חורף- לא שייך בלי מרק חם....

  • הוסף לסימניות
  • #21
מרק תירס מהמם!

(גנבתי לבעלי את הניק)

מרק תירס:
זמן הכנה: 30 דקות.
מס' מנות : כמה שתכינו לא יספיק (-:

לפתוח שני קופסאות שימורים תירס ולהעביר לקופסא אחת עם המים מהשימורים
לאדות בצל גדול עד שמתבהר
לשים בקופסת שימורים ריקה 3 כפות קמח עם מים ולערבב שלא ישארו גושים
ואז לשים בסיר וחכות לרתיחה
א להוסיף עוד פעמים קופסאות שימורים מלאות במים בסיר
אחרי שרותח לשפוך לסיר את התירס עם המים ולבשל עוד כרבע שעה עשרים דקות
ואז להוסיף תיבול לפי הטעם פלפל שחור, מלח ושלוש כפות אבקת מרק עוף פרווה
ולשפוך לסיר בתנועות ערבול 3 ביצים טרופות ולחכות 5 דקות.

בתאבון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
נכתב ע"י כוכב103;494598:
אם כבר מרק חלבי - אז עד הסוף:

מרק אדום
מרק קליל, מרענן, וטעים.
(לא חייבים להגיש רותח)

לאדות בצלים (איך לא?)
לאדות קישואים
אפשר גם כרוב קצוץ
להוסיף מלח, מעט פלפל,
סוכר בנדיבות (לאשכנזים)
לבשל שעה+ ולהגיש.
(לאוהבים- ניתן להוסיף מעט אורז 15 דקות לפני סיום הבישול)
נשמע מאוד טעים, אבל לא הבנתי, היכן האדום?
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
חחח.
שכחתי את הרסק עגבניות...
אני כבר עורכת את ההודעה.
תודה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
מרק קטניות משביע ומלא דברים טובים:
בצל מאודה להתחלה. מרתיחים מים, מוסיפים מלח
פותחים את המקפיא ומוציאים את כל הקטניות שבשטח:עדשים אדומים/ירוקים, אפונה, גריסים, חומוס, קינואה,שעועית ועוד.
מוסיפים למים הרותחים. אפשר גם להוסיף טבעות גזר, בטטה ושאר ירקות. תפו"א לא מומלץ, כי יש לנו כאן כבר פחמימות, וזה מיותר.
מוסיפים גם פרוסות שום, והריח פשוט משכר (גם הטעם) כורכום,מעט (או הרבה, תלוי במוצא) פלפל שחור עלי סלרי קצוצים דק - ומי צריך אבקת מרק?
ארוחה של ממש משביעה ומחממת ביום קר.
הילדים שלי משוגעים על המרק הזה למקטון ועד גדול.
המגרעת היחידה היא שהוא דורש בישול ממושך.
לבריאות!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
ועוד מרק חורפי
שעכשיו מתבשל לי במטבח
וממלא את הבית בריח חם וביתי...

מרק קיטניות
מאדים:
4 בצלים בינוניים פרוסים
קוביות גזר בנדיבות
3/4 כוס גריסי פנינה (בדוקים)
3/4 כוס שעועית לבנה יבשה (לאחר השריה במים חמים ובדיקה)
גבעולי סלרי (קרוב לחצי חבילה)
מלח, מעט כמון ושום
אבקת מרק בצל - לא חובה

לאחר הזהבה מוסיפים מים עד מעל הקטניות, מרתיחים,
ומבשלים על אש נמוכה בישול ממושך (3 שעות)
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
מרק של שתי דקות
יום אחד ביקש ניק נחמד בפרוג תמונות של מרקים משובחים. זו היתה שעת לילה כשהסתכלתי בתמונות וממש לא עמדתי בפיתוי... אבל איך אעמוד ואבשל מרק בשתים עשרה בלילה בו בזמן שיש לי תכנית ללכת לישון בזמן הקרוב?
בצר לי הכנתי את המרק הבא, שיכול להועיל לעוד הזדמנויות כאלו (רק שהוא לא מי יודע מה בריא...)
-גזר מרוסק
-אבקת מרק פטריות
-אבקת מרק בטעם עוף
-מעט קורנפלור
-מים רותחים
מערבלים את המים הרותחים עם הקורנפלור להמסה, מוסיפים את הגזר , אבקות מרק לפי טעם, ומבשלים כרבע שעה.
לשובע!
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
נכתב ע"י טאצ';494929:
נשמע מהממםםם
איך משלבים את שני המרקים יחד בלי שהם יתערבבו?
יש איזושהי טכניקה?

בהחלט.
המרקים צריכים להיות די סמיכים, ואז את שופכת עם מצקת את המרק הכתום (או להיפך לפי הכמות או לפי צבע הצלחת), ואח"כ שופכת עם מצקת את המרק הירוק באמצע המרק הכתום, בעדינות ובזהירות.
זה ממש לא מסובך ומתקבל יפה במיוחד.
בהצלחה !
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
ועוד שיטה להגשת שני מרקים בצורה יפה - מתאים לשבע ברכות - לוקחים צלחת שקופה (כדי שיראו את החלוקה גם מן הצד) ושמים בשתי מצקות, באחת מרוק כתום ובשניה ירוק (אפונה) וביחד מוזגים משני הצדדים. צריך קצת מיומנות, ומרקים מאד סמיכים - והתוצאה - יפהפיה! באמצע אפשר לשים קצת גרעיני דלעת קלויים.
שיטה טובה ליצירת מרק ירקות כתום סמיך מאד - חותכים את הירקות לחתיכות די קטנות וממלאים את הסיר, ורק אז מוסיפים מים. היות שהירקות קטנים - אין מקום להרבה מים והמרק יוצא מאד סמיך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
ואם כבר מדברים על שבע ברכות - "טרייפל" אישי לצד כל צלחת מרק. בכוסיות קטנות מסדרים שקדי מרק, קרוטונים, גרעיני דלעת, גרעיני חמניה וצנוברים.
 

קבצים מצורפים

  • א 002 copy.jpg
    KB 82.9 · צפיות: 59
  • הוסף לסימניות
  • #30
ו-איך שכחנו??
מרק עוף
איפה ראיתי את זה? (כולל הלהיט עוף מכובס...)

איך משרדגים אותו?

מוסיפים קוביות בקר במקום עוף או בנוסף לעוף
שמים שן שום שלימה וטיפה סוכר (לא מורגש הטעם אבל הוא עושה פלאים - עיצה של סבתא הונגריה מהדור הקודם :) )
שמים בטטה שלימה (גם למי שלא אוהב לאכול אותה)
ומבשלים די הרבה זמן (4 שעות - רק לכאלו שלא חייבים אותו צח)

ירקות "לא מסורתיים" שמשדרגים: גבעולי סלרי פרוסים (נוסף על שורש סלרי) רצועות שומר, קולורבי וכדו'. (אני לא מעיזה להסחף עם שמיר, פטרוזיליה כוסברה ודומיהם...)

וכמובן - מכינים קניידלאך (עדיף לבשל קודם בכלי נפרד עם מי מלח שלא "יתלכלך" המרק ורק אח"כ להוסיפם לסיר)
מתכון קל ומעולה: (נא להתחשב במידות המצחיקות ככה קיבלתי מאמא שלי...)
1 ביצה שלמה
1 קליפת ביצה מלאה מים
2 קליפות מלאות שמן
כ-1/3 עד 1/2 כוס קמח מצה או פרורי לחם (עדיף כמה שפחות אבל שיתגבש זה מה שגורם להם להיות קלילים או כבדים)
מלח
פלפל שחור
מעט אבקת אפיה
מערבבים הכל, משהים לפחות חצי שעה עד שנספגים הנוזלים היטב.
יוצרים כדורים ומבשלים חצי שעה לפחות.
ו- מותר לאכול ממנו לא רק בשבת...

נשמר טוב בהקפאה
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
נכתב ע"י כוכב103;495035:
ו-איך שכחנו??
(נא להתחשב במידות המצחיקות ככה קיבלתי מאמא שלי...)

זה לא מצחיק,
זה ככה הולך.

טיפים למרק צלול:
להוריד את הקצף שניה לפני הרתיחה,
להכניס ירקות שלמים ולא חתוכים,
ולהקפיד על רתיחה עדינה מאד (ביעבוע קל)

אם תשמרו על הנ"ל גם בבישול ממושך המרק ישאר צלול,
ואם מפספסים גם בבישול קצר הוא יוצא עכור.


אני מוסיפה קבוע למרק עוף
סלרי אמריקאי/ פטרוזילה/ שמיר ומשאירה את העלים שלמים כך שהם מוסיפים טעם ואינם מלכלכים את המרק.
(ולאחרונה חלטתי מראש והקפאתי בשקית של כדורי קרח ואני זורקת כמה כדורים מכל סוג לסיר)
אגב, פלפל בכל צבע מעשיר מאד את הטעם למי שאוהב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
הו, כמה אהבתי את קליפת הביצה הממולאה במים, אלו בטח משיירי תקופת הצנע. ההוראה באה לנצל את הטיפות האחרונות מחלבון הביצה שנותרו בקליפה, לא?
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
מרק עגבניות

מרק עגבניות טעים ומהביל,לוקחים סיר בינוני בערך 5 ליטר ומטגנים בצל גדול אחרי

שהבצל מטוגן ליצוק מיים רותחים ,להוסיף 3.5 כפות גדושות רסק עגבניות לערבב היטיב,

לאחר מיכן להוסיף אבקת מרק בטעם עוף2 כפות , מעט פלפל שחור , ומלח, לתת לרתיחה ,לשטוף רבע כוס אורז ולשפוך

אל הסיר, לערבב מדי פעם כדי שהאורז לא ידבק בקרקעית הסיר,המרק יהייה מוכן

כשהאורז יהייה מבושל בתיאבון!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
נכתב ע"י קורס;495013:
בהחלט.
המרקים צריכים להיות די סמיכים, ואז את שופכת עם מצקת את המרק הכתום (או להיפך לפי הכמות או לפי צבע הצלחת), ואח"כ שופכת עם מצקת את המרק הירוק באמצע המרק הכתום, בעדינות ובזהירות.
זה ממש לא מסובך ומתקבל יפה במיוחד.
בהצלחה !

תודה על ההסבר!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
לשונאי הבצל-כמוני
מרק פטריות מוקרם מ-ע-ו-ל-ה!!!

לקצוץ גס פטריות מסלסלה אחת
לטגן עם חצי חבילה חמאה 2 דקות
להוסיף 1 שמנת מתוקה
3 כוסות חלב
2 כוסות מים -עדיף רותחים
4 כפות גדושות אבקת מרק פטריות אוסם
לתת לעסק להתבשל ולרתוח ובתאבון.

מרק עגבניות מצוין

לטגן יחד 3 כפות שמן ו-3 כפות קמח כ-5 דקות
להוסיף מלוא הקומקום מים רותחים
חצי קופסת שימורים רסק עגבניות
ולערבב.
תיבול-אבקת מרק, עלי דפנה, אבקת שום, מלח, סוכר.
עדיף להוסיף סוכר בסוף הבישול.
כדאי לשים גם אורז, כחצי כוס
לבשל עד שהאורז רך. בתאבון!
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
המרק הכתום שלא נס ליחו:
(וכל אחד עושה אותו אחרת)
2 גזרים
בטטה ודלעת לפי הטעם (לא חיבים דלעת, אפשר גם דלורית ואפשר בכלל בלי)
בצל אחד
2 קישואים
תפו"א
עגבניה - מאד משדרג!
(אישית אני לא מעדיפה מרק עגבניות משום שעגבניה מבושלת זה נחשב לל אמי יודע מה בריא, אבל אחת בשביל הטעם.. לא נורא..)
כף מלח כף א. מרק ירקות,
שמים את הירקות עם חתך בראשם בסיר עמוק עם 6-8 כוסות מים (תלוי ברמת הסמיכות הרצויה)
להביא לרתיחה להנמיך אש - חצי שעה.
לרסק בבלנדר יד..
בתאבון!!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
פשששששש

איזה אשות חיל יש כאן.

יש מרקים שממש ממש מגרה להכין. שידרוג קטן במרק הרגיל, תתורם הרבה ....


תודה!!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
טוב, אז את המרקים שמככבים אצלי במטבח אף אחת לא כתבה - והאמת נראה לי שהם הכי טעימים והכי מתאימים ליום חורפי סגריר - אבל אני לא אובייקטיבית... :)
המרקים האלו יחסית מושקעים אבל מה שכן - הם ממש משביעים - אז למי שרעב ורוצה מרק - זה יכול מאוד להתאים!

מרק קובה
מתכון לכ-40 קובות.
מלית בשר לקובה:
1 בצל קצוץ
1/2 קילו בשר טחון
כ-3/4 כפית מלח
כ-1/2 כפית פלפל שחור
מערבבים את כל החומרים בקערה.

החומרים לקובה:
3 כוסות סולת
2 כוסות קמח מצה
2 ביצים
כ-1/2 כף מלח
כ-1/4 כף פלפל שחור
כ-1/4 כף כרכום
כ-1/4 כוס שמן (אפשר להתחיל מפחות ולהוסיף לפי הצורך)
2 כוסות מים (ואם צריך להוסיף לאט לאט עוד מים אבל לא להגיע למצב של עיסה דביקה מידי).
מערבבים את כל החומרים של הקובה ויוצרים עיסה אחידה, לא קשה מידי ולא רכה מידי.

אופן הכנת הקובה:
לוקחים צלחת עמוקה עם מעט שמן וממלאים במים.
טובלים את כפות הידיים בצלחת (כדי למנוע הדבקות של העיסה לידיים), לוקחים מעט מהעיסה של הקובה ומשטחים על כף היד. במרכז כף היד שמים מעט ממלית הבשר ומתחילים לסגור את היד תוך עזרה מהיד השנייה לסגירת הקובה ו"מקבקבים" (העברת הקובה מיד ליד לצורה עיגולים יפה).
(זה נשמע מסובך, אבל אחרי שמכינים אחד-שניים זה ממש רץ - והכי חשוב - שווה את הטעם!)
אחרי השלב הזה ניתן להקפיא חלק מהקובות ולשים במרק רק חצי כמות.

אופן הכנת המרק (מתאים לחצי כמות קובה):
1 בצל קצוץ - לטגן בסיר עמוק וגדול (כ-4 ליטר).
3-4 כפות רסק עגבניות
1-2 כפיות מלח
כ-1/2 כפית פלפל שחור
כ-1/2 כפית כרכום
1 כף מרק עוף
מים כמעט עד סוף הסיר.

לאחר שהבצל הטגן מוסיפים את כל החומרים ומרתיחים. כשהמרק רותח, מכניסים בעדינות את הקובות פנימה - אחת אחת - וכשהמרק רותח שוב - מנמיכים ומניחים להתבשל כחצי שעה.
(כמובן שניתן לטעום ולתקן טעם לפי טעם אישי בשלב הזה). כשהמרק מוכן - מוסיפים מעט מיץ לימוץ לסיר ולאחר 5 דק' מכבים את האש.

דרך אגב, גם הילדים שלכם מאוד יאהבו את המרק הזה - במיוחד כשתספרו להם שיש הפתעה בתוך הקובה...
והמרק הבא, בהודעה הבאה... :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
את המרק הזה מומלץ להכין ערב לפני - כי הוא צריך להשאר לילה שלם (או 10 שעות) על אש נמוכה (או על כירה חשמלית - כמו שאני עושה).
הזמן המתאים ביותר למרק הזה זה יום של סופות, גשמים, קור אימים ואפילו שלג... :)
אצלנו במשפחה יוצא שכולנו מכינות אותו באותו יום ברגע שאנחנו שומעות בתחזית על יום גשום וקר במיוחד...

מרק שעועית
2 כוסות שעועית לבנה - לברור ולהשרות במים כשעתיים.
1 בצל קצוץ דק - מטגנים בסיר עמוק וגדול.
בשר חתוך לקוביות (בשר של החמין או בשר מס' 8 מומלצים ביותר) - מוסיפים לסיר ומטגנים עם הבצל וממלאים את הסיר במים.
מוסיפים לסיר את השעועית שהשרנו וירקות לפי הצורך והטעם. הבסיס הוא תפו"א וגזר אבל כמובן שאפשר להוסיף עוד ירקות מרק אם אוהבים.
מוסיפים כ-5 כפות רסק עגבניות ותבלינים לפי הטעם: מלח, פלפל שחור, תבלין קציצות,\ מרק עוף ומעט כרכום.
לאחר הרתיחה, מנמיכים ומבשלים כשעתיים.
מעבירים לפלטה חשמלית ללילה או ל-10 שעות או משאירים על אש נמוכה מאוד (אבל רק אם ערים ונמצאים ליד המרק!!!).

מכינים אורז לבן עם אטריות בסמוך לארוחה.

אופן ההגשה:
שמים במרכז הצלחת חופן אורז ומעל יוצקים את המרק הרותח.

טעים מאוד ומשביע במיוחד!!!
בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
מרק עוף לשבת:

מבשלים במרק עוף למשך כחצי שעה.
מוסיפים גרונות הודו וקוביות בקר.
אני שמה הרבה שום, בצל, גזר, קולרבי, קישואים, בטטה, דלורינה, שמיר וכוסברה [חבילה שלמה קשורה בשקית נילון שאפשר לשלוף החוצה בסוף הבישול] וסלרי [בשקית כמקודם]
מלח ופלפל.
כששמים בקר, לא צריך אבקת מרק בכלל.
וכמה שמתבשל יותר, יותר טעים

מרק אפונה מהיר:

2 קופסאות שימורים אפונה וגזר
1 קופסת שימורים אפונה
6-7 בצלים
2-3 תפו"א.

מזהיבים את הבצלים ותפו"א במחבת. פעולה זו היא בעצם הבסיס לכל מרק ירקות - הזהבת תפוחי אדמה ובצל.
מוסיפים לסיר ביחד עם קופסאות השימורים והמים שבקופסאות.
מוסיפים עוד 2 כוסות מים ומבשלים כחצי שעה.
מוסיפים 1-2 כפות אבקת מרק עוף.
טוחנים עם בלנדר מקל.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה