מידע שימושי חרדים וחרדים וחרדים...

מצב
הנושא נעול.
לא כל דבר שצריך לדעת בחיים אז מכניסים לחיידר ולישיבות [ואין הבדל בין חיידר לישיבה שניהם מקום חינוך טהור]
כמו שלא מלמדים התנהלות כלכלית [פנסיות משכנתאות וכו'], שיפוצים ותיקונים לבית ועוד מלא דברים שנצרכים, כי א' לומדים את זה כבר לבד, ב' זה לא המטרה בחיידר וישיבה

הראיה הגדולה שזה לא כזה חסר כי אברכים היום לומדים ומבינים בתוך חודש בריביות וכו' שזה יותר חשוב
ואם אנגלית היה כל כך חסר אז הם היו עושים גם את זה

ובואו לא ראיתי שמי שלמד בחיידר אנגלית יצא לו מזה יותר מדי...
 
ואוו איזה בלגן..
הפרסומת ממש לא לעניין ... גבר חרדי קלסי לא צריך לדעת אנגלית אם כי הוא הלך לעבוד, שאז הוא ילמד, כי צריך לדעת אנגלית {כמובן לא בכל עבודה צריך לדעת.}
הראש החילוני שמע על המוסג '' שפת הארמית''? לא, ברור שלו. למה? כי אין לא שום צורך בזה . לאומתו האברך החרדי למד את השפה הזו מגיל אפס כי זה השפה של התורה שזה בעצם המקצוע שלו. אז תגידו אתם - האם מה שהחילוני לא יודע ארמית זה כי יש לו חוסר ביטחון??!!..

אוקיי אז הכתובת מייל שלו עם מספרים והוא שואל את אשתו מה זה האות שנראית כמו סולם
לאומתו החילוני שואל מה מברכים על במבה או על תפוח.. האם חוסר הידעה מעידה על חוסר ביטחון??!!

מה קרה הוא לא יודע אנגלית בשבילו זה לא נורא וברור שמפרסם המודעה פספס נקודה מאוד חשובה בהיותו חושב שגבר חרדי הוא איש ללא חוכמה והשכלה... חחחח ואני צוחק הרי ודאי שהאנגלית לא תוסיף ולו במעט לתואר הנעלה שיש לאברך שמפעיל את שיכלו 8 9 10 שעות ביממה .

הרי ברור לכולם שהמוח של לומדי התורה חד כתער משופשף ומסוגל ללמוד דברים חדשים ומורכבים זה לא הבעיה
ברור שהפרסומת הלזו עוררה צחוק ולעז על המפרסם בהיותו מנסה למשוך חרדים ללימוד אנגלית בלי להבין ולהשכיל את קהל היעד וכ''ו
 
אל תגלה לו ולכשכמותו. בעולמם יש רק את הרחוב מהבית למכולת ולכולל. ורק לומדים שם תורה, וכותבים בפרוג, ומשתמשים עם כתובות מייל בעברית, ועוד הגיגים מעניינים.
הכל נכון.
מי שלא אברך נזקק בדרך כלל לאנגלית
(גם אברכים זה בונוס נחמד, אבל לא מפריע לי ולבעלי שהוא מתקשר פעם ב.. לשאול מה המייל בדיוק, הכל טוב)
אבל לא אהבתי את השיח המזלזל ל2 הכיוונים
גם אם אתם חושבים שאין שום עניין ללמוד אנגלית -
אז יש הרבה כאלו שקשה להם בלי זה
ומבאס אותם שהם לא למדו בחיידר את הבסיס.
וגם אם אתם חושבים שחייבים ללמוד אנגלית כילדים -
תבינו את האברכים שזה לא מעניין אותם בכלל והם לא צריכים את זה משום כיוון
ולכן לא מתחשק להם שהילדים שלהם ילמדו אנגלית בחיידר. זה הכל.
אבל בואו נשמור על שיח מכבד בבקשה.
 
זה השפה של התורה שזה בעצם המקצוע שלו
השפה של התורה היא עברית,
לא ארמית.

ארמית היא השפה שבה נכתבה הגמרא, ואכן זה מה שתלמיד ישיבה\אברך עושים רוב הזמן (ולמעשה עוד מגיל החיידר) ולכן אנחנו יודעים אותה, אבל בא לא נערבב.
אפילו הראשונים שכותבים על הגמרא כותבים בעברית.
 
50 אחוזים וקצת מהמגזר החרדי עובדים. לחלק לא קטן מעט יש צורך באנגלית.
50 אחוז עובדים מתוכם אולי 10 אחוז שצריכים אנגלית,
מסקנה: רוב רובם לא צריכים אנגלית
בחרת בעבודה שצריך בה אנגלית כי לא מצאת עבודות אחרות מתוך כל מה שיש :unsure: - תשלים זו לא בעיה.
אבל רובם מסתדרים גם בלי
 
1748552506188.png

1748552548144.png
 
100 אחוז חרדים חיים בעולם שבו האנגלית תופסת אחוזים רבים, הן ביום-יום הן בעבודה.
מסקנה: כל כולם צריכים אנגלית.
הוריך בחרו שלא ללמד אותך אנגלית (מסיבות אחרות, ולא כי "לא צריך") ואתה בבגרותך בחרת שלא להשקיע בלימודי אנגלית (גם אם זה מסיבה שרצית אבל היה לך יותר קשה מבינת הלימוד ומבחינת הזמן ומכל הבחינות) - זה לא אומר שלא צריך, זה אומר שצריך אבל אפשר [בערך] להסתדר [פחות או יותר, בעיקר פחות] בלי [שאתה תדע אבל ליד יהיה גוי של אנגלית שיתרגם לך].
 
קראתי את הסיפור הזה כבר בשבת, והיו לי עליו כמה תמיהות.
בעיקר בגלל אווירת השוק שקיימת בו.
ואותם גדו"י שהורו לא ללמוד אנגלית הורו לספר רק סיפורים אמתיים ולהיצמד למציאות, פן יפסיקו להאמין גם לספורים האמיתיים.
 
100 אחוז חרדים חיים בעולם שבו האנגלית תופסת אחוזים רבים, הן ביום-יום הן בעבודה.
מסקנה: כל כולם צריכים אנגלית.
הוריך בחרו שלא ללמד אותך אנגלית (מסיבות אחרות, ולא כי "לא צריך") ואתה בבגרותך בחרת שלא להשקיע בלימודי אנגלית (גם אם זה מסיבה שרצית אבל היה לך יותר קשה מבינת הלימוד ומבחינת הזמן ומכל הבחינות) - זה לא אומר שלא צריך, זה אומר שצריך אבל אפשר [בערך] להסתדר [פחות או יותר, בעיקר פחות] בלי [שאתה תדע אבל ליד יהיה גוי של אנגלית שיתרגם לך].
אפשר להסתדר טוב מאוד, בישיבה שלנו טסו עשרות בחורים לצרפת ולא ידעו מילה בצרפתית ולא באנגלית וגם לא טסו עם אחד שמבין, כל מקום היה מישהו שב"ה הבין אותם
 
100 אחוז חרדים חיים בעולם שבו האנגלית תופסת אחוזים רבים, הן ביום-יום הן בעבודה.
מסקנה: כל כולם צריכים אנגלית.
הוריך בחרו שלא ללמד אותך אנגלית (מסיבות אחרות, ולא כי "לא צריך") ואתה בבגרותך בחרת שלא להשקיע בלימודי אנגלית (גם אם זה מסיבה שרצית אבל היה לך יותר קשה מבינת הלימוד ומבחינת הזמן ומכל הבחינות) - זה לא אומר שלא צריך, זה אומר שצריך אבל אפשר [בערך] להסתדר [פחות או יותר, בעיקר פחות] בלי [שאתה תדע אבל ליד יהיה גוי של אנגלית שיתרגם לך].
אתה לא מכיר אברכים אין להם שום צורך בזה...
 
ומבחני קריאה הראו שבממוצע הבנת הנקרא של החרדים נמוכה מזו של החילונים.
במבחני פיזה האחרונים, הבנות החרדיות עקפו בפער גדול את הבנות מהמגזר הכללי במבחני קריאה.
(במתמטיקה ההישגים של בנות חרדיות זהים לשל המגזר הכללי).
 
שורה תחתונה אברך משופשף קולט טוב יותר ניהול כלכלה [שוק ההון הנחות בארנונה תמ"ת...:) מאשר אשה שלמדה אנגלית ויעוץ מס וכדו'
כן ודאי אנחנו רואים איך האברכים מכים את שוק ההון שוק על ירך (🙃) וממש לא נופלים כל שני וחמישי להונאות של רווחים קלים ומהירים, כאלה שמפורסמות בעיתונות החרדית כמו גם כאלה שלא
גם אין קשר בין אנגלית ברמה מינימלית, ברמה של זיהוי אותיות ואוצר מילים מינימלי, לבין אנגלית ברמה מקצועית, גם מי שהוא אברך כל ימיו צריך את הידע המינימלי הזה של לדעת צורת אות ומילים בסיסיות בדיוק כמו שצריך חשבון
 
כן ודאי אנחנו רואים איך האברכים מכים את שוק ההון שוק על ירך (🙃) וממש לא נופלים כל שני וחמישי להונאות של רווחים קלים ומהירים, כאלה שמפורסמות בעיתונות החרדית כמו גם כאלה שלא
גם אין קשר בין אנגלית ברמה מינימלית, ברמה של זיהוי אותיות ואוצר מילים מינימלי, לבין אנגלית ברמה מקצועית, גם מי שהוא אברך כל ימיו צריך את הידע המינימלי הזה של לדעת צורת אות ומילים בסיסיות בדיוק כמו שצריך חשבון
אני רואה שאפילו עברית אני לא מבין....
מי דיבר בכלל על אברכים שנופלים להונאות
איך אומרים באנגלית "טענו בחיטין והודה לו בשעורין"??

המסר היה 1 שהידע שבאמת חשוב שאברך ידע וילמד [שזה קופ"ג ומשכנתאות וכדו'] הוא ילמד מצוין טוב יותר מכל אחד אחר, וזה נצרך הרבה יותר מאנגלית [והראיה שאם היה נצרך אז היה לומד גם אנגלית]
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה