חוק קיפול העגלות לא עבר מן העולם?

  • הוסף לסימניות
  • #21
סתם דרך אגב, יש עגלות שתופסות אותו מקום גם כשהן מקופלות, כך שלא פתרתן את בעית העומס.
אולי באמת צריך להיות רוטשילד ולרכוש עגלה מיוחדת לנסיעה בתחבורה ציבורית.
או יותר טוב להיות חכם שעיניו בראשו בזמן שרוכשים את העגלה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
מיכל. הרבה מהנשים ממשיכות לצחקק ולשוחח עם השכנה בעלת העגלה הפתוחה. לא. לא נראה שלא נעים לה.

לגבי העגלות המסורבלות והקושי בקיפול.

לפני שהחוק נכנס כשקנינו עגלה (וכל מי שבסביבתי) קנינו עגלת שכיבה לנסיך. מעוצבת ורחבה וכל המעלות הטובות
אבל די מהר קנינו טיולון שבדקנו בו את קלות הקיפול ונוחות הנסיך בנסיעות.
ועם הטיולון הזה יצאנו לקניות או לנסיעות דחופות בעיר.

כיום כל אחת עולה עם המרצדס כי אפשר להשאיר עגלה פתוחה ובאמת קשה לקפל.

ומהרגע שהחוק יצא חשבתי שעכשיו אנשים יצטרכו להשתמש במידותיהם הטובות ולהפעיל את הלב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
אם היו גובים על עגלה פתוחה סכום סמלי של חצי שקל בלבד, העניין היה נפתר בלי שאף אחד היה צריך להרים את הקול..
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
אני היחידה שחושבת שכיום עם המצב של עגלות הוולבו הם תופסות יותר מקום בקיפול מאשר כשפתוח?
כשהעגלה פתוחה ומישהו צריך לעבור ניתן להזיז את העגלה מצד לצד ולתת גישה (איכשהו לפחות) וכשהעגלה מקופלת והאימא והתינוק הרחק במעמקי האוטובוס אין מעבר בכלל ועוד יותר בכל סיבוב העגלה זזה מצד לצד ובכלל נהיית קטסטרופה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
נכתב ע"י mig;1517908:
(אם נותנים לך משהו חינם - אתה חייבת לקחת, במקרה שלנו אסור לך לקפל אחרת איך תיהני מהחינם???)

אולי זו הסיבה... מנטליות...

ולמי שכתבה שזו נימה לא יפה-
את יודעת שאני לא יוצאת אף פעם אחה"צ עם ילדי מסיבה זו בדיוק?
אחד מילדי היה חולה בזמן האחרון. היתה לי בחירה בין תור לרופא בבקר ע"ח העבודה, או אחה"צ. הסיבה העיקרית שלא קבעתי לאחה"צ - היתה הסיוט לעלות לאוטובוס.
ולמי שכתבה שהנימה לא יפה - והוסיפה שהיא גרה במקום בו אין צפיפות, זו התשובה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
נכתב ע"י טיגר;1517969:
אני היחידה שחושבת שכיום עם המצב של עגלות הוולבו הם תופסות יותר מקום בקיפול מאשר כשפתוח?
כשהעגלה פתוחה ומישהו צריך לעבור ניתן להזיז את העגלה מצד לצד ולתת גישה (איכשהו לפחות) וכשהעגלה מקופלת והאימא והתינוק הרחק במעמקי האוטובוס אין מעבר בכלל ועוד יותר בכל סיבוב העגלה זזה מצד לצד ובכלל נהיית קטסטרופה.

בהחלט, אשה שאמורה להשתמש הרבה בתח"צ, אולי צריכה להפעיל שיקול דעת לפני שהיא קונה מרצדס...
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
נכתב ע"י אומנות;1517935:
סתם דרך אגב, יש עגלות שתופסות אותו מקום גם כשהן מקופלות, כך שלא פתרתן את בעית העומס.
אולי באמת צריך להיות רוטשילד ולרכוש עגלה מיוחדת לנסיעה בתחבורה ציבורית.
או יותר טוב להיות חכם שעיניו בראשו בזמן שרוכשים את העגלה.
נכון, אחרי שקונים עגלה ב3000 שקל, כבר באמת צריך הלוואה מרוטשילד בשביל עגלה של 400 שקל:rolleyes:

ולמי שכתבה שאישה מרגישה לא בנוח - ולתקוע את כל האוטובוס היא כן מרגישה בנוח??????? ולגרום לאנשים שישארו בתחנה, זה כן????
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
ואגב- גם אם יש מקום, נכון שהחוק מאפשר השארת עגלה פתוחה,
אבל ממש מכוער לראות את אלה שמעמידות את העגלה באמצע המעבר, גם אם במקום המיועד - מול הדלת האחורית (בדגמי האוטובוסים הרלוונטים)- יש די והותר מקום. ולא נזכיר את אלה שאפילו לא טורחות להצמיד את העגלה למושבים, גם כשהעולים הבאים לא מצליחים לעבור..
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
נכתב ע"י bason1661;1517899:
איזה נימה לא יפה נכתבת כאן.
יכול להיות שזה צפוף, אבל אשה שעולה לאוטובוס עם עגלה, כמעט ולא יכולה להצליח לקפל אותה אם לא עוזרים לה. חוצמזה

ומה הבעיה לבקש ממישהיא שיושבת שתחזיק את התינוק לדקותיים??
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
אני מבינה את הכעס על הנשים שלא טורחות לקפל את העגלה אבל הי, זה פורום חרדי!

אתן אמורות להבין שלא לכל אישה יש את האפשרות לקפל את העגלה. לי יש מצבים שאני בקושי מצליחה לעלות לאוטובוס ולהתישב עם שלושה קטנטנים אז אם מישהו יתנדב לקפל לי את העגלה ולמקם אותה במקום טוב וגם לפתוח אח"כ אני אהיה אסירת תודה.

במצבים כאלו העדפתי לשלם על עגלה פתוחה כי לא יכולתי פיזית לקפל אותה.

וגם אם אישה ממשיכה לצחקק עם חברותיה זה לא אומר שיש לה כוח פיזי לקפל עגלה!

אפשר להציע עזרה במקום לבקר ולכעוס.

אם הציבור החרדי לא יבין את זה אז מי כן?

(אני לא מדברת כמובן על נשים שכן יכולות לקפל ולהזיז ולא עושות את זה.)
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
ריח מאד לא נעים נודף פה מהאשכול,

והכל באיצטלה של התחשבות בזולת

אולי במקום שתתעצבנו על אימהות שנוסעות עם עגלה פתוחה תפנו לחברות התחבורה שמתקמצנות על אוטובוסים למרות היותם חברות שאמורות להיות ציבוריות-משרתות את הציבור ולא עושות לו טובה,

למה נהג בחברה כזו שמסיבה כלשהי, לא תמיד בגלל עגלה..., חולף על פני תחנה מלאה, לא אמור להרים טלפון לסדרן שלו שצריך עוד אוטובוס, למה?,
על זה צריך להיות הזעם, לא על הנשים שרוצות שיהיה להן קצת נוח, מאד קשה ולא נח לשבת עם ילד (או שתיים...)על הידיים כל הנסיעה,
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
מעניין מאוד. עד לפני שנה (חוק עגלות פתוחות) היה לאמהות כוח ויכולת לקפל עגלות להחזיק תינוקות לבקש עזרה וכו', פתאום זה הפך לבלתי אפשרי ודרוש התחשבות למשימה הבלתי אפשרית... :confused:
כל כך מהר מתפנקים ושוכחים... (נשמעת כמעט כמו הסבתות שמלינות על הדור של היום שלא יודעים לכבס ביד, לבשל דייסה וכו' מה שכל אישה הייתה חייבת לדעת...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
נכתב ע"י maty;1517972:
אולי זו הסיבה... מנטליות...

ולמי שכתבה שזו נימה לא יפה-
את יודעת שאני לא יוצאת אף פעם אחה"צ עם ילדי מסיבה זו בדיוק?
אחד מילדי היה חולה בזמן האחרון. היתה לי בחירה בין תור לרופא בבקר ע"ח העבודה, או אחה"צ. הסיבה העיקרית שלא קבעתי לאחה"צ - היתה הסיוט לעלות לאוטובוס.
ולמי שכתבה שהנימה לא יפה - והוסיפה שהיא גרה במקום בו אין צפיפות, זו התשובה.

בלי להרגיש צפיפות של עגלות, ובלי לשוחח עם השכנה (אין לי שכנות שנוסעות באוטובוסים), ותאמיני לי שאם רק הייתי יכולה הייתי עוברת מזמן לגור במרכז העיר בלי לנסוע באוטובוסים, מאוד לא נוח לנסוע באוטובוס עם עגלה, וכל מי שנוסעת יכולה להעיד על צרחות ובלאגן של הילדים. לא נח, לא נעים, הכל מתוך אילוץ ועוד אחרי זה אומרים שהעגלה מפריעה... גיליתם את אמריקה..מספיק לך?
הייתי מתלוננת על התלמידים מהציבור שלא שומר מצוות שעולים עם אייפון בפול ווליום ואף אחד לא פותח את הפה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
היום זה דור אחר, נשים הן יותר חלשות , לסגור עגלה זה לא דבר הכי פשוט , זה כרוך במשהו שיחזיק את התינוק/ות ולהוריד את התיק מהעגלה ואולי גם עוד חבילות ואח"כ לקפל ולהרים את העגלה ולשים אותה כמובן במקום שלא יפריע ואם מדובר בתאומים אז העגלה היא לא קלה כלל!! - חשבתם על כל זה??? אתן יודעות איך האישה מרגישה באותו זמן של הנסיעה ? אולי מדובר גם בנסיעה של ממש כמה דקות? - וכן, היא תשלם ע"כ גם סכום של מונית - כי מונית זה לא בשבילה לקפל להחזיק וכו'!! אבל ב"ה שיש חוק אחד שעומד לימינה של האישה החרדית - גם את זה למחוק?!

הטענות שיהיו על החברות!
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
נכתב ע"י קקטוס;1517963:
אם היו גובים על עגלה פתוחה סכום סמלי של חצי שקל בלבד, העניין היה נפתר בלי שאף אחד היה צריך להרים את הקול..



רובם היו בוחרים (בוחרות...) לעמוד בהוצאה המשמעותית של חצי שקל ולהשאיר את העגלה פתוחה...
בבית שמש מדובר על אוטובוסים קצרים בתדירות של חצי שעה, מה מצפים???
או שיביאו אוטובוסים יותר ארוכים, או שיגבירו תדירות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
אל תשכחו שהעגלות של היום הרבה יותר מסורבלות מהעגלות של פעם
יש עגלות שצריך לפרק את האמבטיה כדי לקפל וכו', טיולון מילא
להחזיק תינוק ביד אחת ולבצע את כל פעולות הקיפול ממש לא אפשרי, וכרוך בסכנת נפשות!
מה גם שלפעמים התינוק ישן ואז צריך להעיר אותו...

אבל ברור שבמקרה של עומס יתר וצופף כל אחת צריכה להתחשב ולקפל עד כמה שזה ניתן.

נראה לי הפיתרון הוא לעשות אוטובוסים מיוחדים לעגלות בלי כיסאות ישיבה :rolleyes:
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
נכתב ע"י השראה;1518275:
אני מבינה את הכעס על הנשים שלא טורחות לקפל את העגלה אבל הי, זה פורום חרדי!

אתן אמורות להבין שלא לכל אישה יש את האפשרות לקפל את העגלה. לי יש מצבים שאני בקושי מצליחה לעלות לאוטובוס ולהתישב עם שלושה קטנטנים אז אם מישהו יתנדב לקפל לי את העגלה ולמקם אותה במקום טוב וגם לפתוח אח"כ אני אהיה אסירת תודה.

במצבים כאלו העדפתי לשלם על עגלה פתוחה כי לא יכולתי פיזית לקפל אותה.

וגם אם אישה ממשיכה לצחקק עם חברותיה זה לא אומר שיש לה כוח פיזי לקפל עגלה!

אפשר להציע עזרה במקום לבקר ולכעוס.

אם הציבור החרדי לא יבין את זה אז מי כן?

(אני לא מדברת כמובן על נשים שכן יכולות לקפל ולהזיז ולא עושות את זה.)
תראי, עד לפני שנה, בערך, היה לרוב הנשים אפשרות לקפל את העגלה. עכשיו שזה בחינם - לרוב הנשים אין אפשרות - זה כבר מאוד מוזר.

חוץ מלדרוש שיציעו עזרה, אישה יכולה לבקש עזרה ולא לגרום לזה שכל האוטובוס "יעזור" לה בלית ברירה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
נכתב ע"י ניצן;1518359:
ריח מאד לא נעים נודף פה מהאשכול,

והכל באיצטלה של התחשבות בזולת

אולי במקום שתתעצבנו על אימהות שנוסעות עם עגלה פתוחה תפנו לחברות התחבורה שמתקמצנות על אוטובוסים למרות היותם חברות שאמורות להיות ציבוריות-משרתות את הציבור ולא עושות לו טובה,

למה נהג בחברה כזו שמסיבה כלשהי, לא תמיד בגלל עגלה..., חולף על פני תחנה מלאה, לא אמור להרים טלפון לסדרן שלו שצריך עוד אוטובוס, למה?,
על זה צריך להיות הזעם, לא על הנשים שרוצות שיהיה להן קצת נוח, מאד קשה ולא נח לשבת עם ילד (או שתיים...)על הידיים כל הנסיעה,

חברות האוטובוסים לא אמורות לתגבר את מספר האוטובוסים בגלל שהעגלות פתוחות (ובגלל שההורים בחרו לקנות עגלות בומבסטיות למען יראו).

ואם היה מדובר בעגלות מאוכלסות - מילא. ר ו ב המקרים מדובר בעגלות ריקות לגמרי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
נכתב ע"י ril;1518487:
היום זה דור אחר, נשים הן יותר חלשות , לסגור עגלה זה לא דבר הכי פשוט , זה כרוך במשהו שיחזיק את התינוק/ות ולהוריד את התיק מהעגלה ואולי גם עוד חבילות ואח"כ לקפל ולהרים את העגלה ולשים אותה כמובן במקום שלא יפריע ואם מדובר בתאומים אז העגלה היא לא קלה כלל!! - חשבתם על כל זה??? אתן יודעות איך האישה מרגישה באותו זמן של הנסיעה ? אולי מדובר גם בנסיעה של ממש כמה דקות? - וכן, היא תשלם ע"כ גם סכום של מונית - כי מונית זה לא בשבילה לקפל להחזיק וכו'!! אבל ב"ה שיש חוק אחד שעומד לימינה של האישה החרדית - גם את זה למחוק?!

הטענות שיהיו על החברות!
בטח שחשבנו על זה.
רוב המגיבות כאן הן בעצמן אימהות לילדים קטנים, ואפילו לתינוקות בעגלות, ואני ב"ה בתוכן, וכן, חורה לי המצב הזה, שנשים חושבות לעצמן: מגיע לי, אני לא חייבת "להתנדב" לסגור את העגלה, ושכולם "יקפצו" לי (או שלא יצליחו להגיע למקומות פנויים מאחורה, או שבכלל ישארו בתחנה).

פתאום שומרים את החוקים באדיקות רבה כל כך.
ואת יודעת מה, בואי נניח שזו זכות האישה, "נבל ברשות התורה" זה בסדר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
נכתב ע"י חויד;1518505:
אל תשכחו שהעגלות של היום הרבה יותר מסורבלות מהעגלות של פעם
יש עגלות שצריך לפרק את האמבטיה כדי לקפל וכו', טיולון מילא
להחזיק תינוק ביד אחת ולבצע את כל פעולות הקיפול ממש לא אפשרי, וכרוך בסכנת נפשות!
מה גם שלפעמים התינוק ישן ואז צריך להעיר אותו...

אבל ברור שבמקרה של עומס יתר וצופץ כל אחת צריכה להתחשב ולקפל עד כמה שזה ניתן.

נראה לי הפיתרון הוא לעשות אוטובוסים מיוחדים לעגלות בלי כיסאות ישיבה :rolleyes:
אז נשים שנוסעות באוטובוסים בבקשה שתחשובנה לפני שהן קונות עגלה, שהיא תהיה מתאימה לנסיעה באוטובוס ציבורי. מינימום של המינימום.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

חויה מזעזעת שלי משדה התעופה בשארם א שייח לפני שבוע וחצי
זה היה בטיסה חזור מאירופה
לא רציתי לטוס לבד, לכן נצמדתי לאברך. טסנו מאמסטרדם, דרך טורקיה, לשארם א שייח
בטורקיה היה מפחיד לכשעצמו, היה לפנינו שורה של שייחים עם כיפות, ורק את האברך שבא אחריהם הכריחו להוריד את הכיפה.
אבל עיקר הסיוט היה במצריים, בשארם א שייח
אנשי האבטחה התעללו מאוד באברך
משכו לו את החליפה
העיפו לו את הכיפה והכובע ולא הרשו לו לכסות את הראש עם היד
גררו אותו פיזית לחנות של כובעים
ולאורך כל הסיוט הם צרחו עליו באנגלית שבורה " אמרו לכם לא לבוא עם סממנים יהודיים"
האברך ניסה לומר להם שהוא אחראי לעצמו אבל שום דבר לא עזר לו
היה קשה לראות, בשלב מסוים פשוט לא הסתכלתי לכיוונו מרוב שהיה לי מזעזע
הגענו לשלב של לקחת מזוודות
ניגשים 2 ערבים צעירים ומתחילים להערים את המזוודות שלנו על עגלה
ניסיתי להתנגד והורדתי את המזוודות שלי מהעגלה, אמרתי לו שאני יכולה לבד לקחת את המזוודות

והוא צרח "סקיוריטי" ובעצבים החזיר את המזוודות לעגלה
לא העזתי לצייץ כבר כי חשבתי שזה חלק מהאבטחה
בשלב הזה עיכבו אותי יחד עם האברך
ואז עשיתי את שטות חיי
ואמרתי שהוא לא בעלי

ואז הסיוט התעצם
מחוץ לשדה התעופה בדואים ערבים נהגי מוניות מקיפים אותך מכל עבר, מנסים לצוד כל איש שיוצא משם למונית שלהם

נס שניגש אלי נהג שהזמנו מראש היה לו את התמונה שלי בטלפון
ואז איש האבטחה עם המזוודות נעמד מולי, לא נותן לי להמשיך ללכת
גיב מי דה מוני !! תביאי לי את הכסף !!
ולהפתעתי נהג המונית שהזמנו וביררנו עליו מראש, הצטרף אליו ופשוט דרש ממני לשלם לסחטן
שתי בדואים מאיימים, הוצאתי 50 שח והבאתי לסחטן, ולא עזר !
את צריכה לתת לפחות 200 ! אחרת הם לא זזים ממני
ובכל הסיוט הזה, אין לשום פלפון שלי קליטה באזור סיני!

הנס שלי היה שניגש בחור שנסע עם טנדר מאורגן עם עוד בחורים, ואמר לי בואי איתנו
ברגע שהנהג קלט שהוא מאבד אותי
הוא שינה פרצוף
קילל את סוחב המזוודות הסחטן
הכניס מהר את המזוודות שלי למונית שלו
פתח לי את הדלת של המונית, חייב אותי להיכנס מייד
ונסע משם במהירות
נסעתי שעתיים וחצי בחרדה עצומה
לבד עם תינוק ועם בדואי מפחיד
הוא אומנם התנהג בנעימות, אבל כבר לא סמכתי עליו
בדקתי כל הדרך שאנחנו נוסעים בדרך הנכונה

לכל אורך הדרך יש כ 8 מחסומים שערבים עוצרים את המונית, מציצים פנימה והנהג אומר להם משהו ונוסעים הלאה
עד שהגענו למעבר גבול גם שם הצד המצרי פחות נעים כשיש רק ערבים מסביבך
ב"ה עכשיו אני בבית
לא ממליצה על הסיוט לאף אחד!!

אחרי נסעו משפחה ואמרו לאישה להוריד את התכשיטים בבידוק הבטחוני
והיא לא קיבלה אותם בחזרה

שמעתי גם מכלי לא ראשון אבל משפחה שאני מכירה שטסו לשם- הנשים עם פאות
ועשו להם בעיות מפחידות עם הכיסוי ראש בבידוק הבטחוני בשארם.

מקווה שעזרתי למי שמתכנן לחזור דרך שם או לטוס דרך שם.

קצת כדי לאזן: אח שלי נסע שם מיד עם תחילה המלחמה, היה עם לבוש חרדי מלא ואשתו עם פאה ולא עשו לו כלום..
זה כנראה תלוי על מי נופלים
כל הימין עכשיו באטרף על חוק החניונים, שכביכול רק ייקר את מחירי החניה.
למשל מהתקשורת:


ואני לא מבין את התלונות, כי ממה נפשך:
אם יש שוק חופשי ותחרות (מה שלא תמיד יש בחניון כי אתה צריך אותו מתחת האף ואי אפשר לשלוח את הרכב לחנות בחניון מיבוא מקביל...) - אז השוק יאזן את עצמו.
ואם אין - אז באמת עדיף שהמחירים יעלו באופן כללי, אבל התוצאה של החוק + ההעלאה תהיה, שמי שחנה במשך שעה ודקה ירוויח איקס, ואת האיקס הזה ישלם במקומו מי שחנה במשך שעתיים... זה באמת הוגן...

אז אוקי, אם יש מישהו שחשב שבעלי החניונים יגידו אוקי, המחירים ישארו אותו דבר ואנחנו נפסיד - אז הוא טיפש מטופש,

אבל אם הכוונה הייתה לשנות את האיזון, שהמחיר יהיה לפי מה שהשתמשת - זה דווקא רעיון טוב...

ועוד עשר נקודות על כך שבינינו, זה בעצם חוק לרווחת מאותגרי הקש"ר, מאותגרי העמידה בזמנים... גם להם יש זכויות...

אשמח לשמוע את דעתכם.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה