התייעצות האם זה סביר לבקש משכנים?

  • הוסף לסימניות
  • #22
קש אם השכנה הזאת קוראת את זה -
או מישהו אחר שמזדהה עם הבעיה -
אז הדבר הזה:
מצוין לפריטים בודדים, עולה 70 שקל, וההפעלה עולה 30 אג' לשעה.
מניסיון אישי. קניתי. זה אחד הדברים.
צריך רק למצוא על מה לתלות את זה.
הבד מתקפל לתוך גוף המכשיר, כך שבאכסון הוא לא תופס בכלל מקום.
מתאים לחשמל בארץ.
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
לא חושבת שזה תקין.
התגובות פה שטוענות שנשבר לה המייבש /נתקעה על הבוקר וכו....
יכול להיות,
אז איפה ההידברות?
תרימי טלפון ותבקשי, תסבירי את עצמך,
ותתחילי להתארגן על זה מראש.
לשלוח ילד על הבוקר שבכל בתי ישראל עסוקים פעם אחר פעם,
זה נשמע יותר חוסר התארגנות מאשר שנתקעה באופן פתאומי בלי מייבש.

אנחנו גרים בכניסה פרטית,
כך שנוצר מצב שאין לנו כמעט קשר עם השכנים,
למדנו להסתדר בלי להלוואות כלום משכנים,
ברור שלגיטימי ללוות פה ושם.
אך לשים לב היכן גבול הטעם הטוב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
אני באופן אישי הייתי מרגישה מאוד מנוצלת, בלי קשר לחשמל. ובחיים לא הייתי מסתמכת בעצמי על מייבש משכנה ואם היה קורה מקרה חד פעמי הייתי ממש מתפדחת לבקש ועושה את זה רק כשכלו כל הקיצין...
אבל לא מכירה את הדינמיקה בבניין שם, יש יחסי שכנות שיותר מרגישים בנוח.

בכל אופן - זה אולי מרגיש רע להגיד לה בפנים שאת לא יכולה לעשות את זה באופן קבוע כי זה מרגיש התקמצנות ואנוכיות, אבל אל תלכי נגד מה שאת מרגישה. לא בא לך - אל תתני.
אני למשל שונאת לתת את הדירה שלי לאנשים בשבת, לא מסוגלת לחשוב על זה שישנו על המזרן שלי ועשו שימוש בעוד מקומות בבית וד"ל... וזה מרגיש מאוד רע להגיד שאני לא יכולה לתת, במיוחד שזה כל כך מקובל שאנשים שנוסעים הרבה נותנים את הדירה שלהם, אבל מה לעשות, זה עדיף לי מלחיות בהרגשה רעה שאני עושה משהו נגד הרצון שלי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
קש אם השכנה הזאת קוראת את זה -
או מישהו אחר שמזדהה עם הבעיה -
אז הדבר הזה:
מצוין לפריטים בודדים, עולה 70 שקל, וההפעלה עולה 30 אג' לשעה.
מניסיון אישי. קניתי. זה אחד הדברים.
צריך רק למצוא על מה לתלות את זה.
הבד מתקפל לתוך גוף המכשיר, כך שבאכסון הוא לא תופס בכלל מקום.
מתאים לחשמל בארץ.
זה באמת שווה ועושה את העבודה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
באיזה תדירות היא שולחת? יום אחרי יום?

באופן אישי לא רואה בעיה בבקשה, הייתי מיבשת בשמחה
לא אכפת לי אם פריט אחד או מכונה שלימה

אבל כמו בכל דבר, לעזור מידי פעם זה חסד ובשמחה.
אבל אם הדברים הופכים לקביעות בד"כ זה מתחיל להעיק וכבר לא כ"כ בשמחה..
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
תפני אותה אליי, בשמחה אייבש לה כל יום גם על פריט בודד..
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
לי לוד'
היה מפריע שמגיעים בשעת בוקר
זה שעה לחוצה גם כך, וקשה לי שמפריעים...
(גם אם זה על חלב/ גבינה/ לחם וכד')
הייתי אומרת לה בשמחה בשעות אחרות

אם זה יום יומי, והמצב הכלכלי שם לא חנוק במיוחד
הייתי אומרת משהו

אבל זה באמת תלוי בהרגשה שלך, ולא בשום דבר אחר
חסד זה דבר חשוב
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
לדעתי, זה מתחלק לכמה סוגי אנשים שיש לזהות.
יש אנשים שכל מהותם הוא נתינה, אבל הם לא מבקשים ולא מצפים לקבל מהזולת דבר.
מנגד, יש כאלה שהנתינה אצלם היא חלק מאד עמוק ושורשי בנפש שלהם, שהם חושבם שהנורמה זה חסד וביטול גמור לזולת, אנשים כאלה יהיו שם בשבילך בכול עת או צורך שיצוץ.
אך אליה וקוץ בה, כי לעיתים הם טועים שגם לבקש מאחרים כל פעם שרק ירצו זה בסדר.
(חושב שצריך לבחון אם הם אנשי חסד באמת, או שז רק בגדר "קח ותן" קלאסי, אבל זה נושא לדיון אחר).

יש אנשים שחושבים שמגיע להם אולי מתוך גאווה אולי מתוך ניצול בוטה או אולי מתוך חוסר יכולת בסיסית בניתוח מציאות חברתית.

בנדון דידן, יש להבין מי המבקש ומה המניעים שלו.

אני חושב, שכל דבר נבחן ע"פ המידתיות שלו - במידה ודבר הופך להיות קבוע, והוא לא בא מצד הנותן, סביר להניח שהוא בעייתי ופשוט להתחמק...

בחצי משפט: מי היוזם? קבוע או לא...
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
למי שחושב שזה יקר
מייבש אמור לייבש ב5-12 דקות פריט אחד... כמובן כזה כשהוא לח ולא פריט רטוב לחלוטין
(וגם לא מגבת שזה עבה ולוקח יותר זמן)
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
אז סליחה שלא נתתי יותר רקע.
אני אחת שנותנת מכל הלב. בוודאי כשנתקעים אז עוד יותר. זה דבר ראשון.
חשוב לציין שמדובר בשכנה שיש לה המון בקשות ומרוב בקשות אני כבר לא יודעת מה חסד ומה לא.
לדוגמא: היה להם מפגש משפחתי לזוגות אז ביקשה להשכיב את הילדים לישון אצלי עד הבוקר(שאני אשכיב4 ילדים קטנים אצלי עד הבוקר).הסכמתי כי חשבתי שזה קריטי והיא לא מצאה בייביסיטר וכו' ,רק בדיעבד הסתבר שזה היה מפגש.
שבוע וחצי אחרי זה היה אירוסין ושוב אותה בקשה......(בסוף לא הסכמתי)
כנל מבקשת בערב כשהיא יוצאת עם בעלה לעיתים קרובות מאוד שאני אגיע כל כמה דקות(לרדת 3 קומות ברגל) לבדוק את ילדיה כי השאירה אותם לבד ישנים(גדולה בת 7) ופעם מצאתי ילד בן 3 בוכה בשירותים כולו מלוכלך באמצע הלילה(שעת ערב מאוחרת) כשבדקתי אותם. ויש עוד בקשות רבות. אני למדתי להגיד לא. אבל כאן ניסיתי להבין אם זה ניצול או בקשה לגיטימית.
פה מדובר בתדירות של לפחות פעמיים בשבוע ומדובר במייבש ענק של 9 קילו. כל כמה דקות היא שולחת ילד לראות אם התייבש ואני בודקת וזה גוזל לי זמן יקררררר של בוקר. אני יודעת שיש לה עוד בגדים חוץ מהפריט ההוא אבל אם למשל הילדה שלה מתעקשת ללבוש דווקא את זה אז אני צריכה לשאת בזה?
(לא מדובר במועטי יכולת! מידיעה ברורה .אך גם לא עשירים)
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
אז סליחה שלא נתתי יותר רקע.
אני אחת שנותנת מכל הלב. בוודאי כשנתקעים אז עוד יותר. זה דבר ראשון.
חשוב לציין שמדובר בשכנה שיש לה המון בקשות ומרוב בקשות אני כבר לא יודעת מה חסד ומה לא.
לדוגמא: היה להם מפגש משפחתי לזוגות אז ביקשה להשכיב את הילדים לישון אצלי עד הבוקר(שאני אשכיב4 ילדים קטנים אצלי עד הבוקר).הסכמתי כי חשבתי שזה קריטי והיא לא מצאה בייביסיטר וכו' ,רק בדיעבד הסתבר שזה היה מפגש.
שבוע וחצי אחרי זה היה אירוסין ושוב אותה בקשה......(בסוף לא הסכמתי)
כנל מבקשת בערב כשהיא יוצאת עם בעלה לעיתים קרובות מאוד שאני אגיע כל כמה דקות(לרדת 3 קומות ברגל) לבדוק את ילדיה כי השאירה אותם לבד ישנים(גדולה בת 7) ופעם מצאתי ילד בן 3 בוכה בשירותים כולו מלוכלך באמצע הלילה(שעת ערב מאוחרת) כשבדקתי אותם. ויש עוד בקשות רבות. אני למדתי להגיד לא. אבל כאן ניסיתי להבין אם זה ניצול או בקשה לגיטימית.
פה מדובר בתדירות של לפחות פעמיים בשבוע ומדובר במייבש ענק של 9 קילו. כל כמה דקות היא שולחת ילד לראות אם התייבש ואני בודקת וזה גוזל לי זמן יקררררר של בוקר. אני יודעת שיש לה עוד בגדים חוץ מהפריט ההוא אבל אם למשל הילדה שלה מתעקשת ללבוש דווקא את זה אז אני צריכה לשאת בזה?
(לא מדובר במועטי יכולת! מידיעה ברורה .אך גם לא עשירים)
נשמע אחרת לגמרי.
תסבירי לה בצורה יפה את הקושי שלך בשעות הבוקר ותגידי לה שאם זה מצב של חוסר ברירה מוחלט אז בוודאי שתעזרי לה אבל את מרגישה שזה משבש את שליחת הילדים שלך
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
אני ממש מזדהה איתך, וארחיב
במקרה דומה שהיה לי, לאחר התיעצות עם מקצועית בתחום
הוסבר לי שכשיש לך מישהו
שמבקש בקשות מעבר לנורמה או שואל שאלות חודרניות או מתנהג בהתנהגות שדורשת ממך דריכות
זו תחושה שמישהו כל רגע מנסה לקחת ''ביס'' ממך או להכניס לך רגל לבית כשאת ב' עמדת התגוננות ודריכות'
וזו מציאות שגוזלת הרבה אנרגיה ולוקחת את שלוות הנפש

לפי היעוץ שקיבלתי נאמר שבמקרה כזה להוריד את הקשר למינימום
ולהגיד על על הכל לא בצורה אגבית (אין לי, לא יכולה, וואי לא מסתדר לי היום, לא מרגישה טוב...)
גם בדברים שלא אכפת לך
ולא צריך ואפילו אסור להיכנס ל'למה'


ולא, אין בזה שום בעיה הלכתית כי את חייבת לעשות חסד עם נפשך ולשמור עצמך ומשפחתך
(ובדוגמאות שהבאת לדעתי גם מדובר בניצול שצועק לשמים)
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #35
שאלה שמטרידה אותי.
יש לי שכנה שכבר כמה פעמים שולחת לי על הבוקר בזמן ארגון הילדים למוסדות פריט אחד רטוב לשים במייבש שלי.
פעם זה סריג ופעם חולצה...(אגב לאו דווקא בימים קרים וגשומים ...)
הייתי המומה בהתחלה.אבל חשבתי שנתקעה חד פעמי...
מעולם לא הפעלתי מייבש על פריט אחד .ועוד לבקש מהשכנה?? בכל אופן לאחרונה ניסיתי לרמוז לה. מקווה שהבינה...
אולי אני טועה וזו לא בקשה מוגזמת?? אני מדי קמצנית?(על החשמל...)
תודה רבה.
חד פעמי פה ושם הייתי עושה בכיף,
אבל באופן קבוע פעמיים בשבוע זה מוציא את המיץ...
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
אז סליחה שלא נתתי יותר רקע.
אני אחת שנותנת מכל הלב. בוודאי כשנתקעים אז עוד יותר. זה דבר ראשון.
חשוב לציין שמדובר בשכנה שיש לה המון בקשות ומרוב בקשות אני כבר לא יודעת מה חסד ומה לא.
לדוגמא: היה להם מפגש משפחתי לזוגות אז ביקשה להשכיב את הילדים לישון אצלי עד הבוקר(שאני אשכיב4 ילדים קטנים אצלי עד הבוקר).הסכמתי כי חשבתי שזה קריטי והיא לא מצאה בייביסיטר וכו' ,רק בדיעבד הסתבר שזה היה מפגש.
שבוע וחצי אחרי זה היה אירוסין ושוב אותה בקשה......(בסוף לא הסכמתי)
כנל מבקשת בערב כשהיא יוצאת עם בעלה לעיתים קרובות מאוד שאני אגיע כל כמה דקות(לרדת 3 קומות ברגל) לבדוק את ילדיה כי השאירה אותם לבד ישנים(גדולה בת 7) ופעם מצאתי ילד בן 3 בוכה בשירותים כולו מלוכלך באמצע הלילה(שעת ערב מאוחרת) כשבדקתי אותם. ויש עוד בקשות רבות. אני למדתי להגיד לא. אבל כאן ניסיתי להבין אם זה ניצול או בקשה לגיטימית.
פה מדובר בתדירות של לפחות פעמיים בשבוע ומדובר במייבש ענק של 9 קילו. כל כמה דקות היא שולחת ילד לראות אם התייבש ואני בודקת וזה גוזל לי זמן יקררררר של בוקר. אני יודעת שיש לה עוד בגדים חוץ מהפריט ההוא אבל אם למשל הילדה שלה מתעקשת ללבוש דווקא את זה אז אני צריכה לשאת בזה?
(לא מדובר במועטי יכולת! מידיעה ברורה .אך גם לא עשירים)
ואוו איזה רעיונות..
אני הייתי אומרת על כל הבקשות האלו לא!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
אני אומרת,
לא משנה כמה השכנה משוגעת , חסרת טקט, חפרנית, נצלנית,
כל עוד הבנאדם הולך לפי מה שנוח לו ומתאים לו הכל בסדר
ויש בקשות שמסכימים להן ויש כאלה שלא
אם עצם הקשר שלך עם השכנה הזאת גורם לך אי נעימות או משהו כזה זה כבר משהו אחר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
תחשבו רגע מה גורם לה לעשות את זה
היא נתקעת בלי פריט לבוש לילד
והוא מאחר לחיידר/לבית ספר
ואז היא מעמידה כביסה מהירה, ואין לה מייבש - אז שולחת אליך לייבוש...
לא?

לא יודעת מה הייתי עושה במקומך
אבל תנסי רגע להעמיד את עצמך במקום שלה ומשם תשקלי את הדילמה.

אם מפריע לך ההוצאה- את יכולה לבקש לשלם את עלות החשמל (או לחשב את זה מהמעשרות שלכם)
אם מפריע לך עצם הבקשה - את יכולה לענות שאי אפשר כרגע
אם מפריע לך הריח - תגידי בכנות שזה מפריע לך...

בקיצור, תהיי כנה עם עצמך מה הגבולות שאותם את לא עוברת
אבל- כל החלטה - תעמדי מאחוריה בלב שלם!
פעמיים בשבוע היא נתקעת ככה?

הגיוני פעם ב...
אפילו פעם בחודש נניח.
אבל פעמיים בשבוע?



@תהילתית
אם זה מפריע לך עם הילדים על הבוקר ,
ומבזבז לך את הזמן.
כי את כל רגע צריכה ללכת לראות אם זה התבייש
הייתי אומרת פעם הבאה שכרגע לא נח לי ובשמחה בערב
בערב היא הרי כבר לא תצטרך את זה...


היא שכנה חדשה יחסית?
יכול להיות שהיא מנסה ליצור קשרי ידידות והיא לא כ"כ יודעת איך...
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
אז סליחה שלא נתתי יותר רקע.
אני אחת שנותנת מכל הלב. בוודאי כשנתקעים אז עוד יותר. זה דבר ראשון.
חשוב לציין שמדובר בשכנה שיש לה המון בקשות ומרוב בקשות אני כבר לא יודעת מה חסד ומה לא.
לדוגמא: היה להם מפגש משפחתי לזוגות אז ביקשה להשכיב את הילדים לישון אצלי עד הבוקר(שאני אשכיב4 ילדים קטנים אצלי עד הבוקר).הסכמתי כי חשבתי שזה קריטי והיא לא מצאה בייביסיטר וכו' ,רק בדיעבד הסתבר שזה היה מפגש.
שבוע וחצי אחרי זה היה אירוסין ושוב אותה בקשה......(בסוף לא הסכמתי)
כנל מבקשת בערב כשהיא יוצאת עם בעלה לעיתים קרובות מאוד שאני אגיע כל כמה דקות(לרדת 3 קומות ברגל) לבדוק את ילדיה כי השאירה אותם לבד ישנים(גדולה בת 7) ופעם מצאתי ילד בן 3 בוכה בשירותים כולו מלוכלך באמצע הלילה(שעת ערב מאוחרת) כשבדקתי אותם. ויש עוד בקשות רבות. אני למדתי להגיד לא. אבל כאן ניסיתי להבין אם זה ניצול או בקשה לגיטימית.
פה מדובר בתדירות של לפחות פעמיים בשבוע ומדובר במייבש ענק של 9 קילו. כל כמה דקות היא שולחת ילד לראות אם התייבש ואני בודקת וזה גוזל לי זמן יקררררר של בוקר. אני יודעת שיש לה עוד בגדים חוץ מהפריט ההוא אבל אם למשל הילדה שלה מתעקשת ללבוש דווקא את זה אז אני צריכה לשאת בזה?
(לא מדובר במועטי יכולת! מידיעה ברורה .אך גם לא עשירים)
ממש מרגיזזז, גורם לך להרגיש כל כך מנוצלת.. ואני מבינה אותך, כי דווקא בנ"א עם לב טוב כמו שלך (וככל הנראה רגישות לסביבה) בכלל שואל את השאלה הזו, מיליון אנשים פשוט היו אומרים לא וממשיכים לסדר יומם..
בהצלחההה איתה, מעצבןןן
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה