התייעצות גזירת המעונות- הפיתרון?

מצב
הנושא נעול.
יש לציין לשבח את הארגונים והחכי"ם החרדים שדואגים לפרסם גם ביומנים החרדים את כל הפתרונות וגם את העתירות שמגישים לביה"מ.......
כשמגיע מגיע!
למה הח"כים לא דואגים להסדרת מעמדם של לומדי התורה?
זה בית חולים מתחת לגשר!!!
 
יש לציין לשבח את הארגונים והחכי"ם החרדים שדואגים לפרסם גם ביומנים החרדים את כל הפתרונות וגם את העתירות שמגישים לביה"מ......[כבר מהיום הראשון שהוקמה הממשלה ראינו איך שסדרו חוק גיוס]
כשמגיע מגיע!
ה' ישמור ויציל..

מזכיר לי את אותו עשיר שגילה שהעוף שקנה לשבת התקלקל, ולכן נתן אותו לשכנו העני שיהיה לו לפחות את זה, השכן חלה מכך - והעשיר עלה לבקר, החולי הסתבך והעני נפטר - והעשיר כמובן אורח בלוויה. כשחזר הביתה אמר לאשתו "ראי כמה מצוות הרווחנו, גם צדקה, גם ביקור חולים וגם לווית המת".
אותם פרסומות ופתרונות (לא של הארגונים, של המפלגות) דומים בעיניי למצוות ביקור חולים / לווית המת של אותו עשיר. אל תגרמו לציבור לחלות ואל תבואו לבקר אותו, בטח ובטח אל תהרגו כלכלית אלפי משפחות ואח"כ תבואו ללוויה עם צרור טיפים לאלמנה וליתומים.
 
אולי זו שאלת תם, ואולי עוד כיוון מחשבה
למה ילדי אברכים צריכים מסגרת עד 4? (מדברת על אברכים שיש להם הפסקת צהריים)
אולי זה משהו שהתרגלנו אליו אבל הוא קצת בגדר מותרות?
נכון שאברך חוזר מותש בצהריים ואח"כ יש לו סדר ב, אבל רוב נשות ישראל חוזרות ב4 מיום עמוס ומתיש וישר עוברות לטיפול בילדים ובבית מבלי להתלונן.
בכויללים שיש מסגרת רצופה זה אכן לא אופציה
אבל אפשר להתאגד אולי כמה משפחות עם בייביסיטר או משהו אחר שעדיין יהיה זול יותר ביחד עם מסגרת של יום קצר.
 
אולי זו שאלת תם, ואולי עוד כיוון מחשבה
למה ילדי אברכים צריכים מסגרת עד 4? (מדברת על אברכים שיש להם הפסקת צהריים)
אולי זה משהו שהתרגלנו אליו אבל הוא קצת בגדר מותרות?
נכון שאברך חוזר מותש בצהריים ואח"כ יש לו סדר ב, אבל רוב נשות ישראל חוזרות ב4 מיום עמוס ומתיש וישר עוברות לטיפול בילדים ובבית מבלי להתלונן.
בכויללים שיש מסגרת רצופה זה אכן לא אופציה
אבל אפשר להתאגד אולי כמה משפחות עם בייביסיטר או משהו אחר שעדיין יהיה זול יותר ביחד עם מסגרת של יום קצר.
את מתכוונת שיהיה הפסקה במעון בין 1 ל 3 שבה התינוקות חוזרים לבית ואז חוזרים למעון לעוד שעה?
(בד"כ האברכים חוזרים חזרה לכולל ב 2 / 3, ואת מדבר לפי מה שכתבת על אמהות שמסיימות את העבודה ב 4. או שהילדים הם אלו שישמרו? איזה גיל חוזרים ומספיקים להגיע לבית לפני 2 2:30 +-? יש לאברך גם דרך חזרה לכולל)
 
את מתכוונת שיהיה הפסקה במעון בין 1 ל 3 שבה התינוקות חוזרים לבית ואז חוזרים למעון לעוד שעה?
(בד"כ האברכים חוזרים חזרה לכולל ב 2 / 3, ואת מדבר לפי מה שכתבת על אמהות שמסיימות את העבודה ב 4. או שהילדים הם אלו שישמרו? איזה גיל חוזרים ומספיקים להגיע לבית לפני 2 2:30 +-? יש לאברך גם דרך חזרה לכולל)
אני מדברת על להעביר את הילד למסגרת יום קצר, עד אחת וחצי שהיא זולה משמעותית
בהרבה כוללים יש הפסקה מ1-4 ורוב הנשים חוזרות עד 4 מהעבודה.
ואגב, יש גם כוללים שאני מכירה שעברו למתכונת של סדר ב מ5-8 כדי להקל על הנשים שבאות מעבודה מרחוק
אולי זה משהו ששווה לשקול
 
אני מדברת על להעביר את הילד למסגרת יום קצר, עד אחת וחצי שהיא זולה משמעותית
בהרבה כוללים יש הפסקה מ1-4 ורוב הנשים חוזרות עד 4 מהעבודה.
ואגב, יש גם כוללים שאני מכירה שעברו למתכונת של סדר ב מ5-8 כדי להקל על הנשים שבאות מעבודה מרחוק
אולי זה משהו ששווה לשקול
לשנה"ל הבאה אנשים ישקלו הרבה דברים חדשים ושונים,
אבל כרגע הילדים במסגרות ואנשים מחפשים פתרונות על איך לא לטלטל סתם ילד קטן באמצע שנה,
כל אחד יעשה את שיקוליו בכל מקרה עד השנה מעון מתוקצב יצא יותר זול ממטפלת פרטית עד 1 (לפחות לי).
 
אולי זו שאלת תם, ואולי עוד כיוון מחשבה
למה ילדי אברכים צריכים מסגרת עד 4? (מדברת על אברכים שיש להם הפסקת צהריים)
אולי זה משהו שהתרגלנו אליו אבל הוא קצת בגדר מותרות?
נכון שאברך חוזר מותש בצהריים ואח"כ יש לו סדר ב, אבל רוב נשות ישראל חוזרות ב4 מיום עמוס ומתיש וישר עוברות לטיפול בילדים ובבית מבלי להתלונן.
בכויללים שיש מסגרת רצופה זה אכן לא אופציה
אבל אפשר להתאגד אולי כמה משפחות עם בייביסיטר או משהו אחר שעדיין יהיה זול יותר ביחד עם מסגרת של יום קצר.
רואים שזה שאלת תם באמת
לימוד תורה זה לא עבודה פיזית שמי שעייף קצת מתעורר
אלא זה מחשבה עמוקה של סוגיות שלמות סתירות בראשונים ובאחרונים וזה קשה מאוד ללמוד מתוך עיפות
לצורך הבנת הענין
אפשר לנסות לאחר יום עמוס ומעייף לנסות לשבת וללמוד מתמתיקה בחשיבה מעומצת למשך כמה שעות
בדרך כלל נרדמים לפני... 🤣🤣🤣
 
רואים שזה שאלת תם באמת
לימוד תורה זה לא עבודה פיזית שמי שעייף קצת מתעורר
אלא זה מחשבה עמוקה של סוגיות שלמות סתירות בראשונים ובאחרונים וזה קשה מאוד ללמוד מתוך עיפות
לצורך הבנת הענין
אפשר לנסות לאחר יום עמוס ומעייף לנסות לשבת וללמוד מתמתיקה בחשיבה מעומצת למשך כמה שעות
בדרך כלל נרדמים לפני... 🤣🤣🤣
בשונה מעבודה לכולל חוזרים ב 16:00 ואם זה אחרי 3 שעות עם הפיצקלאך אז פשוט מורידים את הראש ונרדמיםםםם
 
רואים שזה שאלת תם באמת
לימוד תורה זה לא עבודה פיזית שמי שעייף קצת מתעורר
אלא זה מחשבה עמוקה של סוגיות שלמות סתירות בראשונים ובאחרונים וזה קשה מאוד ללמוד מתוך עיפות
לצורך הבנת הענין
אפשר לנסות לאחר יום עמוס ומעייף לנסות לשבת וללמוד מתמתיקה בחשיבה מעומצת למשך כמה שעות
בדרך כלל נרדמים לפני... 🤣🤣🤣
עם כל הכבוד, ויש המון כבוד
גם עבודה בהייטק דורשת חשיבה ומאמץ מוחי
ועדיין תראה את נשות ישראל יוצאות בהמוניהן בשש בבוקר ובארבע שוב יורדות עם כל הצאן למשמרת ב שממשיכה ב"ה לארוחת ערב, אמבטיות והשכבה וכו וכו
הכל עניין של רצון
ובנוגע ללימוד אחרי יום עבודה, גם אני מוצאת את עצמי לא מעט בשעת ערב מאוחרת שאני חייבת לפתור עוד בעיה בעבודה שהשארתי באמצע כדי שאוכל לחזור בזמן לילדים
ומעבר לריכןז המדובר, כאן יש עלי גם דדליין נוקש והמון לחץ בתור מפרנסת יחידה
וכמובן שאני לא היחידה מהיכרות רחבה ומלאה
 
מחר ביתד (שימו לב לג'ינג'ים)
 

קבצים מצורפים

  • IMG-20250228-WA0069.jpg
    IMG-20250228-WA0069.jpg
    KB 110.5 · צפיות: 21
בשונה מעבודה לכולל חוזרים ב 16:00 ואם זה אחרי 3 שעות עם הפיצקלאך אז פשוט מורידים את הראש ונרדמיםםםם
או שלא....
זה בדיוק העניין
אחרת היית רואה ספסלים בגינה מלאים בנשים ישנות
 
עם כל הכבוד, ויש המון כבוד
גם עבודה בהייטק דורשת חשיבה ומאמץ מוחי
ועדיין תראה את נשות ישראל יוצאות בהמוניהן בשש בבוקר ובארבע שוב יורדות עם כל הצאן למשמרת ב שממשיכה ב"ה לארוחת ערב, אמבטיות והשכבה וכו וכו
הכל עניין של רצון
ובנוגע ללימוד אחרי יום עבודה, גם אני מוצאת את עצמי לא מעט בשעת ערב מאוחרת שאני חייבת לפתור עוד בעיה בעבודה שהשארתי באמצע כדי שאוכל לחזור בזמן לילדים
ומעבר לריכןז המדובר, כאן יש עלי גם דדליין נוקש והמון לחץ בתור מפרנסת יחידה
וכמובן שאני לא היחידה מהיכרות רחבה ומלאה
יש הבדל עצום בין אמא לאבא וד"ל
 
עם כל הכבוד, ויש המון כבוד
גם עבודה בהייטק דורשת חשיבה ומאמץ מוחי
ועדיין תראה את נשות ישראל יוצאות בהמוניהן בשש בבוקר ובארבע שוב יורדות עם כל הצאן למשמרת ב שממשיכה ב"ה לארוחת ערב, אמבטיות והשכבה וכו וכו
הכל עניין של רצון
ובנוגע ללימוד אחרי יום עבודה, גם אני מוצאת את עצמי לא מעט בשעת ערב מאוחרת שאני חייבת לפתור עוד בעיה בעבודה שהשארתי באמצע כדי שאוכל לחזור בזמן לילדים
ומעבר לריכןז המדובר, כאן יש עלי גם דדליין נוקש והמון לחץ בתור מפרנסת יחידה
וכמובן שאני לא היחידה מהיכרות רחבה ומלאה
תנסו ללמוד גמרא ונראה אם תצליחו
הנסיון מוכיח אדם עייף לא יכול ללמוד
לעבוד בהייטק זה לא כמו ללמוד ....
 
רואים שזה שאלת תם באמת
לימוד תורה זה לא עבודה פיזית שמי שעייף קצת מתעורר
אלא זה מחשבה עמוקה של סוגיות שלמות סתירות בראשונים ובאחרונים וזה קשה מאוד ללמוד מתוך עיפות
לצורך הבנת הענין
אפשר לנסות לאחר יום עמוס ומעייף לנסות לשבת וללמוד מתמתיקה בחשיבה מעומצת למשך כמה שעות
בדרך כלל נרדמים לפני... 🤣🤣🤣
הכל טוב
יש מאות ואלפים כאלו שמטפלים בילדיהם בצהריים
ולאחר מכן הם לומדים טוב טוב, וגם בערב הם הולכים לעוד שעתיים שלש
אני מכיר הרבה כאלו - זה עניין של להתרגל
 
1. וללמוד מ 1 עד 4 זה לא חשוב?
2. המציאות היא והחזו"א כבר כתב את זה העושה תורתו קרעים קרעים אסף רוח בלימוד התורה הדבר הכי חשוב הוא הרצף וכל אברך יעיד על עצמו שאם בצהרים הוא היה עסוק בדברים אחרים סדר ב' שלו בהתאם... היצה"ר עובד שעות נוספות ממש בחינת אם תעזבני יום יומיים אעזבך
 
תנסו ללמוד גמרא ונראה אם תצליחו
הנסיון מוכיח אדם עייף לא יכול ללמוד
לעבוד בהייטק זה לא כמו ללמוד ....
על מי אתם מנסים לעבוד
לא מכיר אף תלמיד חכם חזק - שלא מבלה את שעות הלילה שלו על שולחן ספרים עמוס, והם אכן עייפים, אבל כנראה שאם רוצים אפשר להתגבר
ללמוד רק אחרי שנת לילה של 8 שעות, ואחרי סדר א ללכת לנוח, וכו' - בשביל זה היו יכולים להשאר בחורים.........
אברכים מוטל עליהם יותר- גם ללמוד וגם לעסוק בענייני הבית
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה