דרוש מידע זהירות!!! סכנה בשמן הקנולה

  • הוסף לסימניות
  • #43
במערכת סימון המזון
ובכללי במשרד הבריאות בקטעים האלה
ידעת שקמח מלא אמור להיות יותר זול מקמח לבן והסיבה היחידה שזה לא ככה הוא שהמדינה מסבסדת קמח לבן?
לא ידעתי
אני לא איש כספים ולא מבין במחירי הקמח לצרכן
רק מעניין שטונה של קמח לבן עולה זול יותר גם בשוק האירופי..
אולי גם שם יש סופסדיות..?
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
איפה זה שם?
במערכת הבריאות.
אין לי מושג לגבי מחירי קמחים ושות', אבל קולה דיאט - על כל הזוועות שבו - לא מסומן בשום עיגול, ומיץ תפוזים טבעי כן. בעיניי זה עיוות.
יובהר כי ברור לי הבעייתיות שבשתיה מתוקה. אבל קולה דיאט בעייתי פי כמה; בוודאי שלילדים. אין שום הבהרה לגבי זה.
יש סימונים נוספים ששנויים במחלוקת גדולה. גבינה צהובה, לדוגמא, לדעת תזונאים רבים זה שומן בריא (אלא אם נכנסים לסוגיא של מוצרי חלב באופן כללי, ואז גם אולי חלב אמור להיות עם סימון בשל הלקטוז...). כך גם הרבה גבינות שמנות נוספות.
בהרבה מהסימונים קיימת חד מימדיות קטסטרופלית. היעדר הבידול בין שומן רווי לשומן טראנס וכריכתו בחבילה אחת, מלמדת יותר מהכל על שטחיות בנושא.
הרבה זמן ארך עד שהשקדים זכו לסימון ירוק. לא ברור למה. מוצרים בעייתיים לא מסומנים כי המירו כמות סוכר מסוימת בממתיקים - גם נידון שנוי במחלוקת לגבי ילדים. וזה הופך להיות בסדר.
אפשר להרחיב רבות בנושא, אולם ברור שכל מי שמתמצא מעט בנושא התזונה - לוקח את ההמלצות בעירבון מוגבל...

גילוי נאות - עוסקת, בין היתר גם בכתבות בריאות. מאחורי רזומה עשיר של מרואיינים מתחום הבריאות והתזונה לגווניה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
אתם צריכים להבין שלא "מייצרים" שמן
אלא מפיקים אותו
נניח במקרה של שמן קנולה- שמופק מלפתית
ולכן הערך לא יהיה אחיד אפילו בבקבוקים של אותה חברה מאצוות שונות ויתכן שוני (בסטיה הגיונית כמובן, באותו סדר גודל וכו'.)
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
אתם צריכים להבין שלא "מייצרים" שמן
אלא מפיקים אותו
נניח במקרה של שמן קנולה- שמופק מלפתית
ולכן הערך לא יהיה אחיד אפילו בבקבוקים של אותה חברה מאצוות שונות ויתכן שוני (בסטיה הגיונית כמובן, באותו סדר גודל וכו'.)
גם להפיק בתעשייה זה מדע מדוייק
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
במערכת הבריאות.
אין לי מושג לגבי מחירי קמחים ושות', אבל קולה דיאט - על כל הזוועות שבו - לא מסומן בשום עיגול, ומיץ תפוזים טבעי כן. בעיניי זה עיוות.
יובהר כי ברור לי הבעייתיות שבשתיה מתוקה. אבל קולה דיאט בעייתי פי כמה; בוודאי שלילדים. אין שום הבהרה לגבי זה.
יש סימונים נוספים ששנויים במחלוקת גדולה. גבינה צהובה, לדוגמא, לדעת תזונאים רבים זה שומן בריא (אלא אם נכנסים לסוגיא של מוצרי חלב באופן כללי, ואז גם אולי חלב אמור להיות עם סימון בשל הלקטוז...). כך גם הרבה גבינות שמנות נוספות.
בהרבה מהסימונים קיימת חד מימדיות קטסטרופלית. היעדר הבידול בין שומן רווי לשומן טראנס וכריכתו בחבילה אחת, מלמדת יותר מהכל על שטחיות בנושא.
הרבה זמן ארך עד שהשקדים זכו לסימון ירוק. לא ברור למה. מוצרים בעייתיים לא מסומנים כי המירו כמות סוכר מסוימת בממתיקים - גם נידון שנוי במחלוקת לגבי ילדים. וזה הופך להיות בסדר.
אפשר להרחיב רבות בנושא, אולם ברור שכל מי שמתמצא מעט בנושא התזונה - לוקח את ההמלצות בעירבון מוגבל...

גילוי נאות - עוסקת, בין היתר גם בכתבות בריאות. מאחורי רזומה עשיר של מרואיינים מתחום הבריאות והתזונה לגווניה.
אני עם מקצוענים לא מתווכח
למרות שאי ההבחנה בין מיץ טבעי לדייט קולה ללא סוכר גורם לי לפקפק
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
לא הבנתי. יש לכם ספק שיש שם עיוותים?
בתחילה הטחינה היתה מסומנת כשומן רווי. פניתי אליהם במגרת תפקידי (ערכתי כתבה על העניין) וביקשתי הבהרה לגבי ההמלצה של שומן רווי.
היום יש סימון ירוק...

לפני כמה ימים היה על זה קטע ב "מהצד השני" (גיא זוהר, 11) שהסבירו שבטחינה יש באופן טבעי הרבה שומן, אבל בעיקרון בחוק היה החרגה לכל מוצר שיש בו רק רכיב אחד שאין צורך לסמן ההגיון היה ש מוצר עם רכיב אחד לא יכול להיות בו סוכר שמן או נתרן שאינו טבעי), אבל בגלל שכמה חברות הוסיפו לטחינה גרם אחד של מלח, אז זה כבר לא רכיב אחד ולכן חייב בסימון
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
יש לי בבית שמן קנולה של "ווגשל",
שומן טראנס-1.8

זה תקין?
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
לפני כמה ימים היה על זה קטע ב "מהצד השני" (גיא זוהר, 11) שהסבירו שבטחינה יש באופן טבעי הרבה שומן, אבל בעיקרון בחוק היה החרגה לכל מוצר שיש בו רק רכיב אחד שאין צורך לסמן ההגיון היה ש מוצר עם רכיב אחד לא יכול להיות בו סוכר שמן או נתרן שאינו טבעי), אבל בגלל שכמה חברות הוסיפו לטחינה גרם אחד של מלח, אז זה כבר לא רכיב אחד ולכן חייב בסימון
זה עדיין לא מסביר את המהפך מסימון ירוק לסימון אדום.
ושקדים טבעיים בשקית בלי שום סימון - כן הגיוני?
גם עיוות שתוקן
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
זה עדיין לא מסביר את המהפך מסימון ירוק לסימון אדום.
ושקדים טבעיים בשקית בלי שום סימון - כן הגיוני?
גם עיוות שתוקן
הם לא דוברים של משרד הבריאות, הם סיפרו את המציאות וכמובן הביעו ביקורת
כל הרעיון שלהם זה ביקורת על עיוותים
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
הם לא דוברים של משרד הבריאות, הם סיפרו את המציאות וכמובן הביעו ביקורת
כל הרעיון שלהם זה ביקורת על עיוותים
אז כאן יש עיוות על עיוות, לכאורה.
ואחר כך יסבירו לנו שמערכת הבריאות מעודכנת...
ועוד לא דיברנו על מחקרים מוטים וכו'...
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
כן.
לדעת התזונאים שאין בעיה במוצרי חלב (נושא שנוי במחלוקת עזה, כידוע).
ושוב - אם יש בעיה במוצרי חלב, אז החלב והגבינה הרבה יותר גרועים מגבינ"צ. אם מוצרי חלב הם בסדר - אז גבינ"צ מעולה. יש בה המון סידן, פחות לקטוז. היא משביעה ובהחלט נכנסת למטריה של שומן בריא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
כן.
לדעת התזונאים שאין בעיה במוצרי חלב (נושא שנוי במחלוקת עזה, כידוע).
ושוב - אם יש בעיה במוצרי חלב, אז החלב והגבינה הרבה יותר גרועים מגבינ"צ. אם מוצרי חלב הם בסדר - אז גבינ"צ מעולה. יש בה המון סידן, פחות לקטוז. היא משביעה ובהחלט נכנסת למטריה של שומן בריא.
אין כולסטרול מהשומן של גבינ"צ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
במערכת הבריאות.
אין לי מושג לגבי מחירי קמחים ושות', אבל קולה דיאט - על כל הזוועות שבו - לא מסומן בשום עיגול, ומיץ תפוזים טבעי כן. בעיניי זה עיוות.
יובהר כי ברור לי הבעייתיות שבשתיה מתוקה. אבל קולה דיאט בעייתי פי כמה; בוודאי שלילדים. אין שום הבהרה לגבי זה.
יש סימונים נוספים ששנויים במחלוקת גדולה. גבינה צהובה, לדוגמא, לדעת תזונאים רבים זה שומן בריא (אלא אם נכנסים לסוגיא של מוצרי חלב באופן כללי, ואז גם אולי חלב אמור להיות עם סימון בשל הלקטוז...). כך גם הרבה גבינות שמנות נוספות.
בהרבה מהסימונים קיימת חד מימדיות קטסטרופלית. היעדר הבידול בין שומן רווי לשומן טראנס וכריכתו בחבילה אחת, מלמדת יותר מהכל על שטחיות בנושא.
הרבה זמן ארך עד שהשקדים זכו לסימון ירוק. לא ברור למה. מוצרים בעייתיים לא מסומנים כי המירו כמות סוכר מסוימת בממתיקים - גם נידון שנוי במחלוקת לגבי ילדים. וזה הופך להיות בסדר.
אפשר להרחיב רבות בנושא, אולם ברור שכל מי שמתמצא מעט בנושא התזונה - לוקח את ההמלצות בעירבון מוגבל...

גילוי נאות - עוסקת, בין היתר גם בכתבות בריאות. מאחורי רזומה עשיר של מרואיינים מתחום הבריאות והתזונה לגווניה.
לא כזה עיוות.
מיץ פירות טבעי הויטמין שבו כבר התפוגגו מזמן, ומה שנשאר זה הרבה מאד סוכר, שנספג בגוף בקלות ומקפיץ את רמת הסוכר בדם, ואולי קצת נוגדי חימצון וכאלה בהנחה שהם לא התחמצנו כבר בעצמם בטלטלות הדרך.

לעומת זאת משקאות הדיאט עם כל סיפורי הזוועה שרצים עליהם ברשת (כגון שאפשר לנקות איתם שירותים. אז מה גם עם חומץ אפשר לנקות ואין חולק שהחומץ אינו מסוכן לבריאות, וכגון שרמת החומציות שלהם גבוהה, אז מה, זה פרומיל מרמת החומציות הטבעית שיש בקיבה. פשוט חסר משמעות), נחקרים כבר עשרות שנים. כן, עשרות!! ולא הוכח נזק.
גם לגבי ילדים קטנים לא הוכח נזק אבל לגביהם אולי כדאי לנקוט במשנה זהירות ולהרגיל למים, וקולה דיאט רק בשבת לא אמור לגרום להם נזק.
(אספרטם נמצא בטוח לשימוש אצל בני אדם על ידי למעלה מ-90 מדינות[2] ומומחים מטעם מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) תיארו אותו כ"אחד מתוספי המזון שנחקרו ביסודיות הגבוהה ביותר, מבין אלה שהמנהל אישר" וכממתיק שבטיחות השימוש בו "מוחלטת"[3]. למרות זאת הוא הואשם בקשת רחבה של בעיות בריאותיות, חרף העובדה שגוף הראיות המדעיות מראה שהאספרטם בטוח לשימוש, במסגרת המינון המומלץ[4]. הצריכה היומית לאדם המוגדרת בטוחה לפי מנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) היא 50 מ"ג לק"ג משקל גוף לאדם ליום ולפי מנהל בטיחות המזון של האיחוד האירופי (European Food Safety Authority) הגבול הוא 40 מ"ג לק"ג משקל גוף לאדם ליום. ריכוז חומצות האמינו המרכיבות את האספרטם (חומצה אספרטית ופנילאלנין) בדם בעקבות צריכת אספרטם בכמות המרבית המומלצת אינה גבוהה מריכוזן בדם בעקבות ארוחה. כמויות אלו נמוכות משמעותית מצריכת האספרטם גם של צרכנים כבדים של משקאות ממותקים. מפרוק האספרטם בפחית משקה ממותק (כ-350 מ"ל) מקבל הגוף כ-18 מ"ג מתנול הרעיל למערכת העצבים ובפרט לעצב הראיה. עם זאת כמות המתנול הזו נמוכה משמעותית מהכמות הנחשבת רעילה ונמוכה גם מכמות המתנול במיצי פירות בנפח דומה: 23 מ"ג מתנול במיץ תפוזים, 29 מ"ג במיץ תפוחים ולמעלה מ-100 מ"ג במיץ עגבניות. חשיפה אקוטית או כרונית לאספרטם או תוצרי פירוק שלו של חיות מעבדה (עכברים, חולדות, אוגרים וכלבים) לא גרמה נזקים בריאותיים בכמויות הנמוכות מ 4000 מ"ג לק"ג משקל גוף ליום. גם מחקרים אפידמיולוגים לא הראו עליה בתחלואה אצל צרכני אספרטם)

לגבי יתר הסעיפים את צודקת. יש היום גישות ששומן רווי מהחי אינו מזיק כמו שחשבו, (בגבינצ בכל מקרה אין לקטוז)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה