דרוש מידע זהירות!!! סכנה בשמן הקנולה

  • הוסף לסימניות
  • #62
לא כזה עיוות.
מיץ פירות טבעי הויטמין שבו כבר התפוגגו מזמן, ומה שנשאר זה הרבה מאד סוכר, שנספג בגוף בקלות ומקפיץ את רמת הסוכר בדם, ואולי קצת נוגדי חימצון וכאלה בהנחה שהם לא התחמצנו כבר בעצמם בטלטלות הדרך.

לעומת זאת משקאות הדיאט עם כל סיפורי הזוועה שרצים עליהם ברשת (כגון שאפשר לנקות איתם שירותים. אז מה גם עם חומץ אפשר לנקות ואין חולק שהחומץ אינו מסוכן לבריאות, וכגון שרמת החומציות שלהם גבוהה, אז מה, זה פרומיל מרמת החומציות הטבעית שיש בקיבה. פשוט חסר משמעות), נחקרים כבר עשרות שנים. כן, עשרות!! ולא הוכח נזק.
גם לגבי ילדים קטנים לא הוכח נזק אבל לגביהם אולי כדאי לנקוט במשנה זהירות ולהרגיל למים, וקולה דיאט רק בשבת לא אמור לגרום להם נזק.
דיברתי על קולה דיאט, לעומת שתיה מתוקה.
ציינתי שאני מודעת לבעייתיות של שתיה מתוקה, אבל העיוות הוא ההתעלמות מההרס של משקה הקולה (ובואי, הסוכר שבקולה הוא ה'כסף הקטן' שבבעייתיות שלו...), לעומת משקה פרי.
בכוונה לא נכנסתי לסוגית הסוכר מול הממתיקים. הוא מייגע ולא היה לי עניין לחפור בו. יש עוד מליון ממתיקים, וביניהם גרועים מאד. מאד. בוודאי שלילדים קטנים. אבל שוב - לא נכנסת לעניין.
בכל מקרה, זו דוגמא, יש עוד הרבה כאלו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
דיברתי על קולה דיאט, לעומת שתיה מתוקה.
ציינתי שאני מודעת לבעייתיות של שתיה מתוקה, אבל העיוות הוא ההתעלמות מההרס של משקה הקולה (ובואי, הסוכר שבקולה הוא ה'כסף הקטן' שבבעייתיות שלו...), לעומת משקה פרי.
בכוונה לא נכנסתי לסוגית הסוכר מול הממתיקים. הוא מייגע ולא היה לי עניין לחפור בו. יש עוד מליון ממתיקים, וביניהם גרועים מאד. מאד. בוודאי שלילדים קטנים. אבל שוב - לא נכנסת לעניין.
בכל מקרה, זו דוגמא, יש עוד הרבה כאלו...

לא הבנתי מה יש רע בקולה דיאט??
וזאת מניין לך???

אשמח למענה עם עובדות!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
דיברתי על קולה דיאט, לעומת שתיה מתוקה.
ציינתי שאני מודעת לבעייתיות של שתיה מתוקה, אבל העיוות הוא ההתעלמות מההרס של משקה הקולה (ובואי, הסוכר שבקולה הוא ה'כסף הקטן' שבבעייתיות שלו...), לעומת משקה פרי.
בכוונה לא נכנסתי לסוגית הסוכר מול הממתיקים. הוא מייגע ולא היה לי עניין לחפור בו. יש עוד מליון ממתיקים, וביניהם גרועים מאד. מאד. בוודאי שלילדים קטנים. אבל שוב - לא נכנסת לעניין.
בכל מקרה, זו דוגמא, יש עוד הרבה כאלו...
אולי באמת תעשי לי סדר אחת ולתמיד מה הבעיתיות הגדולה של קולה?
סוכר הוא לא כסף קטן בכלל. הסוכר מביא איתו כמעט בוודאות מחלה שפוגעת קשה מאד באיכות החיים ולפעמים מובילה למוות ביסורים נוראיים. וחד משמעית הוכח הקשר בין סכרת לבין צריכה עודפת של סוכר.
(וכמובן גם שלל בעיות נוספות כמו השמנה וטרגליצרדים וכבד שומני אבל זה קשר פחות ישיר)

אבל העליהם כנגד קולה דיאט מעולם לא הצלחתי להבין. מה יש שם שכל כך מקפיץ את האלטרנטיבים בגרוש?
את מדברת על הרס. אבל על איזה הרס מדובר?
אני פשוט לא מכירה כאלה מחקרים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
אולי באמת תעשי לי סדר אחת ולתמיד מה הבעיתיות הגדולה של קולה?
סוכר הוא לא כסף קטן בכלל. הסוכר מביא איתו כמעט בוודאות מחלה שפוגעת קשה מאד באיכות החיים ולפעמים מובילה למוות ביסורים נוראיים. וחד משמעית הוכח הקשר בין סכרת לבין צריכה עודפת של סוכר.
(וכמובן גם שלל בעיות נוספות כמו השמנה וטרגליצרדים וכבד שומני אבל זה קשר פחות ישיר)

אבל העליהם כנגד קולה דיאט מעולם לא הצלחתי להבין. מה יש שם שכל כך מקפיץ את האלטרנטיבים בגרוש?
את מדברת על הרס. אבל על איזה הרס מדובר?
אני פשוט לא מכירה כאלה מחקרים.
אני יודע את התשובה
אבל ממתין בצד בסבלנות לשמוע את המומחים
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
למה נשים עם סכרת הריון לא יכולות לצרוך ממתיקים? הרי אין בכך כל בעיה...
לפי מה שידוע לי - אין שום מחקר שקבע שממתיקים בריאים לילדים לטווח הארוך
יש ממתיקים שחודרים את מחסום השליה ובצריכה גבוהה מאד הם עלולים להזיק לעובר המתפתח (לא דומה התפתחות מוח בשבוע 12 להתפחות מוחית של ילד)
גם להיפך, אין מחקר שקובע נזק לטווח ארוך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
אולי באמת תעשי לי סדר אחת ולתמיד מה הבעיתיות הגדולה של קולה?
סוכר הוא לא כסף קטן בכלל. הסוכר מביא איתו כמעט בוודאות מחלה שפוגעת קשה מאד באיכות החיים ולפעמים מובילה למוות ביסורים נוראיים. וחד משמעית הוכח הקשר בין סכרת לבין צריכה עודפת של סוכר.
(וכמובן גם שלל בעיות נוספות כמו השמנה וטרגליצרדים וכבד שומני אבל זה קשר פחות ישיר)

אבל העליהם כנגד קולה דיאט מעולם לא הצלחתי להבין. מה יש שם שכל כך מקפיץ את האלטרנטיבים בגרוש?
את מדברת על הרס. אבל על איזה הרס מדובר?
אני פשוט לא מכירה כאלה מחקרים.
סוכר הוא בכלל לא כסף קטן. הוא נוראי.
אבל יש עוד דברים נוראיים. שימי לב שלאורך כל השרשור לא זלזלתי בנושא הסוכר (ואני האחרונה שאזלזל. מוזמנת לראות את המתכונים שאני מעלה באשכול של דלי הסוכר), אבל מספיק לראות את הרכיבים שהקולה מכיל, כדי להבין שהוא הרבה יותר גרוע.
ואם הבת שלי תבקש שתיה מתוקה (בשבת יש אצלינו רק טבעי. אבל בשמחות וכד') - ברור שאעדיף את המיץ על פני הקולה.
בקולה רגיל יש - בנוסף לכמויות הסוכר עוד מוצרים שבצורתם הגולמית לא היית מכניסה לפה שלך אפילו בצחוק.
בקולה דיאט יש את כל הנ"ל מלבד סוכר. שוב, את טוענת שממתיקים בטוחים לילדים ועדיפים מסוכר - סבבה. אני אמשיך לדבוק בעמדה השונה. יכול להיות שאת טועה. יכול להיות שאני. לכאורה זה מסוג המחקרים המוטים.
בכל אופן, לגבי זה תחום מעשי, כי אין בבית לא את השתיה המתוקה, ובוודאי שלא את הקולה
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
במערכת סימון המזון
ובכללי במשרד הבריאות בקטעים האלה
ידעת שקמח מלא אמור להיות יותר זול מקמח לבן והסיבה היחידה שזה לא ככה הוא שהמדינה מסבסדת קמח לבן?
לא בטוח בכלל שקמח מלא יותר זול לייצור מקמח לבן
חיי המדף של קמח מלא קצרים בהרבה מחיי מדף של קמח לבן, בשל המצאותו של הנבט שמוסר בתהליך הטחינה של קמח לבן.
זמן התפיחה של לחמים מקמח מלא, ארוך יחסית מזמני תפיחה של קמח לבן.
לכן לא הייתי ממהר לקבוע שקמח מלא אמור להיות זול יותר מקמח לבן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
קפאין, סירופ תירס, חומצה זרחתית. זה בשלוף. אין לי את המוצר בהישג יד.
(אני שותה קפה. לא הילדים שלי...)
1684781153067.png

אין סירופ תירס, לא לפי הרכיבים המפורסמים.
במיץ תפוזים אגב יש חומצה ציטרית, שמשמשת בין השאר לניקוי אבנית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
צפה בקובץ המצורף 1381974
אין סירופ תירס, לא לפי הרכיבים המפורסמים.
במיץ תפוזים אגב יש חומצה ציטרית, שמשמשת בין השאר לניקוי אבנית.
צודקים. טעות שלי. גיגלתי וזה קפץ. חיפשתי עכשיו שוב ולא מצאתי.
מעולם לא טענתי שמיץ תפוזים הוא בריא, בוודאי לא המשומר
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
צפה בקובץ המצורף 1381974
אין סירופ תירס, לא לפי הרכיבים המפורסמים.
במיץ תפוזים אגב יש חומצה ציטרית, שמשמשת בין השאר לניקוי אבנית.
לא מבינה מה מקפיץ אנשים ברשימה הזאת.
מווסתי חומציות אלו חומרים שיש ברשימה ארוכה מאד של מוצרים תעשייתיים, קפאין יש גם בקפה ובשוקולד.
אם הילדים מבקשים שתיה קלה בחתונה אני תמיד אעדיף לתת קולה דיאט מאשר ספרינג מתוק
 
  • הוסף לסימניות
  • #79
אתם צריכים להבין שלא "מייצרים" שמן
אלא מפיקים אותו
נניח במקרה של שמן קנולה- שמופק מלפתית
ולכן הערך לא יהיה אחיד אפילו בבקבוקים של אותה חברה מאצוות שונות ויתכן שוני (בסטיה הגיונית כמובן, באותו סדר גודל וכו'.)
במקרה הזה מדובר על 2 ספקים שונים ה 1.5 מגרמניה וה0.5 מבלארוס
טעמן רק משווקים את השמן
 
  • הוסף לסימניות
  • #80
למה נשים עם סכרת הריון לא יכולות לצרוך ממתיקים? הרי אין בכך כל בעיה...
לפי מה שידוע לי - אין שום מחקר שקבע שממתיקים בריאים לילדים לטווח הארוך


ממתיקים מלאכותיים​

אין הוכחות לגבי הסיכון של ממתיקים מלאכותיים בזמן הריון, אך למען הבטיחות מומלץ לא להפריז בצריכתם - ובעיקר מצריכה של סכרין. קראי את תוויות המזון של המזונות ובדקי אם יש בהם ממתיקים מלאכותיים.


----------------
נגלה לכם סוד די ידוע:
אין שום מחקר אמין נגד ממתיקים מלאכותיים.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה