זה המקום להברקות שלכם! השלימו את המשפט

  • הוסף לסימניות
  • #41
בגלל שכתוב 'שיר המעלות לשלמה'?
זו לא הכוונה. הפירוש הוא 'בעבור שלמה'. שיר שנכתב בשביל ולצורך שלמה המלך.
בפשטות הוא נכתב ע"י דוד המלך, כדעת רוב המפרשים. [לדעת ראב"ע הוא נכתב ע"י 'אחד המשוררים' על שלמה].
נכון מאוד, התכוונתי לקפיטל עב 'לשלמה אלקים משפטיך' שלפי גירת רש"י בב"ב יד. שלמה אמרו
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #42
ניקי -פרוג מאשרים לי ?
בשמחה! (קרדיט לה')

עוד קצת (לעתים בהשמטת 'שוא', שמגדיל את הקושי לאלתר, וכיון שהוא 'שוא' לא מתחשבים בו כ"כ..):

אם בעיני ה' יכשר
גם עורב יהיה שר

אם בעיני ה' לא יוכשר
קול זמיר יבול, ינשר

אם ה' יצליח דרכי
איני צריך אלא בפכי

אם ה' לא יצליח דרכי
שוא אנסה למלאות חיקי

אם ה' לא יפיל תרדמה
שוא תתערסל לה עגלה

אם ה' יתן תנומה
שוא תרעיש לה מהומה

אם ה' לא יתן זכירה
שוא תנדנד המזכירה
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
נכון מאוד, התכוונתי לקפיטל עב 'לשלמה אלקים משפטיך' שלפי גירת רש"י בב"ב יד. שלמה אמרו
דבריך לא ברורים לי.
כנראה כוונתך לב"ב טו. אבל לא מצאתי שם. אדרבה, שם מבואר שתהלים נכתב ע"י עשרה זקנים ולא מוזכר שלמה.
בפסוק הראשון של תהלים עב כותב רש"י: לשלמה - על שלמה בנו התפלל תפלה זו שצפה ברה"ק שהוא עתיד לשאול מאת הקדוש ברוך הוא לב להבין לשמוע משפט.
יש רק שני פרקים בתהלים שכתוב בפתיחתם 'שלמה', ובשניהם הכוונה שהשיר 'מוקדש לו'.
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
אז כך,
ברש"י בפסוק א' בתהלים גורס בפירוש ששלמה הוא אחד מי' זקנים שחברו תהלים, מצורף תמונה.

ובתוס' בב"ב טו. לומד בפירוש שאלו שגורסים שלמה מתכוונים לקפיטל עב 'לשלמה אלקים משפטיך' מצורף תמונה.
ולכאורה אין פרק אחר שיכול להיות ששלמה חיבר, ורש"י בקפיטל עב זה לכאורה צ"ע, שואלים את זה.
 

קבצים מצורפים

  • רשי על תהלים א.png
    רשי על תהלים א.png
    KB 118 · צפיות: 38
  • תוס בבא בתרא טו.  .png
    תוס בבא בתרא טו. .png
    KB 102.5 · צפיות: 37
  • הוסף לסימניות
  • #47
ברש"י בפסוק א' בתהלים גורס בפירוש ששלמה הוא אחד מי' זקנים שחברו תהלים, מצורף תמונה.

ובתוס' בב"ב טו. לומד בפירוש שאלו שגורסים שלמה מתכוונים לקפיטל עב 'לשלמה אלקים משפטיך' מצורף תמונה.
תודה רבה! החכמתני!
רואים בדברי התוס' שיש שגרסו כך בגמרא.

ותודה על המאמץ להביא את הדברים בפנים.

ואם כבר פתחתי הודעה, אז אכתוב עוד משהו
[כדי לנצל את ההזדמנות, וכמו שכתבתי כבר במקום אחר:]
[לוקח זמן להגיב. ככה זה כשאתה חדש, ויש רק שלש תגובות בכל שעה. ואתה מסתבך אם התגובה הרביעית תלויה בראשונה והחמישית בשניה, או החמישית נגררת אחרי הרביעית. כלומר אם זו שעה עגולה מהראשונה, או 'מעת לעת' של שישים דקות לכל תגובה בנפרד. ואתה גם מסתבך להסביר במה אתה מסתבך. תוך כדי שאתה מנסה לשלוח ורואה את החלון הלבן משקיף עליך עם ההודעה האוטומטית שיש בה הרבה מילים שהתוכן העיקרי שלהן הוא: 'אתה חדש, מה לעשות?' - אז אתה פורק הכל בהודעה אחת כי מי יודע מתי יהיה האישור הבא..].

אם ה' לא ישבור קיר
שוא שקד טרקטור זעיר

אם ה' לא ינקה סיר
שוא עמלנו שומנים להסיר

אם ה' ירצה שיר
גם אלם יהיה כשיר

אם ה' לא יוסיף חדר
שוא הבטיחו בשבועה ונדר

אם ה' לא יחפוץ בסדר
שוא עמל ההורים ליישר העדר
זה יבלגן לאחיו החדר
וההוא כנגדו יפרוץ הגדר
המצב רק ילך ויידרדר

אם ה' ירצה בסדר
איש את אחיו יהדר
אני ראשון ואני אסדר
כל אח לרעהו שלום ישדר

אם ה' לא יחשוק להעניק מילה
שוא יתקמט המצח במחשבה חלולה

אם ה' יעניק השראה
גם בתוך המולה הנה היא באה

אם ה' לא יעניק השראה
ההברקה תמתין מחוץ למבואה

אם ה' לא יחצה את החמאה
גם מסור לא יתן בה שואה

אם ה' לא ירצה במתיקות האבטיח
לא יועילו תיפופים המקלפים טיח
גם לא מכות המנקות שטיח
ולא צלילים עם קול מבטיח
(טוב, זה נשמע קצת מוגזם.
אבל זאת אומר מנסיון מר
בלב חמרמר, ולשון אשר סמר..)

אם ה' לא יתן ליטול ממון
שוא נמתין בכספומט בין ההמון
בדיוק בתורנו ייגמר המזומן
וסתם בזבזנו את הזמן

(וגם אתם -
תפסיקו לבזבז את הזמן ותמשיכו לעשות את..
מה שהייתם עושים בלי זה.

כי אם ה' לא ירצה שתספיקו משהו
יתן לכם לקרוא קשקושים שנראים 'משהו'..
תתעסקו בדברי כל שם שתרצה
עד שהשמש תשקע והירח שוב יצא)
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
בזכותך מצאתי עוד מקורות, 2 במדרש, ואחד בזוהר!
 

קבצים מצורפים

  • זוהר פרשת פקודי קכו..png
    זוהר פרשת פקודי קכו..png
    KB 51.8 · צפיות: 40
  • שיר השירים ד ד.png
    שיר השירים ד ד.png
    KB 80.7 · צפיות: 40
  • קהלת רבה ז.png
    קהלת רבה ז.png
    KB 61.2 · צפיות: 48
  • הוסף לסימניות
  • #51
אני לא עומדת בקצב..
אלו משפטים יפים נכתבו כאן באשכול!!
אני אוהבת כאלו אתגרים

אם ה' לא ירצה לתת קליטה לאינטרנט
שווא מאמצי לשלוח מייל

ואם ה' ירצה לתת קליטה
שווא חששותי, והמיילים ישוגרו ב"טיל" ישר לנמען
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
אם לא היה פילוג בעם
שוא היה יום הזעם
אם לא היו מחולקים ל"מחנות"
שוא השמאל יוצאים להפגנות
אם לא היו חוסמים את הכבישים
שוא נקלעתי לעיכובים ושיבושים
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
@רבקהנ ,
סתם לסקרנות אם מותר לשאול..
מה מטרת האתגר שהצבת בפני ניקי-פרוג:unsure:
האמת שעל האתגר בעלי חשב. שיתפנו אתכם בפרוג כדי לקבל הרבה דוגמאות והסיעור מוחות שיש פה פשוט מדהים.
איך הגענו לזה בכלל?
כשאנחנו לומדים חובת הלבבות או נתקלים בפסוקים האלו לדוגמה, זה ממלא אותנו באמונה חזקה וביטחון בה'.
הבעיה היא מה שקורה אחר כך. קל לנו יותר לקבל את זה שה' שולט בכל הדברים הגדולים בעולם (חיים ומוות, בריאות, אסונות וכו'), ופחות להרגיש ביומיום, בפרטים הקטנים, בבאסה ובלחץ את זה שאין עוד מלבדו כלום, ורק ה' יכול, לא משנה מה נעשה.
אז חשבנו שאם יהיו לנו עוד משפטים בסגנון של פסוקי התהילים, שיהיו כתובים על הדברים הפשוטים בחיינו, זה יעזור להתאמן על השריר הזה באמונה - שה' נמצא בפרטים הקטנים. מלא כל הארץ כבודו.
ובאמת תודה לכל אחד ואחת שכתבו פה, אנחנו קוראים ונהנים ומזכירים לעצמנו. לדוגמא אתמול כשלא הצלחתי להרדים אמרתי
אם ה' לא יפיל תרדמה
שוא תתערסל לה עגלה

אם ה' יתן תנומה
שוא תרעיש לה מהומה
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
שיתפנו אתכם בפרוג כדי לקבל הרבה דוגמאות והסיעור מוחות שיש פה פשוט מדהים.
איך הגענו לזה בכלל?
אין על ה"פרוגיסטים" !!!
תודה להנהלה על האתר הנפלא הזה!

עכשיו שאלה:
יש כאן מישהי/וא עם עצבים של ברזל,
להעתיק את כל המשפטים
ולרכז אותם בדף 1 כ-קובץ?

כי..אני התעייפתי.. o_O
ויש כאן משפטים מאוד מחכימים ומחזקים!
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
שאם יהיו לנו עוד משפטים בסגנון של פסוקי התהילים, שיהיו כתובים על הדברים הפשוטים בחיינו, זה יעזור להתאמן על השריר הזה באמונה - שה' נמצא בפרטים הקטנים. מלא כל הארץ כבודו.
לכבוד המטרה הקדושה, אמשיך עוד להביע תחושה:

אם ה' לא ישים מילים בפי
שוא אניע אצבעותי בכפי

אם ה' לא ירצה בדבריי
שוא ינועו מקשיי להביע אמריי

אם ה' יחפוץ במשפטי
גם משפט נדוש לא ייראה פתטי
(וכמו שאמרו:
אם ה' יורה, גם מטאטא יורה)

אם ה' לא יחסום את הניק
שוא יעמול @הכלבויניק

אם ה' לא ישמור עיר
שוא יפטרלו בה נער וצעיר

אם ה' לא ירצה בקניית נעל
שוא תשכנע האשה את הבעל

אם ה' לא יחפוץ בנקיון בגד
שוא יעמלו חומרי ניקוי מנגד

אם ה' לא יתן שנה לעיני
שוא אשמיע נעימות לאזניי

אם ה' לא ישקיט רוחי
שוא אעמול להשיג מנוחי

אם ה' ירגיע נפשי
גם במעצר ארגיש חופשי

אם ה' ישמח לבי
לשוא ילך יגוני ועצבי

אם ה' יסעיר נפשי
שוא אלך לטיפול רגשי

אם ה' לא יתמוך צעדיי
שוא אשוטט עדי פרס ומדי
למצוא עדי או אחד מבגדיי
אתעה בדרך עד שאומר די

אם ה' יחפוץ ליתן לבושי
בחנות ראשונה אמצא מבוקשי

אם ה' לא ירצה נקיון שיניי
שוא תרכון שיננית על פניי

אם ה' לא יחפוץ ביקרי
שוא אעמול לצחצח דיבורי
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
אִם ה' האלוקים
לְכוּ אַחֲרָיו (מלכים א' יח, כא)
אם אני המלך
היכן הייתם עד עכשיו
(לשון הגמרא בגיטין נה: - אי מלכא אנא, עד האידנא אמאי לא אתית לגבאי)
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
אין על ה"פרוגיסטים" !!!
תודה להנהלה על האתר הנפלא הזה!

עכשיו שאלה:
יש כאן מישהי/וא עם עצבים של ברזל,
להעתיק את כל המשפטים
ולרכז אותם בדף 1 כ-קובץ?

כי..אני התעייפתי.. o_O
ויש כאן משפטים מאוד מחכימים ומחזקים!
 

קבצים מצורפים

  • לפרוג.docx
    KB 22 · צפיות: 65

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה