מידע שימושי האשכול המרכזי בעניין קופת העיר

  • הוסף לסימניות
  • #21
מהנסיון שלי בתחום.
יש אברכים שפתאום רואים בדפי חשבון שהם לא מקבלים מהכולל...
אתה שואל למה? והוא עונה: כי צריך לרשום שמירת סדרים, ואני לא זוכר לרשום.
אז ההוא מפסיד 3000 שח בחודש!
כן! הוא לא מקבל מלגה מהכולל כי אין לו כח להגיש שמירת סדרים.
ולקופה הוא ידע לבוא ולבקש.

מישהו הגיע עם בקשה לתמיכה , כי אשתו לא עובדת כי היא רוצה להיות עם הילדים בבית ולכן הפסיקה לעבוד.
מישהו הגיע עם בקשה ומסביר שהוא אברך ואשתו עקרת בית , ואתה שואל איך אתם חיים והוא מסביר "רק מהכולל" ואתה שואל איך? והוא לא יודע לענות ורק מסביר שהכל בסדר וחסר להם עכשיו כסף רק 1000 שח בחודש.. ואז אתה מגלה שהוא סופר סת"ם ומרויח יפה..

בנוסף
יש אנשים שאם צריכים להביא דפי חשבון וכד' הם לא מגיעים לבקש, כי הם שכחו לבוא ושכחו להוציא וכו' ופתאום אתה רואה כשאתה קצת מכביד על האנשים (קצת, לא הרבה) יש כל מיני כאלה שכבר שוכחים לבוא ולהגיש את הבקשה.
(אגב, יש גם כוללים שמחלקים את המלגה בצ'קים, כי יש כאלה שלא באים לקחת את הצ'ק והוא נשאר במשרד)

תבינו
זה כספי צדקה! יש אחריות רצינית לשמור עליהם ולדאוג שהנזקקקים מקבלים את זה אחרי שהם עצמם עשו את כל אשר ביכולתם.
בתמיכות לחגים כבר נותנים בקלות יותר כי זה נועד להוסף שמחת חג בבתים ולכל אחד יעזור עוד כסף בבית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
מי דיבר על דפי בנק, שיבקשו כמה פעמים בשנה. יש בקשות הרבה יותר מוזרות
(ואגב, עיקר הטענה שבמכתב שגם אחרי 5 שנים שהם בודקים שוב ושוב הם חושדים יותר ויותר - במי? במה?)
מה היה מוזר?
אל תדבר באוויר
קדימה תתן דוגמאות

כנראה שיש שינויים והגדלת הכנסות ואנשים לא אומרים את כל האמת
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
מי שמבקש תמיכה, אין לו מה לבוא בטענות. מותר לשאול אותו כל שאלה.
כל עוד קופת העיר לא מוכרים את המידע, הכל מבחינתי כשר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
אם אני ארצה להעלות כאן דוגמאות של הקלטות אצטרך לתמלל אותם כי אחרת אני מסגיר את המקורות שלי
(לקופה יש גם הקלטה של השיחות)
אבל אוכל לומר כך: לא האמנתי עד ששמעתי בעצמי הקלטות מלאות של דברים הזויים שנאמרו.
אלו שסיפרו לי לא ירשו לי להעלות כאן שום פרט מזהה כי כל הפרטים שלהם בידים של הקופה. וד''ל.
חשוב לי לציין. מה שכתתי כאן אינו דיווח חדשותי.
בקשתי רק ממי שנתקל בעצמו בכזה מקרה שיפנה אלי בפרטי. (כמו שכמה כבר עשו)
אם זה בעיה בקופה , אז זה כנראה דרישה שלהם לכל העולם ואשתו, ואז לא מובן מה הבעיה להביא את רשימת הדרישות?

אם זה הצקה ספיציפית לאותו אברך, אז מאמין שיש לכם בכולל מישהו שקשור לקופת העיר או רב הקהילה שיכולים לפנות ולשאול פרטים.

אגב, לא בקשו כאן קלטות או תמלול.
בקשו לדעת על מה מדובר. קצבת נכות? קצבת נכות ילד? עזרה על דיור? דו"ח משכנתא?
מה בקשו?
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
@איש בן פרצי היקר, ראשית אני מעריך את האכפתיות שלך (למרות שלא שיתפת את מי בדיוק אתה מייצג אבל אתה לא חייב לחשוף)
למעשה אני מניח שהכל לפי העניין ולכן התרומות הם "ע"ד רבני הקופה", זה לא משרד ממשלתי שמחוייב לקריטריונים נוקשים ולכן הם רוצים לראות את התמונה המלאה ולאחר מכן לקבל החלטה
ונתוני הכנסות זה א-ב של בקשת תמיכה - עוד לא הבנתי מה הדברים הלא-מובנים שמבקשים לטענתך
כל הנ"ל לענ"ד בלבד
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
אתם מכירים אולי ארגון שעוזר בטיפולי שיניים? אבל שלא יהיה מוגבל לעיר מסוימת.
זה ממש דחוף לי.
תודה
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
אתם מכירים אולי ארגון שעוזר בטיפולי שיניים? אבל שלא יהיה מוגבל לעיר מסוימת.
זה ממש דחוף לי.
תודה
יש ארגון בירושלים שעוזר לאברכים ב10%.......
שולחים לו בדואר קבלה[תוך 3 חודשים]+ת.ז+אישור כולל
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
@סברסית
מסכים איתך, שווה להתמקד בלמצוא מישהו זול ומקצועי, או ללכת לקופ"ח וכדו' מאשר לטרוח כ"כ עבור החזר של נניח 120 ש"ח
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
יש ארגון בירושלים שעוזר לאברכים ב10%.......
שולחים לו בדואר קבלה[תוך 3 חודשים]+ת.ז+אישור כולל
אבל בעלי לא אברך, ומסיבות מסוימות הוא לא מפרנס כבר כמה שנים,
ו-10% זו עזרה יפה, אבל הטיפול עולה באזור 15,000
אז מי שמכיר ארגון שעוזר, אשמח לדעת.
תודה
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
מישהו יודע
האם קופת העיר נותנים גם לאלה
שלא גרים בבני ברק
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
וואו, לא חשבתי כאלה סכומים
אני משלם עכשיו (לאחר הזנחה של תקופה) כ5000 ש"ח
נ.ב. אני מאמין שעשיתם בדיקות איפה כדאי ואיפה הכי זול
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה