלוואה
זה הסייעתא דשמיא שהייתה כאן
הדבר הנורא הוא שאותו אחד שהתייעץ היכן להשקיע הוא הבן זאת אומרת הבן בסוף הלווה לאבא את מה שהאבא שילם עליו ושתי הצדדים לא יודעים אחד מהשני
מה היא דעתכם על זה
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
סיפור נורא ששמעתי היום ממישהו שניגש אליו אדם שמחתן וסיפר לו שיש לו חובות גדולים שמגלגל אותם כל חודש וסובל מזה נורא נורא אין לו יום ואין לו לילה והוא היה משווע לאיזה הלוואה גדולה ל10-20 שנה שתעשה לו סדר בהחזרים אותו אחד שסיפר לי אמר לו שהדבר היחיד שהוא יכול לעזור לו זה להתפלל עליו
אחרי יומיים ניגש לאותו אדם שהתייעצו איתו אברך צעיר שנכנס להם סכום גדול מאוד והוא רוצה לחסוך את זה בS&P500 ומתייעץ איתו מה דעתו אותו אחד ישב עליו הרבה זמן לשכנע אותו שיכול ממש להציל יבודי ולעשות צדקה כל דקה ודקה בזה שיתן לגמח את הכסף והגמח יביא הלוואה לאותו אחד שהגיע אליו להתייעץ בסוף הוא הצליח נתנו את הכסף לגמח ואותו אדם שהיה זקוק להלוואה קבל הודעה על ההלוואה
זה הסייעתא דשמיא שהייתה כאן
הדבר הנורא הוא שאותו אחד שהתייעץ היכן להשקיע הוא הבן זאת אומרת הבן בסוף הלווה לאבא את מה שהאבא שילם עליו ושתי הצדדים לא יודעים אחד מהשני
מה היא דעתכם על זה
אני באופן אישי המסקנא שלי מזה 1.כמה חשוב להלוות אבל בעיקר אני רואה לפעמים אנשים קונים מקום כשבית כנסת עושה מגבית ומשלמים בתשלומים 100000 מאה אלף שקל לצדקה או במצינג שקרוב אליהם וכו
הדבר הראשון הוא לבדוק עם ההורים והמשפחה הקרובה מבשרך אל תתעל
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
נורא! השגחה פרטית....
אבל אפשר ללמוד מכך כמה דברים נוספים..
א. כמה מקשה על ההורים ההתחייבויות האדירות לחתונות הילדים.
והדברים מוכחים שאלו שלא הקשו על ההורים הסתדרו מצוין בחיים וקנו דירות.
הלוואי שמישהו ירים את הכפפה בעניין.
ב. למה אברך שנכנס לו סכום כסף לא חושב לשאול את ההורים אם הסכום הזה יעזור להם?
או אולי אפי' להחזיר להם, אם הכסף לא נצרך לו כרגע.
אנחנו משתדלים לתת את המעשרות להורים כפי ההלכה שכתב השו"ע "אם יש לו הורים ואחים הם קודמים".
אין לכם מושג כמה זה מקל על ההורים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
יש גם ילדים שחוסכים למשל לדירה ראשונה
זה צורך גדול
גם אם האבא בחובות,
בדר"כ הוא מסודר בדירה.
לילדים שלו, לפעמים הדירה רחוקה,
גם אם הם חוסכים סכום מסויים
הוא הרבה פעמים מיועד להגיע לאיזה דירה...
(זה לא סותר שאפשר לעזור ממעשרות וכד')
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
מבחינתי - סיפור עצוב
אם יש לבן כסף - למה האבא צריך לקחת חובות בשבילו?
ואם האבא כבר לקח ואחרי זה הבן קיבל - למה הבן לא חושב לעזור לאבא שלו?
פחות מסתבר שהאבא נכנס לחובות בגלל הבן, יותר מקובל שזה קורה בשביל לחתן את הבנות
הבן קיבל את הכסף ככל הנראה מחמיו ובצעד חכם תכנן להשקיע כמו שמעודדים תחת כל עץ רענן
מי אמר שהיה מודע לחובות של ההורים? לא כולם משתפים את הילדים
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #10
אם נתעלם מסוף הסיפור
בהלוואה כזו ל20 שנה המלווה מסבסד את הלווה בכמה עשרות אחוזים, ואני אפילו לא מדבר על אבדן תשואה בשוק ההון אלא אינפלציה שהיה אפשר למנוע עם פקדון בנקאי או מלווה חסר סיכון למדינה
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
אם נתעלם מסוף הסיפור
בהלוואה כזו ל20 שנה המלווה מסבסד את הלווה בכמה עשרות אחוזים, ואני אפילו לא מדבר על אבדן תשואה בשוק ההון אלא אינפלציה שהיה אפשר למנוע עם פקדון בנקאי או מלווה חסר סיכון למדינה
לא חושב שהוא חשב על זה...
הוא הרי לוקח את הכסף עוד כה שנים והאבא ימשיך לשלם את ההלוואה הזאת לעוד כמה שנים אחרי זה
בכל אופן, באמת היום במצב שכל צעיר שמתחתן שם מיד את כל הכסף שלו בהשקעות, באמת מדובר בסיפור יוצא דופן....
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
אם אברכים צעירים יניחו על כל ילד שנולד סכום לחיסכון בשוק ההון [בצורה פסיבית ומפוזרת]
הילדים שלהם לא יצטרכו להלוות להם כסף עוד 20 שנה .
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
צריך לקחת בחשבון שרוב הזוגות הצעירים היום.
הם במצב כלכלי הרבה יותר קשה
ממה שההורים היו בגילם.
שקבלו דירה בלי משכנתא.

יש הרבה זוגות צעירים בלי יכולת לקנות דירה
והנכס היחיד שיש להם
זה קצת כסף בשוק ההון
והתשואה בשוק ההון זה במקום שכירות
ועליית הערך שמקבלים בדירה

ואם זה היה הדירה של הזוג
האבא לא היה לוקח לעצמו את הדירה מהזוג.
או את השכירות של הדירה
שזה מה שקורה במקרה הנוכחי.

לכן חשוב מאוד להבדיל האם לזוג יש דירה או אין?
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אם נתעלם מסוף הסיפור
בהלוואה כזו ל20 שנה המלווה מסבסד את הלווה בכמה עשרות אחוזים, ואני אפילו לא מדבר על אבדן תשואה בשוק ההון אלא אינפלציה שהיה אפשר למנוע עם פקדון בנקאי או מלווה חסר סיכון למדינה
והמצווה מסבסדת לו חלק נכבד בעולם הבא. בכל זאת לשם אנחנו חותרים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
כנראה מדובר באבא שיודע להראות למשפחה שהוא מסתדר מצויין.
ואולי בגלל זה הגיע למצב הזה
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
צריך לקחת בחשבון שרוב הזוגות הצעירים היום.
הם במצב כלכלי הרבה יותר קשה
ממה שההורים היו בגילם.
שקבלו דירה בלי משכנתא.

יש הרבה זוגות צעירים בלי יכולת לקנות דירה
והנכס היחיד שיש להם
זה קצת כסף בשוק ההון
והתשואה בשוק ההון זה במקום שכירות
ועליית הערך שמקבלים בדירה

ואם זה היה הדירה של הזוג
האבא לא היה לוקח לעצמו את הדירה מהזוג.
או את השכירות של הדירה
שזה מה שקורה במקרה הנוכחי.

לכן חשוב מאוד להבדיל האם לזוג יש דירה או אין?
כלכלי...
זה ממש לא נכון, רוב הזוגות מסודרים כלכלית יותר טוב מההורים שלהם. מכניסים כמעט הכנסה כמו ההורים שלהם.
זה שאין להם יכולת לקנות דירה. זה בעיה כלכלית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
כלכלי...
זה ממש לא נכון, רוב הזוגות מסודרים כלכלית יותר טוב מההורים שלהם. מכניסים כמעט הכנסה כמו ההורים שלהם.
זה שאין להם יכולת לקנות דירה. זה בעיה כלכלית.
זה לא משנה כמה מכניסים
משנה כמה נשאר אחרי שהורידו משכנתא/חיסכון לקניית דירה
ורוב הזוגות הצעירים מורידים נתח מכובד מאוד מהמשכורת לדיור
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
כלכלי...
זה ממש לא נכון, רוב הזוגות מסודרים כלכלית יותר טוב מההורים שלהם. מכניסים כמעט הכנסה כמו ההורים שלהם.
זה שאין להם יכולת לקנות דירה. זה בעיה כלכלית.
טבע העולם שלרוב הכנסות יותר גבוהות
זה תוצאה של עבודה יותר קשה.

ההורים עבדו פחות
אז קבלו פחות.

היום אישה צעירה אם היא תעבוד כמו אימא שלה
הם תוך כמה חודשים יגורו ברחוב.

העבודה הקשה זה לרוב לא מבחירה.
הרוב רוצות לעבוד פחות ולגדל את הילדים בנחת.
אלא כורח המציאות.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

לפני כמה ימים סגרנו צימר דרך פרסום באחת מהרשתות החברתיות על פי המלצה של דוד של אחד הגיסים מהמשפחה
- המדובר היה לפי הפרסום - בוילה בעלת 9 חדרים במחיר מצחיק של 2500 ש"ח ללילה , מה שקרה הוא שאותו דוד חיפש וילה ברשת החברתית
ומצא פרסום על וילות , כשהוא פנה לאותו אדם שפרסם הוא גילה שהם שירתו יחד בצבא - כך לפי טענת אותו מפרסם, הם החליפו רשמים מאותה תקופה והיה נדמה לו שבאמת הוא שירת איתו בצבא , מפה לשם אותו דוד סגר איתו נופש ושילם לו מקדמה בסך 1500 ש"ח על ידי קוד משיכה , לאחר מכן שמענו ממנו על אותה וילה , והחלטנו גם אנחנו לסגור שם , התקשרנו לאותו אדם וסגרנו איתו על 3 לילות באותו מחיר של הדוד - 7500 ש"ח , העברנו לו מקדמה בסך 3200 ש"ח גם על ידי קוד משיכה וביקשנו קבלה והוא הנפיק לנו , במוצ"ש האחרון החלטנו לבדוק על הוילה בגוגל וראינו שהוילה בכלל בעלת 5 חדרים ולא 9 כמו שהבטיח , הגיס התקשר אליו במהלך תשעה באב ושאל אותו לגבי זה , הוא בלי להתבלבל ענה לו " אני לא יכול לדבר כרגע עכשיו צום תדבר איתי בערב כשיצא הצום " וניתק את השיחה.
בערב עברנו על פרטי הקבלה וגילינו שכתבות העסק שרשומה לא קיימת בכלל ומספר העוסק גם כן לא קיים , בהמשך חיפשנו פרסום על הוילה בגוגל והגענו לבעלים האמיתיים שלהם וסיפרנו להם ששאדם בשם כפיר סולטני (כך היה השם שלו ברשת החברתית ) עוקץ אנשים על ידי הוילה שלהם ,כשניסנו להשיג אותו , הוא חסם אותנו בוואטסאפ ולאחר מכן מחק את הפרופיל שלו בוואטסאפ ואת הפרופיל שלו ברשת החברתית דרכה הגענו אליו,
אין מה לומר - היינו מדי נאיביים , במיוחד שהוא ביקש את הכסף בקוד משיכה ולא היה מוכן להעברה אלא אם כן זה מבנק לאומי (כנראה הוא מהבנק הזה)

אני מפרסם את זה כדי שאנשים ידעו :
א. לא לשלם מקדמה גבוהה.
ב. תמיד לבדוק באתרים אמינים עם הוילה קיימת .
ג. לא לעשות קוד משיכה גם למישהו שנשמע אמין ונחמד.
ד. הכי חשוב "אין ארוחות חינם" אם משהו נשמע ממש שווה כנראה שזה נוכלות!!!

בסופו של דבר אין על חכמת הבדיעבד;)
מצורף הקבלה וההתכתבות איתו.
נ.ב. אם קרה לכם מקרה דומה אשמח שתיצרו איתי קשר.
ר' חיים הוא יהודי יקר מעמודי התווך של הקהילה ברמה X בבית שמש.
לפרנסתו הוא עוסק באדריכלות מקצוע אותו למד במשך מספר שנים ביסודיות.
ר' חיים הוא איש נעים הליכות, כזה שתמיד נחמד לפגוש בו, נותן, מפרגן, ותמיד תמיד כשמישהו פונה אליו בבקשת עצה בנוגע להרחבת הדירה שלו או הגדלת המחסן הוא יענה במאור פנים ובשמחה...
אבל כאשר הוחלט בין מתפללי בית הכנסת כי הקראוון המשמש כבית מקדש מעט (אותו רכשו יד 3 מבית הכנסת הוותיק בשכונה הסמוכה) כבר צר מלהכיל את הבאים בתוכו, ובפרט לאחר אכלוס הרחוב הסמוך בעוד כמה עשרות משפחות, הסכימו הכל כי הגיע הרגע לעבור למבנה של קבע כיאה וכיאות למקום תפילה לה' ולתורתו.
הגבאים הנמרצים פנו אל האדריכל המפורסם ר' נחום קפולוביץ (שם בדוי, כמו כל השמות כאן) זה שתכננן את הבניין המפואר של "חניכי" מהשכונה הסמוכה, כשבידם רשימות מפורטות של כל הנדרש והמצופה ממנו להגשת התוכנית האדריכלית.
ומה עם ר' חיים האדריכל....
ר' חיים ממשיך לעמול לפרנסתו... הרי תכף ימלא הוראת קבע נכבדת לבניית בית הכנסת הנכסף, אז צריך לממן את זה מהיכן שהוא....
אה! למה לא פנו אליו שיתכנן את בית הכנסת???
הלא הוא חלק בלתי נפרד מהוואי הקהילה, וגם מבחינה מקצועית כל הלקוחות שלו ממליצים עליו בכל פה!! כמו גם קולגות למקצוע....
למה?!.......
....
כך גם אצל ר' משה העו"ד מביתר עילית .... בשביל ייעוץ 'בקטנה' כולם פונים אליו אבל כאשר חמישה חברים מבית הכנסת רכשו דירה חדשה בפרוייקט החדש למעלה, את החוזה הם עשו אצל עורך דין שהגיס 'המייבין' המליץ עליו .....
...
ר' אברהם הוא סופר סת"ם מומחה (עם תעודה בתוקף!) המתגורר במודיעין עילית בעל כתב מהודר ויר"ש מרבים. אבל כשר' יחזקאל השכן מלמעלה ביקש לרכוש לעצמו מגילת אסתר מהודרת הוא דווקא רכש מהסוחר ר' זבולון.... (כשהיה לו שאלה על כשרות המזוזות בביתו הוא כן זכר שיש לו שכן סופר...)
...
וכך גם אצל ר' יצחק מאלעד שמשמש כמוהל מומחה וכל מי שלקח אותו לברית ממליץ עליו בחום! אבל החברים מהכולל העדיפו לקחת את הידיד של השווער או את הבן דוד של השוויגער... (אך כשהיה ספק לקיום הברית בזמן בגלל צהבת.... אתם כבר יודעים למי פנו....)
...
נדמה כי המסר כבר חלחל...
אך בכל זאת עוד משפט אחד שיסביר את הכותרת - אל תתרמו שקל!

זה עתה הסתיימו להם מגביות החנוכה בקופות הקהילות השונות, הברכה (באמת!! לא בציניות) לכולם!! לכל העוסקים בנושא חשוב זה של מצוות צדקה!!!
אך שאלה לי: הן ללא ספק יש נצרכים ועניים שמשוועים למתת ידנו , ולא לקנטר חלילה באנו. אלא להאיר נקודה אחת כאשר מדברים על עניי עירך קודמין ועל אחוזי המעשר שמחוייב כל אחד ליתן לקופת הצדקה השכונתית וכו' וכו' כשאתה כבר קונה משהו או משלם למישהו משהו, לך לקרוב אליך (אח/ שכן/ חבר וכו') למה על זה אף קופה לא עורכת קמפיין ? אין אף הבטחה של מקובל כזה או אחר???
מדוע בן אדם חייב להפוך להיות נזקק בשביל שהסביבה הקרובה תידרש לסייע לו באמצעות קמפיינים (יקרים להחריד!!) ובהבטחות וישועות ...
מדוע לא בדרך כבוד ?!! באופן של לפרנס בן אדם במקום לתרום לו צדקה???
וכי לא עדיף לפרנס את השכן שלך מהרחוב?!
או את החבר מבית הכנסת?!
או החברותא מימי הישיבה ?!

להיעזר בי? בשמחה!! ובחפץ לב!!! אבל כשאתם נזקקים לשירות אותו אני מספק:
אל תתרמו לי אפילו שקל - פשוט תקנו ממני!!!
תושבי עירך קודמין -כדי שלא יהפך בסוף להיות מעניי עירך קודמין!!

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה