עזרה זעקת ילדי מודיעין עילית - ל"ג בעומר

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #21
טוב, אני ממש משתכנעת, רק רוצה שיעשו את זה בצורה יותר מנגישה לילדים, ויסבירו להם את העניין חד משמעית שהכל יפונה.
ושזה מסוכן.
ויסדרו מקומות מסודרים להדלקה בטיחותית.
גם את יכולה להסביר להם
את הסכנה שבאיסוף, את ההרס בגדים, את הזהירות מגזל
את הסכנה בהעמדת מדורה, שהכל יעמוד יציב ולא יפול קרש בוער
ואת הסכנה בהתפשטות השריפה
ואת הידע מראש שהעיריה מתכוונת לפרק הכל, וחבל על הטרחה והחששות... הכל יפורק.
(זה מה שאני עושה)
[
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
ממש מעניין אותי איפה פרסמו את זה ??
אני חייבת להראות לאחיי הקטנים...
אתמול דיברתי איתם ושמעתי את הלחץ שלהם.
אמרתי להם אין מצב שלא יפנו כמו כל שנה...
והם לא מסוגלים לקבל את זה, ובטוחים שהשנה לא יפנו כלום....:oops::oops::oops:
בד"כ בתקופת פסח בידיעון, רב מכר וכיוצ"ב.

שוב, השנה לא היה לי זמן לעלעל בעלונים יותר מדי
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
טוב, אני ממש משתכנעת, רק רוצה שיעשו את זה בצורה יותר מנגישה לילדים, ויסבירו להם את העניין חד משמעית שהכל יפונה.
ושזה מסוכן.
ויסדרו מקומות מסודרים להדלקה בטיחותית.

הם אוספים קרשים בידיעה שיפנו להם? אז מה העניינים?
ועד שהעירייה תסביר בצורה יפה וכו’ וכו’ את מוזמנת לעשות להם את זה בעצמך
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
גם מדורה במגרש שומם יכולה להיות לא בטיחותית ואפילו מסוכנת
אז למה לא אוטמים מראש
הם מגיעים ביום של לג בעומר ומפרקים את הכל
אני ראיתי כיתה שלמה חוזרת מההפסקה בוכה בכי תמרורים שאחרי כל ההשקעה שלהם חודש שלם
באותו יום הגיעו ופרקו
למה לא אומרים מראש איפה ניתן לעשות ואיפה לא
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
(וגם אז העיריה מסתובבת ומפרקת כל הזמן + מתחילת הערב כבאיות מסתובבות ומכבות כל בדל אש)
דוקא ראיתי מדורות יפות דלוקות
אפילו כאלו שהיו ליד חוטי חשמל שרעדתי לעמוד שם מרוב פחד מה יכול לקרות והכבאית עמדה בלי לעשות דבר.

אבל בשנים עברו ילדים משועממים או קנאים
היו מבעירים מדורות החל ממוצאי פסח
והריח והפיח והעשן היו איומים
קבוצה קינאה בקבוצה אחרת והבעירה לשניה והיו מלחמת מדורות זו בזו
ומכבי האש עבדו ללא הפסקה
ילדים הציתו וברחו והמטרה והכבאיות שיחקו 'תופסת' עם הילדים
אז אני מבינה שהעירייה החליטה לנקוט בשיטה אחרת-לא לחכות שיבעירו מדורות
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
בכל העלונים [לפחות בשנים עברו] העיריה כתבה והדגישה שתפנה מדורות לא מפוקחות. אמא שרואה מודעה כזו- מונעת מראש את עגמת הנפש של הילד. השנה לא התעמקתי בענין. כן זכור לי במעומעם שראיתי משהו כזה מהעיריה בתקופת פסח שאז הילדים מתחילים לאגור מציעס

יש המון מדורות מסודרות בעיר.
ואם את רוצה לראות אח כזו, את מוזמנת עם הילדים שלך מדורה שמתחת הבית שלי. בכל שנה מדורה מדהימה של אחת הקהילות בברכפלד. כל גווני הצבור החרדי באים. יש ארטיקים לילדים, תזמורה והמון אווירה.
אבל הילדים רוצים לאסוף קרשים עם כל החויה שיש במדורה משלהם
למה שבמקום לבזבז כסף על העלון של התחבורה כל פסח יכתבו שם איזה שטחים יפנו ממדורות
ובאיזה שטחים יהיה מותר ובטיחותי
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
ושלא תבינו
אני הכי בעד פינויים של כל המדורות המסוכנות , זה באמת מונע הרבה סכנות
אבל למה לא בהודעה מראש ,למה ביום של המדורות
למה לא להציע אלטרנטיבה בטיחותית?
כתבתם שכל שנה זה חוזר על עצמו
באמת לא חשבתם שזה יקרה גם השנה...?
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
כתושב מודיעין עילית
בתלמוד תורה בו לומדים ילדי
לא מרשים לאסוף עצים למדורות ל"ג בעומר
(היה שנים ועשו על זה מבצע ותגמלו ע"כ)
ואני שמח וגאה בכך ואם הת"ת לא היה אוסר אני הייתי אוסר על ילדי לאסוף
בכל מקרה תחשבו על הסכנות באסיפת עצים תחשבו איפה הילדים מסתובבים בשביל לאסוף עצים
עם זה אתרי בניה שסתם כך מסוכן להיכנס לשם (ולא לדבר על גזל) לפעמים ילדים סוחבים ומעמידים עצים גדולים ילדים לא תמיד יודעים לקחת אחריות שהעץ יעמוד בצורה יציבה ולא יפול חלילה על מישהו
על השעות הרבות שילדים מסתובבים מחוץ לבית ללא השגחה
שלא נדבר על המדורה עצמה שע"פ רב אין פקוח מבוגר בשעת ההדלקה...
כשהייתי ילד היה מקובל ברוב הקהילות לעשות מדורות בעץ עם פיקוח הדוק ובכל זאת ראו את הסכנות שבדבר וכיום כמעט כל הקהילות והבתי כנסת עברו לעשות הדלקה צנועה עם חבית קטנה צמר גפן ושמן וכו'
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
למה ביום של המדורות
באחת הערים שאלתי את האחראי מדוע הם מפנים דווקא ביום המדורות,
והשיב לי שכך נהגו שהתחילו, אבל אז התחיל מאבקים כל יום עם הילדים שנכנסו לעימותים עם המפנים,
ופשוט נמאס להם, ולכן שיכינו ויכינו ובסוף מפרקים להם, וכך הם חוסכים המון חיכוכים ועימותים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
בכל מקרה תחשבו על הסכנות באסיפת עצים תחשבו איפה הילדים מסתובבים בשביל לאסוף עצים
במודיעין עילית חיים בניסים כל יום גם בלי המדורות הללו.
האוטובוסים שטסים בכל הרחובות כאילו הם באמצע כביש 6.
הבניה המטורפת בכל פינה מעל ומתחת לאדמה בלי אישורים ופיקוח...
כך שהם מורגלים בניסים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
הגיע הזמן למצוא ללג בעומר מצוות חדשות שאינם כוללות השחתת רכוש, גזל, נזק סביבתי, הפרעה לכל הסביבה ועוד.
אם כזה דחוף, אפשר לעשות מנגל חשמלי במרפסת של הבית, רבי שמעון שמח מזה בערך אותו הדבר.
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:
  • הוסף לסימניות
  • #40
ליד הבית שלי במ"ע יש מגרש עם מדורות.
לא נראה לי יש פינוי.
כנראה שזה מגרש מפוקח ומאושר.
רק תבררו מה אחרים עושים. לבכות שמפנים מדורות לא מאושרות לא חכם.
יש כל שנה הצתות מוקדמות כמעט כל יום. השנה משום מה היה בינתיים רק פעם אחת.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה