חוק קיפול העגלות לא עבר מן העולם?

  • הוסף לסימניות
  • #1
השבוע דרש ממני נהג לקפל את העגלה בנסיעה או לשלם.
לפי מה שזכור לי, בוטל החוק של תשלום על עגלה פתוחה.
אני טועה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אני חושבת שיש שעות מסוימות שהן שעות העומס שכן צריך לקפל עגלות. או לשלם עליהן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
בשעות הבוקר מ7-9 צריך לשלם או לקפל
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
בשעות הבוקר 07:00-09:00 צריך לקפל.

בשאר שעות היום אין חובה.
כשהאוטובוס עמוס והעגלה פוקקת את המעבר
ואם את יכולה, אז מומלץ לקפל את העגלה לנוחות כל הנוסעים.

(אבל אל תתעצבנו על אמא שעולה עם תינוק קטן (+) ותכעסו עליה אם היא לא קיפלה. זה כמו לכעוס על אדם שלא מתנדב בארגון חסד... או לא תורם מכספו לטובת הכלל...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
מה פתאום. ובקווים בטח שלא.
נו, אולי נראית לו עשירה...(בונים וכל זה...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
נכתב ע"י sh12;1517239:
(אבל אל תתעצבנו על אמא שעולה עם תינוק קטן (+) ותכעסו עליה אם היא לא קיפלה. זה כמו לכעוס על אדם שלא מתנדב בארגון חסד... או לא תורם מכספו לטובת הכלל...)
ממש לא אותו דבר
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
נכתב ע"י יהודית רוזן;1517241:
מה פתאום. ובקווים בטח שלא.
נו, אולי נראית לו עשירה...(בונים וכל זה...)

בקווים לא?
ידיעה או השערה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
נכתב ע"י sh12;1517239:
(אבל אל תתעצבנו על אמא שעולה עם תינוק קטן (+) ותכעסו עליה אם היא לא קיפלה. זה כמו לכעוס על אדם שלא מתנדב בארגון חסד... או לא תורם מכספו לטובת הכלל...)

אנחנו כן נכעס.
כי זה מינימום של אנושיות ולא נדיבות יוצאת דופן כמו שאת מציגה.

כשאת מגיעה לאוטובוס בו 6 עגלות פתוחות חוסמות את המעבר מכל כיוון אפשרי ולא מאפשרות לך לעלות כלל גם לא עם עגלה מקופלת, זה מכעיס מאד.

אנשים צריכים להבין את רוח החוק,
שאם אפשרי תיהנו מעגלה פתוחה חינם,
ואם זה לא אפשרי שאלת התשלום או אי התשלום אינה רלוונטית, יש לקפל את העגלה בכל מקרה, גם אם זו לא "שעת עומס" רשמית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נכתב ע"י mig;1517755:
אנחנו כן נכעס.
כי זה מינימום של אנושיות ולא נדיבות יוצאת דופן כמו שאת מציגה.

כשאת מגיעה לאוטובוס בו 6 עגלות פתוחות חוסמות את המעבר מכל כיוון אפשרי ולא מאפשרות לך לעלות כלל גם לא עם עגלה מקופלת, זה מכעיס מאד.

אנשים צריכים להבין את רוח החוק,
שאם אפשרי תיהנו מעגלה פתוחה חינם,
ואם זה לא אפשרי שאלת התשלום או אי התשלום אינה רלוונטית, יש לקפל את העגלה בכל מקרה, גם אם זו לא "שעת עומס" רשמית.

בהחלט מאד.
אין לי מושג מה בכל הארץ,
אבל בבית שמש זה הפך לקטסטרופה.
(במיוחד עם אלו שמגדילות לעשות ועולות עם עגלת תאומים)
אני פשוט לא יוצאת אחה"צ מהבית למרחק הדורש אוטובוס.
אם רק היתה לי אפשרות, הייתי משנה את החוק המטופש הזה,או לחילופין מעבירה הצעת חוק להפוך את האוטובוסים בקריות החרדיות לקרונות שטוחים...;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
הי
לא צריך כ"כ לכעוס
רק תנסי לכמה דקות לשים אותך בצד השני
אישה שנוסעת עם תינוק (לבד מכל הסיבות שבעולם)
החוק הזה הוא פשוט הצלה, במקום להתחיל להוציא את התינוק, לבקש ממישהו שיחזיק אותו, לקפל את העגלה ואחרי רבע שעה (יותר או פחות זה לא משנה) שוב את כל התהליך בכיוון ההפוך.
אז נכון, ברור שיש ענין להתחשב ומי שקל לה לקפל כי הילד כבר מספיק גדול או שזה טיולון שמתקפל ונפתח ברגע, יש בהחלט מקום להתחשבות
אבל לא לכעוס ולהתרגז על מי שלא מקפלת!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
נכתב ע"י sari93;1517805:
הי
לא צריך כ"כ לכעוס
רק תנסי לכמה דקות לשים אותך בצד השני
אישה שנוסעת עם תינוק (לבד מכל הסיבות שבעולם)
החוק הזה הוא פשוט הצלה, במקום להתחיל להוציא את התינוק, לבקש ממישהו שיחזיק אותו, לקפל את העגלה ואחרי רבע שעה (יותר או פחות זה לא משנה) שוב את כל התהליך בכיוון ההפוך.
אז נכון, ברור שיש ענין להתחשב ומי שקל לה לקפל כי הילד כבר מספיק גדול או שזה טיולון שמתקפל ונפתח ברגע, יש בהחלט מקום להתחשבות
אבל לא לכעוס ולהתרגז על מי שלא מקפלת!!

גם לאמא שעולה עם עגלה צריך להיות מקום להתחשבות באנשים נוספים באוטובוס. בלי שום קשר לחוק היבש.
ואני אומרת את זה כאמא, ל2 ילדים בעגלת תאומים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
נכתב ע"י sari93;1517805:
הי
לא צריך כ"כ לכעוס
רק תנסי לכמה דקות לשים אותך בצד השני
אישה שנוסעת עם תינוק (לבד מכל הסיבות שבעולם)
החוק הזה הוא פשוט הצלה, במקום להתחיל להוציא את התינוק, לבקש ממישהו שיחזיק אותו, לקפל את העגלה ואחרי רבע שעה (יותר או פחות זה לא משנה) שוב את כל התהליך בכיוון ההפוך.
אז נכון, ברור שיש ענין להתחשב ומי שקל לה לקפל כי הילד כבר מספיק גדול או שזה טיולון שמתקפל ונפתח ברגע, יש בהחלט מקום להתחשבות
אבל לא לכעוס ולהתרגז על מי שלא מקפלת!!
עוד לפני החוק קם, הייתי משלמת במיוחד כדי שלא אצטרך לשלם, מה שיצא, שכאשר היה עמוס הייתי בכל אופן מקפלת את העגלה.
כיום זה מקל מאד כספית, אך מבינה מאד את אילו שלא מקפלות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
נכתב ע"י אסתי ו.;1517814:
גם לאמא שעולה עם עגלה צריך להיות מקום להתחשבות באנשים נוספים באוטובוס. בלי שום קשר לחוק היבש.
ואני אומרת את זה כאמא, ל2 ילדים בעגלת תאומים.

בהחלט וכתבתי את זה גם:
אז נכון, ברור שיש ענין להתחשב ומי שקל לה לקפל כי הילד כבר מספיק גדול או שזה טיולון שמתקפל ונפתח ברגע, יש בהחלט מקום להתחשבות

אבל יחד עם זה להבין ולהתחשב גם בצד השני
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
נכתב ע"י mig;1517755:
אנחנו כן נכעס.
כי זה מינימום של אנושיות ולא נדיבות יוצאת דופן כמו שאת מציגה.

כשאת מגיעה לאוטובוס בו 6 עגלות פתוחות חוסמות את המעבר מכל כיוון אפשרי ולא מאפשרות לך לעלות כלל גם לא עם עגלה מקופלת, זה מכעיס מאד.

אנשים צריכים להבין את רוח החוק,
שאם אפשרי תיהנו מעגלה פתוחה חינם,
ואם זה לא אפשרי שאלת התשלום או אי התשלום אינה רלוונטית, יש לקפל את העגלה בכל מקרה, גם אם זו לא "שעת עומס" רשמית.

אני מקוה שאת ניגשת ומציעה עזרה לזו שאת דורשת ממנה לקפל. לא כל אחת מסוגלת להחזיק תינוק ביד אחד ולקפל ביד שניה (ועוד באוטובוס נוסע) ולא כל עגלה נוחה לקיפול,
ולא, לא תמיד מציעים עזרה מסביב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
זה לא מכעיס. זה פשוט לא מובן.
וגם אני מבית שמש
ויצא לי לפחות 10 פעמים שכשנסעתי באוטובוס אחרי 2-3 תחנות האוטובוס התמלא בעגלות פתוחות והנהג אמר שיותר הוא לא מעלה עגלות (או במקרה גרוע יותר הוא לא עוצר בכלל)
בגלל הנוחות הזו של העגלה הפתוחה, אישה שקבעה תור מיוחד ותכננה לנסוע בקו X לרופא - האוטובוס לא עצר והאישה היתה צריכה לקחת מונית ב-30 ש"ח למחוז חפצה.
ובפעם אחרת האוטובוס לא עצר באוטובוס של 1 בצהריים וכמויות נשים ומורות שהיו צריכות להגיע לבתיהן ולקחת ילדים מהמוסדות, גייסו את השכנות או נסעו במונית.
וזה דוג' ל-2 פעמים.
ואני ראיתי כך לפחות 10 פעמים כמו שכתבתי. (ואני לא נוסעת הרבה)
אם נשים רואות שנהג לא עוצר בגלל עגלות פתוחות (ובאמת, אין לו מה לעצור - אין מצב לעלות בכלל) אז בבקשה, להתגבר על הנוחות האישית, להיות בעלת טקט ומידות ולקפל עגלות. ככה אני חושבת.
ואני רואה נשים שאפ' לא ממצמצות כשהנהג עובר על תחנות בגלל העגלה שלהן.

סליחה על הנימה. אני לא כ"כ מבינה את זה. וגם לי יש תינוקים ועגלות ושקיות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
איזה נימה לא יפה נכתבת כאן.
יכול להיות שזה צפוף, אבל אשה שעולה לאוטובוס עם עגלה, כמעט ולא יכולה להצליח לקפל אותה אם לא עוזרים לה. חוצמזה, תאמינו לי שלאותה אשה בכלל לא נעים להרגיש תקועה, ואם היא היתה יכולה היתה נוסעת ברכב שיותר פשוט עבורה ועבור התינוק בלי צרחות שלו שכל הנוסעים מסתכלים עליה בעצבים כאילו חבל שנולדה לעולם.
אני לא גרה במקום שיש עומס עגלות באוטובוס, אבל גם אם עגלה אחת קצת מצופפת, זה ממש לא נעים לאמא להרגיש תקועה.
תחשבו לפני שאתם כותבים.
איך אתם חושבות שניסע אם לא באוטובוס???
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
נכתב ע"י sari93;1517805:
הי
לא צריך כ"כ לכעוס
רק תנסי לכמה דקות לשים אותך בצד השני
אישה שנוסעת עם תינוק (לבד מכל הסיבות שבעולם)
החוק הזה הוא פשוט הצלה, במקום להתחיל להוציא את התינוק, לבקש ממישהו שיחזיק אותו, לקפל את העגלה ואחרי רבע שעה (יותר או פחות זה לא משנה) שוב את כל התהליך בכיוון ההפוך.
אז נכון, ברור שיש ענין להתחשב ומי שקל לה לקפל כי הילד כבר מספיק גדול או שזה טיולון שמתקפל ונפתח ברגע, יש בהחלט מקום להתחשבות
אבל לא לכעוס ולהתרגז על מי שלא מקפלת!!

נכתב ע"י צילומנציה;1517825:
אני מקוה שאת ניגשת ומציעה עזרה לזו שאת דורשת ממנה לקפל. לא כל אחת מסוגלת להחזיק תינוק ביד אחד ולקפל ביד שניה (ועוד באוטובוס נוסע) ולא כל עגלה נוחה לקיפול,
ולא, לא תמיד מציעים עזרה מסביב.

ב"ה אני אם לילדים ו... תינוקות. (לא להאמין!)
ואין כאן כעס על מישהו ספציפי, אבל יש כאן תרעומת על מידת סדום שנהייתה.
למה שאני אקפל ואתאמץ?
(אם נותנים לך משהו חינם - את חייבת לקחת, במקרה שלנו אסור לך לקפל אחרת איך תיהני מהחינם???)

לא משנה שבגלל זה אחרים לא יעלו, יפסידו, יאחרו, יינזפו,
אני חושבת שבהחלט ראוי לסייג את החוק שבמקרה ויש מס' עגלות יש לקפל את כולן.

(לפני שתשכנה להרגיע אותי וללמד אותי מה זה לעלות לאוטובוס עם כמה ילדים ועגלה ותינוק וחבילות ולשלם וכו'... מה ששכחתי, אז תרגיעו, ב"ה אני יודעת מנסיון אישי ועל אף זאת)
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
נכתב ע"י bason1661;1517899:
איזה נימה לא יפה נכתבת כאן.
יכול להיות שזה צפוף, אבל אשה שעולה לאוטובוס עם עגלה, כמעט ולא יכולה להצליח לקפל אותה אם לא עוזרים לה. חוצמזה, תאמינו לי שלאותה אשה בכלל לא נעים להרגיש תקועה, ואם היא היתה יכולה היתה נוסעת ברכב שיותר פשוט עבורה ועבור התינוק בלי צרחות שלו שכל הנוסעים מסתכלים עליה בעצבים כאילו חבל שנולדה לעולם.
אני לא גרה במקום שיש עומס עגלות באוטובוס, אבל גם אם עגלה אחת קצת מצופפת, זה ממש לא נעים לאמא להרגיש תקועה.
תחשבו לפני שאתם כותבים.
איך אתם חושבות שניסע אם לא באוטובוס???

תקפלי את העגלה בתחנה לפני שהאוטובוס מגיע,
ואם אתן רגילות לנסוע רק בתחבורה ציבורית לפחות תתחשבנה ותיקחנה איתכן לנסיעות עגלה בגודל שפוי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
נכתב ע"י sh12;1517239:
(אבל אל תתעצבנו על אמא שעולה עם תינוק קטן (+) ותכעסו עליה אם היא לא קיפלה. זה כמו לכעוס על אדם שלא מתנדב בארגון חסד... או לא תורם מכספו לטובת הכלל...)

לא נכון בכלל!!!!!!!!
אישה שעולה לאוטובוס ולא מקפלת את העגלה, ובגללה אמהות אחרות עם עגלות מקופלות וילדים לא יכולות לעלות.
דומה למישהו שגוזל (זמן, כסף ועוד....) ולא למישהו שרק לא מתנדב!!!!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

חויה מזעזעת שלי משדה התעופה בשארם א שייח לפני שבוע וחצי
זה היה בטיסה חזור מאירופה
לא רציתי לטוס לבד, לכן נצמדתי לאברך. טסנו מאמסטרדם, דרך טורקיה, לשארם א שייח
בטורקיה היה מפחיד לכשעצמו, היה לפנינו שורה של שייחים עם כיפות, ורק את האברך שבא אחריהם הכריחו להוריד את הכיפה.
אבל עיקר הסיוט היה במצריים, בשארם א שייח
אנשי האבטחה התעללו מאוד באברך
משכו לו את החליפה
העיפו לו את הכיפה והכובע ולא הרשו לו לכסות את הראש עם היד
גררו אותו פיזית לחנות של כובעים
ולאורך כל הסיוט הם צרחו עליו באנגלית שבורה " אמרו לכם לא לבוא עם סממנים יהודיים"
האברך ניסה לומר להם שהוא אחראי לעצמו אבל שום דבר לא עזר לו
היה קשה לראות, בשלב מסוים פשוט לא הסתכלתי לכיוונו מרוב שהיה לי מזעזע
הגענו לשלב של לקחת מזוודות
ניגשים 2 ערבים צעירים ומתחילים להערים את המזוודות שלנו על עגלה
ניסיתי להתנגד והורדתי את המזוודות שלי מהעגלה, אמרתי לו שאני יכולה לבד לקחת את המזוודות

והוא צרח "סקיוריטי" ובעצבים החזיר את המזוודות לעגלה
לא העזתי לצייץ כבר כי חשבתי שזה חלק מהאבטחה
בשלב הזה עיכבו אותי יחד עם האברך
ואז עשיתי את שטות חיי
ואמרתי שהוא לא בעלי

ואז הסיוט התעצם
מחוץ לשדה התעופה בדואים ערבים נהגי מוניות מקיפים אותך מכל עבר, מנסים לצוד כל איש שיוצא משם למונית שלהם

נס שניגש אלי נהג שהזמנו מראש היה לו את התמונה שלי בטלפון
ואז איש האבטחה עם המזוודות נעמד מולי, לא נותן לי להמשיך ללכת
גיב מי דה מוני !! תביאי לי את הכסף !!
ולהפתעתי נהג המונית שהזמנו וביררנו עליו מראש, הצטרף אליו ופשוט דרש ממני לשלם לסחטן
שתי בדואים מאיימים, הוצאתי 50 שח והבאתי לסחטן, ולא עזר !
את צריכה לתת לפחות 200 ! אחרת הם לא זזים ממני
ובכל הסיוט הזה, אין לשום פלפון שלי קליטה באזור סיני!

הנס שלי היה שניגש בחור שנסע עם טנדר מאורגן עם עוד בחורים, ואמר לי בואי איתנו
ברגע שהנהג קלט שהוא מאבד אותי
הוא שינה פרצוף
קילל את סוחב המזוודות הסחטן
הכניס מהר את המזוודות שלי למונית שלו
פתח לי את הדלת של המונית, חייב אותי להיכנס מייד
ונסע משם במהירות
נסעתי שעתיים וחצי בחרדה עצומה
לבד עם תינוק ועם בדואי מפחיד
הוא אומנם התנהג בנעימות, אבל כבר לא סמכתי עליו
בדקתי כל הדרך שאנחנו נוסעים בדרך הנכונה

לכל אורך הדרך יש כ 8 מחסומים שערבים עוצרים את המונית, מציצים פנימה והנהג אומר להם משהו ונוסעים הלאה
עד שהגענו למעבר גבול גם שם הצד המצרי פחות נעים כשיש רק ערבים מסביבך
ב"ה עכשיו אני בבית
לא ממליצה על הסיוט לאף אחד!!

אחרי נסעו משפחה ואמרו לאישה להוריד את התכשיטים בבידוק הבטחוני
והיא לא קיבלה אותם בחזרה

שמעתי גם מכלי לא ראשון אבל משפחה שאני מכירה שטסו לשם- הנשים עם פאות
ועשו להם בעיות מפחידות עם הכיסוי ראש בבידוק הבטחוני בשארם.

מקווה שעזרתי למי שמתכנן לחזור דרך שם או לטוס דרך שם.

קצת כדי לאזן: אח שלי נסע שם מיד עם תחילה המלחמה, היה עם לבוש חרדי מלא ואשתו עם פאה ולא עשו לו כלום..
זה כנראה תלוי על מי נופלים
כל הימין עכשיו באטרף על חוק החניונים, שכביכול רק ייקר את מחירי החניה.
למשל מהתקשורת:


ואני לא מבין את התלונות, כי ממה נפשך:
אם יש שוק חופשי ותחרות (מה שלא תמיד יש בחניון כי אתה צריך אותו מתחת האף ואי אפשר לשלוח את הרכב לחנות בחניון מיבוא מקביל...) - אז השוק יאזן את עצמו.
ואם אין - אז באמת עדיף שהמחירים יעלו באופן כללי, אבל התוצאה של החוק + ההעלאה תהיה, שמי שחנה במשך שעה ודקה ירוויח איקס, ואת האיקס הזה ישלם במקומו מי שחנה במשך שעתיים... זה באמת הוגן...

אז אוקי, אם יש מישהו שחשב שבעלי החניונים יגידו אוקי, המחירים ישארו אותו דבר ואנחנו נפסיד - אז הוא טיפש מטופש,

אבל אם הכוונה הייתה לשנות את האיזון, שהמחיר יהיה לפי מה שהשתמשת - זה דווקא רעיון טוב...

ועוד עשר נקודות על כך שבינינו, זה בעצם חוק לרווחת מאותגרי הקש"ר, מאותגרי העמידה בזמנים... גם להם יש זכויות...

אשמח לשמוע את דעתכם.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה