מידע שימושי זקוקה לעזרתכם-סדר יום שבועי לילדים שנחשב שכיח?

אצלינו בנים בכיתות הנמוכות
חוזרים ב4-5 מהחיידר
אוכלים משהו קל (עוגיה או פרי)
ביום לא גשום יוצאים החוצה לרכב על אופניים או כדור בערך כשעה.
ביום גשום מזמינים חברים או הולכים לחברים.
בערך ב 6-6:30 ארוחת ערב ואז התארגנות לשינה,
7:30 במיטה קוראים
8-8:30 נרדמים
זה בערך בימים רגילים
יש ימים גשומים שבהם עשים יצירה בבית וגם משחקים בבית במשחקי קופסא

ילדים קטנים יותר חוזרים מוקדם יותר
ומשחקים בבית\הולכים לגינה\מביאים חברים

בנות- חוזרות כל יום בשעה אחרת
יש שיעורי בית, חברות, החלפת מכתביות ואוספים בגדול בנות יותר מעסיקות את עצמן
מהן אני דורשת גם תורנות שטיפת כלים, סידור חדרים וקניות.

בארוחת ערב מצטרפים כולם (זה משהו שאני ממש מקפידה)

מקווה שהועלתי לך
גידול נעים והמון נחת
הפירוט שלך מאוד עזר.
לאחרונה התחילו ימים של בידודים.
יש לך רעיון לסדר יום לילד שנמצא בבית? משתעממים המון. מרגישה שזה מאוד מורכב לתת להם סדר יום ל---כל--- היום.
 
@רינה3434
אני רוצה לנסות לעזור לך,
אשמח שתעני על שאלותיי..
- מה גילאי הילדים?
-מה העיסוק שלך ושל בעלך?
-אתם ספרדים/ אשכנזים?
- באיזה מוסדות לימוד הילדים לומדים?

בינתיים לפי מה שאני הבנתי ממך,
אתם יכולים להנות ממגורים
באשדוד, (כמעט במרכז)
אשקלון,
קרית גת,
רחובות,
יבנה.
(זה מה שעולה לי בראש כמתאים)
בהצלחה!
 
@רינה כהן3434
אנחנו גם עברנו עכשיו דירה, שאלת איך אנשים בוחרים לאן לעבור השיקול שלנו לעבור היה כלכלי אם היה לנו מספיק כסף היינו נשארים בירושלים ליד ההורים... אנחנו חסידים אז חפשנו מקום שגרים בו חסידים ויש בית כנסת חסידי, חוץ מזה היו לנו שיקולים שונים כמו מזג אויר, איזור מטופח, מחירים זולים, תחבורה נוחה למרכז, אבל זה שיקולים שכל אחד עושה לעצמו, לא כל מה שחשוב לי, חשוב לכולם, אני חושבת שלכולם, גם לחרדים מהבית קשה מאד לעבור עיר בלי להכיר שם אף אחד. אנחנו עשינו את זה ולקח לנו בערך חצי שנה להחליט, וגם עכשיו אנחנו שוכרים ולא קנינו פה , כי אנחנו עדיין בודקים אם אנחנו נהנים.
הדרכים שבררתי זה בעיקר פה בפרוג, ברגע שאת חושבת על עיר מסויימת תפתחי אשכול חדש, ותבקשי מידע על העיר הזאת, אני בטוחה שיעזרו לך פה בשמחה.
בקשר לקהילה, אני מנסה להבין למה את מתכוונת כשאת כותבת קהילה, חוץ מחברים לילדים אחרי צהרים, מה עוד את מחפשת?
בית כנסת? מוסדות לימוד? הרצאות לנשים? שיש קשר טוב בין השכנים? שמתארחים בשבתות אצל שכנים?
 
@רינה כהן3434
אנחנו גם עברנו עכשיו דירה, שאלת איך אנשים בוחרים לאן לעבור השיקול שלנו לעבור היה כלכלי אם היה לנו מספיק כסף היינו נשארים בירושלים ליד ההורים... אנחנו חסידים אז חפשנו מקום שגרים בו חסידים ויש בית כנסת חסידי, חוץ מזה היו לנו שיקולים שונים כמו מזג אויר, איזור מטופח, מחירים זולים, תחבורה נוחה למרכז, אבל זה שיקולים שכל אחד עושה לעצמו, לא כל מה שחשוב לי, חשוב לכולם, אני חושבת שלכולם, גם לחרדים מהבית קשה מאד לעבור עיר בלי להכיר שם אף אחד. אנחנו עשינו את זה ולקח לנו בערך חצי שנה להחליט, וגם עכשיו אנחנו שוכרים ולא קנינו פה , כי אנחנו עדיין בודקים אם אנחנו נהנים.
הדרכים שבררתי זה בעיקר פה בפרוג, ברגע שאת חושבת על עיר מסויימת תפתחי אשכול חדש, ותבקשי מידע על העיר הזאת, אני בטוחה שיעזרו לך פה בשמחה.
בקשר לקהילה, אני מנסה להבין למה את מתכוונת כשאת כותבת קהילה, חוץ מחברים לילדים אחרי צהרים, מה עוד את מחפשת?
בית כנסת? מוסדות לימוד? הרצאות לנשים? שיש קשר טוב בין השכנים? שמתארחים בשבתות אצל שכנים?
תודה לתגובתך.
מחפשת ממש כמו שכתבת שיהיה תעסוקה לילדים אחה"צ. שיהיה אוירה טובה.
בנוסף גם הרצאות לנשיםפ ושעורי תורה.
 
אני נולדתי וגדלתי בביתר
אחרי החתונה גרתי כמה שנים בצפת
ואחר כך עברנו למעלה עמוס
כך שגרתי גם בעיר חרדית, גם בעיר מעורבת וגם ביישוב חרדי.
השוני בין המקומות גדול מאוד בהרבה תחומים
אם את רוצה תוכלי להתכתב איתי באישי ואפרט לך בשמחה
היי, לא מצליחה לפנות אלייך באישי.
אפשר במייל לשוחח?
אם תוכלי לשלוח לי מייל. המייל שלי zeto4953 שטרודל ג'מייל נקודה קום.
או שתכתבי את המייל שלך ואצור איתך קשר בבקשה.
המון תודה
 
ולגבי תלונות?
אם זו תלונה אמיתית - מתייחסים.
אם זו תלונה לא באמת... פשוט לא שומעים, מניסיון - מהר מאד זה מפסיק.
מסתפקת עד כמה נכון להתעלם לגמרי,
ייתכן שיש שם צורך אמיתי,
במסווה תלונה 'לא אמתית'.
 
מסתפקת עד כמה נכון להתעלם לגמרי,
ייתכן שיש שם צורך אמיתי,
במסווה תלונה 'לא אמתית'.
מאד יכול להיות,
ויש כאן נקודה חשובה שהעלת

ואנחנו כן מנסים להכיר את הילדים לעומק שלהם,
נכון שלא תמיד זה הולך והם צריכים להתלונן כדי שנבין שיש להם קושי או בעיה כל שהיא,
ולפעמים גם להתלונן על משהו שונה כדי שתשים לב למשהו אחר...

מצד שני, לקבל תשומת לב דרך תלונה זו גם דרך לדרדר את הילד לתחושה של אומללות,
את השילוב והחכמה - צריך הרבה תפילה.
 
כפי שנשמע אתם מתמודדים עם מלא קשיים ב"ה ויישר כח גדול על הרצון להיות אמא טובה יותר!
לדעתי מקום טוב, סביבה מתאימה - יעזרו לך מאוד!!! במלא תחומים
חברה לילדים
מוסדות לימוד
שכנים - יהיה עם מי להתייעץ
בית הכנסת - קהילה
משום מה מריח לי שמתאים לכם עמנואל.
מלא קהילות קטנות בהמון סגנונות, מגובשות!!!
כמו כן מלא מוסדות לימוד, תיכונים, חיידרים, גני ילדים
חיי קהילה מקסימים,
וכמובן את מרווחיה עיר קטנה, מה שנותן את התחושה של ישוב
 
תשימי לב שכל ההמלצות פה הם תיאורטיות ואנשים לא מכירים אותך...
את יכולה מפרוג לקבל כיוון אבל את חייבת לגבי מקום מגורים להתייעץ עם מישהו שמכיר אותך ויודע איזה סגנון אתם.
ביתר היא עיר מדהימה לגדל בה ילדים. יש גינה כל רחוב והמונמון ילדים.
אבל לדעתי היא עיר מקטלגת. ומאוד חסידית.
יכול להיות שיש איזורים שאני פחות מכירה וקהילות שאני לא מכירה (מישהי הזכירה פה למעלה קהילה מסוימת) אבל תבררי טוב לפני זה עם מישהו שמכיר טוב את העיר ומכיר אתכם.
בכל מקרה בהצלחה!!
 
היי, לא מצליחה לפנות אלייך באישי.
אפשר במייל לשוחח?
אם תוכלי לשלוח לי מייל. המייל שלי zeto4953 שטרודל ג'מייל נקודה קום.
או שתכתבי את המייל שלך ואצור איתך קשר בבקשה.
המון תודה
המייל של brachyv בגימייל
 
תשימי לב שכל ההמלצות פה הם תיאורטיות ואנשים לא מכירים אותך...
את יכולה מפרוג לקבל כיוון אבל את חייבת לגבי מקום מגורים להתייעץ עם מישהו שמכיר אותך ויודע איזה סגנון אתם.
ביתר היא עיר מדהימה לגדל בה ילדים. יש גינה כל רחוב והמונמון ילדים.
אבל לדעתי היא עיר מקטלגת. ומאוד חסידית.
יכול להיות שיש איזורים שאני פחות מכירה וקהילות שאני לא מכירה (מישהי הזכירה פה למעלה קהילה מסוימת) אבל תבררי טוב לפני זה עם מישהו שמכיר טוב את העיר ומכיר אתכם.
בכל מקרה בהצלחה!!
תודה לתגובה.
אכן זה רק ייעוץ פה.
גם מתלבטים לאחרונה בין יישוב לעיר חרדית.
האם אמור להיות הבדל בין יישוב/מושב לעיר?
מישהי ניסתה ויודעת להגיד?
 
כפי שנשמע אתם מתמודדים עם מלא קשיים ב"ה ויישר כח גדול על הרצון להיות אמא טובה יותר!
לדעתי מקום טוב, סביבה מתאימה - יעזרו לך מאוד!!! במלא תחומים
חברה לילדים
מוסדות לימוד
שכנים - יהיה עם מי להתייעץ
בית הכנסת - קהילה
משום מה מריח לי שמתאים לכם עמנואל.
מלא קהילות קטנות בהמון סגנונות, מגובשות!!!
כמו כן מלא מוסדות לימוד, תיכונים, חיידרים, גני ילדים
חיי קהילה מקסימים,
וכמובן את מרווחיה עיר קטנה, מה שנותן את התחושה של ישוב
מה ההבדל בין עיר חרדית ליישוב?
 
מאד יכול להיות,
ויש כאן נקודה חשובה שהעלת

ואנחנו כן מנסים להכיר את הילדים לעומק שלהם,
נכון שלא תמיד זה הולך והם צריכים להתלונן כדי שנבין שיש להם קושי או בעיה כל שהיא,
ולפעמים גם להתלונן על משהו שונה כדי שתשים לב למשהו אחר...

מצד שני, לקבל תשומת לב דרך תלונה זו גם דרך לדרדר את הילד לתחושה של אומללות,
את השילוב והחכמה - צריך הרבה תפילה.
לכן אני מנסה לברר פה מה ילדים אמורים לעשות אחה"צ? זה נראה שמשעמם להם.
 
1. עצם העלאת השאלה, זה מאד יפה וחכם, ויעזור גם להרבה אמהות "רגילות"
2. אני עונה לך חלקית, וכל החכמות כאן ישלמו עוד דברים...
תתחילי לעשות סדר לעצמך מהסוף להתחלה, ז"א קודם כל מתי ילד אמור ללכת לישון בהתאם לגיל שלו, תשבי ותרשמי , למשל חני בת 8 הולכת לישון בשעה 8, אז גמה זמן לוקח לה להתארגן לשינה, כמו אמבטיה, פיגמה, מחצוח שיניים וכו', אם חצי שעה, אז את יודעת שבשבע וחצי היא חייבת להתחיל להתארגן, הלאה אחורנית, לפני זה ארוחת ערב, כמה זמן לוקח ארוחת ערב, חצי שעה? אז בשעה 7 היא חייבת להתחיל כבר ארוחת ערב, עוד שלב לסדר צעצועים, כמה זמן לוקח באיזה שעה חייבים להתחיל לסדר את הבית? כך את עושה סדר עם עצמך, בדף,
יש דברים שאת יכולה לשלב לכמה ילדים יחד, למשל בשעה שש כולם אוספים צעצועים, בינתיים את מארגנת את כל מה שדרוש לארוחת ערב, אחרי ארוחת ערב, מי שעוד לו צריך להתרחץ וכו' (הגדולים יותר) יכולים לקרוא, או דברים שקטים יותר , כבר לא הזמן לבלגנים וכו'...
את יכולה לרשום על בריסטול את סדר היום, כל ילד והסדר שלו ושעת השינה. וזה יעזור גם לך.
תודה לתגובה.
מרגישה אכן שאני גם לא יודעת איך לנהל את הבית מבחינת סדר יום.
גם בשבת יש לי קושי עם העניין.
אשמח להמלצות מאמהות על סדר וים מפורט בשבתות?
תודה
 
שלום. אני בעלת תשובה מלפני הרבה שנים.
צורת חיים במשפחה חרדית מאוד שונה ממשפחה דתית.
אני מאוד מתקשה בנושאי טיפול בבית ניהול הבית וניהול הסדר יום של הילדים.
בנוסף חלק מהילדים מאוד אסרטיביים ואני בעלת אופי קצת חלש לפעמים, נוטה להיכנע להם.
וגם אין לי כ"כ משפחה. אין כ"כ קשר פתוח עם המשפחה המורחבת ואין עם להתייעץ.

שאלתי גם בעבר ועזרתם לי מאוד.

השאלות שלי במשפחה חרדית ממוצעת - שיש ילדים קטנים בכיתות הנמוכות והגנים וילדים גדולים.
אם מישהי יכולה דוגמא של סדר יום שבועי, אני מבינה שאי אפשר ממש לתת סדר מדוייק כי זה משתנה.
אבל סדר שבועי ממוצע.


ילדים שחוזרים מהמסגרות, אם אפשר לתת יום לדוגמא על מה ילד עושה במהלך היום.
כמה פעמים בשבוע יוצא לו להפגש עם חברים בממוצע.
מרגישה קושי לדעת אם מה שאצלנו זה תקין או לא תקין. כי הילדים מתלוננים הרבה.

תודה רבה.
לא קראתי את התגובות מעלי, אבל חייבת להגיב:
ווואווו כל הכבוד לך אמא ואשה נפלאה
על הדרך המיוחדת שעשית, על המקום שבו את נמצאת, על הרצון לתת לילדים את מה שמתאים להם.

בהערכה רבה לכל האמהות היקרות של עם ישראל
גם לאלו שהיתה להם דוגמא טובה מבית אבאמא ובמיוחד וגם לאלו שלא,
אתן נותנות את כל הכח לבית ולמשפחה,
זה לפעמים קשה לפעמים אפילו מאד
אבל אתן בונות לעם ישראל את הדור הבא ועושות נחת רוח לבורא עולם.

ישר כוחכן!!
 
לא קראתי את התגובות מעלי, אבל חייבת להגיב:
ווואווו כל הכבוד לך אמא ואשה נפלאה
על הדרך המיוחדת שעשית, על המקום שבו את נמצאת, על הרצון לתת לילדים את מה שמתאים להם.

בהערכה רבה לכל האמהות היקרות של עם ישראל
גם לאלו שהיתה להם דוגמא טובה מבית אבאמא ובמיוחד וגם לאלו שלא,
אתן נותנות את כל הכח לבית ולמשפחה,
זה לפעמים קשה לפעמים אפילו מאד
אבל אתן בונות לעם ישראל את הדור הבא ועושות נחת רוח לבורא עולם.

ישר כוחכן!!
תודה .
את נשמעת מפרגנת מאוד.
אשמח אם תשתפי מנסיונך לגבי סדר יום ביום יום ובשבת אם תוכלי ממש יעזור.
מאוד יעזור לי תאור מפורט גם בשבתות.
 
אני בינתיים עם 2 ילדים ב"ה(קטנים ) אז אני לא יודעת כמה זה רלונטי בשבילך...
אבל אם את רוצה אני יכולה לכתוב לך.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה