השקעות השקעות בשוק ההון! סיכום.

  • הוסף לסימניות
  • #1
חזל"ש חזל"ש.
אחרי שקראתי ולמדתי המון בעיקר פה כל על המחיה על אשכולותיו ותתיו.. ועוד קצת בשדות זרים. מצד אחד אני יודעת יותר ומצד שני קצת מבולבלת.
הייתי רוצה אם אפשר לסכם ואני מקווה שזה לא טרחני וחוצפני מדי.. ותביעו דעתכם בצורה סיכומית ועניינית כמובן אתם לא חייבים [אוי ואבוי...]

אז ככה. מה עשיתי עד עכשיו. [התקדמות משמעותית מבחינתי עד לא מזמן לא ידעתי איפה זה שוק ההון....בזכותכן\ם תודה]
חיסכון לכל ילד.- "אלטשולר שחם"- הלכה. חוץ מהקטן "מור" מוגבר.
קרן השתלמות.- מנורה. יש לי שם הטבה בעמלות [0.4אאל"ט] ויחסית לתשואה זה בסדר.
קרן פנסיה.-אחרי שהייתי ב"מנורה" עם עמלות גבוהות ותשואה ברצפה ולא הלכה. עברתי לא מזמן ל"אלטשולר" הלכה [כך שאני לא כ"כ בחגיגות הפנסיה החדשה.... ;) ]

ועכשיו לשאלת השאלות ושוב אם אתם יכולים לענות לי הכי מתומצת כך שיהיה נוח לכם ולי. אתם לא חייבים לכתוב מה אתם עושים אלא דעתכם בעניין וכמובן לא המלצה.
חיסכון- כסף שאני חוסכת כל חודש. מתחת ל50k ומעל 50k [עוד מעט הוא שם. אמן].בקיצור תיק ההשקעות.
באיזו דרך- ניהול עצמי [IRA] או מנוהלים בבתי השקעות.
דרך איפה- דרך איזה מקום אתם משקיעים בין ניהול עצמי ובין מנוהל.
באיזה מסלול\מכשיר- במה החלטתם להשקיע על כל המשתמע מכך.
עמלות- כמה אתם משלמים עמלה.

אני מקווה שתוכלו להגיב לכזה דבר זה יעזור לי מאד...

בין כך ובין כך אלף פעמים תודה על כל הידע והעזרה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
חזל"ש חזל"ש.
אחרי שקראתי ולמדתי המון בעיקר פה כל על המחיה על אשכולותיו ותתיו.. ועוד קצת בשדות זרים. מצד אחד אני יודעת יותר ומצד שני קצת מבולבלת.
הייתי רוצה אם אפשר לסכם ואני מקווה שזה לא טרחני וחוצפני מדי.. ותביעו דעתכם בצורה סיכומית ועניינית כמובן אתם לא חייבים [אוי ואבוי...]

אז ככה. מה עשיתי עד עכשיו. [התקדמות משמעותית מבחינתי עד לא מזמן לא ידעתי איפה זה שוק ההון....בזכותכן\ם תודה]
חיסכון לכל ילד.- "אלטשולר שחם"- הלכה. חוץ מהקטן "מור" מוגבר.
קרן השתלמות.- מנורה. יש לי שם הטבה בעמלות [0.4אאל"ט] ויחסית לתשואה זה בסדר.
קרן פנסיה.-אחרי שהייתי ב"מנורה" עם עמלות גבוהות ותשואה ברצפה ולא הלכה. עברתי לא מזמן ל"אלטשולר" הלכה [כך שאני לא כ"כ בחגיגות הפנסיה החדשה.... ;) ]

ועכשיו לשאלת השאלות ושוב אם אתם יכולים לענות לי הכי מתומצת כך שיהיה נוח לכם ולי. אתם לא חייבים לכתוב מה אתם עושים אלא דעתכם בעניין וכמובן לא המלצה.
חיסכון- כסף שאני חוסכת כל חודש. מתחת ל50k ומעל 50k [עוד מעט הוא שם. אמן].בקיצור תיק ההשקעות.
באיזו דרך- ניהול עצמי [IRA] או מנוהלים בבתי השקעות.
דרך איפה- דרך איזה מקום אתם משקיעים בין ניהול עצמי ובין מנוהל.
באיזה מסלול\מכשיר- במה החלטתם להשקיע על כל המשתמע מכך.
עמלות- כמה אתם משלמים עמלה.

אני מקווה שתוכלו להגיב לכזה דבר זה יעזור לי מאד...

בין כך ובין כך אלף פעמים תודה על כל הידע והעזרה.
סתם אומרת שמידיעותי והבנתי נראה לי שהשקעה של הפנסיה וקרן השתלמות לטווח ארוך במסלול מנייתי יכול להניב לך יותר ממה שתעשי עם החסכון שלך...
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אז ככה. מה עשיתי עד עכשיו. [התקדמות משמעותית מבחינתי עד לא מזמן לא ידעתי איפה זה שוק ההון....בזכותכן\ם תודה]
חיסכון לכל ילד.- "אלטשולר שחם"- הלכה. חוץ מהקטן "מור" מוגבר.
קרן השתלמות.- מנורה. יש לי שם הטבה בעמלות [0.4אאל"ט] ויחסית לתשואה זה בסדר.
קרן פנסיה.-אחרי שהייתי ב"מנורה" עם עמלות גבוהות ותשואה ברצפה ולא הלכה. עברתי לא מזמן ל"אלטשולר" הלכה [כך שאני לא כ"כ בחגיגות הפנסיה החדשה.... ;) ]
את שואלת על זה או מספרת?
חיסכון- כסף שאני חוסכת כל חודש. מתחת ל50k ומעל 50k [עוד מעט הוא שם. אמן].בקיצור תיק ההשקעות.
באיזו דרך- ניהול עצמי [IRA] או מנוהלים בבתי השקעות.
IRA זה מושג שקשור לפנסיה או קרן השתלמות.
אם יש לך חיסכון, הדרך הכי טובה לדעתי היא לשים אותו בבית השקעות ולקנות איתו תעודות של בלאקרוק לפי חלוקה גלובאלית.
את התעודות הבאות:

~ 60% - קרן על ארה"ב - אשס.חוץ SPX 500, מס’ נייר 1159250
~25% - קרן על אירופה - סימול: אשס.חוץ MSCIEURO, מספר נייר: 1159094
~15% - קרן על שווקים מתעוררים - סימול: אשס.חוץ MSCI EM, מס’ נייר: 1159169

עמלות - תערכי השוואה לפי הנתונים שלך, התנאים הם אינדבדואלים לכל אחד,
נראה לי שהרלוונטים לך הם IBI פסגות ומיטב דש אולי גם אקסלנס. אבל אני לא יודעת אם יש למי מהם מינימום.
הכי פשוט לשאול ולקבל הצעות מכולם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
חיסכון לכל ילד.- "אלטשולר שחם"- הלכה. חוץ מהקטן "מור" מוגבר.
קרן השתלמות.- מנורה. יש לי שם הטבה בעמלות [0.4אאל"ט] ויחסית לתשואה זה בסדר.
קרן פנסיה.-אחרי שהייתי ב"מנורה" עם עמלות גבוהות ותשואה ברצפה ולא הלכה. עברתי לא מזמן ל"אלטשולר" הלכה [כך שאני לא כ"כ בחגיגות הפנסיה החדשה.... ;) ]
אם בכל אופן את שואלת, תפסיקי להשוות תשואות ותחפשי מסלול עם הכי הרבה מניות שאפשר.
בקיצור - פנסיה חדשה של הלמן..
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
את שואלת על זה או מספרת?

IRA זה מושג שקשור לפנסיה או קרן השתלמות.
אם יש לך חיסכון, הדרך הכי טובה לדעתי היא לשים אותו בבית השקעות ולקנות איתו תעודות של בלאקרוק לפי חלוקה גלובאלית.
את התעודות הבאות:

~ 60% - קרן על ארה"ב - אשס.חוץ SPX 500, מס’ נייר 1159250
~25% - קרן על אירופה - סימול: אשס.חוץ MSCIEURO, מספר נייר: 1159094
~15% - קרן על שווקים מתעוררים - סימול: אשס.חוץ MSCI EM, מס’ נייר: 1159169

עמלות - תערכי השוואה לפי הנתונים שלך, התנאים הם אינדבדואלים לכל אחד,
נראה לי שהרלוונטים לך הם IBI פסגות ומיטב דש אולי גם אקסלנס. אבל אני לא יודעת אם יש למי מהם מינימום.
הכי פשוט לשאול ולקבל הצעות מכולם.
אין לי מילים עושה לי סדר בתהליך......תודה.
לא שווה בבנק בפחות מ50k.? נראה לי יותר נח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
אם בכל אופן את שואלת, תפסיקי להשוות תשואות ותחפשי מסלול עם הכי הרבה מניות שאפשר.
בקיצור - פנסיה חדשה של הלמן..
שוב תודה גדולה.
אני באמת שואלת.
לגבי הפנסיה עכשיו לא רלוונטי משום שהתחלתי בדיוק תהליך עם הפקדות באלטשולר.
לגבי הקה"ש. ראיתי בהלמן- מדדי מניות חו"ל. מה ידוע לך עליו. מה רמת הסיכון והתשואה.?
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
חיסכון לכל ילד.- "אלטשולר שחם"- הלכה. חוץ מהקטן "מור" מוגבר.
קחי בחשבון שמשום מה מור במסלול סיכון מוגבר התשואות בעבר ממש נמוכות אפי' פחות מהמסלולי הלכה, כך שיכול להיות עדיף גם לקטן לעשות באלטשולר, לפחות עד שיפתח במקום אחר מסלול כזה כשר
לא שווה בבנק בפחות מ50k.? נראה לי יותר נח.
העמלות בבנק הרבה יותר גבוהות מאשר בבתי השקעות, אולי בסכום של פחות מ30k זה שווה אבל אם הצפי שזה יגדל אין ענין.
.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
זו קרן שמושקעת כולה במניות חו"ל. אם את מחפשת השקעה לטווח ארוך בסיכון גבוה - זה זה.
תודה.
העניין שזה בקה"ש ואני אמורה לשחרר אותה בסוף ה-6 [עוד 5].
אין להם כזה מסלול להשקעה כי אני רוצה את זה לטווח ארוך?
וכמה סיכון יש בו לארוך נאמר בהשוואה ל500s&p.?
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
תודה.
העניין שזה בקה"ש ואני אמורה לשחרר אותה בסוף ה-6 [עוד 5].
אין להם כזה מסלול להשקעה כי אני רוצה את זה לטווח ארוך?
וכמה סיכון יש בו לארוך נאמר בהשוואה ל500s&p.?
הסיכון הוא אותו סיכון, אולי טיפה פחות כי הוא יותר מפוזר, אבל לא הבדל משמעותי.
ל5 שנים לא הייתי ממליצה בכלל על מניות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
זו קרן שמושקעת כולה במניות חו"ל.
לפי המדיניות השקעה שהורדתי היום
זה נראה שהרוב שם זה אגח"ים....

לגבי קרן פנסיה מצטרפת גם לפספוס כי התייאשתי והעברתי כבר לאלטשולר שחם
אז קודם צריך לבדוק שהכל עובר תקין כל הכספים והצבירות
ועכשיו השאלה אם אפשר לעשות שוב את התהליך ולעבור להלמן?
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
לפי המדיניות השקעה שהורדתי היום
זה נראה שהרוב שם זה אגח"ים....

לגבי קרן פנסיה מצטרפת גם לפספוס כי התייאשתי והעברתי כבר לאלטשולר שחם
אז קודם צריך לבדוק שהכל עובר תקין כל הכספים והצבירות
ועכשיו השאלה אם אפשר לעשות שוב את התהליך ולעבור להלמן?
א. צירפו פה קובץ בשרשור הזה אאל"ט
ב. את יכולה לעבור כל יומיים.. כמובן אחרי שיעבור תקין .
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
המעסיק לא עלול להתעצבן?
טכנית וחוקית ניתר לעבור כל יומיים. אבל ממש לא הייתי ממליצה.
הרבה פעמים נוצרות בעיות בשיוך הכספים כמו שצריך( במיוחד אם יש פיצויים ממעסיקים קודמים) .
ולפעמים יש בעיות עם הפרמיות החדשות.
אלטשולר היא חברה מעולה שעושה תשואות מעוחות גם במסלולי ברירת מחדל שלה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
טכנית וחוקית ניתר לעבור כל יומיים. אבל ממש לא הייתי ממליצה.
הרבה פעמים נוצרות בעיות בשיוך הכספים כמו שצריך( במיוחד אם יש פיצויים ממעסיקים קודמים) .
ולפעמים יש בעיות עם הפרמיות החדשות.
אני גם ממליצה לחכות קצת בין מעבר מקופה לקופה.
החצי שנה הזאת, היא תהיה פחות משמעותית לטווח הרחוק.
אלטשולר היא חברה מעולה שעושה תשואות מעוחות גם במסלולי ברירת מחדל שלה.
כל המסלולים הם ברירת מחדל.
אבל לא דומה מסלול מנייתי כשר כמו שיש בהלמן אלדובי, למסלול הלכה באלטשולר שרק כ30% מהכסף נמצא במניות.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אשכולות דומים

יש ברשותי 800 אלף ש"ח שמיועדים להשקעה ארוכת טווח.

400 אלף מתוכם להשקעה בנדל"ן.

עומדות בפניי שתי אפשרויות:

א) 400 אלף להשקיע בנדל"ן ו400 אלף נוספים להשקיע בשוק ההון דרך חשבון מסחר עצמאי. באופן זה אני יהנה מדמי הניהול נמוכים, ואני יוכל לבחור איזה קרן סל שאני רוצה בפיזור הרחב ביותר.

ב) להשקיע את כל ה800 אלף בשוק ההון דרך קרן השתלמות\ קופגל"ה \ פוליסת חיסכון, וכנגד זה לקחת הלואה של 400 אלף (בריבית פריים מינוס חצי) לצורך ההשקעה בנדל"ן.

לכאורה האפשרות השנייה רווחית פי כמה (גם לאחר קיזוז דמי הניהול שגבוהים יחסית), הסיכון הקלאסי של מינוף כנגד השקעה בשוק ההון כמעט ואינו קיים משתי סיבות: 1) אני משתמש בכסף הממונף להשקעה אחרת (בשונה משאר הדיונים באשכולות הסמוכים ובפורמים אחרים שם מדובר לחזור ולהשקיע בשוק ההון). ב) אני ממנף רק 50 אחוז, מה שאומר שהחשש יהיה קיים רק אם השוק ירד ביותר מחמישים אחוז, וגם זה רק אם הנפילה תהיה באופן מיידי, אם לפני כן יהיה רווח - הסיכון קטן בהתאמה.

האם עדיין ישנה סיבה למה לא לבחור באופציה ב'?

אשמח לחוות דעת של כל המומחים


@מקצועי בלבד @השקעות R הון @ה. שלמה @דניאל נבון @חיסכון והשקעות

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה