התחלתן פסח?

  • הוסף לסימניות
  • #61
נכתב ע"י סתם אחת;2051544:
ואם בנקיון פסח עסקינן.. אשמח לעצתכן: איך מנקים מיקרוגל?
(לא שאני הולכת להשתמש בו בפסח, אבל זה מן הסתם חמץ גמור..)
ממלאים כוס/קערה במים ונותנים לה להסתובב במיקרוגל דקה. מנתקים מהחשמל ועוברים עם מטלית על כל הפנים של המיקרוגל. חסכוני, קל ויעיל (קרדיט: פטנט רשום, לא זוכרת לפני כמה שנים).
 
  • הוסף לסימניות
  • #62
שמים כלי עם מי סבון במיקרוגל, ומפעילים לדקה. יותר אפקטיבי.
אחר כך מנגבים. (שהמיקרוגל מנותק, כמובן)
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
תודה לכולן על ההזדהות והתשובות!
אני באמת לא מתחילה לפני ר"ח כי אין מצב. הבית יתבלגן שוב.
ואני כן רוצה לעשות סדר מלבד החמץ, כי הבית צובר לכלוך במשך השנה והארגון הזה יוצר מקום לבלגן החדש של השנה הבאה..
אם לא אפנה את מה שהצטבר, יהיה לי יותר קשה לנקות במשך השנה.
לא יכולה להתחיל במטבח כי אני לא אוהבת שפסח נמשך על פני יותר משבוע.
שבוע זה נחמד, אבל יותר מזה- קשה לי.
אני כן קונה בשבוע של פסח פיתות ומאכלי קטניות (שאותם אנחנו לא אוכלים בפסח, אבל הם לא חמץ בשביל להסתובב איתם). אבל לא אוהבת עד הרגע האחרון לסדר את המטבח.
לא אכפת לי שאין מראש עוגות.

ריגשתם אותי עם ההזדהות!
תודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
נכתב ע"י OR_Design;2051317:
סתם עברתי מלמעלה על כמה הודעות ראשונות
והיה חשוב לי לכתוב,

אל תעשו את זה עם התבניות והאשפתון ללילה .. שתי תבניות חדשות זרקתי לפח בגלל זה.
זה פשוט הרס אותן לגמרי , נהיו נקודות נקודות , כל הציפוי שלהן נאכל , והן היו טובות!
כנראה שזה לא מתאים לכל סוג.
(כי היו כאלה שאכן יצאו לי חדשות , אבל זה לא שווה את זה)

תודה שאת אומרת, כבר הרבה זמן שאני מתכננת לעשות את זה, וכל פעם נרתעת בגלל הריח של הסנט מוריץ (לוקח לי זמן להתאושש ממנו כל פעם) ודוחה את זה.
באמת חששתי לתבניות היקרות שלי. ממש תודה! אם כי , אין לי מושג איך אני אנקה אותן אחרת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
נכתב ע"י מה הענינים;2051481:
והמשפט הקבוע של בעלי: תזכירי לי מתי היתה פעם אחרונה שאכלנו ארוחת ערב בארגז מצעים/ ארונות למעלה/ וכו'.

אויש, כמה צחקתי!
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
נכתב ע"י מה הענינים;2051481:
והמשפט הקבוע של בעלי: תזכירי לי מתי היתה פעם אחרונה שאכלנו ארוחת ערב בארגז מצעים/ ארונות למעלה/ וכו'.
אני מצאתי חמץ בארגז המצעים למרות שאנחנו פותחים אותו כמה פעמים בשנה:eek: כנראה בזמן פתיחת הארגז נשרו פירורים ועוד מרעין בישין שאי-מי (לא מגלים מי) אכל פעם במיטה.:confused:
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
נכתב ע"י רשל;2051566:
שמעתי שיצא איזשהו עלון
שטוען שאסור לנצל את התקופה כדי סתם לעשות נקיון יסודי
יש לנקות מקומות עם חמץ בלבד
לא שזה השפיע עלי ,אע"פ שבעלי מאד רוצה....

בלי המצאות זה לא ילך? :(
מותר לנקות בניסן כמו שמותר לנקות בתשרי.
אממה, צריך רק להוציא את החמץ.
כל השאר? בונוס.
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
נכתב ע"י OR_Design;2051943:
גם אני קראתי פה בשנה שעברה , התלהבתי והכנסתי בשמחה בלילה לאשפתון,
ובבוקר , היית צריכה לראות את התבניות , זה היה מחריד :eek: :(

אולי תנסי להכניס לשעה , תראי מה יורד , תשטפי , אם נשאר תנסי שוב
סביר להניה ששעה זה יוריד את הלכלוך אבל לא את הציפוי של התבנית.
כנראה שלילה שלם זה הרבה זמן .. אני לא מתכוונת לחזור על זה בכ"א , גם עם אלו ששרדו את ה"טיפול" הזה , לדעתי זה פשוט נהרס אח"כ וממש חבל.
אולי עשית את זה על תבניות אלומיניום?
אני עושה כך כבר שנים עם תבניות תנור של 3 חברות- יוצא ב''ה מקסים!
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
נכתב ע"י userit;2051933:
תודה שאת אומרת, כבר הרבה זמן שאני מתכננת לעשות את זה, וכל פעם נרתעת בגלל הריח של הסנט מוריץ (לוקח לי זמן להתאושש ממנו כל פעם) ודוחה את זה.
באמת חששתי לתבניות היקרות שלי. ממש תודה! אם כי , אין לי מושג איך אני אנקה אותן אחרת.

חבל לסבול מסנט מוריץ הנורא כשיש תחליף הרבה יותר ידידותי ומוריד מעולה כתמים! אני לא מכניסה הביתה סנט מוריץ, לדעתי הוא לא מתאים לשימוש ביתי, בטח לא בית עם ילדים. סנו פורטה פלוס עושה מצוין את העבודה. כמובן שגם אותו צריך להרחיק מילדים וללבוש כפפות, אבל אין השוואה בריח וברעילות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
נכתב ע"י גלבוע;2052004:
בלי המצאות זה לא ילך? :(
מותר לנקות בניסן כמו שמותר לנקות בתשרי.
אממה, צריך רק להוציא את החמץ.
כל השאר? בונוס.

מבחינתי התקופה הזו היא מצוינת לנקיון חד שנתי, המזג אויר ממש מתאים לכל הרענון.
אף פעם לא חשבתי שאבק זה חמץ...
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
נכתב ע"י רשל;2051566:
שמעתי שיצא איזשהו עלון
שטוען שאסור לנצל את התקופה כדי סתם לעשות נקיון יסודי
יש לנקות מקומות עם חמץ בלבד
לא שזה השפיע עלי ,אע"פ שבעלי מאד רוצה....

חחחחחחחח
כנראה בעל שמצא דרך יצירתית לשכנע את אשתו להפסיק ללקק את הבלטות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
נכתב ע"י מקופלת;2052044:
מבחינתי התקופה הזו היא מצוינת לנקיון חד שנתי, המזג אויר ממש מתאים לכל הרענון.
אף פעם לא חשבתי שאבק זה חמץ...

מזדהה. בדיוק כמו שאמרתי - כל השאר בונוס :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
נכתב ע"י פקאן;2052038:
חבל לסבול מסנט מוריץ הנורא כשיש תחליף הרבה יותר ידידותי ומוריד מעולה כתמים! אני לא מכניסה הביתה סנט מוריץ, לדעתי הוא לא מתאים לשימוש ביתי, בטח לא בית עם ילדים. סנו פורטה פלוס עושה מצוין את העבודה. כמובן שגם אותו צריך להרחיק מילדים וללבוש כפפות, אבל אין השוואה בריח וברעילות.

סנו פורטה פלוס הרס לי את הברק של ידית התנור ואת הציפוי של להבות הגז. מה שלא עשה ה'סנט מוריץ'.
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
אני מנקה בערך כמו פרפר
מיד אחרי פורים מטבח עד שמסיימת
מכשירה את המטבח. בערך שבוע לפני פסח מורידה כלים מבשלת במטבח פסחי ואז מתחילה חדרים לאט לאט. זורקת המון. פשוט בכייף. מאז שאני פועלת כך אני אוהבת מאד מאד את התקופה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
נכתב ע"י רותי12;2052114:
אני מנקה בערך כמו פרפר
מיד אחרי פורים מטבח עד שמסיימת
מכשירה את המטבח. בערך שבוע לפני פסח מורידה כלים מבשלת במטבח פסחי ואז מתחילה חדרים לאט לאט. זורקת המון. פשוט בכייף. מאז שאני פועלת כך אני אוהבת מאד מאד את התקופה!

יש לך אפשרות לסגור את המטבח? דלת או משהו?
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
השנה קיבלתי החלטה לזרוק מה שיותר בלי רחמים
אני לא משתלטת על כמויות הדברים שיש לי בבית

דווקא התחלתי לא רע. הרווחתי ארון מטבח שלם ריק!

כנ"ל בבגדים ובמשחקים

שמה אשפתון לידי וחושבת פעמים מה להחזיר לארון ולא מה לזרוק.

פעם הייתי ודאגת מה יהיה ואיך נעבור את הערב פסח הזה
כי גם ביום יום אני לא שורדת את כל המטלות
אבל תכלס ב"ה מקבלים כוחות מיוחדים וטוב שיש דד ליין...
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
נכתב ע"י רותי ה;2052210:
פעם הייתי ודאגת מה יהיה ואיך נעבור את הערב פסח הזה
כי גם ביום יום אני לא שורדת את כל המטלות
אבל תכלס ב"ה מקבלים כוחות מיוחדים וטוב שיש דד ליין...

פעם, חשבת את זה כי הילדים היו קטנים.
היום יש לך כוחות כי הגדולה שלך די גדולה, והחבריה גדולים גם הם כדי לעזור ולא רק להפריע.
תכלס, נראה לי שבערך מזמן שהילד הגדול נהיה בערך בן 12, כבר קל הרבה יותר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
נכתב ע"י מלפפון;2052216:
פעם, חשבת את זה כי הילדים היו קטנים.
היום יש לך כוחות כי הגדולה שלך די גדולה, והחבריה גדולים גם הם כדי לעזור ולא רק להפריע.
תכלס, נראה לי שבערך מזמן שהילד הגדול נהיה בערך בן 12, כבר קל הרבה יותר.
הי הי את נוגעת במקומות רגישים :eek:
היא בקושי מוכנה לרדת עם הילדים לחצר לחצי שעה.. :mad:

אני דוקא אומרת את על שנים שהייתי בערב פסח בתחילת הריון ולא יכולתי
לחשוב איך יקרה פה משהו אבל ב"ה מקבלים כוחות מיוחדים..

ופעם הקטנים שלי לי היו במעונות ועכשיו לא :rolleyes:

במחשבה שניה את צודקת כי תכלס יש בשטח גדולים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #79
נכתב ע"י רותי ה;2052232:
הי הי את נוגעת במקומות רגישים :eek:
היא בקושי מוכנה לרדת עם הילדים לחצר לחצי שעה.. :mad:

אני דוקא אומרת את על שנים שהייתי בערב פסח בתחילת הריון ולא יכולתי
לחשוב איך יקרה פה משהו אבל ב"ה מקבלים כוחות מיוחדים..

ופעם הקטנים שלי לי היו במעונות ועכשיו לא :rolleyes:

במחשבה שניה את צודקת כי תכלס יש בשטח גדולים.

מה את רוצה? היא יולדת..
זו התמונה שלה שמצטיירת במוחי כל העת..

גם אם היא לא מוכנה לשמור, בשטח זה עוזר.
זה אחרת מאד.
אני נזכרת כשהייתי עם אחת, ושתיים, היה לי בהרבה יותר קשה.
עכשיו יותר קל לי ב"ה. אבל ברור לי שבהמשך יהיה לי קל הרבה יותר.
לכן גם כשאני לפעמים קורסת סחוטה בשעות הלילה והולכת לישון ב10 (איזה מאוחר לי היום).. אני יודעת שיגיעו שנים שאשב על הספסל השמשי בגינה, ואף אחד לא ימשוך לי בחצאית. ואז אוכל לישון צהריים, וגם ללכת לישון מאוחר.
עד שהנכדים ידפקו להעיר אותי לזמן קרי"ש של שחרית..
 
  • הוסף לסימניות
  • #80
חשבתי מחשבות קצת מצחיקות היום.
זכורות לי מילדותי התחרויות השנתיות בשכונה, מי הספיק יותר, מי כבר גמר חדר שינה/ילדים, מי כבר הכשיר מטבח לפסח, ואצל מי כבר אפו עוגות גבינה לשבועות.
ואילו היום אני חושבת שהתחרות היא הפוכה: מי הכי לא משתגעת, מי מנקה רק מה שחייבים כמו שכתוב במשנ"ב וביתר הזמן יושבת עם ילדיה על הרצפה ומנקה, או לחילופין מנדנדת אותם בנדנדה ודוחפת לפה עוד ביס מהלחם.
אולי זה כי בילדותי רוב האמהות לא עבדו, והיה להן זמן וסבלנות לחשוב על פסח כבר בט"ו בשבט.
ואילו היום רוב האמהות עובדות, עד ממש הרגע האחרון.
מעניין מה יהיה בדור הבא...
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה