עזרה בת 3 חודשים לא רוצה לאכול

  • הוסף לסימניות
  • #1
הבת שלי בת 3 חודשים, ניזונה מתמ"ל.
בשבועיים האחרונים היא פשוט לא רוצה לאכול, היא מתחילה למצוץ את הבקבוק ואחרי שניה, מתעצבנת,
עושה כאילו היא רוצה להקיא וכדו'.
אני מצליחה להאכיל אותה רק מתוך שינה, אז היא אוכלת נורמלי.
החלפתי לה פטמה, החלפתי תמ"ל, הלכתי לרופא והוא שלל פטריה בלשון, כאבי אוזנים, וכו'.
בקיצור, מבחינה רפואית אין לה כלום.
אני אובדת עיצות, כי הילדה עצבנית מאוד מאוד, כי אם לא הספקתי להאכיל אותה מתוך שינה, ואז היא לא אוכלת,
היא צורחת ורוצה רק על הידים.
יש למישהו רעיון מה עוד זה יכול להיות?
יום טוב! והרבה נחת לכולם!
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
לכאורה ריפלוקס.
אבל א"כ לא ברור איך עד עתה היא אכלה.
האם היא גם פולטת הרבה?

ריפלוקס זה סוג של צרבות. לבתנו היה את זה עד גיל 9 חודש, יש לזה תרופות מקלות, אנו קיבלנו אומפרזול שזה אומפרדקס לתינוקות.
חובה: לא להשכיב אותה אחרי האוכל, זה מציק. וגם לתת לה לאכול כשהראש במצב מוגבה.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #3
באמת היא פולטת המון, וגם בקשר לזה היינו אצל הרופא.
אבל כיון שהיא עולה במשקל, הוא שלל גם ריפלוקס.
השאלה הכי גדולה זה, איך היא אכלה עד עכשיו נורמלי???
מה קרה פתאום?
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
בתנו פלטה המון ועלתה במשקל יפה. אז מה?
אני מציע לבדוק שוב, ואצל רופא טוב. נשמע ממש זה. מנסיון.

אני נזכר שבתי גם היא ינקה בהתחלה בסדר, זה התחיל מאוחר יותר..
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
בתנו פלטה המון ועלתה במשקל יפה. אז מה?
אני מציע לבדוק שוב, ואצל רופא טוב. נשמע ממש זה. מנסיון.

אני נזכר שבתי גם היא ינקה בהתחלה בסדר, זה התחיל מאוחר יותר..
ממש תודה.
ללכת לרופא ילדים? או רופא אחר?
איך מאבחנים ריפלוקס?
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
רופא משפחה / ילדים
מאבחנים ריפלוקס ע"י מה שההורים מספרים :)
אם הילדה פולטת, מתחילה לאכול ומפסיקה, כאילו רוצה להקיא, לא אוכלת טוב, בוכה הרבה בהקשר לאוכל, ואוכלת טוב בשינה.
לא נראה לי שיש אופציה אחרת...

אנחנו נתנו במשך חודשים ארוכים את זה -
OMEPRAZOLE S-PHARM SYR 100ML
במינון משתנה. זה בהזמנה מהסופר פארם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
בדקת אם יש לה דלקת גרון?
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
לפני שרצים לתרופות בריפלוקס, כדאי לנסות תמ"ל מיוחד. כמו אינפמיל לדוג' (יש עוד סוג לא זוכרת את שמו) זה תרכובת סמיכה במיוחד לפעמים זה עוזר ולא צריך לתת גם תרופות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
באמת היא פולטת המון, וגם בקשר לזה היינו אצל הרופא.
אבל כיון שהיא עולה במשקל, הוא שלל גם ריפלוקס.
השאלה הכי גדולה זה, איך היא אכלה עד עכשיו נורמלי???
מה קרה פתאום?
יש ריפלוקס סמוי, ולא תמיד הוא מתבטא בהמון פליטות ובמשקל נמוך.
הבת שלי מגיל 3 שבועות התחילה לעשות בעיות בהנקה, אחכ זה עבר לצרחות אימים ואיכשהוא עברנו את התקופה. הרופא לא שלל ריפלוקס. נתנו לה אומפרזול (יש לי בקבוק חדש שלא נפתח אם תרצי).
במקביל עשיתי לה 2 טיפולים אצל ד"ר סופר מירושלים (אוסטופאט) וב"ה עבר.
אגב, לפני תקופה היא צרחה ולא אכלה טוב, וכמו שאת אומרת- רק מתוך שינה. הרופא ראה פצעים בלוע האחורי. אין כ"כ מה לעשות עם זה חוץ מלחכות. אז פשוט נתתי לה מטרנה פושרת מאד, ואיכשהוא היא הצליחה לאכול ככה
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
תראי אולי יש לה פיטריה בלשון או בשפתיים.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #14
אין לה.

כללית בבית שמש
חבל .יש בבני ברק ברבי עקיבא את דוקטור שטייר.הוא אלוף באבחון של כאלו דברים.לפעמים זה גם הפרעת אכילה קטנה שכדאי לטפל בה...בדקת אם אצל אחרים היא כן אוכלת טוב?
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
חבל .יש בבני ברק ברבי עקיבא את דוקטור שטייר.הוא אלוף באבחון של כאלו דברים.לפעמים זה גם הפרעת אכילה קטנה שכדאי לטפל בה...בדקת אם אצל אחרים היא כן אוכלת טוב?
מה פירוש אצל אחרים? בידים של אחרים?
אז גם אצל בעלי היא לא מוכנה :(
אני לא יכולה להגיע אל ד"ר שטייר מחוץ לעיר? ביאזו קופה הוא עובד?
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
מה פירוש אצל אחרים? בידים של אחרים?
אז גם אצל בעלי היא לא מוכנה :(
אני לא יכולה להגיע אל ד"ר שטייר מחוץ לעיר? ביאזו קופה הוא עובד?
בכללית.אבל באופן כללי כדאי לבדוק כיוון כזה.מכירה מקרוב גם בגיל הזה הפרעת אכילה
תקראי פה
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
הבת שלי בת 3 חודשים, ניזונה מתמ"ל.
בשבועיים האחרונים היא פשוט לא רוצה לאכול, היא מתחילה למצוץ את הבקבוק ואחרי שניה, מתעצבנת,
עושה כאילו היא רוצה להקיא וכדו'.
אני מצליחה להאכיל אותה רק מתוך שינה, אז היא אוכלת נורמלי.
החלפתי לה פטמה, החלפתי תמ"ל, הלכתי לרופא והוא שלל פטריה בלשון, כאבי אוזנים, וכו'.
בקיצור, מבחינה רפואית אין לה כלום.
אני אובדת עיצות, כי הילדה עצבנית מאוד מאוד, כי אם לא הספקתי להאכיל אותה מתוך שינה, ואז היא לא אוכלת,
היא צורחת ורוצה רק על הידים.
יש למישהו רעיון מה עוד זה יכול להיות?
יום טוב! והרבה נחת לכולם!
מצליחה תודה שהעלית את הפוסט
הקטן שלי בן 4 וחצי חודשים מתנהג בשבועות האחרונים בול מה שתיארת
על הידיים אין נינוח ממנו
בוכה כל הזמן
אי שקט
לא רוצה לאכול אא"כ זה מתוך שינה
פולט מלא
בנוסף הוא מרייר ומכניס ידיים לפה מה שגרם לי לחשוד בשיניים
רק עכשיו , למקרא האשכול, אני מבינה שאולי זה ריפלוקס והיום בל"נ נפנה לברר את העניין אצל רופא
תודה רבה
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
וזה מה שמצאתי באתר של אינפמיל:
יפלוקס

מהו ריפלוקס / פליטות / רגורגיטציה ?
ריפלוקס/ רגורגיטציה הם מונחים רפואיים לפליטת ולעליית תוכן הקיבה כלפי מעלה. ריפלוקס נפוץ מאוד אצל תינוקות והוא עשוי להופיע אצל עד כמחצית מהתינוקות הצעירים. אם תינוקך פולט מידי פעם, אז אין סיבה לדאגה. אבל אם תינוקך פולט חמש פעמים ביום או יותר את צריכה לדעת איך לעזור לו ולכן יש לפנות לרופא המטפל ולהיוועץ בו. ברוב המקרים התופעה אינה חמורה והיא נעלמת אצל רוב התינוקות במהלך השנה הראשונה לחייהם. בדרך כלל, כל עוד תינוקכם עולה במשקל אין ממה לחשוש, אף שהדבר עלול להוות מטרד ולהגביר את כמויות הכביסה בבית. לרפלוקס מתלווים גם בד"כ שיהוק, בכי, שיעול ובעיות בשינה. כמו כן, יש גם מצבים של חנק וכניסת מזון לקנה.

מקורות מידע:
Vandenplas et al. J. Am. Coll. Nut. 1998;17(4):308-316

מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם הריפלוקס ?
הנה מספר עצות שיסייעו לכם להתגבר על הריפלוקס של התינוק:
  • האכילו את התינוק באופן רגוע ונינוח ככל האפשר. השתדלו כי כל האכלה תהיה רגועה ונינוחה ככל האפשר.
  • האכילו את התינוק לאט ובמנות קטנות ועשו הפסקות מפעם לפעם. הימנעו מהאכלה מופרזת.
  • הקפידו להשתמש בפטמה במידה הנכונה על מנת להימנע מזרימת המזון והאכלה מהירה מדי.
  • נסו להימנע מגורמים מסיחי דעת כמו אורות בהירים ורעשים חריגים במהלך ההאכלה.
  • אם תינוקכם בוכה מרעב, נסו להרגיע אותו לפני ההאכלה. הדבר עשוי לסייע במניעה של בליעת אוויר.
  • עודדו את התינוק לגהק (גרעפס) אחרי כל 60-90 מ"ל.
  • הקפידו שהתינוק יגהק (גרעפס) לפחות פעם אחת בתום ההאכלה.
  • הקפידו שהתינוק יהיה בתנוחה זקופה במהלך ההאכלה ומיד לאחריה.
  • אל תקפיצו אותו והימנעו ממשחק פעיל מיד לאחר ההאכלה.


אם עצות אלה לא עוזרות, פנו למטפל המקצועי שלכם, שעשוי להמליץ על מתן מזון מעובה (סמיך) מראש,
כגון אנפמיל A.R ליפיל.

לקריאה נוספת על התמודדות עם תינוק פלטן באתר המתכוניה, לחצו כאן
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
כ
וזה מה שמצאתי באתר של אינפמיל:
יפלוקס

מהו ריפלוקס / פליטות / רגורגיטציה ?
ריפלוקס/ רגורגיטציה הם מונחים רפואיים לפליטת ולעליית תוכן הקיבה כלפי מעלה. ריפלוקס נפוץ מאוד אצל תינוקות והוא עשוי להופיע אצל עד כמחצית מהתינוקות הצעירים. אם תינוקך פולט מידי פעם, אז אין סיבה לדאגה. אבל אם תינוקך פולט חמש פעמים ביום או יותר את צריכה לדעת איך לעזור לו ולכן יש לפנות לרופא המטפל ולהיוועץ בו. ברוב המקרים התופעה אינה חמורה והיא נעלמת אצל רוב התינוקות במהלך השנה הראשונה לחייהם. בדרך כלל, כל עוד תינוקכם עולה במשקל אין ממה לחשוש, אף שהדבר עלול להוות מטרד ולהגביר את כמויות הכביסה בבית. לרפלוקס מתלווים גם בד"כ שיהוק, בכי, שיעול ובעיות בשינה. כמו כן, יש גם מצבים של חנק וכניסת מזון לקנה.

מקורות מידע:
Vandenplas et al. J. Am. Coll. Nut. 1998;17(4):308-316

מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם הריפלוקס ?
הנה מספר עצות שיסייעו לכם להתגבר על הריפלוקס של התינוק:
  • האכילו את התינוק באופן רגוע ונינוח ככל האפשר. השתדלו כי כל האכלה תהיה רגועה ונינוחה ככל האפשר.
  • האכילו את התינוק לאט ובמנות קטנות ועשו הפסקות מפעם לפעם. הימנעו מהאכלה מופרזת.
  • הקפידו להשתמש בפטמה במידה הנכונה על מנת להימנע מזרימת המזון והאכלה מהירה מדי.
  • נסו להימנע מגורמים מסיחי דעת כמו אורות בהירים ורעשים חריגים במהלך ההאכלה.
  • אם תינוקכם בוכה מרעב, נסו להרגיע אותו לפני ההאכלה. הדבר עשוי לסייע במניעה של בליעת אוויר.
  • עודדו את התינוק לגהק (גרעפס) אחרי כל 60-90 מ"ל.
  • הקפידו שהתינוק יגהק (גרעפס) לפחות פעם אחת בתום ההאכלה.
  • הקפידו שהתינוק יהיה בתנוחה זקופה במהלך ההאכלה ומיד לאחריה.
  • אל תקפיצו אותו והימנעו ממשחק פעיל מיד לאחר ההאכלה.


אם עצות אלה לא עוזרות, פנו למטפל המקצועי שלכם, שעשוי להמליץ על מתן מזון מעובה (סמיך) מראש,
כגון אנפמיל A.R ליפיל.

לקריאה נוספת על התמודדות עם תינוק פלטן באתר המתכוניה, לחצו כאן
כל מילה פנינה, משקף את המצב לאשורו, זה נעלם בגיל 8-9 חודש, ואם היו לנו העיצות הללו מהתחלה, זה היה חוסך הרבה. למעשה אלו עצות מעולות!. הגענו למסקנות הללו אחרי זמן מה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה