דרוש מידע המלצה לספר מהחדשים שיצאו

  • הוסף לסימניות
  • #22
הדגשה: אין לי מושג לגבי הספר הספציפי עליו החל הדיון.

כן יצא לי כמה פעמים לקרוא יצירות של סופרים חרדים שהכרתי ממקום אחר והדבר היחיד בערך שהוחלף שם הוא שמות הגיבורים.
מנקודת המבט של הקורא, נתן לי הרגשה לא טובה, כאילו זיהו את העובדה שיש סיכוי מועט שקהל היעד יכיר את היצירה המקורית ולכן יכלו לשכתב אותה.
אני חושבת שאם היה מופיע בתחילת הסיפור הערת סופר כי היצירה מבוססת על יצירתו YYY של הסופר XXX, זה היה מנטרל את העוקץ עבורי כקורא.

דבר נוסף, יש הבדל גדול מאד לדעתי בין יצירות שהן זהות כמעט לחלוטין למעט שינויים קוסמטיים, לבין יצירות שהקורא מגרד בפדחתו ומנסה להבין מאיפה הרעיון מוכר לו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
הספר שמעתי מאחורי הפרגוד
ספר מהמם ויחודי
מגלה את המאחורי הקלעים של משפחות הבנש''קים
סיפור היסטורי משולב עם סיפור מימינו אנו
בכתיבה זורמת וכיפית לקריאה
התפרסם בעיתון משפחה
מומלץ בחום!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
  • הוסף לסימניות
  • #26
זה פלגיאט אחד לאחד מסיפור של רומיין גארי

זה כמו ש" החצר האחורית" של דבורי דבורי רנד
(ספר שווה דיון בשל בפני עצמו)
כתוב במבנה היחודי ויוצא הדופן של הסדרה "ינון" של נדב נווה
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
בצורה מעוותת ולא אמיתית, לדעתי.
לדעתי, אסור לנו בכל לדון בכאלו שזכו ונבחרו להיות צאצאי אנשים גדולים ומורמים מעם
אבל חשוב להרחיב אופקים לדעת שלא הכל שחור לבן בחיים
וכן-יש גם בנש''קים עם נסיונות
נסיונות של עשירים -אמנם- אך הם גם נסיונות!!
יש להם קוים אדומים אחרים משלנו
(ותאמינו לי שלא הייתם רוצים להתחלף איתם..)
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
זה כמו ש" החצר האחורית" של דבורי דבורי רנד
(ספר שווה דיון בשל בפני עצמו)
כתוב במבנה היחודי ויוצא הדופן של הסדרה "ינון" של נדב נווה
אני אשמח אם יהיה דיון על 'בחצר האחורית'. תזמיני אותי :)?
אבל לגבי האשמה ש'חיקיתי' יוצר / ספר אחר -
זאת פעם ראשונה שאני שומעת על הסדרה 'ינון' ועל היוצר שלה.
כך שלי ברור שלא היה פה פלגיאט או חיקוי, אבל סקרנת אותי, אז ביקשתי ממישהי לחפש ולשלוח לי פרק לדוגמה מתוך הסדרה שהזכרת. נראה כמו ספר מעניין. אם כבר, הוא פלגיאט ל'יומנו של חנון' - סדרה בינלאומית מפורסמת.
לא ראיתי שום קשר בינו ובין 'בחצר האחורית'. הסדרה שלו היא מעין יומן שמשלב ציור וקומיקס בין הפסקאות. הספר שלי לא כתוב כיומן, אין בו קומיקס בכלל, ויש רק ציור אחד בראש כל פרק. 'ינון' מתאר חיי יומיום של ילד דתי-לאומי. שוב, אין קשר לספר שלי. לא בסגנון, לא בתוכן.
אם התכוונת למבנה המיוחד של 'בחצר האחורית' שמשלב רשימות תוך כדי סיפור (משהו שלא קיים ב'ינון', כך על פי ההתרשמות שלי, לפחות) - אז אני מזכירה שזאת לא פעם ראשונה שאני מגישה סיפורים במבנה מיוחד, והמבנה הוא תמיד תרגום של רעיון שקיבלתי משמיים, ישירות לראש שלי, ב"ה ותודה רק לו.

נ"ב
אני רק דבורי אחת :cool: .
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #29
אני אשמח אם יהיה דיון על 'בחצר האחורית'. תזמיני אותי :)?
מזמינה אותך לשאלה אחרת, טוב?
למה שישקי בסיפור החדש שב'ילדים' (אוף הוא מזכיר לי בתיאור שלו ובשם שלו ילד ממש לא נחמד מילדותי...)
מדבר יותר מידי בסגנון של יוני? כאילו הוא תפס את מקומו אז לקח לו גם את הסגנון דיבור :sneaky:
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
מזמינה אותך לשאלה אחרת, טוב?
למה שישקי בסיפור החדש שב'ילדים' (אוף הוא מזכיר לי בתיאור שלו ובשם שלו ילד ממש לא נחמד מילדותי...)
מדבר יותר מידי בסגנון של יוני? כאילו הוא תפס את מקומו אז לקח לו גם את הסגנון דיבור :sneaky:
אני די בטוחה שיוני לא אמר כל כך הרבה פעמים "אני יודע" ;), אבל אעקוב אחרי הסגנון בע"ה, כשאכתוב את הפרקים הבאים.
גם אני מתגעגעת ליוני :).
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
@dvory עוד 2 שאלות :)
1. הספרים שלך מתורגמים לאנגלית?
2. יש לך עוד ספרים בסגנון המסע אל קצה הארץ ומוקאדם?
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
1. הספרים שלך מתורגמים לאנגלית?
חלק מהם. בינתיים תורגמו:
המסע אל קצה הארץ, אדום לבן, מותק של ילדה, המשך יבוא ופחות או יותר.
ומוקאדם אמור לצאת ברוסית :) אבל בגלל המלחמה אין לי מושג מה שלומו.
יש לך עוד ספרים בסגנון המסע אל קצה הארץ ומוקאדם?
עוד שישית ספר, בתור קובץ וורד. לא רואה אותו הופך לספר שלם בזמן הקרוב :(.
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
  • הוסף לסימניות
  • #35
אני אשמח אם יהיה דיון על 'בחצר האחורית'. תזמיני אותי :)?
אבל לגבי האשמה ש'חיקיתי' יוצר / ספר אחר -
זאת פעם ראשונה שאני שומעת על הסדרה 'ינון' ועל היוצר שלה.
כך שלי ברור שלא היה פה פלגיאט או חיקוי, אבל סקרנת אותי, אז ביקשתי ממישהי לחפש ולשלוח לי פרק לדוגמה מתוך הסדרה שהזכרת. נראה כמו ספר מעניין. אם כבר, הוא פלגיאט ל'יומנו של חנון' - סדרה בינלאומית מפורסמת.
לא ראיתי שום קשר בינו ובין 'בחצר האחורית'. הסדרה שלו היא מעין יומן שמשלב ציור וקומיקס בין הפסקאות. הספר שלי לא כתוב כיומן, אין בו קומיקס בכלל, ויש רק ציור אחד בראש כל פרק. 'ינון' מתאר חיי יומיום של ילד דתי-לאומי. שוב, אין קשר לספר שלי. לא בסגנון, לא בתוכן.
אם התכוונת למבנה המיוחד של 'בחצר האחורית' שמשלב רשימות תוך כדי סיפור (משהו שלא קיים ב'ינון', כך על פי ההתרשמות שלי, לפחות) - אז אני מזכירה שזאת לא פעם ראשונה שאני מגישה סיפורים במבנה מיוחד, והמבנה הוא תמיד תרגום של רעיון שקיבלתי משמיים, ישירות לראש שלי, ב"ה ותודה רק לו.

נ"ב
אני רק דבורי אחת :cool: .
הי דבורי,
טוב לראות אותך גם כאן

לענינו:
1. "לגבי האשמה ש'חיקיתי' יוצר / ספר אחר"
אני לא כתבתי את זה באף מקום...
אני אמרתי שזה יצא מזכיר ודומה.

2. אני מבינה את ההבדלים שמצאת ואת הכוונה שלך שהיתה אחרת לגמרי וההרגשה שעולה לך מהספרים, אחרת לגמרי.
עדיין, אני הקוראת :) וזה ההרגשה שזה מעלה בי.
זה לא דיון או ויכוח ואין פה צודק או לא. יש הרגשה שעוברת לקורא שהיא יכולה להיות אחרת ממה שהתכוון הסופר.

לא אשכח את שעורי פיוט בסמינר,
למדנו פיוטים של רבי אלעזר הקליר, האבן עזרא, האבן גבירול וכד'
פיוטים מצומצמי מילים בגאונות.
והמורה פירשה תילי תילים של כוונות היוצר ומטרות המשקל והדימוי לכל מילה, זיח או חזרה.
אני טענתי לה שלא יכול להיות שהמפייט הצליח להתכוון לכל מה שהיא אומרת.
ואת המשפט שהיא ענתה אני רוצה להקשר לדיון הזה:
"ברגע שכותב (או כל אומן אחר) סיים יצירה, היא נתונה לפרשנות של כל אדם, ללא קשר לכוונותיו הוא"

אז לי זה הזכיר. וזה בסדר.
זאת מחמאה. ינון ספר נהדר.
החצר האחורית עוד יותר.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #36
תשע לפנות בוקר
מעגל סגור
שמעתי מאחורי הפרגוד לא משקף רבנים!
המחשבות של הבנשיקים אולי אמיתיות, אבל ציטוטים של הרבי ומחשבותיו, לא מציאותיים
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
שמעתי מאחורי הפרגוד לא משקף רבנים!
ציטוטים של הרבי ומחשבותיו, לא מציאותיים
אני בכלל לא מבינה איך אפשר להמציא בסיפורת דיבורים של גדולי הדור/אדמו"רים.
לא רק כאן, גם בספרים אחרים.
זה מגוחך וחצוף כמעט כמו להמציא ספרי עלילה על שוכני המחנות בשואה האיומה.

של נעליך מעל רגלך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
אני אמרתי שזה יצא מזכיר ודומה.
לא אמרת :). אמרת:
זה כמו ש" החצר האחורית" של דבורי דבורי רנד
(ספר שווה דיון בשל בפני עצמו)
כתוב במבנה היחודי ויוצא הדופן של הסדרה "ינון" של נדב נווה
לכן הגבתי מה שהגבתי.
יש הרגשה שעוברת לקורא שהיא יכולה להיות אחרת ממה שהתכוון הסופר
מסכימה.
זאת אחת הסיבות למה ספרים הם אושר גדול. הם מאפשרים מרחב לחוויה אישית של הקוראים.
עדיין, כשאת מציינת בהודעה שלך שהספר שלי כתוב במבנה של ספר אחר, בלי לציין שזאת תחושה אישית שלך, הרגשה או פרשנות - את יוצרת, בלי כוונה, מצג שלי כמעתיקה או כגונבת מספרים אחרים. זה עניין של ניסוח, ובכל זאת, הוא היה לי לא נעים, וחששתי שאנשים אחרים לא יקראו את דעתך כדעתך האישית אלא כעובדה. בפרט כאלה שלא מכירים את 'ינון', ותיקלט אצלם רק המסקנה שלך ש'דבורי רנד ביצעה פלגיאט'.
 
נערך לאחרונה ב:

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

שלום לכולם,
לאחרונה יוצא לי לשמוע המון על המושג "תודעת שפע".
זה נשמע מושג מאוד מבטיח, אבל ככל שאני מנסה להבין אותו לעומק עולות לי שאלות שמעסיקות אותי מאוד, ואשמח לשמוע את דעתכם ומניסיונכם.

אני מנסה להבין את הקשר בין זה לבין האמונה והחינוך שקיבלנו.
רובנו גדלנו על מסרים של "השלמה עם המציאות" – הגישה שאומרת שמה שמגיע לנו - נקבל, ואם לא קיבלנו , כנראה שזה לא הזמן או שזה לא בשבילנו.
למרות שיש בזה המון אמת ואמונה, אני תוהה האם לפעמים המסרים הללו הופכים אצלנו ל"אמונות מגבילות"?
הרי אם אני אומרת לעצמי "זה מה שיש ועם זה נסתדר", האם אני לא חוסמת בטעות את היכולת שלי לבקש ולצפות ליותר מהקב"ה?
אם הכל ממנו והוא כל יכול, למה כל כך קשה לנו לשחרר את התפיסה המצמצמת הזו ולפתוח את הלב לשפע גדול יותר?
האם ההשלמה שלנו היא באמת אמונה וענווה, או שהוא סוג של חוסר אמונה ביכולת האינסופית של ה'?

וכמובן, השאלה המתבקשת-- אם זו אכן דרך התורה, מדוע רובינו חונכנו אחרת?? חוסר מודעות? איך יתכן?

אני מאוד רוצה לעשות שינוי בתחום הזה, אבל אני מתלבטת:
האם מספיק לקרוא ספרים ולשמוע הרצאות כדי שהתפיסה הזו תשתנה, או שזה מחייב תהליך אישי צמוד?

כאן אני צריכה את עזרתכם:
מי שכבר נמצא בדרך הזו או עבר שינוי בתודעה –
* האם זה באמת עובד?
* מה באמת עזר לכם ליישם את הגישה הזו בחיי היומיום?
* איך הופכים את הידע היבש על "שפע" להרגשה פנימית חיה?
* אם זה לא רק קריאה, מה היו הכלים המעשיים שעזרו לכם לשנות את המחשבה ביום-יום?

*** אשמח מאוד להמלצות על ספרים (בפרט ברוח יהודית), / שיתוף קבצים מעניינים שאפשר ללמוד מהם,
או כל פיסת מידע שתוכל לעזור לי להבין איך מתקדמים.

תודה רבה לכל המשיבים!

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה