דרוש: הבצק המושלם לאוזן המן

  • הוסף לסימניות
  • #1
פריך אך עדין,
נח לעבודה,
שומר על צורתו גם במהלך האפיה
טעים...
ואם יהיה בלי מרגרינה אז בכלל נהדר.

תודה :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אני לא ליד המתכונים
אבל נראה לי שאפשר להשתמש במתכון של הבצק למעמול (עוגיות חלאביות, מלאות ממרח תמרים/פיסטוקים) ככל שמפחיתים מים הבצק יותר פריך ושברירי
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
נכתב ע"י album;1533687:
אני לא ליד המתכונים
אבל נראה לי שאפשר להשתמש במתכון של הבצק למעמול (עוגיות חלאביות, מלאות ממרח תמרים/פיסטוקים) ככל שמפחיתים מים הבצק יותר פריך ושברירי

יש לי מתכון מעולה שעשיתי בשנה שעברה.
אני כבר מחפשת לך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
ניתן לעשות בצק שמרים מוצלח. זה מה שאני עושה. יוצא אדיר!
(מי אמר שחייבים בצק פריך??)
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
נכתב ע"י קורס;1533712:
ניתן לעשות בצק שמרים מוצלח. זה מה שאני עושה. יוצא אדיר!
(מי אמר שחייבים בצק פריך??)

אני רוצה אותם קטנים ויפים...
איך הם יוצאים עם השמרים, לא גדולים כאלו?
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
נכתב ע"י chavi9;1533738:
אני רוצה אותם קטנים ויפים...
איך הם יוצאים עם השמרים, לא גדולים כאלו?

תעשי קטנים :eek:
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
הנה המתכון שלי, מלא מרגרינה ;)
אבל טעים ויפה. גם אני עשיתי קטנטנים.

החומרים:
1 ק"ג קמח
3 מרגרינה
3/4 כוס מים
1 כוס סוכר
2 סוכר וניל
1 אבקת אפיה.

אופן ההכנה:
ללוש לבצק. לרדד לעלה דק (לא דק מדי), לקרוץ עגולים בגודל הרצוי. לזלף במרכז העיגול את המלית הרצויה (מעט). לסגור בצורת משולש.
לאפות 14 דקות 180 מעלות.

בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
נכתב ע"י אתרי;1533768:
הנה המתכון שלי, מלא מרגרינה ;)
אבל טעים ויפה. גם אני עשיתי קטנטנים.

החומרים:
1 ק"ג קמח
3 מרגרינה
3/4 כוס מים
1 כוס סוכר
2 סוכר וניל
1 אבקת אפיה.

אופן ההכנה:
ללוש לבצק. לרדד לעלה דק (לא דק מדי), לקרוץ עגולים בגודל הרצוי. לזלף במרכז העיגול את המלית הרצויה (מעט). לסגור בצורת משולש.
לאפות 14 דקות 180 מעלות.

בהצלחה!

אוי באמת המון מרגרינה...

כמה בערך יוצא מכזאת כמות יש לך מושג?
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
נכתב ע"י chavi9;1533773:
אוי באמת המון מרגרינה...

כמה בערך יוצא מכזאת כמות יש לך מושג?

לא זוכרת, אבל כמות מכובדת. תלוי בגודל כמובן.
הבצק היה מאד נעים לעבודה וזה יצא טעים ויפיפה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נכתב ע"י OR_Design;1533806:
זה נשאר טרי אחרי יומיים או שנהיה יבש כזה?
ניסיתי הרבה מתכונים שיצאו מעולההה לאותו יום אבל אחרי יום יומיים זה משהו אחר

לא זוכרת שזה היה יבש, למרות שלא הכנתי את זה בפורים עצמו;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
מתכון פצצה עסיסי רך וטעים
3 כוסות קמח
1 אבקת אפיה
1/2 כוס אבקת סוכר
1 מרגרינה רכה או 3/4 כוס שמן
2 חלמונים
כף מיץ לימון
כף יין מתוק
קליפת לימון
2 כפות מים
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
בצק:
1 ק"ג קמח
2 וחצי מרגרינה
1/4 כוס שמן
1 אפיה
1/2 כוס סוכר
1/2 עד 3/4 כוס מיץ תפוזים

מילוי שוקולד
200 גר' שקדים קלויים וטחונים דק
1 חב' שוקולד מריר מומס
1 מרגרינה רכה
1 ביצה
כוס סוכר
כפית קורנפלור
לערבב הכל בבלנדר את השקדים להוסיף בסוף

עשיתי חצי כמות יצא 2 תבניות של אוזני המן די גדולים לדעתי אפשר לעשות עיגול בקוטר יותר קטן גם יצא יותר הרבה וגם יותר קטנים כמובן.

הרגע הם יצאו מהתנור משהו משהו.

בהצלחה
יעל
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

בס"ד
מי ישלח משלוח מנות לאמא ?

את עסוקה, עמוסה ?תשושה ?
(מלתקן או לחפש תחפושות, או סתם כך בלי סיבה מיוחדת:)
בעיצומם של ימי ההכנות והשמחה
המטבח נראה כמו מחסן של עלית---
הבית מלא בצלופן מרשרש,
ואת?
עסוקה בלחשב למי מגיע משלוח "מכובד" (ההורים והשוויגר),
למי "חמוד" (השכנה מהבנין הסמוך)
ולמי "העיקר לצאת ידי חובה" (ממלאת מקום בגן פעם בחודשיים :).
עברת על כל הרשימה שלך?
שמת לב שחסרה שם מישהי מיוחדת במינה?
מישהי שבלעדיה אין סעודה, אין תחפושות, ובעיקר - אין בית?
נכון, אני מדברת עלייך.
מי ישלח משלוח מנות לאמא?

מי יניח לך על השולחן (שניקית כבר חמש פעמים היום) חבילה יפה עם מילים חמות?
מי יגיד לך-"וואו, את פשוט מלכה!
איך תיקתקת את הניקיונות, והבישולים,
והתחפושת של הכהן הגדול שחסר לה בדיוק החושן ב-12 בלילה?"
אז חוץ מלבדוק אם האוזן-המן במילוי פרג או שוקולד,
מצ"ב מתכון מקטיפה לאוזני המן פריכים במיוחד -
אזני המן .jpg

הגיע הזמן שתתני לעצמך משלוח מנות !
תעצרי לרגע הכל, תסתכלי במראה ,ותתני לעצמך "משלוח מנות" של מילים
מתוקות,חריפות ושנונות כמו שרק את יודעת ועם כל העוצמה !
  • מחיאת כפיים סוערת- על זה שלא איבדת את השפיות כשהילד החליט להתחפש ל"תיבת נח" יומיים לפני פורים.
  • מילה טובה-תזכירי לעצמך שאת המנוע של הבית, את לא "רק" מכינה אוכל, את רוקחת זיכרונות, הריח של המטבח שלך הוא האחדות וההווי של המשפחה.
  • טפיחה על השכם- על כל הפעמים שאמרת הכל בשמחה כשבפנים רק רצית לישון עד פסח (של שנה הבאה).
  • הכיני לעצמך משלוח מנות חם ומפנק- קני לך משהו מיוחד שאת אוהבת עטפי אותו באריזה(אמיתית, כן) וכתבי לך מילים טובות שהיית רוצה לשמוע ולהשמיע לעצמך...
  • הכיני לך כוס קפה (חמה!)- קחי שוקולד איכותי (זה שאת מחביאה למעלה מאחורי הקמח מצה), ותגידי לעצמך בקול:
    "אשרי שזכיתי! אני מדהימה, אני מסורה, (וושתי לא היתה שורדת יומיים בניהול המטבח שלך:)))))
  • הכיני לבעלך רשימה מה לקנות עבורך, ממש מפורט בדיוק כמו שאת אוהבת :)) בקשי שיוסיף ברכה חמה ויכין לך משלוח מפנק !

הערכה עצמית היא לא מותרות, היא חובת הישרדות!
אמא שמוחאת לעצמה כפיים היא אמא שיש לה כוח למחוא כפיים לילדים שלה.
אמא שמעריכה את עצמה- הילדים שלה מעריכים אותה ואת עצמם !
אל תחכי שמישהו יביא לך את ה"יישר כוח",
תני אותו כאן ועכשיו לעצמך -כי מגיע לך !

חודש אדר הוא חודש של "ונהפוך הוא",
בואי נהפוך את המבט - במקום להסתכל רק על מה שעוד לא הספקנו,
שעוד לא עשינו שלא אמרו לך שלא קנו לך -
תסתכלי על המפעל האדיר שהקמת בין כותלי הבית שלך
ועל כל רגע ורגע של חיות ואור ושמחה וצחוק שם- שלהם - שלך הוא הכל זה את ! ובזכותך !

פורים שמח, מבדח ומלא בהערצה והערכה עצמית (מוצדקת וביושר!!)
ולא נשכח -
תפילות חמות שיתקבלו הלוואי, פורים- כיפורים שנזכה לנצל בס"ד!
בכל רגע, בכל בקשה פשוטה גם תוך כדי ה'מלא עשייה' שיש ביום הזה, תודה לד' בשמחה
כל הפושט יד נותנים לו - לוואי אמן

בהערצה !
ערב טוב,
שתי שאלות:
1. אם כתוב לי בקנס שאפשר להגיש ערעור בת.ד זה אומר שאין אפשרות בכלל להגיש באינטרנט? אף פעם לא שלחתי בדואר.
כי לדוגמא לבקשה להשפט כן כתוב שאפשר גם באתר אינטרנט.
2. אשמח לחכמתם לדעת מה אני יכולה לכתוב בערעור.
עצרה אותי משטרה על הבוקר שבודקת רכבים, ביום שנסעתי עם רכב של אח שלי כי שלי היה במוסך והתכוונתי לקחת אותו בחזרה אחרי העבודה כי לא היה לי כח לעצור במוסך לפני (משמיים :| ) אין לי מושג ברכב ואמרתי לשוטר שיבדוק מה שצריך ואני אדאג להעביר את זה לאח שלי שנסדר את זה.
השוטר אמר שאני חייבת לגשת מיד למוסך לתקן את הדברים והוא מוריד את הרכב מהכביש, ואני בתמימותי אמרתי לו שלא צריך להוריד את הרכב כי אני עכשיו יכולה לקחת את הרכב למוסך (2 דקות נסיעה מהבית) ואז זה יתקנו את זה ויהיה בסדר ושאסע עם רכב אחר לעבודה.
ואז כיוון שנסעתי ברכב וסיכנתי חיים של אנשים (אין כמו הפחדות) לפי דבריו הוא נתן לי 1000 שקל קנס על המקום. בלי אזהרה בלי כלום.
לא משנה כמה ניסיתי להסביר לו שלא היה לי מושג, זה לא הרכב שלי אני כולה נוסעת בו היום כי שלי במוסך.
כלום.
שוטר לא רוצה להגיד נאצי אבל בלי קמצוץ של רגש.
כאילו היה באטרף לדחוף לי דוח ולהרגיש שהוא שומר חוק (מעניין אם לבת שלו היה מתנהג ככה)
אני לא מבינה באמת את הקטע כי אם אתם באים לעזור לי ולהודיע לי שיש לי תקלות ברכב בלי שאחכה עד הטסט אז פשוט תודיעו ותדרשו תיעוד על טיפול הרכב אבל על מה הקנס? על שלא ידעתי? מה אני אמורה כל שבוע לקחת את האוטו למוסך כדי לבדוק שהכל תקין כי יכול להיות שבדיוק קורה איזה משהו ואז על השניה המשטרה תתפוס והופ קנסות כי מישהו רוצה משכורת על חשבוני.
מתסכל מאוד מאוד ולא הוגן בעליל.
אשמח לדעתכם מה אני יכולה לכתוב בערעור כדי שזה יתקבל ויבטלו לי את הקנס (כמובן בסייעתא דשמיא)
ולא אני לא מוכנה שגם אח שלי ישלם את זה במקומי כי זה לא הוגן.
תודה רבה לכם

(בעקבות המקרה הזה כמה אנחנו צריכים להודות שה' הרחמן ובעל ארך אפיים שופט אותנו ולא בשר ודם.. :)) )
0 תגובות

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה