חורף- לא שייך בלי מרק חם....

  • הוסף לסימניות
  • #1
אשמח לשמוע מתכונים למרקים קלים וטעמים. - גם חלביים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
3 מרקים קלים ומהירים ומצוינים בגרסת פרווה ניתן לחלב.
ניתן לעשות בגרסאות מושקעות יותר.

1.מרק פטריות ותפו"א:
לאדות בצל כשמוזהב להוסיף פטריות קצוצות רצוי טרי ניתן גם משימורים. (למי שאוהב בשלב זה להוסיף שום קצוץ)
להוסיף 2-3 כפות קמח כמו רביכה ולהוסיף מים.
קוביות תפו"א,
כמה קפות שיבולת שועל.
אבקת מרק פטריות,
מלח,
מעט פלפל שחור למי שאוהב.

מרק אפונה עם בצקניות:
לאדות בצל (ניתן לדלג על השלב הזה)
שתי קופסאות שימורי אפונה לרסק בבלנדר (אני עושה את זה עם בלנדר יד ישר בסיר)
להוסיף מים קישואים מגורדים,
פלפל לבן, מלח, אבקת מרק עוף (אפשר מעט כמון)

כשרותח להוסיף עם כף נטיפי בצק:
קמח, שמן, מלח, א"מ, מים רותחים.

ניתן לעשות מאפונה יבשה, או קפואה (יותר בריא) רק לקחת בחשבון זמן בישול ארוך ורק אח"כ ריסוק.

3. מרק עגבניות:
לאדות בצל,
לעשות רביכה,
להוסיף קופסא גדולה רסק עגבניות,
קוביות גזר,
אפונה, (לקט ירקות מקפואים) מי שמפרגן גם ברוקולו וכרובית, ומי שאוהב תירס או תירס גמדי.
כמה כפות אורז,
תיבול:
מלח, (לפולנים גם סוכר) פלפל שחור, אב' מרק פטריות ו/או זך.
ותבלינים אהובים עליכם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
יש מרק קישואים
מרק עגבניות
מרק עדשים
מרק אפונה
מרק ירקות
מרק שעועית
מרק דלעת
מרק כתומים
מרק שומר ושמיר
מרק עוף צח
מרק סיני


מתכונים אביא בהמשך היום פשוט אין לי זמן
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
מרק בצל חלבי

6 בצלים גדולים, לחתוך לפרוסות דקיקות,
לאדות עם שמן למשך כ- רבע שעה
להוסיף אבקת מרק בצל ולבשל כשעה,
בסוף הבישול להוסיף מלמעלה חתיכות גבינה צהובה.

מוצלח מאוד, מעניין וטעים, בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
נכתב ע"י pessi&chani;494561:
מרק בצל חלבי

6 בצלים גדולים, לחתוך לפרוסות דקיקות,
לאדות עם שמן למשך כ- רבע שעה
להוסיף אבקת מרק בצל ולבשל כשעה,
בסוף הבישול להוסיף מלמעלה חתיכות גבינה צהובה.

מוצלח מאוד, מעניין וטעים, בהצלחה!

יש לי גרסה אחרת למרק בצל חלבי, ונראה לי שהיא משפרת את הטעם יותר:
-את הבצל לאדות עם חמאה (כחצי חבילה) עד שהוא נימוח,
- להוציא את הבצל לקערה ולהכניס במקומו 2-3 כפות קמח, לערבב עם החמאה שנותרה (אפשר להוסיף עוד קצת חמאה) נוצרים גושישים קטנים
-להוסיף את הבצל +מים ואבקת מרק, ולהמשיך כנ"ל.
לשובע!:p
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
נכתב ע"י אושר;494565:
יש לי גרסה אחרת למרק בצל חלבי, ונראה לי שהיא משפרת את הטעם יותר:
-את הבצל לאדות עם חמאה (כחצי חבילה) עד שהוא נימוח,
- להוציא את הבצל לקערה ולהכניס במקומו 2-3 כפות קמח, לערבב עם החמאה שנותרה (אפשר להוסיף עוד קצת חמאה) נוצרים גושישים קטנים
-להוסיף את הבצל +מים ואבקת מרק, ולהמשיך כנ"ל.
לשובע!:p

כנ"ל חמאה :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
מרקים? רק תגידי איזה

מרק כתום:
מאדים 2 בצלים גדולים
מוסיפים:
4 בטטות קלופות וחתוכות לקוביות
4 גזרים גדולים - כנ"ל
להוסיף מים ולהביא לרתיחה (אני לא כותבת כמה מים, כל אחד לפי מידת הסמיכות הרצויה לו)
כשרותח להוסיף:
חצי כוס עדשים אדומים (לא צריך להשרות, רק לברור, הם מתבשלים מאוד מהר)
אפשר להוסיף גם חופן של אורז או כוסמת כדי להעשיר את המרק
מתבלים: מלח, פלפל שחור, שום, עלים: כוסברה, פטרוזיליה, סלרי
אם רוצים חלבי - לאדות את הבצל בחמאה ולוותר על העלים בתיבול. יוצא מעדן.

מרק ירקות עשיר - מרק ארוחה:
לאדות בצל גדול (אפשר גם שום ביחד איתו)
בינתיים לקלוף ולחתוך לקוביות:
2 קישואים גדולים
4 גזרים
3-4 תפו"א
חצי שומר (צריך לבדוק היטב ולהשרות במי סבון)
להוסיף לסיר, לאדות דקה-שתיים ולהוסיף מים רותחים (חוסך זמן)
כשרותח מוסיפים:
חצי כוס עדשים אדומים
כוס שעועית ירוקה חתוכה מהפריזר
חצי כוס אפונה קפואה
קצת אורז, קינואה או קוואקר (מעשיר את המרק ומסמיך אותו)
חופן נדיב של סלרי קצוץ, ועוד חופן - שמיר קצוץ
מתבלים במלח, פלפל, טיפה כמון (ממש קצת, זה משתלט)
מי שלא אוהב חתיכות אפשר לרסק כשזה מוכן (בערך שעה)

המרק הזה יכול להוות בסיס, ואפשר לגוון אותו לפי מה שיש בפריזר (אם למשל מוסיפים עגבניות קצוצות, וכוסברה במקום שמיר - יוצא משהו אחר לגמרי)
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
אם כבר מרק חלבי - אז עד הסוף:

מרק פטריות חלבי עשיר

בצל מאודה
פטריות חתוכות מאודות
אבקת מרק פטריות (למי שמפרגן אפשר שקית רוטב פטריות)
מלח, מעט פלפל. ולאדות יחד

להוסיף 2 כוסות חלב
חצי גביע שמנת חמוצה
חצי ליטר מים (אפשר קצת יותר)
ולבשל שעה

ניתן לזרות לפני ההגשה גבינה צהובה מגוררת.

מרק אפונה
זול יותר וטעים יותר

לאדות בתחתית הסיר:
פרוסות בצל וטבעות גזר
לברור אפונה יבשה
ולהכניס לסיר להזהבה קלה.
להוסיף מים ותיבול (אבקת מרק למי שרוצה)
להוסיף כמה גזרים שלמים
ולבשל שעתים לפחות.
להוציא את הגזרים השלמים
לרסק את המרק (מה שעוד נשאר שלם)
לפרוס את הגזרים השלמים לפרוסות ולהחזירים לסיר.
וכמובן- המרק הוא רק תירוץ... (ראיתי שיש גם שקדי מרק צבעוניים)

מרק כתום
בצל מאודה
בטטות
גזרים
קישואים
בצל מאודה בנדיבות
דלעת/דלורית
תיבול (אבקות מרק למעוניינים)
לבשל שעתיים
ולמעוך בבלנדר מקל

לגיוון ותוספת בריאות- רצועות עוף
אפשר גם קניידלך

והרי לכם ארוחה חמה בריאה ומושלמת!

מרק אדום
מרק קליל, מרענן, וטעים.
(לא חייבים להגיש רותח)

לאדות בצלים (איך לא?)
לאדות קוביות קישואים
אפשר גם כרוב קצוץ
להוסיף מלח, מעט פלפל,
סוכר בנדיבות (לאשכנזים)
חצי קופסת רסק עגבניות (גדול)
לבשל שעה+ ולהגיש.
(לאוהבים- ניתן להוסיף מעט אורז 15 דקות לפני סיום הבישול)
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
תודה לכולן

אחלה מתכונים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
מרק סגול - להרפתקנים בלבד:
לאדות בצל, כמובן
להוסיף לסיר - 2 סלקים קצוצים
2-3 בטטות
3-4 תפו"א
להוסיף מים רותחים
להוסיף כוס אורז צבעוני של כי טוב (שילוב של 3 צבעים)
לתבל כאוות נפשכם

התפו"א מקבלים את הצבע הסגול של הסלק
הבן שלי (זה שאוכל מרק) מאוד התלהב מהתפו"א הסגול
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
מרק סנפרוסט.."
טעם מדהים
חומרים
גזר גמדי
בצל
תירס קפוא
שועית ירוקה\צהובה חצויה לא שלמה
אפונה קפואה
אופן ההכנה
לטגן את הבצל מעט להוסיף את הירקות כמות תלוי בך לה וסיף עוד בצל חתוך הבצל מאד מוסיף בטעם
כמובן מים
אבקת מרק עוף
אפשר להוסיף גם חתיכות בטטה
תאמרו לי איך יצא...
בתאבון
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
האם בשביל מרק בצל חייבים אבקת מקר בצל? וכן למרק פטריות אבקת מרק פטריות?
אני משתמשת רק באבקת מרק עוף תודה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
מקר ירוק שעושים שוב ושוב...

מטגנים בשמן זית שום, פלפלים ירוקים חתוכים לקוביות וקישואים חתוכים לקוביות.
מאדים היטב ומוסיפים מים ואבקת מרק ומלח כמובן

בסיום הרתיחה- מוסיפים כחצי חבילת שמיר- קצוץ קטן. לתת עוד קצת להתבשל אבל שישאר הירוק הרענן של השמיר.
מרק מדהים שעושים שוב ושוב...
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
האמת, שלא חייבים בכלל אבקת מרק, אם יודעים לתבל כמו שצריך

למשל - למרק בצל, קמצוץ מוסקט טחון, פלפל שחור
למרק פטריות - שום ושמנת עם פלפל שחור
מרק עדשים - מעט כמון, עלי כוסברה, סלרי
מרק ירקות מכל סוג - הבצל פלוס הירקות, פלוס עשבי תיבול, שום, קצת פלפל - נותנים את הטעם
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
נעמי, המרק ירוק נשמע מעולה, ומזכיר לי עוד מרק, שגם נקרא "מרק ירוק"
המקור - דודה של בעלי שיחי'

מאדים בצל ושום בכמות נדיבה
מוסיפים קוביות של תפו"א ומאדים יחד כמה דקות
מוסיפים את המים
מוסיפים ה-מ-ו-ן, אבל ה-מ-ו-ן פטרוזיליה (נניח, 2 חבילות) קצוצות הכי קטן שאפשר, או פשוט לרסק בבלנדר
מתבלים - מלח פלפל, גם טיפה כמון אני חושבת.
זהו. זה כל המרק,
והוא מאוד ירוק.

למי שחסר ברזל - זה ממש טוב.
למניקות - הבנתי שפטרוזיליה מייבשת אז עדיף להימנע
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
מרק קישואים קרמי מיוחד

כמויות: כמה קישואים שאת רוצה וחצי כמות בצל
לדוגמא: 8 קישואים בינונים + 4 בצלים
לאדות חתיכות גדולות של בצל הרבה זמן עד שמזהיב (אפילו שעה)
להוסיף חתיכות קישואים + כוס מים ולבשל עד התרככות הקישואים
להוסיף: מלח, פלפל לבן (מעט), אבקת מרק (מי שמשתמשת) + הרבה שמיר טרי (אפשר גם יבש, אבל יש הבדל בטעם)
למעוך עם בלנדר יד ולהוסיף מים רותחים במידת הסמיכות הרצויה.
לבשל עוד קצת.

מרק זה מיוחד בפשטותו ומיוחדיותו - מתאים גם סתם כך לארוחת צהרים ואף כמנה אלגנטית לשמחות.

אפשר להחליף את הקישואים בדלעת, על אותו מרשם, ויוצא ג"כ מרק קרמי משובח.

לשמחה אלגנטית - שילוב שני המרקים (אחד באמצע השני) בשילוב מקלות מלוחים (יש לי מרשם למי שרוצה) יוצא משהו מיוחד ובלתי נשכח ! בהצלחה!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
לגבי תיבול ללא אבקת מרק-
יש את התבלין חוואיג' למרק" או "חוואיג' תימני",
שאני תוקעת אותו המון במרקים (גם מרק עוף!)
וגם באורז, קוסקוס, בורגול וכו',
והוא נותן המון טעם!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
לא להיבהל!! - מרק סולת - מרק מהמםם בהתחייבות!

1 ליטר מים
1 כוס סולת
1 כפית מחוקה פלפל לבן

1 כף פפריקה מתוקה
1 כפית מחוקה כרכום
3-4 כפות שמן
1 כף אבקת מרק

1 כפית מלח /לפי הטעם
4-5 שיני שום פרוסות

כוסברה קצוצה
הכנה:
מרתיחים את המים מוסיפים את התבלינים והשום מערבבים היטב
ומוסיפים את הסולת בכמה פעמים תוך כדי ערבוב ,על מנת שלא יווצרו במרק גושים.
מוסיפים כוסברה. להנמיך להבה ולבשל כ20 דקות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
נכתב ע"י קורס;494854:
מרק קישואים קרמי מיוחד

מרק זה מיוחד בפשטותו ומיוחדיותו - מתאים גם סתם כך לארוחת צהרים ואף כמנה אלגנטית לשמחות.
אפשר להחליף את הקישואים בדלעת, על אותו מרשם, ויוצא ג"כ מרק קרמי משובח.
לשמחה אלגנטית - שילוב שני המרקים (אחד באמצע השני) בשילוב מקלות מלוחים (יש לי מרשם למי שרוצה) יוצא משהו מיוחד ובלתי נשכח ! בהצלחה!!!

נשמע מהממםםם
איך משלבים את שני המרקים יחד בלי שהם יתערבבו?
יש איזושהי טכניקה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
אז גם לי יש מרק ירוק

חבילת סלרי
2 קישואים
2 בצל גדול
2 ת"א
מלח
פלפל לבן

חותכים לחתיכות
מאדים במעט שמן לכרבע שעה
מוסיפים מים ומכסים
כשרך-בלנדר
וזהו [עשיתי לשבע ברכות עכשיו ולא גמרו להלל...]
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה