התייעצות בצקת ברגל לאחר ניתוח, האם יש טיפול?

  • הוסף לסימניות
  • #1
קרוב משפחה שלי, עבר ניתוח מורכב בירך, כתוצאה מכך יש לו בצקת, מלבד הקושי בהתניידות, יש לו דלקת ברגל, והוא מקבל אנטיביוטיקה בוריד בבית חולים,
הדלקת עברה והוא שוחרר הביתה, ולאחר שבועיים חזרה שוב,

האם יש טיפול לבצקת ברמה שגורמת לדלקות חוזרות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אין קשר בין בצקת לדלקת.
דלקת יכולה ליצור נפיחות שנראית כמו בצקת.
אבל אלו 2 דברים שונים.
בצקת לאחר ניצוח בברך זה הגיוני כיון שהורידים לא עובדים בתחילה כמו שצריך ולא מזרימים חזרה דם ונוזלים שבתוך הדם כמו שצריך מהרגליים למעלה ולכן נוצרת בצקת שזה הצטברות של עודף נוזלים.
למניעת בצקת או הקלה יש להרים את הרגל בכל זמן אפשרי הכי טוב מעל לגובה הלב.
בד"כ גם גרביים אלסטית עוזרות אבל אחרי ניתוח ברך זה אסור כי זה מפעיל לחץ על הברך

רגע-
איפה בעצם הבצקת? בקרסול או בברך עצמה באזור הניתוח?
יתכן שיש דלקת ובלי קשר גם בצקת והם פשוט יושבים באותו מקום.
אבל בכל מקרה טיפול בבצקת לא יגרום לחזרה ש דלקת והאמת שאין ממה טיפול לבצקת כאשר היא לא מסיבה רפואית שמגדירה בצקת כבעיה שלה כמו כשל כלייתי וכו'.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
הבצקת בירך, הניתוח היה עמוק ופגעו בעורק ראשי....
בצקת בירך.
בדקת שזו בצקת.
את יודעת איך בודקים בצקת?
לוחצים חזק על האזור הנפוח במשך כ-20 שניות. ממש לספור. ומשחררים. אם העור חוזר למקום מהר זו לא בצקת. אם נשארת גומה בתוך העור ולוקח לה קצת זמן לחזור לעצמה זו בצקת.
לרוב הבצקת תבוא מתחת לאזור הפגיעה ולא מעליה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
למניעת בצקת או הקלה יש להרים את הרגל בכל זמן אפשרי הכי טוב מעל לגובה הלב.
בד"כ גם גרביים אלסטית עוזרות אבל אחרי ניתוח ברך זה אסור כי זה מפעיל לחץ על הברך
כרגע שיש לו דלקת, הוא מאושפז בבי"ח ואמרו לו לא להרים את הגרגל,
יש לו רצועה אלסטית מיוחדת, בהתחלה לאחר הניתוח היו שמים לו כל יום, וזה עזר במידה מסוימת, אבל לא לגמרי,
יתכ ןשהוא לא ממש מתמיד עם הרצועה הזו, זה אפילו לא גרב, הרגל שלו ברוחב הזוי...
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
כרגע שיש לו דלקת, הוא מאושפז בבי"ח ואמרו לו לא להרים את הגרגל,
יש לו רצועה אלסטית מיוחדת, בהתחלה לאחר הניתוח היו שמים לו כל יום, וזה עזר במידה מסוימת, אבל לא לגמרי,
יתכ ןשהוא לא ממש מתמיד עם הרצועה הזו, זה אפילו לא גרב, הרגל שלו ברוחב הזוי...
אם יש לו עדיין זיהום אז בוודאי שלא מרימים את הרגל כי הזרם של הדם מתגבר מכיוון מטה ללמעלה [מה שבעצם עוזר להוריד את הבצקת] אבל גם הזיהום יכול לחדור לדם ולזרום למעלה.
רק אחרי שאין דלקת אפשר להרים את הרגל

בצקת משמעותית נראית ממש רע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
אם יש לו עדיין זיהום אז בוודאי שלא מרימים את הרגל כי הזרם של הדם מתגבר מכיוון מטה ללמעלה [מה שבעצם עוזר להוריד את הבצקת] אבל גם הזיהום יכול לחדור לדם ולזרום למעלה.
רק אחרי שאין דלקת אפשר להרים את הרגל

בצקת משמעותית נראית ממש רע.
נראה לי כל מקרה לגופו, בן משפחה שלי עם זיהום ברגל (וגם בצקת) והונחה להרים את הרגל כמה שיותר. הזיהום בברך אם זה משנה. וחדירה של זיהום לדם לא אמורה להיות מושפעת מהתנוחה של הרגל...
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
נראה לי כל מקרה לגופו, בן משפחה שלי עם זיהום ברגל (וגם בצקת) והונחה להרים את הרגל כמה שיותר. הזיהום בברך אם זה משנה. וחדירה של זיהום לדם לא אמורה להיות מושפעת מהתנוחה של הרגל...
אני יודעת אחרת
אולי משנה מקרה כזה או אחר
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נראה לי כל מקרה לגופו, בן משפחה שלי עם זיהום ברגל (וגם בצקת) והונחה להרים את הרגל כמה שיותר. הזיהום בברך אם זה משנה. וחדירה של זיהום לדם לא אמורה להיות מושפעת מהתנוחה של הרגל...
הקפצתם אשכול מלפני 5 שנים
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה