חוק קיפול העגלות לא עבר מן העולם?

  • הוסף לסימניות
  • #61
מתוך האתר של משרד התחבורה:


הפטור ניתן בקווי השירות העירוניים וברכבת הקלה בירושלים והוא חל במשך כל שעות השרות של הקווים למעט בין השעות 07:00 עד 09:00 בבוקר

בשורה טובה להורים. מהיום (יום שלישי), ניתן להסיע עגלת ילדים פתוחה באוטובוסים וברכבת הקלה בירושלים ללא תשלום, זאת בעקבות תקנה חדשה של שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

עד כה ניתן פטור מתשלום דמי נסיעה באוטובוסים עבור עגלת ילדים מקופלת ואילו עבור נסיעה עם עגלת ילדים פתוחה ניתנה הנחה של 50% שאותה יזם השר כץ לפני כשנתיים.

הפטור מתשלום עבור עגלת ילדים ניתן בקווי השירות העירוניים וברכבת הקלה בירושלים והוא חל במשך כל שעות השרות של הקווים, למעט בין השעות 07:00 עד 09:00 בבוקר שהן שעות השיא של התחבורה הציבורית.

צו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים הפוטר מתשלום עגלות ילדים נחתם על ידי שרי התחבורה והאוצר ונכנס לתוקף היום עם פרסומו ברשומות.

השר כץ חתם על תיקון הצו בעקבות המלצת ועדת השרים לענייני חקיקה להסדיר בצו הפיקוח את הפטור מתשלום על עגלת ילדים גם אם היא פתוחה.

המפקח על התעבורה במשרד התחבורה שיגר חוזר לכל חברות התחבורה הציבורית ברחבי הארץ המפעילות את קווי האוטובוסים העירונים שבו הם נדרשים לידע את נהגיהן על הפטור מתשלום.​
 
  • הוסף לסימניות
  • #62
ועדיין לגבי העגלות הפתוחות...
בבית שמש, רובן המוחלט של העגלות הפתוחות - מאוכלסות.
אמת הדבר, שלעיתים יושבת האם בניחותא, על ברכיה הינוקא, ועגלתו פוקקת את המעבר.
אולם המראה הזה די נדיר.
(ויש מקום לדון לכף זכות, שכשהיא עלתה עדיין היה האוטובוס ריק, וכשהתמלא כבר קשה היה המעבר על מנת לקום, לקפל...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
נכתב ע"י estigr;1518699:
חבל שלא תדוני לכף זכות, זה מה שאמרתי...
כאילו, שכנעו אותך שזה כולה נשים סתומות עם עגלות פתוחות... ולא היא! (ואם אין לה כוח אז אין לה... גם אם כבר נחתה בשלום עם הינוקא... לא?? וכאמור, לפעמים העגלה לא תופסת פחות מקום באופן הזה)

ממש ממש ממש לא.
:(
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
נכתב ע"י GRN;1518741:
מתוך האתר של משרד התחבורה:


הפטור ניתן בקווי השירות העירוניים וברכבת הקלה בירושלים והוא חל במשך כל שעות השרות של הקווים למעט בין השעות 07:00 עד 09:00 בבוקר

בשורה טובה להורים. מהיום (יום שלישי), ניתן להסיע עגלת ילדים פתוחה באוטובוסים וברכבת הקלה בירושלים ללא תשלום, זאת בעקבות תקנה חדשה של שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

עד כה ניתן פטור מתשלום דמי נסיעה באוטובוסים עבור עגלת ילדים מקופלת ואילו עבור נסיעה עם עגלת ילדים פתוחה ניתנה הנחה של 50% שאותה יזם השר כץ לפני כשנתיים.

הפטור מתשלום עבור עגלת ילדים ניתן בקווי השירות העירוניים וברכבת הקלה בירושלים והוא חל במשך כל שעות השרות של הקווים, למעט בין השעות 07:00 עד 09:00 בבוקר שהן שעות השיא של התחבורה הציבורית.

צו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים הפוטר מתשלום עגלות ילדים נחתם על ידי שרי התחבורה והאוצר ונכנס לתוקף היום עם פרסומו ברשומות.

השר כץ חתם על תיקון הצו בעקבות המלצת ועדת השרים לענייני חקיקה להסדיר בצו הפיקוח את הפטור מתשלום על עגלת ילדים גם אם היא פתוחה.

המפקח על התעבורה במשרד התחבורה שיגר חוזר לכל חברות התחבורה הציבורית ברחבי הארץ המפעילות את קווי האוטובוסים העירונים שבו הם נדרשים לידע את נהגיהן על הפטור מתשלום.​


תודה על התשובה היעילה והעניינית!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
נכתב ע"י pr;1518673:
אבל באמת לא חשבתי שהעגלות המדוברות ריקות... אני גם לא לגמרי מבינה את ההגיון,
אם כבר משאירים עגלה פתוחה - למה שהתינוק לא יהיה בפנים?


:D

הייתי חייבת, ממש העלית בבת צחוק על פני.
ישירות לסטנד-אפ

(וסליחה על הסטת האשכול, תמשיכו, אני משקיפה מהצד.. ;) )
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
בסופו של דבר, הכל מתחיל ונגמר במידות טובות, ובעד כמה אנחנו חושבים על אחרים, ולא רק על עצמנו.
אם כל אחד היה חושב טיפטיפונת על האנשים שסביבו ולא רק על הנוחות האישית שלו -
אז כל אישה שעולה לאוטובוס עם עגלה היתה בודקת האם יש אפילו מעט עומס, ומקפלת את העגלה מיד, ובו זמנית - כל שאר הנשים שבאוטובוס היו מתנדבות להציע עזרה בקיפול - שהוא באמת פעולה מסובכת שגם עלולה להיות מסוכנת.
הייתי במקום הזה מכל הכיוונים - מהכיוון של זו שעולה ורוצה את הנוחות של עגלה פתוחה אבל מקפלת כי יש עוד אנשים באוטובוס, ומהמקום של זו שלא יכולה בכלל לעלות לאוטובוס - עם עגלה או בלעדיה, בגלל 5-6 עגלות פתוחות שחוסמות את המעבר. וגם מהמקום של זו שיושבת בצד ומציעה עזרה לנאבקות...
בסופו של דבר, חוסר ההתחשבות של הנשים שאינן מקפלות למרות האפשרות לעשות זאת, וחוסר היחס משאר הנוסעות שאינן מעלות בדעתן להציע עזרה - גרם לי לתוצאה פשוטה אחת:
ללכת ברגל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
נכתב ע"י בראש מילה;1518862:
בסופו של דבר, הכל מתחיל ונגמר במידות טובות, ובעד כמה אנחנו חושבים על אחרים, ולא רק על עצמנו.
אם כל אחד היה חושב טיפטיפונת על האנשים שסביבו ולא רק על הנוחות האישית שלו -
אז כל אישה שעולה לאוטובוס עם עגלה היתה בודקת האם יש אפילו מעט עומס, ומקפלת את העגלה מיד, ובו זמנית - כל שאר הנשים שבאוטובוס היו מתנדבות להציע עזרה בקיפול - שהוא באמת פעולה מסובכת שגם עלולה להיות מסוכנת.
הייתי במקום הזה מכל הכיוונים - מהכיוון של זו שעולה ורוצה את הנוחות של עגלה פתוחה אבל מקפלת כי יש עוד אנשים באוטובוס, ומהמקום של זו שלא יכולה בכלל לעלות לאוטובוס - עם עגלה או בלעדיה, בגלל 5-6 עגלות פתוחות שחוסמות את המעבר. וגם מהמקום של זו שיושבת בצד ומציעה עזרה לנאבקות...
בסופו של דבר, חוסר ההתחשבות של הנשים שאינן מקפלות למרות האפשרות לעשות זאת, וחוסר היחס משאר הנוסעות שאינן מעלות בדעתן להציע עזרה - גרם לי לתוצאה פשוטה אחת:
ללכת ברגל.

אמרו מעתה: החוק החדש - תרומה למאבק העולמי בהשמנה ובעד פעילות גופנית. :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
נכתב ע"י בראש מילה;1518862:
בסופו של דבר, חוסר ההתחשבות של הנשים שאינן מקפלות למרות האפשרות לעשות זאת, וחוסר היחס משאר הנוסעות שאינן מעלות בדעתן להציע עזרה - גרם לי לתוצאה פשוטה אחת:
ללכת ברגל.


זה נחמד כשיש לך את הפריווילגיה של ללכת ברגל.

בד"כ שלאשה אין כוח לקפל את העגלה ברור שאין לה כוח ללכת ברגל.

ויש מקרים שגם האפשרות הזו לא רלוונטית בכלל בגלל המרחק!
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
אני חושבת שכל אחת למדה בהחלט מהאשכול הזה כמה לקחים חשובים.

מי שיש לה אפשרות וכוח- שתקפל את העגלה כשהיא יכולה ותתחשב באחרים.

מי שיש לה אפשרות- שתציע עזרה לאחרות בקיפול והחזקת התינוקות.

וכל אחד שנמצא בצד השני של המקרה ינסה לדון לכף זכות ולא לשפוט את השני בחומרה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
הכי מעצבן הוא שאת עולה במקרה שלי עם עגלת תאומים ורואה מולך 3-4 עגלות פתוחות ולידן נשים נינוחות שמסתכלות עליך כאילו הן בהצגה של 'נראה איך היא מסתדרת' במקום לנסות לעזור או לנסות לקפל הן פשוט צופות...חלילה להן להעיר את הנסיך הישן באמבטיה המפוארת...
אני נסעתי גם טרם החוק ובאמת הייתי מעדיפה לשלם ולהשאיר פתוח אבל כמובן אף פעם לא חשבתי שהעולם שלי...תהיו הגיוניות!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
נכתב ע"י hila;1519108:
אני נסעתי גם טרם החוק ובאמת הייתי מעדיפה לשלם ולהשאיר פתוח אבל כמובן אף פעם לא חשבתי שהעולם שלי...תהיו הגיוניות!!!
זה בדיוק הסגנון שהקפיץ את כולן, החשיבה ש"העולם שייך לי"
זו הסוטאציה שעלתה מהאמירה שמי שמתלונן על אישה שלא מקפלת, זה כמו להתלונן על זה שהיא לא מתנדבת....
אני לא חייבת כלום לאף אחד, אם אני מקפלת אז אני ממש צדיקה בחסד עליון!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
וסתם באגב סיפור שהאשכול הזה הזכיר לי:rolleyes:
נסענו ביום שיש בקו 402 מפוצץ... לפני ישבו זוג צעיר שדיברו בקולי קולות, כך שלא הייתי צריכה להתאמץ כדי לשמוע;)
תוך כדי הבעל אומר לאישתו- תחשבי איזה קשה זה ליסוע עם ילדים, איך נעשה את זה? תראי אנחנו היחידים פה בלי ילדים...
האשה בשיא הבטחון: אז לא עולים לכזה אוטובוס!!!!!
התאפקתי חזק שלא להסביר לב שאנחנו למשל נתנו ל4 אוטובוסים לעבור , ורק על החמישי עלינו... (ואנחנו לא בתחנה האחרונה)
:):(
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
נכתב ע"י מקופלת;1519120:
וסתם באגב סיפור שהאשכול הזה הזכיר לי:rolleyes:
נסענו ביום שיש בקו 402 מפוצץ... לפני ישבו זוג צעיר שדיברו בקולי קולות, כך שלא הייתי צריכה להתאמץ כדי לשמוע;)
תוך כדי הבעל אומר לאישתו- תחשבי איזה קשה זה ליסוע עם ילדים, איך נעשה את זה? תראי אנחנו היחידים פה בלי ילדים...
האשה בשיא הבטחון: אז לא עולים לכזה אוטובוס!!!!!
התאפקתי חזק שלא להסביר לב שאנחנו למשל נתנו ל4 אוטובוסים לעבור , ורק על החמישי עלינו... (ואנחנו לא בתחנה האחרונה)
:):(

חח.. אני אומרת כל פעם לבעלי-די! אל תגזים, בילד הבא כבר יהיה רכב! והנה למדנו להסתדר בלי, אבל אני עדיין לא איבדתי תיקווה! :p
אני רואה שהיא אפילו לא מדמיינת על זה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
נכתב ע"י maty;1517792:
אם רק היתה לי אפשרות, הייתי משנה את החוק המטופש הזה
זה כל הנושא, החוק המטופש הזה. כי לפני החוק יכולתי לעלות לאוטובוס ולהחליט אם יש לי כוח, ואפשרות ואנרגיות לקפל, ואז לחסוך את דמי הנסיעה. או להשאיר את התינוק בעגלה מכל הסיבות שבעולם, ולשלם, בלי להתנצל ובלי להרגיש חוסר נעימות. המצב היום הוא באמת קטסטרופה, כי מתוך 8 עגלות (אני ספרתי אחרי 2 תחנות בלבד) שפוקקות את האוטובוס, 5-6 היו מקופלות אם היה צורך לשלם, וההורים היו מסתדרים עם זה. אבל השתיים הנוספות, שבאמת לא יכולות/מסוגלות/רוצות לקפל, ולולי החוק הזה היו גם משלמות, לא אשמות.
אגב, הטענה שהעגלות המקופלות תופסות אותו מקום אינה נכונה, כי אם העגלה אינה מקופלת בהכרח שההורה עומד לידה, ואז המעבר מתמלא בעגלות+הורים והמושבים ריקים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
אחרי כל הנאומים, שאכן צודקים ואני מבינה את הכעס, קצת בנימה אישית: תסבירו לי מה הייתי אמורה לעשות עם תאומים בני שנה (שעדיין לא יודעים ללכת) שיושבים בביבי גוגר תאומים, + 2 אחים כשהגדול בן 4, והתעכבתי שלא באשמתי, ואני ברחוב השומר בב"ב והשעה רבע לשבע בערב, והילדים עייפים, ואני צריכה להגיע מה שיותר מהר לרחוב השלושה, מה יותר מתאים מאשר לעלות עם עגלת תאומים פתוחה(על אפכם ועל חמתכם, גם לי זה לא נעים) אבל יש מצבים שאין ברירה, ומי כמו אחינו בנ"י שבמקרים כאלו משתדלים להבין ולא לשפוט לרעה...
(כמובן שלקחת מונית לא היה מצב בגלל כמות הנפשות, וכמובן ששילמתי על העגלה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
אותי הכי עצבן לאות אוטובוס פקוק בגלל עגלות פתוחות, והגדילה לעשות אישה, שהוציאה את הבן שלה מהעגלה והלכה לשבת איתו אבל השאירה את העגלה פתוחה במעבר.. כאילו מה נראה לך?? איך כל האוטובוס ירד יזוז??? מה את בת יחידה????
התאפקתי מלהעיר לה....!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
נכתב ע"י pessi&chani;1519142:
אחרי כל הנאומים, שאכן צודקים ואני מבינה את הכעס, קצת בנימה אישית: תסבירו לי מה הייתי אמורה לעשות עם תאומים בני שנה (שעדיין לא יודעים ללכת) שיושבים בביבי גוגר תאומים, + 2 אחים כשהגדול בן 4, והתעכבתי שלא באשמתי, ואני ברחוב השומר בב"ב והשעה רבע לשבע בערב, והילדים עייפים, ואני צריכה להגיע מה שיותר מהר לרחוב השלושה, מה יותר מתאים מאשר לעלות עם עגלת תאומים פתוחה(על אפכם ועל חמתכם, גם לי זה לא נעים) אבל יש מצבים שאין ברירה, ומי כמו אחינו בנ"י שבמקרים כאלו משתדלים להבין ולא לשפוט לרעה...
(כמובן שלקחת מונית לא היה מצב בגלל כמות הנפשות, וכמובן ששילמתי על העגלה)

גם אני עם תאומים, ומעולם לא עלה על דעתי לעלות עם עגלת תאומים פתוחה לאוטובוס.

חרשנו הרבה ברגל, כן גם עם היותר גדולים, ובשעת חרום אפשר לקחת מונית (כל מונית היתה לוקחת מבוגר+4 ילדים קטנים)
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
לשם איזון התגובות - רוצה ללמד זכות על ישראל (כולל מהציבור הכללי)
גם לי יש עגלת תאומים של אחים (לא תאומים), ועליתי פעמים רבות לאוטובוסים, וברוך ד', עפ"י רב, היו את אלו שהתנדבו לשמור על העגלה, כשהלכתי לנקב, או לנקב בשבילי, או לעזור לי לעלות/לרדת מהאטובוס, ואם התעורר צורך לקפל - עזרו עם הילדים.

נכון, קרה גם שהיה מי שהתעצבן על חסימת המעבר, אבל בדרך כלל אנשים רואים כמה מאמצים את משקיעה לנייד את עצמך הלוך חזור במעבר שלפני הירידה כדי לאפשר לנוסעים להיכנס פנימה - כך שהם מבינים ולא רוטנים.

יש לציין שאני לא הרבה באוטובוסים, כך שלא רבות הפעמים שיצא לי להיות באוטובוס צפוף מאד ודחוק- למרות שכם זה קורה ואז מתמרנים (סוגרים או משתדלים לפנות מעבר לאחרים).
 
  • הוסף לסימניות
  • #79
נכתב ע"י pessi&chani;1519142:
אחרי כל הנאומים, שאכן צודקים ואני מבינה את הכעס, קצת בנימה אישית: תסבירו לי מה הייתי אמורה לעשות עם תאומים בני שנה (שעדיין לא יודעים ללכת) שיושבים בביבי גוגר תאומים, + 2 אחים כשהגדול בן 4, והתעכבתי שלא באשמתי, ואני ברחוב השומר בב"ב והשעה רבע לשבע בערב, והילדים עייפים, ואני צריכה להגיע מה שיותר מהר לרחוב השלושה, מה יותר מתאים מאשר לעלות עם עגלת תאומים פתוחה(על אפכם ועל חמתכם, גם לי זה לא נעים) אבל יש מצבים שאין ברירה, ומי כמו אחינו בנ"י שבמקרים כאלו משתדלים להבין ולא לשפוט לרעה...
(כמובן שלקחת מונית לא היה מצב בגלל כמות הנפשות, וכמובן ששילמתי על העגלה)

קודם כל מצדיעה לך! אני עם רביעיה כזו לא הייתי מעזה לצאת מהבית ולהסתמך על אוטובוס. אם המצב היה נורמלי כמו לפני החוק הטוב והמיטיב הזה, היית עולה עם עגלה פתוחה ושיירה מקטרת, אחינו בני ישראל היו מצטופפים קצת, מנסים לעזור, ובאופן כללי מבינים את הסיטואציה. אבל... כשחוץ ממך יש באוטובוס עוד כמה עגלות (יתכן גם עוד עגלת תאומים, לא נדיר לראות), ואנשים עצבניים שלא יכולים לעלות ולרדת, אז את המסכנה תקבלי את כל החיצים, מה לעשות. במקרה כזה באמת לא נותרה לך ברירה אלא לעלות על מונית (תשלחי חשבונית למחוקק).
 
  • הוסף לסימניות
  • #80
נכתב ע"י pessi&chani;1519142:
אחרי כל הנאומים, שאכן צודקים ואני מבינה את הכעס, קצת בנימה אישית: תסבירו לי מה הייתי אמורה לעשות עם תאומים בני שנה (שעדיין לא יודעים ללכת) שיושבים בביבי גוגר תאומים, + 2 אחים כשהגדול בן 4, והתעכבתי שלא באשמתי, ואני ברחוב השומר בב"ב והשעה רבע לשבע בערב, והילדים עייפים, ואני צריכה להגיע מה שיותר מהר לרחוב השלושה, מה יותר מתאים מאשר לעלות עם עגלת תאומים פתוחה(על אפכם ועל חמתכם, גם לי זה לא נעים) אבל יש מצבים שאין ברירה, ומי כמו אחינו בנ"י שבמקרים כאלו משתדלים להבין ולא לשפוט לרעה...
(כמובן שלקחת מונית לא היה מצב בגלל כמות הנפשות, וכמובן ששילמתי על העגלה)
זה ברור שיש מקרים חריגים, ולכן ראוי לדון לכף זכות כל מקרה באופן פרטי.
אבל הטענה כאן היא על התופעה, הלא הגיונית, שמשבשת את "החיים באוטובוס".
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

חויה מזעזעת שלי משדה התעופה בשארם א שייח לפני שבוע וחצי
זה היה בטיסה חזור מאירופה
לא רציתי לטוס לבד, לכן נצמדתי לאברך. טסנו מאמסטרדם, דרך טורקיה, לשארם א שייח
בטורקיה היה מפחיד לכשעצמו, היה לפנינו שורה של שייחים עם כיפות, ורק את האברך שבא אחריהם הכריחו להוריד את הכיפה.
אבל עיקר הסיוט היה במצריים, בשארם א שייח
אנשי האבטחה התעללו מאוד באברך
משכו לו את החליפה
העיפו לו את הכיפה והכובע ולא הרשו לו לכסות את הראש עם היד
גררו אותו פיזית לחנות של כובעים
ולאורך כל הסיוט הם צרחו עליו באנגלית שבורה " אמרו לכם לא לבוא עם סממנים יהודיים"
האברך ניסה לומר להם שהוא אחראי לעצמו אבל שום דבר לא עזר לו
היה קשה לראות, בשלב מסוים פשוט לא הסתכלתי לכיוונו מרוב שהיה לי מזעזע
הגענו לשלב של לקחת מזוודות
ניגשים 2 ערבים צעירים ומתחילים להערים את המזוודות שלנו על עגלה
ניסיתי להתנגד והורדתי את המזוודות שלי מהעגלה, אמרתי לו שאני יכולה לבד לקחת את המזוודות

והוא צרח "סקיוריטי" ובעצבים החזיר את המזוודות לעגלה
לא העזתי לצייץ כבר כי חשבתי שזה חלק מהאבטחה
בשלב הזה עיכבו אותי יחד עם האברך
ואז עשיתי את שטות חיי
ואמרתי שהוא לא בעלי

ואז הסיוט התעצם
מחוץ לשדה התעופה בדואים ערבים נהגי מוניות מקיפים אותך מכל עבר, מנסים לצוד כל איש שיוצא משם למונית שלהם

נס שניגש אלי נהג שהזמנו מראש היה לו את התמונה שלי בטלפון
ואז איש האבטחה עם המזוודות נעמד מולי, לא נותן לי להמשיך ללכת
גיב מי דה מוני !! תביאי לי את הכסף !!
ולהפתעתי נהג המונית שהזמנו וביררנו עליו מראש, הצטרף אליו ופשוט דרש ממני לשלם לסחטן
שתי בדואים מאיימים, הוצאתי 50 שח והבאתי לסחטן, ולא עזר !
את צריכה לתת לפחות 200 ! אחרת הם לא זזים ממני
ובכל הסיוט הזה, אין לשום פלפון שלי קליטה באזור סיני!

הנס שלי היה שניגש בחור שנסע עם טנדר מאורגן עם עוד בחורים, ואמר לי בואי איתנו
ברגע שהנהג קלט שהוא מאבד אותי
הוא שינה פרצוף
קילל את סוחב המזוודות הסחטן
הכניס מהר את המזוודות שלי למונית שלו
פתח לי את הדלת של המונית, חייב אותי להיכנס מייד
ונסע משם במהירות
נסעתי שעתיים וחצי בחרדה עצומה
לבד עם תינוק ועם בדואי מפחיד
הוא אומנם התנהג בנעימות, אבל כבר לא סמכתי עליו
בדקתי כל הדרך שאנחנו נוסעים בדרך הנכונה

לכל אורך הדרך יש כ 8 מחסומים שערבים עוצרים את המונית, מציצים פנימה והנהג אומר להם משהו ונוסעים הלאה
עד שהגענו למעבר גבול גם שם הצד המצרי פחות נעים כשיש רק ערבים מסביבך
ב"ה עכשיו אני בבית
לא ממליצה על הסיוט לאף אחד!!

אחרי נסעו משפחה ואמרו לאישה להוריד את התכשיטים בבידוק הבטחוני
והיא לא קיבלה אותם בחזרה

שמעתי גם מכלי לא ראשון אבל משפחה שאני מכירה שטסו לשם- הנשים עם פאות
ועשו להם בעיות מפחידות עם הכיסוי ראש בבידוק הבטחוני בשארם.

מקווה שעזרתי למי שמתכנן לחזור דרך שם או לטוס דרך שם.

קצת כדי לאזן: אח שלי נסע שם מיד עם תחילה המלחמה, היה עם לבוש חרדי מלא ואשתו עם פאה ולא עשו לו כלום..
זה כנראה תלוי על מי נופלים
כל הימין עכשיו באטרף על חוק החניונים, שכביכול רק ייקר את מחירי החניה.
למשל מהתקשורת:


ואני לא מבין את התלונות, כי ממה נפשך:
אם יש שוק חופשי ותחרות (מה שלא תמיד יש בחניון כי אתה צריך אותו מתחת האף ואי אפשר לשלוח את הרכב לחנות בחניון מיבוא מקביל...) - אז השוק יאזן את עצמו.
ואם אין - אז באמת עדיף שהמחירים יעלו באופן כללי, אבל התוצאה של החוק + ההעלאה תהיה, שמי שחנה במשך שעה ודקה ירוויח איקס, ואת האיקס הזה ישלם במקומו מי שחנה במשך שעתיים... זה באמת הוגן...

אז אוקי, אם יש מישהו שחשב שבעלי החניונים יגידו אוקי, המחירים ישארו אותו דבר ואנחנו נפסיד - אז הוא טיפש מטופש,

אבל אם הכוונה הייתה לשנות את האיזון, שהמחיר יהיה לפי מה שהשתמשת - זה דווקא רעיון טוב...

ועוד עשר נקודות על כך שבינינו, זה בעצם חוק לרווחת מאותגרי הקש"ר, מאותגרי העמידה בזמנים... גם להם יש זכויות...

אשמח לשמוע את דעתכם.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה