בקשה טבלה למבצע "כיבוד הורים" כיתה ה'

  • הוסף לסימניות
  • #1
אני צריך טבלה שבועית למבצע {שבועי} כיבוד הורים כיתתה ה' בנים
לא כל כך חזק בעיצוב טבלאות כך שאשמח לעזרה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
כזה דבר?
יום ראשוןיום שנייום שלישייום רביעייום חמישייום שישי
שבוע א'
שבוע ב'
שבוע ג'
שבוע ד'
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
אתה צריך קובץ כזה פתוח?
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
לא, מעדיפה להעלות לכאן
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
כן, אני אכין לך והעלה לכאן שתוכל להוריד, אתה צריך כזאת בדיוק? בלי שבת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
הכנתי טבלה בוורד אבל לא מצליחה להעלות קבצים, יש מצב זה בגלל השעה:rolleyes:
אוכל להעלות את זה בעזרת ד' מחר בבוקר
 
  • הוסף לסימניות
  • #18

קבצים מצורפים

  • טבלה.docx
    KB 23.2 · צפיות: 46
נערך לאחרונה ב:

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

שלוש לפנות בבוקר,
השקט עמוק,
העולם שבחוץ נאלם ורחוק.
בחדר קטן, מול אור מנורה,
פועם לו דופק, מתחילה בשורה.

היא נרדמה לי ביד, כה רכה ועדינה,
כבדה מאחריות, עטופה בשינה.
אני מביט בפניה, ביופי תמים,
בנשימות קצובות שבוראות עולמות שלמים.

ובתוך הדממה, המציאות מתקלפת,
תמונה של עבר מול עיניי מרחפת.
אני רואה בידיה הקטנות – את עצמי,
ילד שנרדם על זרועות אבי ואמי.

פתאום המסך מעליי פשוט נפל,
כל מה שלמדתי נראה כה דל.
כיבוד הורים הוא לא רק ציווי או חובה,
הוא הבנה של אוקיינוס, של עומק אהבה.

הבנתי לילות צרובים בעייפות
,דאגה מכרסמת ברוך ודבקות.
הבנתי תפילות שנלחשו בלא קול,
כדי שלי יהיה טוב, שיהיה לי הכל.

תמיד חשבתי שכיבוד זה לשמוע בקולם,
הלילה הבנתי שהם נתנו לי עולם.
שכל צעד שלי בדרכי החיים,
נסלל בדמעות, בחיוך, בנתיב של ניסים.

אני יושב עם בתי, ודמעה של הודיה,
אם זכיתם והם עוד איתכם,
אל תשתקו,
את רגש הלב – בבקשה, אל תמחקו.

תנו להם לדעת, תנו להם להרגיש,
שאת חוב החסד הלב פה מגיש.
כי התודה הכי גדולה,
כך הבנתי הלילה,
היא מילה של 'תודה'
שנוסקת למעלה.
בס"ד



ווואו, חייבת לשתף במשהו,

חייבת.



אני אישית משתדלת לכבד הורים,
אוהבת את המצווה הזאת,
מבינה, ומתחברת אליה.
אבל כמו כולנו, לא תמיד קל.
לא תמיד הדבר הענק הזה-
הוא מה שבא ובזורם לעשות.

היום פגשתי חברה שלי,
חברה טובה מהילדות.
אני זוכרת אותנו קטנות,
גדלנו ביחד, התפתחנו,
היינו חברות שנים.
גדלנו, החיים עשו את שלהם,
וכל אחת פנתה לעיסוקיה,
בנתה לעצמה את החיים
שטובים בשבילה.

תמיד מאז שהיינו חברות
היה משהו שונה,
לא דיברנו עליו, אבל ידענו
אמא שלה הייתה לא נורמלית.
לא "לא נורמלית" של גרביים נוזלים,
מדברת מוזר, הולכת עקום.
לא, אמא שלה דווקא הייתה נראית
תמיד בטופ, תמיד בשיא.
אבל הפה שלה היה גדול, לא פיזי,
מילולי.

היא הייתה חולה בנפש.
היא יכלה להראות הכי נחמדה
אבל שלא היה את מי להרשים,
זה היה מסוכן,
חברה שלי עברה אלימות מילולית קשה,
בשנים שהייתה הכי צריכה לשמוע מילים טובות,
בזמנים שהכי צריך חיבוק חם, מעריך.
לחברה שלי לא היה את זה.
אני לא אפרט כי זה קשה לי לכתוב על זה,
אבל משפטים כמו "חבל שילדתי אותך", או-
"אם לא תתעוררי בבוקר- זה לא יפריע לאף אחד"
היו מילים שהיא התרגלה לשמוע.
מצמרר, כן. זה נשמה קטנה,
טובה, כל כך טובה.
ששומעת מילים שהיא לא צריכה לשמוע.
לא מגיע לה. זה לשקר לה.
זה לקרוע לה את הנפש,
שהיא גם ככה לא יציבה.

לחברה שלי לא הייתה ילדות קלה,
אבל כשהיינו ביחד, היינו שתי ילדות
נהנות, צוחקות, משחקות.
לא הבנתי כמה החיים שלה שונים.
רק כשגדלתי יותר, התחלתי להבין,
שאני לא מבינה בכלל,
ממה שהגיבורה הזאת עוברת.
אבל היו דברים שראיתי, ששמעתי.
הרווחה התערבה, המשפחה התפרקה
והיא נשארה לבד. עברה בין דירות,
חיפשה את עצמה בעולם המטורף הזה.
היו לה משברים, קשיים מכל הכיוונים
אבל היא החליטה שהיא נלחמת,
שהיא מנצחת. מול כל הסיכויים.
כששאלתי אותה מאיפה הכוחות שלה
היא אמרה לי:
"התיקון שלי זה להיות אמא,
אבל הכי טובה שאני יכולה להיות".

כל הנ"ל הקדמה למשפט ששמעתי היום
מהמלאכית הזאת.
נפגשנו במקרה, אחרי הרבה זמן.
ותוך כדי דיבור היא אומרת לי
"את יודעת, לא היה לי קל,
הנפש שלי סבלה המון, אבל
שתדעי, שאין לי אפילו 1%
שנאה על אמא שלי, שום אחוז.
ואם אני אגיד לך שכן, זה יהיה שקר.
ואת יודעת למה?
כי כל אמא בטבע שלה,
אוהבת את הילדים שלה,
רוצה לעשות את המקסימום בשבילם,
אבל לאמא שלי הייתה מוגבלות
והיא, אני בטוחה- עשתה את המקסימום,
המקסימום שלה, ביכולות שלה
אז איך אני אכעס עליה??
איך אני לא אאהב?!"

עמדתי מצומררת מול הנסיכה הזאת.
אין לי מילים, לפני שנים הייתי שם עדה,
איך היא מצליחה להוציא את המילים
הכל כך נדירות האלה מהפה שלה?
לא היה לי מה להגיב.
רק החלטתי להסתכל מחדש על המצווה-
"כיבוד הורים".

הזכות לכבד את האנשים שעושים בשבילנו-
את המקסימום שלהם.
שלום וברכה,

יש רגעים שבהם אתה - בן להורים שהחליטו להפריד דרכם - מרגיש שאתה היחיד בעולם שמבין מה עובר עליך. שהעולם שלך התחלק לשניים, ואתה עומד קרוע באמצע, מנסה לא לאכזב אף אחד, ובעיקר מנסה למצוא את המקום שלך מחדש. אם המילים האלה מוכרות לך, האשכול הזה נכתב בשבילך (האשכול נכתב בלשון זכר אבל מיועד עבור כולם). ויש לי גם
מדריך מיוחד וחינמי שכתבתי במיוחד עבורך

התחושה הזו לובשת פנים רבות. לפעמים היא מרגישה כמו הסיפור של ישי (שם בדוי), הבחור שתמיד מתפקד, ה"אבא קטן" שדואג לכולם ומגשר בין ההורים. כולם מחמיאים לו על הבגרות שלו, אבל עמוק בפנים הוא מרגיש שהילדות שלו נגמרה מוקדם מדי, שהוא נאלץ לדכא את הצרכים הרגשיים שלו כדי לתמוך באחרים.

לפעמים היא מרגישה כמו הסיפור של שלמה, שכבר בונה את ביתו, אבל מוצא את עצמו קופא באמצע ויכוח עם אשתו. פתאום, הוא לא שומע אותה, אלא את הקולות מהבית הישן, את המילים והכעס של הוריו מהדהדים לו בראש. הפחד לחזור על אותן טעויות משתק אותו, והוא תוהה – האם אני נידון לשחזר את העבר?

ואולי היא מרגישה כמו הסיפור של אהרן (שם בדוי), אברך בן 40, שהכל נראה בסדר מבחוץ, אבל הוא סובל מלילות ללא שינה ופחדים שצצים משום מקום. רק אחרי 20 שנה של כאב עמום, כשהוא מגיע לקצה, הוא מגלה שהכל התחיל שם, ביום ההוא שהבית התפרק.

את כל הסיפורים האלה, ועוד רבים, אני מכיר מקרוב. כמי שעבר את המסע הזה בעצמי, אני יודע שלמרבה הצער, אין כמעט כתובת לאותם בנים/ות שמתמודדים בשקט. אבל הדבר החשוב ביותר שלמדתי, והבטחתי לעצמי להעביר הלאה, הוא שהסיפור לא חייב להסתיים בכאב. אפשר להתמודד אחרת, וניתן להפוך את האתגר הזה למנוף של צמיחה והתפתחות.

בדיוק בשביל זה, מתוך תחושת חובה וזכות, נכתב המדריך הייחודי "לנווט בין הגלים" וסדרת המיילים הנלווית. הם מרכזים באופן מסודר את ההבנה באתגרים ומעניקים כלים מעשיים להתמודדות.

image (59).jpg


"לנווט בין הגלים"

במדריך ובסדרת המיילים שתקבלו, ניגע בין היתר בנושאים כמו:
  • התמודדות עם רגשות מורכבים: כלים לזהות ולהתמודד עם כעס, עצב, בלבול, תסכול ופחדים שצפים בעקבות המצב.​
  • שחרור מאשמה ובושה: הבנה עמוקה מדוע הגירושין אינם באשמתכם, וכלים מעשיים להתמודדות עם תחושת הבושה מול הסביבה והחברים.​
  • כיבוד הורים במציאות מורכבת: איך לנווט את מצוות כיבוד הורים כשיש קונפליקט, ואיך להציב גבולות בריאים בלי לפגוע.​
  • "מודל הקברניט": כלי עוצמתי להבנת האופן שבו המוח שלנו מגיב לאירועים, ואיך ניתן לשנות את התגובות האוטומטיות שלנו כדי להגיע לרוגע ושלווה.​
  • בניית ביטחון עצמי וזהות אישית: איך לחזק את תחושת הערך העצמי שלא תלויה בסיפור המשפחתי, וכיצד לגבש זהות אישית יציבה וחזקה.​
  • הפחד מנישואין ושידוכים: התמודדות עם החשש לשחזר את סיפור ההורים, וכלים לבניית האמונה ביכולת שלכם להקים בית יציב ומאושר.​
  • כלים לחיזוק הזוגיות: איך לזהות את "הקלטות הישנות" שמתנגנות בראש בזמן קונפליקט, ואיך לכתוב סיפור זוגי חדש ובריא.​

לקבלת המדריך המלא וסדרת המיילים בדיסקרטיות מוחלטת,

ניתן להירשם בקישור הבא.

אני רוצה את המדריך

המדריך והתכנים הנלווים ישלחו אליך באופן אישי ומכבד, ישירות לתיבת המייל. אף אחד לא צריך לדעת. זהו צעד של צמיחה, שאתה עושה עבור עצמך.

משה דהן - כמי שמכיר את האתגרים של בנים להורים גרושים מקרוב, וכיום מלווה בנים להורים גרושים בקליניקה שלי, אני מנהל קהילה תומכת לבנים ובנות (בנפרד) ודיסקרטית שמהווה בית חם ומקור של ידע וחיזוק. המטרה שלי היא לתת את המענה המקצועי והרגיש, שכל כך חסר בשביל לצמוח חזק מבפנים.

שלום רב,
אני כותב אליך כשבלבי תפילה ותחינה.

אני ......................., מחכה לישועת ה' לזרע של קיימא כבר למעלה ......שנים.

המסע הזה, שאין לו מילים שיכולות לתאר את עומק הכמיהה, הכאב והתקווה, חיבר אותי לאינספור זוגות שחולקים את אותו חלום – להיות הורים.

לפני כשלוש שנים נחשפתי למצוקתם של זוגות הממתינים לברכת הילדים, ונדרתי בליבי לעשות כל שביכולתי כדי להאיר את חייהם. כך נולד הארגון שלנו, שמעניק תמיכה, חיבוק ותקווה לאלו שנמצאים במסע המפרך הזה.

כעת, עם התקרב חג הפסח – חג הגאולה, בו כל בית מתמלא אור ושמחה – ליבנו יוצא אל הזוגות היקרים הללו. עבורם, החג הוא תזכורת נוספת לכיסא הריק ליד שולחן הסדר, לחלום שעדיין לא התגשם, לתפילות שעדיין לא נענו… עדיין.

הארגון שלנו מונה כיום קרוב ל1000 זוגות מופלאים, שבשקט ובצנעה נושאים את כאבם וממתינים לנס. אנו רוצים להעניק לכל אחד מהם תמיכה בסך 1,000 ש"ח ושי מכובד לקראת החג – סכום קטן עבורנו, אך עצום עבורם. זהו אור בתוך החשכה, חיבוק בתוך הבדידות, הוכחה שהם לא לבד במסע הזה.

אני מבקש ממך, מכל הלב: אנא, הושיטו ידיכם, פתחו את ליבכם ועזרו לנו להאיר את בתיהם. כל תרומה, ולו הקטנה ביותר, היא כמו טיפה באוקיינוס של תקווה. בזכותכם, החלום שלהם – ושלי – יוכל להפוך למציאות.

ובעזרת ה', בזכות הנתינה שלכם, תזכו גם אתם לשפע של ברכה, לנחת מכל יוצאי חלציכם, לבריאות ולשמחה אינסופית.

בהכרת תודה ובתפילה לישועה,
אנחנו כעת עומדים בערב פסח עסוקים עד למעלה מהראש אבל בואו לא נשכח אותם, בואו נשמח את אחינו שאין להם עדיין ילדים ובזכות זה השם יתן לנו נחת מילדינו

ניתן להעביר בכרטיס אשראי כאן בקישור
לתרומות בצורה מאובטחת בכרטיס אשראי

כאן אתם יכולים להיות שותפים במפעל החסד האדיר

או בהעברה בנקאית
בנק פאגי (52)
סניף 185
ח-ן 701831 (ע''ש מרכז הצדקה) ולציין עבור קרן עזר למצפה
ניתן להתרשם מהפעילות וכן המלצות הרבנים כאן באתר https://ezer-lametsape.org.il/

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה