מידע שימושי גן החיות התנכ"י - בקשת מידע

  • הוסף לסימניות
  • #1
1. האם 10 בבוקר זוהי שעה סבירה לבוא? איך מתמודדים עם החום?
2. חניה - האם יש? בתשלום או בחינם?
3. מי יכול לשלוח / לצרף את מפת הגן (חסום לי) תודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
החום זה באמת דבר נוראי
אם כי יש שם מידי פעם פינות מוצלות ופעמים יש שם מאווררים גדולים שמתיזים רסיסי מים כדי לקרר את המבקרים
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
יש חניה בחינם.
עדיף לבוא ביום פחות חם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אם נגמרת החניה צריך לחנות רחוק לכיוון עין לבן.
בעומס גדול יש שאטלים מהחניון בארנה. אפשר גם לחנות בפארק ירושלים למטה.
לבוא בעשר זה לבלות שם רק בשעות החמות. נשמע לי לא נעים.
בתיבת נח למעלה יש סרטון על ירושלים (משני) ומזגן(עיקרי).
בקיץ בשנים שלפני הקורונה היו גם הפעלות והדרכות באולם הממוזג שבכניסה, לפני השירותים. צריך לראות מה קורה עכשיו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
אם נגמרת החניה צריך לחנות רחוק לכיוון עין לבן.
בעומס גדול יש שאטלים מהחניון בארנה. אפשר גם לחנות בפארק ירושלים למטה.
לבוא בעשר זה לבלות שם רק בשעות החמות. נשמע לי לא נעים.
בתיבת נח למעלה יש סרטון על ירושלים (משני) ומזגן(עיקרי).
בקיץ בשנים שלפני הקורונה היו גם הפעלות והדרכות באולם הממוזג שבכניסה, לפני השירותים. צריך לראות מה קורה עכשיו.
היינו היום בשעה 9 היה מושלם,
כשהגענו לא היה נפש חיה באיזור 12:00 13:00 בצהריים התחיל להתמלאות,
אבל עדיין היה יחסית ממש ריק, לא יודע למה,
אין כניבה לרכבים פרטיים בחניה של הגן זה רק לאוטובוסים ונכים,
משום מה היה בסדר גמור עם החום, ברור שהיה חם אבל זה היה בסדר גמור.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
שימו לב לזמנים של האכלת החיות - מרתק!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
איך נרשמים באתר שלהם? יש רק את האופציה לסיורים ולא לכניסה רגילה, אשמח לעזרה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
עוד שאלה יש לי-
יש שם אפשרות להשכיר רכב חשמלי (כמו בספארי) כדי להסתובב איתו?
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
איך נרשמים באתר שלהם? יש רק את האופציה לסיורים ולא לכניסה רגילה, אשמח לעזרה.
תיכנסי לאתר בצד ימין יש לוח שנה תלחצי על התאריך שמתאים לך ואז יופיע לך המסך הזה
ובוחרת בשעה שמתאים לך
בהצלחה
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #12
מומלץ לקחת רכבת ב-3 ש"ח ולעלות לכיוון האריות והדובים.
בעצם, בשביל האקשן בפארק צריך לעלות עליה מפרכת בחום עם בעלי חיים לא אי אי.. והרכבת חוסכת את העליה הזו + חוויה.
למעלה יש אריות, דובים, קופים, נמרים, פילים, בהמשך חיות התנ"ך כולל ג'ירפה וזברה וכו' וכו'.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
מומלץ לקחת רכבת ב-3 ש"ח ולעלות לכיוון האריות והדובים.
בעצם, בשביל האקשן בפארק צריך לעלות עליה מפרכת בחום עם בעלי חיים לא אי אי.. והרכבת חוסכת את העליה הזו + חוויה.
למעלה יש אריות, דובים, קופים, נמרים, פילים, בהמשך חיות התנ"ך כולל ג'ירפה וזברה וכו' וכו'.
אנחנו כבר שנים עושים את המסלול הפוך ממה שמופיע במפה, פונים דבר ראשון שמאלה ואז העליה המפרכת הופכת לירידה כיפית בחזור ובהלוך העליה הרבה יותר מתונה עם הרבה עצירות באמצע (החצר האוסטרלית, עולם המים ועוד).
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
חם שם מאוד
והחיות לא פעילות
ממש לא מומלץ להגיע בשיא הקיץ [מניסיון!]
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #16
1. האם 10 בבוקר זוהי שעה סבירה לבוא? איך מתמודדים עם החום?
2. חניה - האם יש? בתשלום או בחינם?
3. מי יכול לשלוח / לצרף את מפת הגן (חסום לי) תודה.
הכי מומלץ להגיע הכי מוקדם בבוקר כשעוד עירניים ויש כח ואפשר להספיק את הכל - מניסיון
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
הכי מומלץ להגיע הכי מוקדם בבוקר כשעוד עירניים ויש כח ואפשר להספיק את הכל - מניסיון
האריה לפי העובדת בגן חיות ישן 22 שעות ביממה וער 2 ש'
בתקווה שתהיו בדיוק בשעתיים האלו....
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #19
האריה לפי העובדת בגן חיות ישן 22 שעות ביממה וער 2 שעות בתפילה
בתקווה שתהיו בדיוק בשעתיים האלו....
דבר ראשון לא דיברתי לא על האריה ולא על אף חיה אחרת דיברתי על מי שרוצה להגיע לבקר כשמגיעים בשעות הצהרים כבר מתחילים להיות עיפים ההליכה במקום לא עושה שיהיו יותר עירניים אלא להפך
דבר שני מי נמצא שם שעתיים מי שנהנה שם יכול להיות גם יום שלם
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

שלחתי היום תלונה למשרד הבריאות עבור ביתי בת ה-3.8 השוהה במסגרת גן עירייה שיקומי, טשטשתי פרטים אישיים אבל באופן כללי מובן המסר העיקרי..
מה הייתם עושים במקומי במצב כזה?
זה לשון התלונה:
ילדה מיוחדת המאובחנת כ"ספינה ביפידה", הילדה מטופלת בבי"ח שיקומי אלי"ן בירושלים, תל השומר, וסורוקה במגוון מקצועות הנמצאים תחת התחום הנ"ל.
ע"פ הידוע לנו אצל ילדי ספינה ביפידה אין שליטה על סוגרים והם מצונטרים ע"י קטטר לסירוגין, אביגיל מצונטרת בערך כל 3 שעות (תלוי לפי המצב- לפעמים פחות מ-3 שעות כשצריך),
אנחנו יודעים שיש חוקים של משרד הבריאות:
1. אין להביא ילד עם חום לגן עד שעוברים 24 שעות מסיום החום.
2. ילד שנעדר 5 ימים רצופים מתבקש להמציא אישור רפואי שיכול לחזור לגן.
ע"פ בידוע לנו בעניין ספינה ביפידה- תמיד, תמיד, תמיד יש חיידק בשתן בגלל הצינטורים, ולכן לא בכל מצב נותנים אנטיביוטיקה, אלא רק מתי שיש חום שאינו מלווה בתסמינים אחרים ואין לו הסבר אחר.
במצבים שהשתן עכור, הפרשות, צבע לא תקין, ריח וכו- ע"פ פרופסור יובל בר יוסף וצוות מרפאת ספינה ביפידה באלי"ן, הפתרון הוא- שתיה מרובה וצינטורים צפופים יותר שזה שוטף את שלפוחית השתן ומטפל בבעיה הנ"ל.
הדברים כתובים בצורה ברורה במסמכים שנמצאים אצל צוות הגן- דף מספר 4 בהמלצות בסיכום הרפואי של אלי"ן.
כרגע נמצאת בגן אחות מ"מ, וגננת מ"מ, שביום ראשון שעבר 15/2 שלחו את הילדה לבית בגלל שתן עכור והפרשות- ללא חום! אמרנו להם איך לטפל בילדה ובכל זאת שלחו אותה,
אנחנו טיפלנו בילדה בבית ושטפנו לה את השלפוחית ע"פ מה שלימדו אותנו הצוות הרפואי באלי"ן, השארנו אותה בבית יום נוסף כדי ש"בטוח" הכל בסדר- יש לציין שלא ראינו ממצא חריג בשתן בבית.
למחרת ביום שלישי 17/2 שלחנו את הילדה בריאה ושלימה לגן עם שתן צלול לגמרי, הגננת לא הייתה בגן והייתה גננת מחליפה לא מוכרת, הגננת ביקשה אישור רפואי שהילדה יכולה לבוא לגן- אין באישור כזה שום צורך, לא התווכחנו, התקשרתי לגננת שלא הייתה והגעתי איתה להסדר שנשיג את האישור למרות שאין בו שום צורך בעיקר שהדברים כבר כתובים במסמכים של אלי"ן וגם לא היה לילדה חום בכלל,
בינתיים הזמן בגן עובר והילדה צריכה לעבור צינטור, האחות לא מסכימה לצנטר אותה בלי אישור רפואי- זה הזיה בפני עצמו כי אין צורך באישור לצנטר, ולהיפך זה לבד יוצר יותר נזק אצל הילדה,
התקשרתי לגננת בגן והיא דחפה לי את הטלפון לאחות, האחות אמרה משפט הזוי "אני לא אזרוק את התעודה שלי לפח כדי לטפל בילדה", "אסור לי לטפל בה"- הטיפול בינתיים התאחר בשעה!
בעלי הלך למרפאה בזמן הזה ולא היו רופאים במרפאה כדי להוציא אישור, והאחות התעקשה שאסור לה,
ומה שהכי הזוי זה שבשבוע לפני הילדה הייתה עם דלקת גרון וסיימה אנטיביוטיקה בסוף השבוע- סמוך לזמן הנ"ל.. וזאת אותה אניטביוטיקה שהיא מקבלת עבור דלקת בשתן...
הסברתי את זה לאחות, ובתוספת זה שבכלל לא היה לילדה חום והחזרנו אותה לגן רגילה לגמרי היא התעקשה שלא לטפל בילדה.
בעלי בא לקחת את הילדה מהגן עמ"נ לטפל בה.
זה לא הסוף אבל אני מציגה פה שאלה: אני צריכה ללדת כל רגע, מה היה קורה אם הייתי למשל בחדר לידה עם בעלי ולא היה מי שיוציא את הילדה? או סתם היינו מחוץ לעיר..
ביום שלמחרת הגננת עדיין לא הייתה ולא היה גם עם מי לדבר ומשום מה בשבוע הזה אין לנו רופאים במרפאה.. הילדה נשארה יום נוסף בבית, אני פניתי לצוות הרפואי של אלי"ן- פרופסור יובל בר יוסף וקרן פוקס אחות סוגרים- כשסיפרתי להם את הסיפור הזה הם היו בהלם טוטאלי ואמרו שאם יש משהו שיכול לזרוק לאחות הזאת את התעודה לפח זה דווקא זה שהיא לא הסכימה לצנטר את הילדה! זה יוצר לה נזק! וגם במצב שיש חום אין שום מניעה מלצנטר, ולהיפך חייב לצנטר! זה לא שנשאיר את השתן בפנים אם יש הפרשות או חום וכו.. (השיחות הנ"ל מוקלטות)
זה לא יוצר נזק אם מצנטרים אלא אם לא מצנטרים.
אין כל קשר לאישור הרפואי לצורך הצינטור..
אגב ברור שיש להם בגן אישור מרופא למתן צינטורים בגן ע"י אחות מתחילת השנה.
ביום חמישי הגננת חזרה לגן אחרי יומיים של היעדרות והתקשרה לשאול למה הילדה לא באה.. אמרתי לה שהצוות הרפואי של אלי"ן ביקשו שייצרו איתם קשר מהגן (נתתי מספר טלפון אישי של הצוות- ודווקא של מי שלא ירים צעקות על ההתנהלות בגן כדי לא לפגוע..) בשביל להסביר להם אחת ולתמיד את ההתנהלות הנכונה במצבים הנ"ל כדי למנוע את מה שהיה, הצוות בגן לא הסכים בטענה שזה "העברת מידע רפואי", וצריך אישור בכתב ושההורים ידאגו לאישור וזהו... אמרתי להם שכתוב בצורה מפורשת את הדברים כמו שהזכרתי לעיל והם לא צריכים יותר מזה, אני והגננת היינו על הקו ביחד וקראנו את הדברים מתוך הכתב ביחד, היא אמרה "נכון זה מפורש אבל זה כללי מידי, צריך שזה יהיה ממש מפורט ושזה יהיה אישור מיוחד לגן"..
למרות שהם לא צודקים ואין פה על מה להביא את האישור, ביקשתי מהצוות הרפואי של אלי"ן להנפיק להם אישור מפורט, האישור מתעכב בגלל בעיה בתיאום בין הצוותים של המקום שצריכים לחתום על האישור, אין לי עדיין רופא שמכיר את הילדה במרפאה, השירות אונליין של כללית סיבך אותי לגמרי,
הילדה בבית בפועל ובא לי רק לבכות, אני לא במצב של תפקוד בכלל, עם פיברומיאלגיה, תת פעילות של בלוטת הטריס, אנמיה, ושבוע 33 של הריון, הקצת שאני מבקשת זה המנוחה שאני יכולה להרשות לעצמי בבוקר... (לא קראתי לזה שמירת הריון כי אני לא עובדת, אבל זה בדיוק זה)
אמרתי לגננת בגן שגם אם היה יוצא נזק מהטיפול בילדה בגן הייתי מחפה על האחות, אני רואה שהאטימות גוברת ואין עם מי לדבר בעיקר שהם כ"כ בטוחים בעצמם אז אני פונה למקום שאולי יתן לי מענה..
לציין: במצב שאין צינטורים סדירים הילדה סובלת מכאבים עזים בשעת הצינטור ולאחריה שרק משכך כאבים עוזר.. ובמקרה זה הילדה סבלה יומיים!
גם אנחנו וגם הרופאים הבכירים שחתומים במכתבים המצורפים, כולנו הרגשנו שהמלחמה פה היא על עמדת כוח שבאה על חשבון הגב שלנו ושל הילדה.
מצורף הסיכום של אלי"ן משנה שעברה שהיה ברשות הגן+ מכתב מפורט שכתבו עבור נושא זה במיוחד+ סיכום ביקור בהתפתחות הילד בסורוקה במרפאה משותפת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה