כללי חברים, הבו עיצה - מציאת עבודה מתאימה.

  • הוסף לסימניות
  • #1
מה הבעיה שלי?

קודם כל קצת על עצמי:
אני מעצבת גרפית כבר כעשרים שנה. מניצני הגרפיקאיות (במחשב) בציבור החרדי.
פעם, כשעוד לא היתה אינפלציה כזו, נחשבתי למקצוענית, לאחת שהתוצר שלה - תמיד טוב ושווה השקעה.
עם סיום לימודי ורכישת ההכשרה הגרפית, בתחילת דרכי ממש, עבדתי במשרד פרסום קטן שעבד עם החברות הגדולות במשק ושם, בעצם, רכשתי מיומנות גדולה מאוד בשטח. כשפרשתי משם הפכתי לעצמאית ובמקביל רכזתי מגמות לעיצוב גרפי בסמינרים. לפני מס’ חודשים, עם שינוי נתוני הבית והירידה בהזמנות הפרטיות, החלטתי לנסות לצאת לעבוד כשכירה.
וכאן מתחילה הבעיה! לא הצלחתי כמעט להגיע לראיון.:confused:
יתכן מאוד שאני סובלת מ-OVERQUALIFIED כהגדרתה של נעמה. המעבידים הקטנים מפחדים שנהיה "ידענים" יותר מהם. אינם מעונינים ב”זקנה” כזו, מחפשים רוח צעירה יותר. מחפשים לשלם מקסימום 30 ש”ח לשעה, או כל סיבה אחרת.
הבו עיצה: האם עלי לזנוח את המקצוע שאהבה נפשי? האם להשלים עם הגזירה ולהפוך למזכירת רופא? האם ללכת ללמוד מקצוע אחר? היש סיכוי בגיל 40+?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
מזדהה איתך מאד
ועדיין שמחה שאני בצרות של עשירים...
אני לא מוותרת כי העיצוב מחיה את נפשי
למרות שלפי רמת העבודה שלי יכלתי להרוויח כפול או יותר
הרווח שלי זה הסיפוק וחדות היצירה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
זה נראה לי קורה לכל היצירתיים...
תמיד צץ מישהו יותר צעיר, יותר מעודכן ויותר מוכשר.
אגב מזכירה רפואית מרוויחה לא רע בכלל יחסית לשעות העבודה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
נכתב ע"י RacheliArt;1001602:
זה נראה לי קורה לכל היצירתיים...
תמיד צץ מישהו יותר צעיר, יותר מעודכן ויותר מוכשר.
אגב מזכירה רפואית מרוויחה לא רע בכלל יחסית לשעות העבודה...
כמה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
נכתב ע"י פוסטר;1001611:
3200 ש"ח 60% משרה

אולי בקופ"ח. אבל במרפאות פרטיות בערך 45 ש"ח לשעה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
אלה שמשלמים טוב. רובם 35-40 ש"ח לשעה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
בלב כואב באמת... כיוון מחשבה...

נכתב ע"י רחל חסיד;1001638:
אלה שמשלמים טוב. רובם 35-40 ש"ח לשעה.

ואת בוודאי כגרפיקאית עם וותק מחפשת בהרבה הרבה הרבה יותר,
הבעיה היא שהיום השוק רווי בהמון צעירות שאת לימדת....
נכון שניסיון נותן המון, אבל יש 5-6 שנות נסיון קריטיות שלאחריהן הן כבר נקראות מנוסות,
ועדיין יש מהן ה-מ-ו-ן השוק רווי וכתוצאה ישירה המעסיקים מנצלים להציע משכורות יותר נמוכות,
זה דבר ראשון.
כאב לי לקרא את הנכתב דוקא בתור צעירה שלמדה ולומדת מהמנוסות,
והקב"ה יהיה עד שרק בשביל לעזור אני מנסה לחשוב בקול , יכול להיות שלצעירות הללו אין 20 שנות נסיון, אבל יש להן גישה יותר עיצובית וחדשנית, קו עיצובי שיותר מדבר?
אני מדברת באופן כללי ואם זה שייך איילך, אולי זה יעזור,
זו תופעה שראיתי אותה אצל גרפיקאית מאד ותיקה שעבדה איתי בעבר... יכול להיות שזה לא שייך אלייך אני רק מנסה לחשוב...
היא היתה מאד זריזה, וידעה ה-מו-ן ידע "טכני" בתוכנות, אבל אולי בגלל הגיל שלה, ואולי בגלל שהיא הרגישה ש"מי ילמד אותי?" מבחינה עיצובית, לאחר 12 שנות ניסיון, לא היה לה כלום!!! היא לא דאגה להתעדכן בסגנונות חדשים, לא פתחה את הראש לראות שמה שהיה : מקובל, יפה
ואפילו מודרני בעיצוב, כשהיא התחילה את דרכה, כבר ארכאי ומיושן לעולם שמשתדרג כל שניה... אז נכון שהעיצובים שלה לא היו נוראיים ומזעזעים, אבל הם היו נראים לעין הפשוטה כמשוואה פשוטה: מיושנים=לא מקצועיים=לא משדרים נכון את המסר=רמת מתחילה... וממילא שנות הניסיון כבר לא היו רלוונטיות.
ולעניננו, המצב הזה הפיך, נראה לי שגם גרפיקאית ותיקה יכולה לפתוח את הראש, להסתכל על פרסומות של צעירות ממנה וללמוד מהן! (להתעלם מאיזה חוסר דיוק, שזועק בעיין מנוסה כל כך או מחוסר מקצועיות... ולהתמקד בלמידה מהסגנון) לנסות סגנונות שונים שלא התרגלה אליהן, לנסות לשאוב השראה ממעצבים אחרים, לחפש ביקורת של חברות צעירות למקצוע ולנסות לישם על סגנון העבודות, ואולי איפילו ללכת לקורס "עיצוב למתקדמות" באחת מהמכללות, וללמוד את אותם כללי עיצוב שלימדת בעצמך בסמינרים לפני שנים, מזוית ומבט של מורה אחרת, ממקום של תלמידה שלומדת "מחדש" לעצב עדכני, כחברה לכיתה למעצבות צעירות וכדו', זה לעניות דעתי יכול מאד לתרום אם אכן כאן טמון הקושי...
ואם כל הנ"ל אינו קשור אלייך , בכל אופן אני מאחלת בהצלחה בכל ליבי, כי חשתי את הכאב הנושב מהדברים, ואני סמוכה ובטוחה שהקב"ה יכוון דרכך למקום שבו תמצאי בעז"ה פרנסה כלבבך! (מנסיון... הוא מחכה לתפילות והוא עוזר!!! זה בטוח!)
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נכתב ע"י רחל חסיד;1001386:
מחפשים לשלם מקסימום 30 ש”ח לשעה
ולאיזה סכומים את שואפת להגיע?
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
נכתב ע"י לנדא;1002108:
ואת בוודאי כגרפיקאית עם וותק מחפשת בהרבה הרבה הרבה יותר,
הבעיה היא שהיום השוק רווי בהמון צעירות שאת לימדת....
נכון שניסיון נותן המון, אבל יש 5-6 שנות נסיון קריטיות שלאחריהן הן כבר נקראות מנוסות,
ועדיין יש מהן ה-מ-ו-ן השוק רווי וכתוצאה ישירה המעסיקים מנצלים להציע משכורות יותר נמוכות,
זה דבר ראשון.
כאב לי לקרא את הנכתב דוקא בתור צעירה שלמדה ולומדת מהמנוסות,
והקב"ה יהיה עד שרק בשביל לעזור אני מנסה לחשוב בקול , יכול להיות שלצעירות הללו אין 20 שנות נסיון, אבל יש להן גישה יותר עיצובית וחדשנית, קו עיצובי שיותר מדבר?
אני מדברת באופן כללי ואם זה שייך איילך, אולי זה יעזור,
זו תופעה שראיתי אותה אצל גרפיקאית מאד ותיקה שעבדה איתי בעבר... יכול להיות שזה לא שייך אלייך אני רק מנסה לחשוב...
היא היתה מאד זריזה, וידעה ה-מו-ן ידע "טכני" בתוכנות, אבל אולי בגלל הגיל שלה, ואולי בגלל שהיא הרגישה ש"מי ילמד אותי?" מבחינה עיצובית, לאחר 12 שנות ניסיון, לא היה לה כלום!!! היא לא דאגה להתעדכן בסגנונות חדשים, לא פתחה את הראש לראות שמה שהיה : מקובל, יפה
ואפילו מודרני בעיצוב, כשהיא התחילה את דרכה, כבר ארכאי ומיושן לעולם שמשתדרג כל שניה... אז נכון שהעיצובים שלה לא היו נוראיים ומזעזעים, אבל הם היו נראים לעין הפשוטה כמשוואה פשוטה: מיושנים=לא מקצועיים=לא משדרים נכון את המסר=רמת מתחילה... וממילא שנות הניסיון כבר לא היו רלוונטיות.
ולעניננו, המצב הזה הפיך, נראה לי שגם גרפיקאית ותיקה יכולה לפתוח את הראש, להסתכל על פרסומות של צעירות ממנה וללמוד מהן! (להתעלם מאיזה חוסר דיוק, שזועק בעיין מנוסה כל כך או מחוסר מקצועיות... ולהתמקד בלמידה מהסגנון) לנסות סגנונות שונים שלא התרגלה אליהן, לנסות לשאוב השראה ממעצבים אחרים, לחפש ביקורת של חברות צעירות למקצוע ולנסות לישם על סגנון העבודות, ואולי איפילו ללכת לקורס "עיצוב למתקדמות" באחת מהמכללות, וללמוד את אותם כללי עיצוב שלימדת בעצמך בסמינרים לפני שנים, מזוית ומבט של מורה אחרת, ממקום של תלמידה שלומדת "מחדש" לעצב עדכני, כחברה לכיתה למעצבות צעירות וכדו', זה לעניות דעתי יכול מאד לתרום אם אכן כאן טמון הקושי...
ואם כל הנ"ל אינו קשור אלייך , בכל אופן אני מאחלת בהצלחה בכל ליבי, כי חשתי את הכאב הנושב מהדברים, ואני סמוכה ובטוחה שהקב"ה יכוון דרכך למקום שבו תמצאי בעז"ה פרנסה כלבבך! (מנסיון... הוא מחכה לתפילות והוא עוזר!!! זה בטוח!)
את כנראה לא מכירה את המורה חסיד...:) אני מעידה על העיצוב שלה שהוא עיצוב חדשני ומדהים כל החוברות של ההשתלמויות של סמינר וולף אני תמיד נהנית כל פעם מחדש לראות את העיצוב. זה בהחלט לא הבעיה שלה. כמו שהיא כתבה זה "אובר ידע" שהמעסיקים לא שואפים לכזאת רמה... (אני עם 10 שנות ותק בתחום רואה את זה גם...)

המון הצלחה!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
כמו כולם, השאיפה היא גבוהה. אך אני חושבת שאני ריאלית אם אני מחפשת 60-50 ש"ח, תלוי בנתונים הנוספים: מקום העבודה, מס' שעות, סיכויי המשך ועוד.
אדרבא, תקנו אותי אם טעיתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
גרפיקאית זו מילה כללית.
השאלה היא איזו מקום עבודה את מחפשת?

עיתון, בית דפוס, הוצאת ספרים, משרד פרסום,
שכירה או פרילנסרית
עיצוב לאינטרנט או לפרינט

באילו תוכנות את משתמשת?
יש היום הרבה גרפיקאיות ותיקות שעובדות על אילוסטרייטור ולא פותחות אינדיזיין אך בהרבה מקומות עבודה אינדיזיין היא המנוע העיקרי.

מה היית מעדיפה לעצב:
1. מודעות פרסום
2. מוצרי מיתוג לדוגמא: לוגואים, מגזינים, פליירים וכן הלאה
3. אלבומים דיגיטליים
4. כריכות ספרים
5. עימוד
6. מודעות אינצ'ים
7. וכן על זו הדרך

כמחפשת עבודה כדאי לך להכיר טוב את כל האפשרויות המתאימות לך מבחינה אישית ומקצועית.
וכן, סביר להניח שאינו דומה שכר של גרפיקאית בבית דפוס לשכר גרפיקאית במשרד פרסום
אני מאמינה שיש גם הבדלי שכר בין עיתון אחד למשנהו (ובין רמת העבודה של גרפיקאית אחת לשניה באותו מקום עבודה ;))
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
השאלה היא לא מה אני מחפשת אלא מה אני אמצא.
אני בטבעי טיפוס לא מפונק. ברור שהייתי שמחה למצוא עבודה באחד ממשרדי הפרסום הגדולים(ואינני חושבת שזה הר גבוה מידי בשבילי) אבל... אם לא הולך מה שרוצים צריך לרצות את מה שהולך.
לא שללתי מקום שחיפש עובדת מ-3:00 בצהריים עד 11:00 בלילה. הלכתי גם לראיון בעיתון ועצבתי שם מודעה ל"מרכז הארטיקים" למרות שהרגשתי די טפשה בקטע שיש לי בתיק עבודות מורכבות ומרשימות להראות ובכלל לא מסתכלים על זה, רק מושיבים אותי ליד המחשב, כבוגרת קורס טריה. אבל שתקתי. השורה התחתונה מבחינתי היא השכר. לא הסכמתי לעבוד ב-32 ש"ח לשעה + משמרות. ואני חושבת שאני צודקת.
נכון, היה לי מאוד נחמד אם הייתי מגישה רצפט מדוייק היכן ובמה לעבוד. זה מצויין, נותן סיפוק בעבודה, מרץ וכוחות להמשיך. אבל כאן לא זו הפואנטה.
כרגע השאלה איך למצוא ולא מה לחפש!
כולי תקוה שגם אם אמצא משהו לא מושלם, אמשיך תמיד להסתכל על חצי הכוס המלאה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
נכתב ע"י רחל חסיד;1002424:
השאלה היא לא מה אני מחפשת אלא מה אני אמצא.
אני בטבעי טיפוס לא מפונק. ברור שהייתי שמחה למצוא עבודה באחד ממשרדי הפרסום הגדולים(ואינני חושבת שזה הר גבוה מידי בשבילי) אבל... אם לא הולך מה שרוצים צריך לרצות את מה שהולך.
לא שללתי מקום שחיפש עובדת מ-3:00 בצהריים עד 11:00 בלילה. הלכתי גם לראיון בעיתון ועצבתי שם מודעה ל"מרכז הארטיקים" למרות שהרגשתי די טפשה בקטע שיש לי בתיק עבודות מורכבות ומרשימות להראות ובכלל לא מסתכלים על זה, רק מושיבים אותי ליד המחשב, כבוגרת קורס טריה. אבל שתקתי. השורה התחתונה מבחינתי היא השכר. לא הסכמתי לעבוד ב-32 ש"ח לשעה + משמרות. ואני חושבת שאני צודקת.
נכון, היה לי מאוד נחמד אם הייתי מגישה רצפט מדוייק היכן ובמה לעבוד. זה מצויין, נותן סיפוק בעבודה, מרץ וכוחות להמשיך. אבל כאן לא זו הפואנטה.
כרגע השאלה איך למצוא ולא מה לחפש!
כולי תקוה שגם אם אמצא משהו לא מושלם, אמשיך תמיד להסתכל על חצי הכוס המלאה.


שלום לך מורתי היקרה, שתמיד שמורה לך אצלי איזה פינה חמה בלב.. :)

לשאלתך.
כשכירה - אל תצפי למשכורות גבוהות. 60 ש"ח לשעה? בדיחה אמיתית. במיוחד בציבור שלנו.

את הכסף האמיתי עושים בדרך העצמאית. ואני אומרת לך את זה בתור שכירה ועצמאית.. אז אני שכירה בסכום 'הגיוני' לשעה. בשביל המשכורת החודשית הקבועה. ואת השאר אני משלימה בעבודות פרטיות כיפיות.
שהשאיפה היא בסופו של דבר להיות רק עצמאית ולגדול...
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
אולי הגיע הזמן למצוא תחום משיק לגרפיקה ולהתפתח בו, נישה באומנות או משהו כזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
שני כיווני מחשבה לגבי אשת מקצוע טובה ומנוסה:
1. ללכת לראיונות העבודה מתוך שמחה של חיפוש עבודה ב"ראש קטן" - ללא הדאגות של ניהול חשבונות וללא הכאב ראש של התנהלות מול לקוחות מהסוג המשגע
2. יצירת מקום עבודה משלך ב"ראש גדול" יותר - ע"י העסקת גרפיקאיות ביצועיסטיות - ובשיתוף פעולה עם אשת פרסום ומנהלת חשבונות

בהצלחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
עם כל הכבוד לנסיון שלך ולכשרונות שבך, תהיי הגיונית: למה שמעסיק יוציא מכיסו 8500 ש"ח בחודש (חישוב מהיר של 50-60 לשעה) בשעה שהוא יכול לקבל גרפיקאית צעירה, גמישה בשעות לא פחות ממך, יצירתית וזריזה ב4500 ש"ח (וגם זה בחסד :)) השוק רווי והמעסיקים רק מרוויחים מזה.
נכון ש32 ש"ח לשעה זה לא מה שמגיע לך (ובלי לאכזב זה נקרא היום סביר+) אבל אם יש סיכוי להתקדם ובא נאמר אם זה עיתון אז אפשר להתקדם לדוגמא להיות אחראית על ההפקה כולה עד לדפוס והמשכורת בהתאם. לא יצא לי להכיר גרפיקאית שהתחילה ב50+ לשעה החל מהחודש הראשון לעבודה.
בהצלחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
יש בהחלט מעסיקים שנותנים לשעה את הסכום שציינת, וגם הרבה יותר.
זה בד"כ לא עיתונים או משרדי פרסום קטנים וכו', אלא אירגונים, חברות וכו' שמחפשים גרפיקאית פרילנסרית צמודה.
במקרה שהעבודה היא לפי שעות, תוכלי להגיע לשכר לשעה שציינת וגם יותר מזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
נכתב ע"י chavi9;1002567:
יש בהחלט מעסיקים שנותנים לשעה את הסכום שציינת, וגם הרבה יותר.
זה בד"כ לא עיתונים או משרדי פרסום קטנים וכו', אלא אירגונים, חברות וכו' שמחפשים גרפיקאית פרילנסרית צמודה.
ובמקומות הללו הכסאות לא מתפנים כ"כ מהר, אם בכלל.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה