התייעצות האם זה סביר לבקש משכנים?

  • הוסף לסימניות
  • #41
חיכיתי לקרא על כל מערכת היחסים...
אנחנו בשר ודם וזה משפיע על הכוח והחשק לתת
רואים שאת רגישה ולא רוצה לפגוע או לעשות רושם שלילי בזמן שאת מקפידה על חסד ונתינה בחייך
מזדהה מאד...
בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
לדעתי היא לא באה לנצל אותך, היא פשוט לא שמה לב לזה שהיא באמת תכלס מנצלת אותך.
אבל בסופו של דבר גם ניצול לא מודע הוא ניצול.
אולי תנסי לדבר איתה בעדינות רק לא בפעם אחת, כאילו כל פעם שהיא מבקשת משהו תסבירי לה מתי את יכולה ומתי לא.
לדוגמא: כשהיא תבקש ממך לייבש כביסה בבוקר, תגידי לה שבוקר אצלך זה זמן לחוץ ולכן את מצטערת מאוד אבל לא תוכלי יותר לייבש בשבילה דברים בבוקר. ותוסיפי שאם היא רוצה היא יכולה לבדוק מראש בערב מה יהיה חסר לה למחרת ולהביא לך בערב שלפני לייבוש.
או כשהיא מבקשת להשכיב אצלך את הילדים תסבירי לה שאת מוכנה לעשות את זה אבל רק אם זה דחוף ממש בשביל משהו חשוב. וגם את זה את יכולה לעשות רק לעיתים רחוקות פעם בכמה חודשים. (אחרת היא תחשוב שכול דבר דחוף)
וכן הלאה כל פעם שהיא מבקשת משהו, תסבירי לה בדיוק(ברחל ביתך הקטנה) מתי, למה וכמה את מוכנה לעשות את זה.
אם היא בכול אופן תמשיך, תזכירי לה בעדינות "זוכרת שדיברנו על זה? כמו שהסברתי לך פעם, זה לא מתאים לי עכשיו".
מקווה שיעזור, תעדכני.
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
תלוי מה למשל לבקש כלי עבודה מקובל על פי רוב ,כלי בית פחות ,
ובכל אופן לפום צערי אגרא ,שווה מאמץ פסיעה אחת לאחרים חוסכים אלף פסיעות לכם
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
חוסכים אלף פסיעות
לא רוצה לערער מוסכמות רק מנסה להבין
אם ביקשתי טובה משכן כגחמה ולא הכרחי וגרמתי לו צער ואי נעימות
אני חוששת שמשהו פה לא מסתדר...
כתוב "עולם חסד יבנה
וכאן מקלקלם ומחריבים בדרישות מפוקפקות
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
הייתי עושה בשמחה חסד לשכנה, פעם, פעמיים, שלוש.
אבל דבר שגרתי? כל יום? על הבוקר?

נשמע קצת כמו חוסר טקט
ובכל זאת לא שמענו על אחת שהפסידה מלעזור לאחרים
תנסו להיכנס לתוך המצב של השכנה
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
ובכל זאת לא שמענו על אחת שהפסידה מלעזור לאחרים
תנסו להיכנס לתוך המצב של השכנה
בעיני- זה מעבר לעזרה לעשות לשכנה מייבש- כל יום...!- זכותי :)

ולכל אחד יש נתונים אחרים, של זמן יציאה לעבודה, זמן התעוררות הילדים, כמות הילדים ולחץ בבית.

ואגב, זה שזו דעתי לא אומר שהייתי מעיזה לומר לה משהו, כי בטבעי "לא נעים לי". אבל זה ממש מעבר
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
בעיני- זה מעבר לעזרה לעשות לשכנה מייבש- כל יום...!- זכותי :)

ולכל אחד יש נתונים אחרים, של זמן יציאה לעבודה, זמן התעוררות הילדים, כמות הילדים ולחץ בבית.

ואגב, זה שזו דעתי לא אומר שהייתי מעיזה לומר לה משהו, כי בטבעי "לא נעים לי". אבל זה ממש מעבר
ואם תעשו גם את זה שכרך מן השמים הרבה מאד
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
מה הבעיה לומר שהוא בשימוש/תפוס?
הבעיה שהיא לא אמורה להתנצל או לשקר עם תירוצים שונים ומשונים
אם מתאים לה לבוא בבוקר לפתוח דלת באמצע לארגן ילדים ואת עצמה ליציאה להוציא מהר את מה שנשאר שם מאתמול למצוא מקום להניח את הכביסה לשלוח בחזרה או לפתוח שוב דלת שתעשה את זה ושיעמוד לה לזכות
אם לא מתאים שתגיד פשוט זה לא מתאים לי וזהו
למה להתנצל שוב ושוב ושוב לבוא לדלת ושוב לא נעים
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
@תהילתית

תעלי אליה פעם אחת ותשאלי אותה אם היא רוצה לשים משהו במיבש...
יותר היא לא תבקש ממך...
לא נראה לי, אם אין לשכנה הזאת מספיק טקט להבין שלדפוק כול יום בשיא הבוקר ולבקש להשתמש באחד המכשירים היקרים בבית זה לא בסדר, למה שיהיה לה מספיק טקט להבין שאת מתכוונת לומר שהיא חפרה לך?
ואם היא תבין היא תתבייש נורא.
לא נחמד לחיות עם שכנה שמבקשת כל הזמן דברים, אבל פחות נחמד לחיות עם שכנה שנפגעה ממך עמוקות ומגיבה בהתאם.
עדיף להשתמש בדרך עדינה יותר, כמו זאת שהצעתי קודם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
בלתק
מסכנה השכנה את בחיים לא יכולה לדעת מה עובר עליה
מצב בריאותי/נפשי לא תקין/בעיות בשלום בית שלא שורדת ומתביישת לספר לך
זה בעיקרון דבר שכל אדם נורמלי מבין שזה לא לעניין ובושות לבקש
אני הייתי מרחמת עליה ומסכימה לעשות את הטובה הזאת
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
בלתק
מסכנה השכנה את בחיים לא יכולה לדעת מה עובר עליה
מצב בריאותי/נפשי לא תקין/בעיות בשלום בית שלא שורדת ומתביישת לספר לך
זה בעיקרון דבר שכל אדם נורמלי מבין שזה לא לעניין ובושות לבקש
אני הייתי מרחמת עליה ומסכימה לעשות את הטובה הזאת
ממש לא נראה לי שצריך ללכת כ"כ רחוק....
גם לי זה לא נראה נפוץ במיוחד אבל לא חושבת שזה איזה מצב נפשי לא תקין או משהו, היא פשוט מהאנשים שרגילים להיות בצד הנעזר ולא חושבים שלצד השני זה מפריע (האלו שמלווים מטאטא ובלנדר יד כל שלוש שעות ואין להם בעיה כספית לקנות, סתם חושבים שלמה לא אם לשכנה יש והיא נותנת בשמחה אז בשביל מה לבזבז כסף?.. זה נהנה וזה אינו חסר...) זה באמת בעיה אבל לא הפרעה נפשית...
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
בלתק
מסכנה השכנה את בחיים לא יכולה לדעת מה עובר עליה
מצב בריאותי/נפשי לא תקין/בעיות בשלום בית שלא שורדת ומתביישת לספר לך
זה בעיקרון דבר שכל אדם נורמלי מבין שזה לא לעניין ובושות לבקש
אני הייתי מרחמת עליה ומסכימה לעשות את הטובה הזאת
יש גם אנשים חוסרי טקט שלא עובר אליהם כלום
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
אני חושבת שאם זה מתאים לך אז תמשיכי אבל אם לא - אז בואי נגיד שהסיפורים האלו לא מצויים כל כך,
אגב - נקודה למחשבה..
למה היא צריכה לרדת עד אליך 3 קומות? -
מה עם כל השכנים שבאמצע?
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
חד משמעית הייתי עושה סטופ!
אגב - נקודה למחשבה..
למה היא צריכה לרדת עד אליך 3 קומות? -
מה עם כל השכנים שבאמצע?
את כנראה האחרונה שעוד משתפת איתה פעולה...

ובכל זאת לא שמענו על אחת שהפסידה מלעזור לאחרים
תנסו להיכנס לתוך המצב של השכנה
אם אני נכנסת למצב של אחרים עוד לפני שאני נכנסת למצב שלי ובודקת אם מתאים לי - זה לא חסד. נקודה.
ומה עם חסד לבית ולילדים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
אז סליחה שלא נתתי יותר רקע.
אני אחת שנותנת מכל הלב. בוודאי כשנתקעים אז עוד יותר. זה דבר ראשון.
חשוב לציין שמדובר בשכנה שיש לה המון בקשות ומרוב בקשות אני כבר לא יודעת מה חסד ומה לא.
לדוגמא: היה להם מפגש משפחתי לזוגות אז ביקשה להשכיב את הילדים לישון אצלי עד הבוקר(שאני אשכיב4 ילדים קטנים אצלי עד הבוקר).הסכמתי כי חשבתי שזה קריטי והיא לא מצאה בייביסיטר וכו' ,רק בדיעבד הסתבר שזה היה מפגש.
שבוע וחצי אחרי זה היה אירוסין ושוב אותה בקשה......(בסוף לא הסכמתי)
כנל מבקשת בערב כשהיא יוצאת עם בעלה לעיתים קרובות מאוד שאני אגיע כל כמה דקות(לרדת 3 קומות ברגל) לבדוק את ילדיה כי השאירה אותם לבד ישנים(גדולה בת 7) ופעם מצאתי ילד בן 3 בוכה בשירותים כולו מלוכלך באמצע הלילה(שעת ערב מאוחרת) כשבדקתי אותם. ויש עוד בקשות רבות. אני למדתי להגיד לא. אבל כאן ניסיתי להבין אם זה ניצול או בקשה לגיטימית.
פה מדובר בתדירות של לפחות פעמיים בשבוע ומדובר במייבש ענק של 9 קילו. כל כמה דקות היא שולחת ילד לראות אם התייבש ואני בודקת וזה גוזל לי זמן יקררררר של בוקר. אני יודעת שיש לה עוד בגדים חוץ מהפריט ההוא אבל אם למשל הילדה שלה מתעקשת ללבוש דווקא את זה אז אני צריכה לשאת בזה?
(לא מדובר במועטי יכולת! מידיעה ברורה .אך גם לא עשירים)
לא יודעת לאבחן
אבל כמו שזה נראה נפלת עם שכנה שאמממ לא יודעת איך להגדיר
אבל זה נראה שחסר לה קודים חברתיים בסיסים.
הבקשות שלה לא באות מניצול, אלא כי היא באמת לא מבינה מה הבעיה במה שהיא מבקשת,
לא נראה שיש לך מה לדבר איתה או להסביר לה בצורה עדינה כי לא בטוח שהיא תבין את זה
אולי תנסי להסביר לה במילים פשוטות אבל בתקיפות.
אצלינו לא מייבשים בבוקר כביסה של השכנים, זה לא נוח לנו, אם את צריכה ממש דחוף תבואי אלי בערב
אבל בבוקר אנחנו לא נוכל.
ואם הם ממשיכים לבוא בבוקר תסרבי ותחזרי שוב על המשפט שאמרת שאצלינו לא מייבשים לשכנים בבוקר.
או שהיא תלמד, או שהיא תמצא את השכנה הפראיירית הבאה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
אז סליחה שלא נתתי יותר רקע.
אני אחת שנותנת מכל הלב. בוודאי כשנתקעים אז עוד יותר. זה דבר ראשון.
חשוב לציין שמדובר בשכנה שיש לה המון בקשות ומרוב בקשות אני כבר לא יודעת מה חסד ומה לא.
לדוגמא: היה להם מפגש משפחתי לזוגות אז ביקשה להשכיב את הילדים לישון אצלי עד הבוקר(שאני אשכיב4 ילדים קטנים אצלי עד הבוקר).הסכמתי כי חשבתי שזה קריטי והיא לא מצאה בייביסיטר וכו' ,רק בדיעבד הסתבר שזה היה מפגש.
שבוע וחצי אחרי זה היה אירוסין ושוב אותה בקשה......(בסוף לא הסכמתי)
כנל מבקשת בערב כשהיא יוצאת עם בעלה לעיתים קרובות מאוד שאני אגיע כל כמה דקות(לרדת 3 קומות ברגל) לבדוק את ילדיה כי השאירה אותם לבד ישנים(גדולה בת 7) ופעם מצאתי ילד בן 3 בוכה בשירותים כולו מלוכלך באמצע הלילה(שעת ערב מאוחרת) כשבדקתי אותם. ויש עוד בקשות רבות. אני למדתי להגיד לא. אבל כאן ניסיתי להבין אם זה ניצול או בקשה לגיטימית.
פה מדובר בתדירות של לפחות פעמיים בשבוע ומדובר במייבש ענק של 9 קילו. כל כמה דקות היא שולחת ילד לראות אם התייבש ואני בודקת וזה גוזל לי זמן יקררררר של בוקר. אני יודעת שיש לה עוד בגדים חוץ מהפריט ההוא אבל אם למשל הילדה שלה מתעקשת ללבוש דווקא את זה אז אני צריכה לשאת בזה?
(לא מדובר במועטי יכולת! מידיעה ברורה .אך גם לא עש
מוגזם!!!
שכחה איפה הגבול בין מה שאני אמור לעשות בשביל עצמי ובין מה שהשני יכול לעזור לי
מעניין מה תגובתה כשמבקשים ממנה בקשות בסגנון הזה............
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה