עזרה גם אתם רגישים בהגזמה לריח של קלמנטינות?

  • הוסף לסימניות
  • #41
אני גם מאלו שלא סובלים את הריח עד כדי בחילה, הקאה וכאב ראש,
ולא, בשונה ממה שחושבים זה ממש לא לחץ חברתי או בעיה רגשית, להיפך ניסיתי לעבוד על עצמי במשך שנים ואפילו לטעום בכוח, כי טענו שאם אטעם את הקלמנטינה הסלידה תתאזן עם הטעם.
לצערי לא עבד שום דבר.
וזה בהחלט דורש עבודת המידות לא פשוטה,
במיוחד כשעולים לאוטובוס בתחנה האחרונה בעיר, ביום חורפי גשום, ומישהו מקלף קלמנטינה להנאתו בדיוק כשהמזגן פועל על החום והחלונות כמובן מוגפים!
עכשיו תנו עיצה פרקטית חברתית/רגשית מה לעשות?
אגב-
כל אלו שסולדים מקלמנטינה סולדים גם מריח של הערינג ואמבה??
סתם משום מה נראה לי זה מגיע מאותו מקום חסר שליטה.
אויששש

סליחה
אני מאוד סולדת מהערינג ואמבה אבל מאוד אוהבת קלמנטינה
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
עד עכשיו הייתי בטוחה שזה ענין חברתי בלבד כל אלו שאומרים ''איכסס''
כי גם אני מאוד אוהבת קלמנטינה ואיין בעיה עם הריח אז פתאום לשמוע שיש אנשים שזה מפריע להם...
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
בא נאמר ככה, יש מקום לא לאהוב את הריח כי הריח מדיי חונק (כמו תפוז) אבל לי זה לא מפריע, כל עוד אני אוהב את המאכל הזה
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
טוב לדעת שיש עוד אנשים שלא אוהבים את הריח הזה
אני גם במועדון לא סובלת ריח של קלמנטינה אבל גם תפוז מפריע לי כמעט באותה מידה
לילדים בד"כ בעלי מביא ומיד אורז הכל לפח
ואח"כ כולם שוטפים ידיים עם סבון
אבל לא קונים הרבה כי א"א סתם לפתוח ספונטני
אצלי זה מגיל הילדות מאז ומתמיד לא סבלתי את הריח של זה ולא העזתי לטעום זה מגעיל אותי ברמה
אני גם מתחרפנת מאנשים שפותחים דבר כזה במקום ציבורי וסגור
אני למשל אוהבת טונה אבל בחיים לא אוכל במקום כמו אוטובוס ובעבודה
לאחורנה בעבודה מישהו אוכל אצלנו תפוז כשהוא פותח אני משתגעת מזה
למזלי לא יושב קרוב אלי אז אח"כ הריח נרגע אבל אנ ילא אומרת מילה כי לא נעים לי ממנו
ואם כבר נפתח האשכול אני מאז ומתמיד רגישה לריחות של פירות וירקות
ועובדת בעמדה לידי אוכלת כל יום סלטים במבחר תיבולים וריחות
מריח כמו סלט עם בצל
הריחות ממש מפריעים לי ולא נעים לי להגיד לה כלום
נראה לכן שהגיוני להעיר לה על כזה דבר? אין לנו מקום לאכול חוץ מבעמדה שיושבים ועובדים
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
טוב לדעת שיש עוד אנשים שלא אוהבים את הריח הזה
אני גם במועדון לא סובלת ריח של קלמנטינה אבל גם תפוז מפריע לי כמעט באותה מידה
לילדים בד"כ בעלי מביא ומיד אורז הכל לפח
ואח"כ כולם שוטפים ידיים עם סבון
אבל לא קונים הרבה כי א"א סתם לפתוח ספונטני
אצלי זה מגיל הילדות מאז ומתמיד לא סבלתי את הריח של זה ולא העזתי לטעום זה מגעיל אותי ברמה
אני גם מתחרפנת מאנשים שפותחים דבר כזה במקום ציבורי וסגור
אני למשל אוהבת טונה אבל בחיים לא אוכל במקום כמו אוטובוס ובעבודה
לאחורנה בעבודה מישהו אוכל אצלנו תפוז כשהוא פותח אני משתגעת מזה
למזלי לא יושב קרוב אלי אז אח"כ הריח נרגע אבל אנ ילא אומרת מילה כי לא נעים לי ממנו
ואם כבר נפתח האשכול אני מאז ומתמיד רגישה לריחות של פירות וירקות
ועובדת בעמדה לידי אוכלת כל יום סלטים במבחר תיבולים וריחות
מריח כמו סלט עם בצל
הריחות ממש מפריעים לי ולא נעים לי להגיד לה כלום
נראה לכן שהגיוני להעיר לה על כזה דבר? אין לנו מקום לאכול חוץ מבעמדה שיושבים ועובדים
תגידי תודה שלא יושבת לידך עובדת עם סנדוויץ טוניסאי..
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
וואו מענין אני עד היום לא חשבתי שאפשר לסלוד מריח של קרמים
אני סולדת עד בחילה מריח של קרם ידיים ענוגה ו-וולווטה,
ואם מישהי באוטובוס מורחת לעצמה את הקרם הנ"ל אני ממש אקיא,
אז מה, אעיר לה???
אני גם לא סובלת ריח של פיצה, לא נכנסת לחנות פיצה ולא טועמת כמובן,
ואם מישהו עולה לאוטובוס עם מגש מדיף ריח אעיר לו?
לא חושבת שיש מקום להעיר במקום ציבורי על ריחות שמפריעים לנו.

לאחת מבנותי הודיעה המורה בתחילת שנה- אני סולדת מריח תפוזים, השנה אין להביא תפוז לכיתה!!! גם לא ביום החופשי שלה, הריח נספג בקירות...

אצלי בבית יש לי שליטה על ריחות, מחוץ לבית אני זאת שצריכה להתמודד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
ואם כבר נפתח האשכול אני מאז ומתמיד רגישה לריחות של פירות וירקות

ועובדת בעמדה לידי אוכלת כל יום סלטים במבחר תיבולים וריחות
מריח כמו סלט עם בצל
הריחות ממש מפריעים לי ולא נעים לי להגיד לה כלום
נראה לכן שהגיוני להעיר לה על כזה דבר? אין לנו מקום לאכול חוץ מבעמדה שיושבים ועובדים
נו ומה את רוצה שהיא תעשה? שתעבור לאכול קרקרים?
בא נאמר ככה, יש מקום לא לאהוב את הריח כי הריח מדיי חונק (כמו תפוז) אבל לי זה לא מפריע, כל עוד אני אוהב את המאכל הזה
תפוז זה שונה,
ואגב- יש על זה גם הלכה כמדומני שעל ריח של תפוז מברכים וקלמנטינה לא.
תקנו אותי אם אני טועה.
בנוסף-
קלמנטינה לא יוצאת מהידיים עד אחרי גזירת ציפורים ותפוז לא.
ולא יכולה לסבול ריח של קרמים ואיפור כי זה כימיקלים.....
אמיתי???!!!???
אני מכורה לריחות האלו!!
יש לי מדפים שלמים.
*ללא קרמים בניחוח גזר מעורב במלפפון וכורכום טחון כמובן. :unsure:
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
אני סולדת עד בחילה מריח של קרם ידיים ענוגה ו-וולווטה,
ואם מישהי באוטובוס מורחת לעצמה את הקרם הנ"ל אני ממש אקיא,
אז מה, אעיר לה???
אני גם לא סובלת ריח של פיצה, לא נכנסת לחנות פיצה ולא טועמת כמובן,
ואם מישהו עולה לאוטובוס עם מגש מדיף ריח אעיר לו?
לא חושבת שיש מקום להעיר במקום ציבורי על ריחות שמפריעים לנו.
הנקודה היא שיש לא מעט אנשים שדווקא ריח של קלמנטינה מפריע להם מאד.
אי אפשר להימנע מלגרום לאחרים להריח כל ריח שלא נעים להם כי לכל אחד לא נעים משהו אחר. בדרך כלל זה גם לא אי נעימות חזקה (למעט אנשים עם רגישות תחושתית לריח, שהם באמת מסכנים).
אבל אם יש קבוצה גדולה של אנשים שריח מסוים לא נעים להם בצורה חריגה, זה כבר מצדיק התחשבות.
אם אפשר גם שאנשים יפסיקו עם המנהג המגונה לשרוק. בא לי לצרוח כשאני שומעת שריקות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
תפוז זה שונה,
ואגב- יש על זה גם הלכה כמדומני שעל ריח של תפוז מברכים וקלמנטינה לא.
תקנו אותי אם אני טועה.
לאו דווקא תפוז כל ריח טוב, אפילו שאחרים לא אוהבים, צריך לברך, זה כמו בושם, כל בושם ריח טוב, רק שיש כאלה שזה לא הסגנון

אבל בא לא נסטה מהנושא
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
לאו דווקא תפוז כל ריח טוב, אפילו שאחרים לא אוהבים, צריך לברך, זה כמו בושם, כל בושם ריח טוב, רק שיש כאלה שזה לא הסגנון

אבל בא לא נסטה מהנושא
לברך על תפוז?????? מי מברך על תפוז?????????
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
הפיתרון שאולי יכול קצת לעזור-
להקפיד להשאיר חלון פתוח.
האוויר שנכנס מרגיע קצת את הריח.
אגב, אני אוהבת מאוד ריח של דלק וצבע טרי... מקווה שזה לא מוזר.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה