עזרה זעקת ילדי מודיעין עילית - ל"ג בעומר

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #42
בתור חובשת אני מביטה בחרדה כל שנה מחדש במדורות.בימיםמשלפני ילדים שמתעסקים עם חומרים וחפצים לא בטיחותיים . אחר כך בהדלקה ילדים שרצים ליד אש דלוקה שמעיפה גיצים לכל עבר ורק בנס איכשהו זה עובר בשלום. אני תוהה למה בכלל מותר ומרשים לעשות את הדבר הזה?עם כל ה"כיף" שבדבר מזמן מזמן היו צריכים לאסור את זה ולעשות מדורות בטיחותיות מגודרות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
הגיע הזמן למצוא ללג בעומר מצוות חדשות שאינם כוללות השחתת רכוש, גזל, נזק סביבתי, הפרעה לכל הסביבה ועוד.
אם כזה דחוף, אפשר לעשות מנגל חשמלי במרפסת של הבית, רבי שמעון שמח מזה בערך אותו הדבר.
למצוא מצוות חדשות???
הדלקת המדורות עוד היו מאז ומיני קדם ועיין במה שכתב השדי חמד ועוד על אלה שטענו שההדלקה לר' שמעון הייתה מבגדים ישנים שיש בזה בל תשחית והשדי חמד ועוד פוסקים כתבו לחזק מנהג זה

אכן אני לא מכחיש שיש בעיה של חוסר בטיחות ועוד, ואכן צריך לדאוג שיהיה מדורות מרכזיות ומפוקחות ושיהיה אחראים על המדורה.
מכאן ולבטל מנהג ישראל קדושים או ליצור מצב שאין תחלופה וכל שכן למצוא ללג בעומר מצוות חדשות???
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
כמי שחווה כל שנה את הסיפור מהצד השני שלו
אני מחזיקה אצבעות לעיריה ומבקשת בתחנונים שיאכפו יותר ויפנו יותר
כל שנה מבעירים מדורה במרחק 10 מטר בחלון הבית שלי
בצורה מסוכנת ביותר
אני מתחננת לילדים שלא יבנו כי זה סכנה ואם הם ימשיכו אני אקרא לעיריה שיאספו
והם- בשלהם מתחכמים, מחביאים, בונים חצי שעה לפני המדורה
ואני- נאלצת לעבוד כל ל"ג בעומר בכיבוי שריפות ולא בהשאלה אלא פיזית
לסחוב דליים
ולהזעיק את כל השכנים שיעמדו עם צינורות מהקומות העליונות!
שנה אחת נמסו תריסים לשתי משפחות
שנה אחת מרפסת עץ התחילה להדלק
ושנה אחת כל העצים באזור נשרפו

מי שמרחם על הילדים שלו שילמד אותו שאש זה מסוכן ולא משחק ילדים או מקום לפורקן יצרים
ולבנות מדורה צריך פיקוח של מבוגר גם לבחירת המקום וגם לווסת את כמות החומר ששמים בה.
(וגם להתחשב בשכנים)
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
עיין במה שכתב השדי חמד ועוד על אלה שטענו שההדלקה לר' שמעון הייתה מבגדים ישנים שיש בזה בל תשחית והשדי חמד ועוד פוסקים כתבו לחזק מנהג זה
האם לא דובר שם על המדורות שבהר עצמו?
והאם בתאור על האר"י הקדוש בשנה שעלה לקבר רבי שמעון - מוזכר משהו על אש?
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
הדלקת המדורות עוד היו מאז ומיני קדם
כדי לא להסיט את האשכול ממטרתו הראויה, אציין ששם מדובר על ההדלקה בקבר רבי שמעון בעצמו, שחלילה וחלילה לי מלזלזל במנהג קדוש זה,
מנהג שריפת העצים נתחדש בימי הציונות על ידי הקיבוצים שרצו לעשות חיקוי ל'ליל גאי פוקס' הבריטי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
בלת"ק
אני מבינה את הצער של הילדים,
אבל כל שנה נושמת לרווחה כשאני רואה עוד מדורה מלחיצה שפונתה.
הילדים - באמת מחוסר ידע ובלי כוונות רעות חלילה - מקימים מדורות ליד שיחים, עצים, חוטי חשמל,
(פעם ראיתי מדורה ליד רכב שחנה וחלקים ממנו נמסו!)
והכי גרוע - בצפיפות מחרידה אחת ליד השנייה.
מי אחראי למצב שבו כמה מדורות חביבות יהפכו לשריפה אחת גדולה?!
אז אם הילדים לא אחראים מספיק, צריך את העיריה שתעשה סדר במצב...
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
נכון.
יש מדורות שבאמת מסוכנות
אבל לבוא ולהגיד לפרק את כל המדורות
עד כאן
באמת(!)
אנחנו מדליקים מדורות לזכרו של רבי שמעון בר יוחאי
וזה המנהג
אין מה לעשות...
וברור שזה צריך להיות תחת גדרי הבטיחות והזהירות
אבל לא יותר מזה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
מנצל את האשכול כדי להזכיר שבשבוע הקרוב
אסור להשאיר ולו לרגע שום מוצר דליק מחוץ לבית
בפרט בהובלות /העברת דירה/הזמנת ריהוט
עדיין מבואס מהסולם שאומץ עי ילד למדורה ברגע של היסח דעת
וחלק מהדפנות של הסוכה שנעלמו
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
למרות המירמור על הפירוק, אני ראיתי יותר מידי במו עיני מדורות קטנות שיצאו משליטה
שנה אחת באיזור מסוים של מדורות בשטח פתוח התלקחה מדורה
התקשרנו כמה פעמים למכבי אש ופשוט לא היה מענה, פשוט לא יכלו להגיע!!
היו כל כך עמוסים שטיפלו קודם במקרים יותר פיקוח נפש
אז כדי לכבות פשוט העבירו שם האנשים שגרים קרוב שרשרת של דליי מים בסרט נע שמילאו בברז, זה לקח המון זמן
בנס לא נגמר באסון

מדורות שראיתי הן לרוב אחד מהשלושה-
או קרוב מידי לאיזור מגורים, או רחוק מאזור מגורים אבל קרוב לאזור צמחיה יבשה. או בצפיפות גדולה מידי בין המדורות/ צפיפות בין המדורה לאנשים.
וזה סיכון
יכול להיות שהמכבי אש כל כך אין להם יכולת להתמודד עם כמויות ההזנקות, שמחשש פיקוח נפש המדיניות היא לפרק כל מה שרק קרוב להיות סכנה. גם אם לתושבים אין שום הבנה בכלל מה הבעיה במדורה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
אני ממש מקנא בתושבי מודיעין עלית
והלוואי שגם בבני ברק יתחילו לנהוג
ב"ה היום כל בית כנסת או חיידר עושים
בצורה מאורגנת ואין שום צורך לעשות לבד
ולכל המתלוננים באו ותראו את מתחם בנדיקט
שרק היום הילדים שם שרפו מכוניות
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
אני תושבת מודיעין עילית, גרתי בעבר בבני ברק-שם העירייה פחות עדינה!!! אני כותבת בעדינות! ובאמת ראיתי לאחרונה מדורה קרובה לבית, שהיא היתה ממוקמת על הקשקש-ה' ירחם! רק חשבתי אם ידליקו אותה היא תיפול ה' ירחם! אני גם בעד הסברה! וגם שלאחרונה מציתים בליל שבתות פה פארקים קטנים - כמה וכמה פעמים! והעשן והריח והחנק-אי אפשר לישון!
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
בכיכר הכניסה לגרין פארק (מתחת ת"ת החינוך) יש הרבה מדורות ולא נראה לי שמישהו עומד לפרק אותם
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
בקיצור....
אני מסכמת....
רוב ככל המגיבים חושבים וכנראה בצדק שיש לפנות כמעט את כל המדורות ולמנוע סכנות חמורות.
אי לכך....
חייבים להקצות מתחמים גדולים ומפוקחים לעניין לטובת מעמדי הדלקה שהם מנהג ישראל קדוש
וגם חייבים לעשות הסברה מכובדת בענין כדי למנוע מילדי ישראל עוגמת נפש גדולה.
זה כמו בשבילנו שמישהו יגנוב לנו את האוטו חלילה, או יפרוץ לנו הביתה.
זה ממש נראה ככה מנקודת מבטם של הילדים.
אז זה מסוכן וצריך לפנות, אך נדרשת גישה נכונה מול הילדים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
שנה שעברה היה שם פינוי מסיבי יום לפני ל"ג בעומר.
כי היו באמצע בנית משאבות ביוב וכו'
אגב, למה שלא תתקשרו למוקד 107 ותשאלו איפה אפשר להדליק מדורות? יש להם שירות מצוין!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה