התחלתן פסח?

לא קראתי הכל,אבל לפי מה שאני רואה אצלי,אני פשוט מתחילה משו בקטנה ואז זה עושה לי מרץ להמשיך!!
 
אני מציעה לבטל את ערב פסח
כך נגיע לחג הרבה יותר שמחות ורגועות
(פרטים בחתימה שלי)
 
הלחץ הזה עושה לי טוב...:)
 
תגידו,
כיפות ישנות- שמים בגניזה או בפח?
 
ואל תגלו לאף אחד-
אני דווקא מחכה לערב פסח.
כל השנה אני מייחלת לרגע הזה שאעבור על הבית בסערה, אזרוק מה שלא נחוץ, אעיף שקיות שלמות גדושות, והבית ישאר נקי לנצח.

והבוקר סידרתי את הקומודה, וממש נהניתי.
ראיתי שהסדר שהשלטתי בה שנה שעברה, עדין נשאר פחות או יותר.
אין כמו פסח.
חובה לפחות פעם בשנה.
 
אני עושה מחקר:

מה המילה ״פסח״ עושה לך?
1. צמרמורת
2. דכאון
3. ייאוש
4. רוגע
5. שמחה
6. שלושת התשובות הראשונות נכונות

מה כבר הספקת לעשות לפסח:
1. חצי בית
2. ארון שלם
3. מדף אחד לא
4. כבר סגרתי את המטבח

מה השכנה כבר הספיקה לעשות:
1. את כל החלונות במוצאי פורים
2. כבר בישלה 5 גלידות לפסח
3. הוציאה עגלת בגדים במוצאי ט״ו בשבט

מה הדיבורים של הסביבה על פסח עושים לך:
1. טוב על הלב
2. רע על הלב

המסקנה האמפירית שלי:
ת-פ-ס-י-ק-ו -ל-ד-ב-ר ע-ל -פ-ס-ח-!
 
אולי תשננה את ההסתכלות -
אני מחכה לערב פסח כל השנה, ז"א הבית מחכה...
כל השנה נקיון שטחי של חלונות, אבק ושטיפה
וסופסוף מגיעים לכל הפינות.
ויש את הרווח של כל המציאות שפתאום צצות....
ממש חויה!!!

ואיך זה קורה -
כל מוצאי פורים אני מתישבת עם בעלי (למרות ההתמוטטות) ומכינים טבלה מחולקת לכל ימות השבוע לי ולבעלי, כל יום ומה שצריך להספיק. משאירה יום בשבוע לעזרה לאמא ועוד יום לקניות. ב"ה אני מגיעה לפסח רגועה.
 
נכתב ע"י yochi000;2053657:
אני עושה מחקר:

מה המילה ״פסח״ עושה לך?
ציפיה לחופש רגוע וריח של ניקיון באוויר.
מה כבר הספקת לעשות לפסח:
2 מדפים בארון בסלון

מה השכנה כבר הספיקה לעשות:
אין לי מושג.

מה הדיבורים של הסביבה על פסח עושים לך:
מוטיבציה

המסקנה האמפירית שלי:
דברו איתי, אולי זה יתן לי דחיפה.

ומה שהכי חשוב- זה לישון ביום של ליל הסדר.
 
אותי היה מלחיץ מידי שנה הקטע הזה
שהילדים מייד אחרי פורים באים מהגן עם שלט
"החדר נקי לפסח"
!
 
אני לא התחלתי,
אבל אני אגיד לך מה אבא שלי אומר- פסח יהיה בכל מקרה.
בסוף יהיה פסח,
וזה יהיה בסדר איכשהו.
תתעודדי.
 
אני אוהבת שאומרים:
פסח זה הזדמנות לנקות את הבית
נכון שזה הזדמנות אבל מה לעשות שאין לי אותה
מה לעשות שאני יושבת כל יום בעבודה ואחה"צ מסתובבת עם הילדים
אז איפה ההזדמנות???
אם היו לי שבועיים חופש כמו למורות והגננות וכו
אז זה היה הזדמנות....
אבל זה מה יש
וכל שנה מגיעים לפסח או שהוא מגיע אלינו..
שנה אחת יותר נקי שנה אחת פחות
שנה אחת לאחר לידה שנה אחת לפני לידה
העיקר שכולם יהיו בריאים
ונזכה לחגוג את חג הפסח בשמחה רבה

אמן
 
פסח זו הזדמנות דווקא למי שאין הזדמנות..
כי היא חייבת לעשות משהו למרות שאין לה הזדמנות.

אבל מסכימה איתך שזה מתסכל מאד למי שעובדת ללא נשימה.
חוץ מלהמליץ לקחת עוזרת, אין לי שום פתרון קסם.
 
ערב פסח זה כיף.
ברגע שתסתכלו על זה שאחרי שהכל נקי זה פשוט תענוד.
אז גם תנו לנקות.
אני גם בהתחלה נילחצת כמו כולם אבל אחר כך נהנית מאד מהריח של הנקיון.
מהחדרים המסודרים.
משנה מיקום של רהיטים כדי לחדש וזה פשוט כיף!:)
 
נכתב ע"י yochi000;2053657:
אני עושה מחקר:

מה המילה ״פסח״ עושה לך?
1. צמרמורת
2. דכאון
3. ייאוש
4. רוגע
5. שמחה
6. שלושת התשובות הראשונות נכונות

מה כבר הספקת לעשות לפסח:
1. חצי בית
2. ארון שלם
3. מדף אחד לא
4. כבר סגרתי את המטבח

מה השכנה כבר הספיקה לעשות:
1. את כל החלונות במוצאי פורים
2. כבר בישלה 5 גלידות לפסח
3. הוציאה עגלת בגדים במוצאי ט״ו בשבט

מה הדיבורים של הסביבה על פסח עושים לך:
1. טוב על הלב
2. רע על הלב

המסקנה האמפירית שלי:
ת-פ-ס-י-ק-ו -ל-ד-ב-ר ע-ל -פ-ס-ח-!

מחקר מכור מראש :)
1. מה המילה פסח עושה לך?
אנדרנלין, הספקים, עבודה אינטנסיבית וכיפית

2. מה הספקת כבר לעשות?
מקפיא (הבשרים של פסח דחקו בי), ארגון בגדים. חכי, עדיין לא הגעתי לאינטנסיביות העסיסית.

3. מה השכנה הספיקה לעשות?
אין לי שמץ

4. מה הדיבורים של הסביבה עושים לך?
קצת מגרדים בבטון. ת'אמת, מבהירים לי שבאמת פסח בפתח.

המסקנה האמפירית שלי זהה למסקנה של מלפפוון :)
 
מה המילה פסח עושה לך?
סיפוק של הספקים לפי היכולת האישית שלי +תמריצים כיפיים
 
נכתב ע"י מלפפון;2053716:
אבל מסכימה איתך שזה מתסכל מאד למי שעובדת ללא נשימה.
חוץ מלהמליץ לקחת עוזרת, אין לי שום פתרון קסם.

יש לי המלצה יותר מוצלחת- לנקות ע"פ ההלכה בלבד!
 
המילה פסח עושה לי טוב....
המילה "ערב" כשהיא מתלווה למילה פסח עושה לי צמרמורת.......בבברררר
 
נכתב ע"י noas;2053706:
אני אוהבת שאומרים:
פסח זה הזדמנות לנקות את הבית
נכון שזה הזדמנות אבל מה לעשות שאין לי אותה
מה לעשות שאני יושבת כל יום בעבודה ואחה"צ מסתובבת עם הילדים
אז איפה ההזדמנות???
אם היו לי שבועיים חופש כמו למורות והגננות וכו
אז זה היה הזדמנות....
אבל זה מה יש
וכל שנה מגיעים לפסח או שהוא מגיע אלינו..
שנה אחת יותר נקי שנה אחת פחות
שנה אחת לאחר לידה שנה אחת לפני לידה
העיקר שכולם יהיו בריאים
ונזכה לחגוג את חג הפסח בשמחה רבה

אמן
עונה לך בתור לא מורה :)
קודם כל - הסוף הכי נכון.
כל שנה והסיפור שלה.
תכל'ס:
אפשר לנסות למצוא כל מיני סוגים של פתרונות יצירתיים.
למשל (אולי בשנה הבאה):
שני ימי חופש לפני שהילדים יוצאים לחופש.
או - נניח אם את עובדת משמונה, להגיע יומיים באחת עשרה, ולעבוד במרץ שהילדים בקיטנות.

שתי הדוגמאות לעיל לא מתאימות לכל אחת, כן?
הכל עניין של נתונים.

נעסיתי רק לתת דוגמאות לחשיבה יצירתית..
 
נכתב ע"י noas;2053706:
אני אוהבת שאומרים:
פסח זה הזדמנות לנקות את הבית
נכון שזה הזדמנות אבל מה לעשות שאין לי אותה
מה לעשות שאני יושבת כל יום בעבודה ואחה"צ מסתובבת עם הילדים
אז איפה ההזדמנות???
אם היו לי שבועיים חופש כמו למורות והגננות וכו
אז זה היה הזדמנות....
אבל זה מה יש
וכל שנה מגיעים לפסח או שהוא מגיע אלינו..
שנה אחת יותר נקי שנה אחת פחות
שנה אחת לאחר לידה שנה אחת לפני לידה
העיקר שכולם יהיו בריאים
ונזכה לחגוג את חג הפסח בשמחה רבה

אמן

כמה נכון.
ללכת כל בוקר לעבודה (כולל יום ערב בדיקת חמץ) ולראות את כל המרפסות נוטפות מים. לחזור הביתה בארבע יחד עם הילדים החמודים, לנסות להיות בשבילם קצת אמא ולא עוזרת בית בריח אקונומיקה באמבטיות כלור. להשכיב אותם כמו אמא, לקחת נשימה ארוכה ולהתחיל לעבוד.
נשאר לנו מלא כוח היום, אז למה ערב פסח זה לא זמן נחמד?

אמ׳מה, ברוך ה׳ אלף פעמים שאלו הם הקשיים שלנו!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה