דרוש מידע וואי אני חולמת על זה כבר כמה פסחים...

  • הוסף לסימניות
  • #22
לא הבנתי מה הביג במצות האלו דוקא, שמצדיק את המחיר?
אני כבר כמה שנים טובות אוכלת בפסח רק מצות כוסמין
(מחבורה בהכשר מהודר)
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
לא הבנתי מה הביג במצות האלו דוקא, שמצדיק את המחיר?
אני כבר כמה שנים טובות אוכלת בפסח רק מצות כוסמין
(מחבורה בהכשר מהודר)
מניחה שזה ענין של גישות להידורים ולהלכה,
יודעת שכמוני הרבה נשים עד השנה נמנעו מזה -
כי היה נחשב 'בדיעבד' (למרות שברור שהיה עם הכשר!)
שלא יודעים איך זה מתנהג ואין על זה מסורת,
והשנה מה שמצאו ובדקו זה חדש ומיוחד.
(בכ"א הכשר של בד"צ עדה החרדית מלכתחילה - לא היה על זה, שוב - למיטב ידיעתי)

לגבי המאפיה הזו ספציפית - כתבתי,
ברור לי שיש יותר זול!
מהנסיון שלי אתם יש להם טעם נדיר ומיוחד,
ושווה לי להשקיע על פסח..
אז רק מציעה למי שמעונינת גם, זה הכל. :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
מניחה שזה ענין של גישות להידורים ולהלכה,
יודעת שכמוני הרבה נשים עד השנה נמנעו מזה -
כי היה נחשב 'בדיעבד' (למרות שברור שהיה עם הכשר!)
שלא יודעים איך זה מתנהג ואין על זה מסורת,
והשנה מה שמצאו ובדקו זה חדש ומיוחד.
(בכ"א הכשר של בד"צ עדה החרדית מלכתחילה - לא היה על זה, שוב - למיטב ידיעתי)

לגבי המאפיה הזו ספציפית - כתבתי,
ברור לי שיש יותר זול!
מהנסיון שלי אתם יש להם טעם נדיר ומיוחד,
ושווה לי להשקיע על פסח..
אז רק מציעה למי שמעונינת גם, זה הכל. :)
לא מצליח להבין מצות כוסמין כבר יש כמה שנים ובהכשר הרב לנדא שזה הכשר מהודר איך פתאום זה נהפך למסורת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
צודקת, אבל היו שנים שהיה רק כוסמין ומכיון שהוא מכיל פחות גלוטן הוא בכ"ז עדיף על חיטה.
מצות שיבולת שועל היו לפני מצות מכוסמין.
כבר 15 שנה שאני קונה לפסח מצות שיבולת שועל.
הכוסמין קיים למיטב ידיעתי רק בעשור האחרון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
@שירי כהן
בלת"ק אני רוצה להגיד לך שכבר שנה שעברה היה לי את המצות של אירנשטיין רק ביותר זול מ200 ש''ח לחצי ק"ג
וזה לא דבר חדש
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
אבל זה היה מאד בדיעבד.

אין לי מושג לגבי אירנשטיין,
אבל בליקווד כבר לפני עשור וחצי עשו מצות מקמח כוסמין, [הייתה אפשרות להזמין לארץ]
בהשגחת הרב לנדא יש כבר כמה שנים טובות
בהשגחת הרב גרוס יש כבר כמה שנים טובות

לומר על זה שזה היה מאד בדיעבד? לא נראה לי.
הכשרים ראויים ונפלאים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
כשאני בררתי לפני שלוש שנים הבנתי שזה בדיעבד גם בכשרות המהודרת
עבור אלו שממש חייבים, נראה לי שכך אמר הרב לנדא זצ"ל
בכל אופן בשנה שעברה, למיטב זכרוני, זה כבר היה מלכתחילה, כך שיש פה באמת משהו חדש בעניין
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
@שירי כהן
בלת"ק אני רוצה להגיד לך שכבר שנה שעברה היה לי את המצות של אירנשטיין רק ביותר זול מ200 ש''ח לחצי ק"ג
וזה לא דבר חדש
אין לי מושג לגבי אירנשטיין,
אבל בליקווד כבר לפני עשור וחצי עשו מצות מקמח כוסמין, [הייתה אפשרות להזמין לארץ]
בהשגחת הרב לנדא יש כבר כמה שנים טובות
בהשגחת הרב גרוס יש כבר כמה שנים טובות

לומר על זה שזה היה מאד בדיעבד? לא נראה לי.
הכשרים ראויים ונפלאים.
מה שהיא אומרת - פה בהודעה מתחתי -
כשאני בררתי לפני שלוש שנים הבנתי שזה בדיעבד גם בכשרות המהודרת
עבור אלו שממש חייבים, נראה לי שכך אמר הרב לנדא זצ"ל
בכל אופן בשנה שעברה, למיטב זכרוני, זה כבר היה מלכתחילה, כך שיש פה באמת משהו חדש בעניין
זהו בדיוק..
:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
זה לא יקר??!!
ברור שכן.
יש פה גם את ענין הכוסמין שתמיד מייקר (גם בלחם, שששש לא מזכירים פה חמץ באשכול)
ואירנשטיין יותר יקרים מאחרים, חד משמעית..
אבל גם המצות שלהם טעימות בצורה מיוחדת :)
לא מצליח להבין מצות כוסמין כבר יש כמה שנים ובהכשר הרב לנדא שזה הכשר מהודר איך פתאום זה נהפך למסורת?
תקראי מה שכתבתי.
היה הכשר! אבל קודם כל בד"ץ העד"ח אף פעם לא נתנו,
וההכשר עד היום היה בדיעבד למי שחייב, כי אין מסורת על הכוסמין.
והשנה עשו מחקר מאד מקיף כדי כן לאפשר את זה למי שרוצה בצורה חלקה,
זה החידוש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
אין לי מושג מה אמר ואם אמר הרב לנדא, [לא זכור לי שאמר, אבל אי ידיעה אינה מחייבת מציאות]
אך שאר ההכשרים בוודאי לא אמרו זאת.
מי שחיפש כוסמין בשנים האחרונות מן הסתם יודע אם הוא סמך על מה שהיה עד עכשיו או לא. אפשר כמובן גם לברר באופן פרטי את הנתונים..
אני שיתפתי במה שידוע לי ואני רואה שהרבה כאן חוו את אותו הדבר,
וזה בסדר שאחרים כן סמכו על מה שהיה... פונה למי שמענין אותו המוצר הספציפי הזה,
ומשמח אותו כמוני! :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
כאילו זה סוד מה הבעיה בקמח הזה?
אולי משהי תגלה לי?
מה העניין של 'מסורת' בכזה דבר?

בעיני במידה ודואגים לקמח יבש ואופים תוך פחות מ18 דקות שזה קל, כי מצות נעשות בפחות מ10 דקות... איך יתכן חמץ? או חשש חמץ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
המסורת היא על זמן חימוץ בקמח חיטה (18 דקות)
לא יודעים כמה זמן החימוץ בקמחים אחרים
נכון. ובמאפיות של הרב לנדא מקפידים לאפות את מצות הכוסמין בדד ליין של כמה דקות פחות (לא זוכרת כמה) ולמרות זאת זה מיועד רק למי שחייב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
ומפה לשם תודה למי ששלח/ה, רשמתי אתכם -
מי שעוד מעונין אשמח שתכתבו לי בהקדם..
ומי שהזמין יכול לכתוב כאן ולהקפיץ לטובת מי שלא ראה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
@שירי כהן
בלי קשר,
הקישור בחתימה שלך לא עובד
לגבי אכילה רגשית
אנא פני אלי באישי
תודה!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה