רכבים הולכי רגל-חובת קריאה.

  • הוסף לסימניות
  • #1
יום שישי בצהריים. חום איימים. הרכב – רותח. המזגן – מתאמץ. אני חוזר ממרכז העיר, עשר דקות נסיעה שהופכות לחצי שעה בגלל פקק לא ברור ברחוב רבי עקיבא.
מתקרב לצומת, רגל על הברקס, עיניים על המראה. פתאום – פוף! – ילדון בן חמש, פאות מתנפנפות, מגיח משום מקום ורץ לכביש.
אני בולם. חזק. הרכב כמעט קופץ. הילד ממשיך לרוץ כאילו כלום. ואני? אני כמעט חטפתי התקף לב.
שנייה אחרי, מגיע אבא שלו. נינוח. לא ממהר, סלולרי ביד, בכלל לא מסתכל על הכביש. גם לא עלי.
בואו נדבר רגע.
כנהג, אני לא נביא וגם לא קורא מחשבות. אני לא יכול לצפות שתפרוץ לי לכביש, מתוך שביל, בין שני טנדרים, עם שלושה ילדים קשורים לידיים, ותצפה שאני “אבין לבד” שאתה מתכוון לחצות.
זו לא מדרכה!!
ולא, זה לא מספיק שאתה מרגיש שזה בטוח – כי זה לא. כי אני הנהג, כן, אני – זה שאחראי לא לדרוס אותך גם אם אתה לא אחראי לחיים של עצמך.
ולא, אל תביט בי כאילו אני הפושע. אני עצרתי, ורק רעדתי על ההגה עוד דקה שלמה עד שהתאוששתי.
אז בפעם הבאה שאתה קופץ לכביש כי "הסופר ממול", רק תסתכל קודם. רק תרים את העיניים. תן לי שנייה להבין שאתה שם.
לא ביקשתי הרבה.
אה, וסליחה אם צפרתי. זה לא היה אישי.
זה היה מתוך פחד טהור.
שאתה לא תיפגע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
רק שאני אבין, מדובר כאן במעבר חציה?
אם כן אז באמת יפה מצד הנהג שהוא "בכלל לא חשב שמישהו אמור לחצות", וממש טוב שהוא צפר להולך רגל שחצה בעבר חציה "מתוך פחד טהור כדי שלא ייפגע". נהג רכב צריך לחשוב שמעבר חציה זה מדרכה.
צריך לשים סוף לדבר הזה שנהגים עוברים עבירות תנועה (לדוגמא לא נותנים זכות קדימה במעגל תנועה) וצופרים לנהג המקופח שישים לב לא להידרס...
אם יש טנדרים שחוסמים את שדה הראיה אז תפתחו נושא "נהגי טנדרים שימו לב", וגם נהג הרכב אמור לחשוב שמישהו בא לחצות במעבר חציה מאחורי הטנדר. כמובן גם הולך הרגל צריך להיזהר.
אם לא מדובר במעבר חציה אז כמובן לא אמרתי כלום.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
בבני ברק הכביש והמדרכה חד הם...


יש קטע שהולכי רגל מנצלים את הזכות קדימה דווקא ...
הם רואים שאתה נוסע קצת מואץ יש כאלו שיש להם הנאה לראות איך אתה מהאט
גם זה אנא אם אין הרבה רכבים מאחורי אלא רק אני תן לי להיות הרצף לך ההולך רגל זה רק עוד שניה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
סליחה שאני אומר, אבל מי שאומר דבר כזה צריך לשלול לו את רישיון הנהיגה.
מה נעשה שזה נכון?
מעבר חצייה שם זה המלצה!
אמנם לא כולם,
אבל הרבה פשוט יורדים אל הכביש ו.. מתחילים לעבור
וזה לא רק בבני ברק
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
לי היתה סיטואציה שעבר מולי בחור מתוק שומר עיניים שלא דאג להישיר מבט כדי לוודא שראיתי אותו והייתי חייבת לבלום כי המון הסחי דעת וצפיפיות נוראיות ולא ראיתי אותו שהוא מתכוון לחצות (לא במעבר חציה)
ועוד לא נדבר על כך שכאני מנסה לעשות רוורס רחוב צפוף וצר ופשוט ילדים ואנשים מחליטים שזה סבבה להם ללכת במרווח הצר מאוווד בין הרכב שלי לגדר תוך כדי שאני נוסעת! במקום לחכות בסבלנות ולתת לי לסיים.
בבני ברק צריך להוסיף שלטים במקומות מסוימים זכות קדימה לרכבים למה אחרת אתה נתקע
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
גם זה אנא אם אין הרבה רכבים מאחורי אלא רק אני תן לי להיות הרצף לך ההולך רגל זה רק עוד שניה!
ואז יגיע במהירות עוד רכב ויחשוב שהוא היחיד אז ניתן גם לו לעבור ומה יהיה על ההולך רגל
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
כולנו מכירים...
  1. ההולך רגל שחוצה לו בנחת כשמולך הרמזור הירוק מהבהב, אחרי שהמתנתי 3 מחזורים לירוק המיוחל.
  2. הילד המתוק או האברך "הצודק" ש"לוקח" את זכותו וקופץ למעבר חציה, ועוצר אוטובוס שלם בפתאומיות, מקיים בקופסת הסרדינים המלאה "נער היטב לפני השימוש" והכל בשם הצדק והחוק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
בבני ברק הכביש והמדרכה חד הם...


יש קטע שהולכי רגל מנצלים את הזכות קדימה דווקא ...
הם רואים שאתה נוסע קצת מואץ יש כאלו שיש להם הנאה לראות איך אתה מהאט
גם זה אנא אם אין הרבה רכבים מאחורי אלא רק אני תן לי להיות הרצף לך ההולך רגל זה רק עוד שניה!
תן לי להתקדם, אני הולך כבר חצי שעה ווטף זיעה, אתה ברכב ממוזג, אז יקח לך עוד חצי שנייה, מה קרה?
הרי טרמפ בכל מקרה לא תעצור לי לא בזה ולא בבא, שהרי חרדים לא עוצרים טרמפים, כידוע...
זו זכותך לא לעצור, אבל גם זו זכותי להקדים אותך, אז אנחנו בתיקו...

נ.ב. כמובן ,לא אישי נגד ההודעה/בעל ההודעה, אלא הבאת הצד השני.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
אם זה בבני ברק יש הרבה מה לומר...
נגיד על הכביש מתחת הבית שלי (חד סטרי מתעגל)
שיום אחד תצפתי על כמה הולכי רגל שירדו עם הגב לכיוון התנועה (בעיקול!!) ואפילו לא חשבו לבדוק
יש תחושה בעיר שהכביש שייך לסבא שלכם
סיפור שקרה לי לדוגמא, נסעתי באחד הרחובות המרכזיים
ולפתע ירדו אל הכביש אבא וחמשת ילדיו והלכו לרוחב הכביש
הייתי כל כך בהלם מזה שהאבא פשוט מנחיל להם את ההתנהגות הזו שאפילו לא צפרתי אלא המתנתי בנחת שיסיימו את הטיול שלהם (סתם חוסר אחריות מחפיר שאבא מוריד כאלו ילדים קטנים לכביש עמוס בלי מעבר חציה ועוד לרוחב הכביש)
בקטע רחוב הבא כבר הייתי לפני רמזור ורכבים מאחורי כך שהייתי חייבת לצפור לנסיך בן ה14 בערך (היה מעל בר מצווה)
שהתחכך לי בגלגלים לאיטו
והתגובה שלו היתה לא פחות מלהיעצר לי לפני הגלגלים לא לזוז ולהוציא לי לשון
עכשיו לא יכלתי שלא לחשוב על החינוך שהוא מקבל ברגעים אלו מהאבא שמטייל בנחת עם שאר הילדים
יש לי כל מיני סיפורים כאלו אבל אעצור כאן
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
קצת להבין מה זה בני ברק (בדקה 2:15 ואילך)
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
יש פה הרבה קיצוניות
ברור שכולם ממהרים ולנהג לא אכפת לעצור שתי שניות לאדם שהולך ברחוב ומזיע, זה לא הנושא.
הנושא הוא שנהג צריך לסחוט את דוושת הבלם, ולא להאמין שיצליח לעצור וכו' ודקה אחרי זה עוד הידיים שלו רועדות..
זה נכון שמותר לנהג לעצור, רק שבבני ברק אנשים יוצאים בלי להסתכל בכלל!!
רק קצת להסתכל ולשמור על החיים!!
כל נהג מוכן וגם צריך לעצור, אבל יחמו לב במה מדובר בכל הסיפורים שכולכם מעלים:
שאדם יורד לכביש באופן שגם אם הנהג הנחמד רוצה לעצור לאנשים שחם להם הוא לא יכול להספיק לעצור.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

תופעת החרדי המכוער

טביאל עיר יפה, כעיקרון. כיכרות, צמחים, ובעיקר יופי פנימי.
המוני יהודים יראי שמיים, משפחות ובתים של תורה, מוסדות לימוד מכל הסוגים, רובם ככולם במבני קבע ראויים לשמם.

בתי כנסת גדולים ונהדרים, מחופים באבן ומצויידים במדרגות שיש וארונות קודש מגולפים, והמוני מנייני תפילה בכל שעות היממה, כולל גם פינת קפה לשירות הציבור.

אה! אשרינו!




אלא שיש קוץ מעצבן באליה:

תופעת הטביאליסט המכוער. כפראפראזה על "הישראלי המכוער" הידוע בכל העולם.
הטביאליסט המכוער. אינו התושב הקלאסי של העיר, אך לעיתים נדמה כי יש רבים ממנו.


קווים לדמותו.
הט"מ יחתום על הוראת קבע ענקית לקהילה שלו, כדי שהיא תוכל לבנות בית כנסת אדיר ויפהפה יותר מבית הכנסת ממול, אך לא יטרח לומר שלום חם ונעים לזר כי ייקלע בטעות לארמון הקהילתי שלו.
שירגיש לא נעים, עדיף. כך לא יתנחל פה. פה מתפללים ורצויים רק אנ"ש.

הט"מ לא יתרה בילדיו שאסור להם לגרור עד הבית עגלת מכולת, כיוון שהיא, מה לעשות, רכוש הסופרמרקט. התוצאה? ניתן לראות לא מעט עגלות מכולת מונחות בכניסה לבנייני מגורים, ממתינים לעובד הסופרמרקט שאולי יקח אותם ואולי לא.

הט"מ לא יאמר שלום לשכנים החדשים המתגוררים ביחידת הדיור על הגג. הוא יסתכל עליהם – ומבטו יעבור דרכם. בייחוד אם הם לא לבושים בדיוק בדיוק כמו הצורה והצבע שלו עצמו.

הט"מ ילביש את משפחתו בבגדים הכי עדכניים ויקרים שיש בנמצא, כך שיראו כאילו נגזרו מתוך פרסומת משובבת נפש של קידי קיש. אז מה אם אין קשר בין ההכנסות המזעריות שלו ובין הצורך הכפייתי לנקר את עיני השכנים-גיסים-חברים.

הט"מ מקפיד להחזיק בבעלותו ולנהוג ברכב יקר. רצוי חשמלי ועדיף עם שכבת לקס + ווקס + פוליש נוצצת ומרשימה. הוא אוהב במיוחד, משום מה, רכב גבוה עם גריל ענק מקדימה, המשרה את יראת הכבוד הרצויה.

מה הקשר בין אברך צעיר, פעמים רבות מלמד בחיידר או בעל תפקיד זוטר בחנות טמבור, או סתם איש אחזקה במוסד – ולרכב מנהלים כזה? אין לדעת.


הט"מ יקפיד לזעום אם עובר אורח יתפוס לו את החניה הפרטית המחושמלת שלו, אך לעולם לא יעשה מאמץ מיוחד להחנות רכבו בצורה מסודרת במקום שבו יש להתחשב בנוספים. בייחוד הוא לא יטרח לחנות באופן שמאפשר לאם עם עגלה לעבור בנחת בלי להסתכן בחייה ולרדת לכביש.

ואגב הסעיף הקודם; נדמה כי יש לט"מ הנאה מיוחדת לחנות כמו פריץ הכפר, ולחסום את מרבית המדרכה - העיקר שהוא עצמו לא ייאלץ ללכת יותר מעשרים שניות מפתח רכבו עד פתח השטיבלאך או מחוז חפצו...

אך כל אלו עניינים זניחים. זכותו של כל אדם לרכוש כל כלי תחבורה שעולה על דעתו, כל זמן שהדבר מסב לו הנאה ונחת.



מה שהופך את הנהג הטביאליסט המצוי למכוער, היא התנהגותו בכביש.

הט"מ ינהג בעירו ברוכת הילדים במהירות גבוהה. למה חמישים. אולי שישים, אולי שבעים או תשעים. הוא לא דואג, הרכב החשמלי המוגזם שלו יודע לעצור ממש בנגיעה על דוושת הגז. מה זה משנה אם פה ושם הוא כמעט דורס עוברי אורח?

הט"מ מפגין זלזול מוחלט בשאר הנהגים בעיר שלו.

כאשר נהג של רכב חונה מתחיל לצאת מהחניה, הטביאליסט המכוער יקפיד להגביר מהירות ולעקוף אותו, כדי שחס וחלילה לא ייאלץ להתעכב בנסיעתו לשטיבלך בעוד חצי דקה. מה אכפת לו שהרכב המסכן ייתקע בחניה עוד 5 דקות בגלל ט"מ נוספים.



הט"מ חסר סבלנות באופן קומי כמעט. כאשר לפניו נוהג אוטובוס עירוני, הב"מ לעולם ינסה לעקוף אותו. הוא לא יתן לאוטובוס את "מנת החסד" ויסכים להמתין 10 שניות. לא. הוא מייד ינסה לעקוף – וכמעט יתנגש ברכב הבא ממולו הנוסע במהירות, כזכור, מעל החמישים המותרים בחוק...



הטביאליסט המכוער לא ירחם על ילדה קטנה שרק רוצה לחצות במעבר חציה. הצחקתם אותו! הוא עסוק בשיחה נרגשת מלאת פוליטיקה באמצעות אוזנית הבלוטות' התלויה על אוזנו, אותה קנה במכירה הסמוכה לשטיבלאך. הוא יתן גז עוד לפני שהיא תספיק להציב את כף רגלה הקטנה והמפוחדת על מעבר החציה. שתפחד, מה זה משנה. היא לא הילדה שלו.


יש בעיר טביאל נהגים רבים זהירים, מכבדים את הזולת, חונים בצורה מסודרת, מאפשרים לרכב לצאת מהנחיה, ועוצרים לבטח מול הולכי רגל המבקשים לחצות את הכביש. ברור שיש כאלו. אבל הם לא מורגשים. בכלל.

אין בעיר אווירה של "מענטש". של:
את רוצה לחצות את הכביש? תחצי, בשמחה, אחכה לך בנחת.
אין לי חניה מתחת השטבילאך? אז מה אם יש תו נכה שחבר השיג לי. בגלל זה אחנה כמו פסיכי ואצער את כל העוברים ושבים? לא. אחנה במרחק 4 דקות הליכה בצורה מסודרת.
אני מטעין את הרכב החשמלי שלי מידי לילה? אציב שלט מסודר ונעים, ולא שלט אזהרה צהוב מאיים נבחני.
אני ממילא נוסע החוצה מהעיר? אתקרב לתחנות אוטובוס בדרכי, אציע לאברים הסעה לכניסה לעיר.
אני מתקרב למחסום? אמתין בסוף התור, לא אעקוף את כולו ואגרום צער וכעס לכל 10 הרכבים שלפניי.

כשאתה פוגש את הט"מ אחד על אחד, אתה מגלה בתשעים ותשע מהמקרים אברך עדין נפש, ירא שמיים, תורני, ממש אדם נהדר. מותק אפילו.

מישהו שלעולם לא יגזול מרעהו שקל, יקפיד להשיב כל אבידה, יעשר ממונו ויתרום לקהילתו סכומים נכבדים.

מה גורם לו להיות ב"מ? מהו הסוד?

ובכן -

אני לא יודע.

(אתם יודעים איזה חילול ה' מחריד קורה בכל פעם שאורח זר מגיע לטביאל? הוא יוצא מדעתו! לא חבל עליו? לא חבל עלינו? למה אנחנו לא מחנכים את עצמנו? קודם כל אתהמבוגרים? לתת כבוד זה לזה, לכבד, להאיר פנים, להיות מענטש?

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה