התייעצות חיזוקית לתינוקות וילדים

  • הוסף לסימניות
  • #1
אני רוצה לתת לילד ולתינוקת שלי דברים לחיזוק אחרי תקופה שהם היו הרבה חולים,
אשמח לשמוע המלצות מה טוב לתת
וכן מחירים ואיפה קונים
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

שלום וברכה לכל חברי הפורום!
שמי בועז הלפרין ואני מטפל CBT כבר 11 שנה

מהתעסקות שלי בטיפול נפגשתי גם בהורים רבים ובעיקר אבות שיש להם בעיות תקשורת רבות עם הילדים שלהם, החל מגילאים קטנים ועד גילאים גדולים יותר.

אני פונה אליכם ללב שלכם בתור אבא, הורים רבים חווים קשיים של הבעת אהבה לילדים שלהם, סבלנות ויכולת לשהות עם ילדיהם, ולא בגלל שהם הורים רעים אלא בגלל שהרבה פעמים להורים שלהם היתה בעיה דומה והבעיה פשוט עברה במסורת.

אני פותח פה אשכול שמטרתו ליצור דיונים בנושא הזה- איך לבנות את האבהות שלנו כדי שלילדים שלנו יהיה את האבא הכי טוב שאנחנו מעונינים שיהיה להם

האשכול הזה נועד לכל אבא\אמא שמרגישים שאין להם סבלנות לילדים שלהם, להיות עם הילדים וכו', להקשיב לילדים שלו, להורים עם ילד שהוא שונה (הכוונה לילד לא מוצלח בעיני ההורים) מרגישים מטען חורג שהם מוצאים את עצמם כל שני וחמישי נכנסים איתו לכסח ועצבים, מריבות והערות וכו'.

באמת שאני מקווה שלרוב אין את התמודדות הזו! אבל אם יש ! תדעו לכם זה בר שינוי! וחייבים לשנות, בשביל זה נוצרנו.
אני פותח את האשכול הזה מהסיבה הפשוטה שבטיפול המון פעמים עולה נושא ההורים, וילדים שהם למעשה כבר היום מבוגרים סוחבים איתם דברים מהיחס של ההורים והם צריכים לעבור תהליך שלם עם עצמם כדי להגיע למקום שהם באמת מאמינים שההורים אוהבים אותם ומקבלים אותם, אז חשבתי אולי אפשר ליצור על ידי האשכולות של פרוג מודעות לעניין הזה בעצמו, ואולי מי יודע, הילדים ירוויחו מזה.

מטרת האשכול הזה הוא לא לתת עצות בחינוך, ולהסביר איך לשנות את הילדים שלנו, אלא איך אנחנו יכולים לשנות את עצמנו וממילא עם היושר שלנו נדע בס"ד איך להתנהג בכל סיטואציה וסיטואציה.

על כל שאלה אענה בשמחה
בשנתיים האחרונות נחשפתי לתופעה בציבור הליטאי שבה התחילו ילדים בסוף כיתה ו' כבר לעשות בר מצוה. נראה שהם נכנסים לישיבה קטנה בגיל 15 ומעלה. בשנים עברו בדרך כלל ילדים במהלך כיתה ח' עשו בר מצוה, וילדים שנשארו שנה בגן עשו בר מצוה בקיץ כיתה ז', והם היו הגדולים בכיתה.
נראה שבשנים האחרונות פשוט כופים את כולם להשאר שנה בגן, והמתקשים יותר נשארים שנתיים בגן.
מששאלתי יודעי דבר על הנושא, נעניתי ש'כך קרה' כיון שהתלמודי תורה גם מפעילים את הגנים אז הם מעוניינים שהילד ישהה במחיצתם כמה שיותר שנים על מנת למקסם את התקציב המתקבל על כל ילד. וכך כל ילד שנולד עד התאריך של סוף השנה למניינם עושה בר מצוה בחורף כיתה ח' ואלה שנולדו אחרי עושים בר מצוה החל מאמצע חורף כיתה ז. ואלה שנשארים שנה עושים בר מצוה בסוף כיתה ו'.

וכאן נשאלות מספר שאלות
1. האם הדבר נעשה בתיאום עם ההנהגה? או ש'כך קרה'
2. האם זה יותר טוב לילד או שמדובר בניסוי חינוכי של הדור הזה ואולי בדור הבא ימצאו עוד רעיון?
3. יוצא שהילד נשאר ילד על גיל 15, האם זה לא פוגע בו בבגרות? האם זה לא גורם לו ליותר ביטול תורה בשעה שהוא כבר מצוּוֶה? הנהלת הישיבות קטנות צריכות להתאים את עצמן לבחורים כבר יותר בוגרים.
4. האם זה לא דה פקטו מאחר את גיל הנישואין, כיון שראשי הישיבות הגדולות גם מעוניינים שהבחור ישהה אצלם את כל ה5 שנים על מנת שיספוק משיטת הלימוד וכן שיהיה פנוי מטרדות כדי ללמוד תורה?

אשמח לחכמתכם בנושא. ומי שחושב שצריך לטפל בזה ולעצור את התופעה, נשמח שישתף כיצד ניתן הדבר.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה