נכתב ע"י דאלארס;1064250:בענף שבו אני עובד שוטף + 90 זה כמעט מזומן....
נכתב ע"י Shia;1064276:כל זמן שלא אמרת איזה ענף זה, אי אפשר להשליך מזה אל הנדון דידן.
לגופו של עניין, צריך קודם כל להבין מה עומד מאחורי שיטת שוטף+...
נגיש שאני חנות, ואני מבצע הזמנה גדולה של סחורה. אין לי יכולת לשלם עבור כל הסחורה באופן מיידי, אני צריך למכור את הסחורה -או לפחות חלק ממנה, כדי שאוכל לשלם לספק.
במצבים כאלה נהוגה שיטת התשלום הדחוי. ובמצבים אלה היא הוגנת. הספק יכול לקבל תשלומים דחויים, כי העסק שלו מתוכנן באופן הזה.
לצערנו, יש כאלה שמיישמים את שיטת התשלום הזו גם בסיטואציות שאין בהם שום הצדקה או היגיון. כגון, הנדון דידן - תשלום שכר לעובד קטן שמבצע עבודה פשוטה למחייתו.
במצב כזה, מדובר באיוולת לא מוצדקת, שלא לומר ניצול של ממש.
עיריות ומשרדי ממשלה מובילים את הנוהג הפסול והמקומם הזה. בעוד שעובדים שכירים נהנים מהגנות החוק על הלנת שכר, שכרם של העצמאיים נתון תמיד לאיום הלנה.
אני לא רואה שום סיבה שגרפיקאי שמבצע עבודה קטנה, יקבל את התשלום לאחר ארבעה חודשים.
אני לא יודע אם יש עם מי לדבר, ואם יש טעם להתווכח, אני רק מציג את השיקולים המוסריים שמאחורי הסוגיה.
נכתב ע"י דאלארס;1064299:לפי התגובה אתה לא בא מהמסחר הקמעוני זה הענף שקלקל את השוק לאט אבל בטוח במשך השנים.
התחרות הבלתי אפשרית בין היצרנים והיבואנים גרמה לבעלי חנויות "להרים את האף" לגבהים שפעם זה לא היה.
אני עוד זוכר את הימים שביום ג' בעלי החנויות מכל הארץ היו סוגרים את החנות ונוסעים לת"א ליצרנים/יבואנים והאשראי שלהם היה כמה כסף מזומן שהיה להם בארנק, פשוט כך.
הטענה שחנות קונה סחורה ומוכרת אותה לאורך זמן ולכן אינה מסוגלת לשלם גם לא מדויקת היום חנויות מחזיקות מינימום מלאי (מה אני מחסן שלך...כשאצטרך תשלח לי) או שרובה בקונסיגנציה כך שאין להם שום התחייבות לתשלום על הסחורה, בנוסף רוב המכירה של החנויות ללקוחות מתבצעת בכ. אשראי כך שהם לאחר מקסימום חודש מקבלים את כספם.
ברור שלנותני שרות קטנים היה מגיע את הכסף על עבודתם באופן מיידי, אבל כך נוהגים הגופים הגדולים ואם אין לך מוצר נחשק שיש רק לך (ולמי יש היום?) תמיד הם יהיו הגדולים והחזקים והם אלה שיכתיבו את התנאים, לצערי.
..נכתב ע"י דאלארס;1064305:איך מצטטים רק קטע מדברי השני כמו בהודעה מס' 5 בשרשור ?
פשוט מאוד מוחקים בתוך הציטוט מה שרוצים ומשאירים מה שרוצים... (או מוסיפים מה שרוצים...)
רק צריך להיזהר לא למחוק את הסוגריים המרובעות שבהתחלה ובסוף.
נכתב ע"י דאלארס;1064305:עוד משהו לינק אלי תודה שלמדת אותי אם תלמד אותי איך מצטטים רק קטע מדברי השני .
מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!
חלה שגיאה בשליחה. נסו שוב!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר להצטרף
אליהם ממש עכשיו:
תהילים פרק כה
אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
הנושאים החמים