מידע שימושי גזל שינה בשעות הצהריים של שבת

  • הוסף לסימניות
  • #1
שבוע טוב!

כבר כמה שבועות שאני רוצה לכתוב על הנושא הזה
אחרי האשכול של גזל שינה בערב סוכות הגיע הזמן לכתוב על גזל שינה של שבת בצהריים

הרגשתי שהשבוע עבר כל גבול
אני ובעלי עובדים כל השבוע ומחכים לנוח בשבת בשעות בין 13.00-15.00
מכניסה את הילדים בגילאי 2.5-13 לחדר מוציאה כמה משחקים ומביאה לגדולה ממתק לחלק אחרי שעה שיהיו רגועים לא מרשה לשחק גומי וחבל!!!!!
נכנסת למיטה והופ.... השכנים מהחצרות... ההורים הולכים לישון ומוציאים את הילדים לשחק בחוץ בחצר איזה רעש!!!!!
שכנים 2 קומות מעל משחקים גומי או חבל ולא קולטים שזה עובר אפילו 2-3 קומות
שכנים שהוציאו מרפסת תלויה של סורגדור כל השכונה רועשת שקופצים על זה.....
ולא מדברת על בימבות....

אתם אפילו לא יודעים לכמה אנשים זה מפריע!!!!

זהו, פרקתי,
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
לא בטוחה שזה גזל שינה - כן חוסר התחשבות וחוסר מודעות משווע.
שנים גרתי מתחת לשכנים שהיו מרעישים באופן קיצוני - בימבות, חבל, גומי, כדור, טריקות אין סופיות של השער למרפסת, קפיצות גובה מהמיטה לרצפה שאת בטוחה שעוד רגע והתקרה נופלת עליך...
מה שההורים שלי ניסו לעשות לא עזר....
היום גרה בשכונה מלאה מלאה בילדים, בכל בניין עוברים את ה- 100 ילדים.... ובשבת בצהריים אכן הרחוב מתמלא ברעש אין סופי של ילדים.

בקיץ אני סוגרת הייטב חלונות, מדליקה מזגן גם אם בחוץ לא מאוד חם.
בחורף אטמי אוזניים, אין מנוס.

אין אפשרות לחנך שכונה שלימה, את לא יכולה לומר להורים לא להוציא ילדים למרפסת להתנדנד בנדנדה, לצעוק על הילדים שיהיו בשקט גם כן לא רלוונטי.
כמובן שלילדים שלי אני לא מרשה לצאת למרפסת ולא לשחק במשחקים מרעישים, בעיקר משחקי קופסא.
היום הם גדולים יותר אבל שהיו קטנים אני ובעלי עשינו תורנות שינה - אין ברירה.
צריך ללמוד לחיות את החיים ולא להלחם בהם.

להעלות מודעות - כן!
בטוחה שיש הרבה שפשוט לא שמים לב, לא מפריע להם בכלל.
בינינו יש את אלא עם מיזופוניה שאני בטוחה שקשה להם פי כמה וכל צליל הופך לצורמני ביותר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
באופן אישי, אפילו לא מצפה לשקט.
זה המצב ואולי אטמי אוזני זה רעיון טוב לאמץ.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
מבינה אותך מצוין...אמנם אצלנו יש דממה..
אבל שמתארחת אצל חמותי...המצב זהה...
ומפאת כבודה...לא עולה לשכנים לדפוק ולהעיר...
וכל פעם מרתיח מחדש..
איזה ניתוק...
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
מזדהה עם הנושא

אני רק שואלת על אלו שנותנים לילדים להסתובב ברחובות או בגינות בשעות האלו
מי שומר על הילדים שלכם???
אתם יודעים כמה פגיעות קורות בשעות האלו???
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
מצטרף להצעה של אטמי אוזניים.
וחשוב לשים לב, ששבת בצהריים הוא זמן מנוחה לכולם, וכל הורה רוצה לנצל את הזמן הזה למנוחה ראויה, האופציה העדיפה מבחינת ההורים היא לשלוח את הילדים לשחק בחצר. כך ההורים יכולים לנוח בראש שקט, בלי לחשוש שהילדים יעשו בלאגן בבית, יריבו זה עם זה או יעירו אותם בזמן השינה. , אבל חשוב לזכור עוד נקודה, ששבת היא גם יום המנוחה של הילדים. במהלך השבוע הם לומדים ומשקיעים תוספת הלימוד, הם זקוקים לשחרור ולזמן חופשי שבו יש לשחק, ליהנות ולהוציא אנרגיות. המשחק בחצר עם השכנים הוא דרך טבעית ובריאה עבורם להירגע, להתאוורר ולצבור כוחות לשבוע החדש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
  • הוסף לסימניות
  • #12
לא יודע, מיד כשקראתי עלה לי בראש הפסוק הבא (זכריה פרק ח פסוקים ד-ו):

כֹּה אָמַר ה'... וּרְחֹבוֹת הָעִיר יִמָּלְאוּ יְלָדִים וִילָדוֹת מְשַׂחֲקִים...
כִּי יִפָּלֵא בְּעֵינֵי שְׁאֵרִית הָעָם הַזֶּה בַּיָּמִים הָהֵם – גַּם בְּעֵינַי יִפָּלֵא נְאֻם ה'...
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
מזדהה עם הנושא

אני רק שואלת על אלו שנותנים לילדים להסתובב ברחובות או בגינות בשעות האלו
מי שומר על הילדים שלכם???
אתם יודעים כמה פגיעות קורות בשעות האלו???
שמעתי מכמה מטפלים בנוער, שזה הזמן המועד ביותר לפורענות.
הורים שימו לב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
באופן אישי קשה לי מאוד עם רעש (לא רק בשבתות אלא גם בימי חול כשאני רוצה להניח את הראש לחצי שעה וזה לא בין 2-4) ואני פשוט עם אטמים ואוטמת גם את כל החלונות. אני חושבת שכדאי שיהיה מודעות לזה אבל כנראה שגם ילדים לא מסוגלים להשאר לשחק בחדר שבת שלמה ויש כאלו שיוצאים לבניין אפילו בלי לשאול את ההורים (ותשאלו מי שגר בקומת כניסה כשכל הילדים מתקבצים לשם בשבתות גשומות מה רמת הרעש שם... ובמאמר מוסגר גם הלכלוך...)
אם זה משפחות מבניינים ספציפיים אפשר אולי לתלות שלט ולהסביר את המצב ולהגיד כמה זה מפריע ושנגיד עד 4 אחה"צ הילדים לא יצאו אבל אי אפשר להבטיח שזה יקרה...
פשוט אטמים הכי טובות שיש ולסגור חלונות ולהתפלל שתהיה שינה מועילה ורגועה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
  • הוסף לסימניות
  • #19
אם זה משהו ספציפי אפשר לבקש (אני ביקשתי שלא יקפצו בטרמפולינה בליל שבת מאוחר)
אבל שהילדים יהיו כלואים בבית ולא במרפסת זה כבר הגזמה
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
אזהרה !!
תגובה מעצבנת....

עצה הכי מעצבנת ונכונה
זה להפסיק להתרגז ......! מה שקורה ששומעים רעש מהשכנים ואז חושבים למה??
איזה חינוך? איזה חוסר התחשבות !! וכו' אז הדם מתחיל לזרום ולהתחמם ואז לא נרדמים... וגלגל החוזר
המוח בפעולה קדחתנית בין עצות איך להרדם ועל זה שלא נרדמים לבין החוצפה של השכנים...
ברגע שמרפים (יש כאלו שאמרו לספור כבשים 🐏 לחשוב על ים וגלים 🏖 😆זה אותו עניין להסיח דעת ולהרפות ....)
אז טרקטור לא יזיז אתכם.. 🚜
אני ברגע שהפסקתי להילחם במחשבות עם השעון מעורר הוא פשוט השתלב לי בחלומות (אמיתי לגמרי)
העניין זה לנשום טוב ולהרפות
בהצלחה!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה