דרוש מידע טיפול בנוער מתמודד או בסיכון / גרפולוגיה

  • הוסף לסימניות
  • #21
אוקיי, אני מוכנה לא להיכנס לדיון על איפה הצדק האבסולוטי בעניין.
אחרי שנמצא את המבוקש אני בעד להקדיש לכך את השרשור...
תעודה מוכרת על ידי הרשויות (זה לשאלתך מה זה נקרא 'מוכר')
קיבלתי
אני פוגשת על בסיס קבוע אצל הפונים שאני עובדת איתם (רכזת במחלקת תעסוקה).
לא ממש הבנתי מה זה ואיפה רכזת במח' תעסוקה, אבל אולי באמת דרך שם ניתן לשמוע על מקומות מתאימים?

תודה רבה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
לא ממש הבנתי מה זה ואיפה רכזת במח' תעסוקה, אבל אולי באמת דרך שם ניתן לשמוע על מקומות מתאימים?

תודה רבה!
אני רכזת במחלקת תעסוקה בגוף מסוים.
לא חושבת שיש לי מידע על משרה ספציפית שיכול לסייע לשאלה שהעלית (אילו היה הייתי חולקת אותו...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
(אילו היה הייתי חולקת אותו...)
כן ברור לא חשבתי אחרת, מאחר והראית ידיעות וחיכוך בתחום אמרתי אולי שייך ליצור קשר עם מישהו באותו גוף שיוכל לקדם בעניין...
בכל אופן תודה רבה!
נבדוק בהשתלמויות בסמינר החדש, (מגמת עבודה סוציאלית?)
מאוד עזר לדעת שלימודי חינוך מיוחד משמעותיים לתחום.
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
ונראה שהן לא מספיק בחומר הכללי, ותכלס ילד שנשר מהציבור שלנו לרוב ממשיך ונושר גם כחילוני
מי לא מספיק בחומר הכללי?
ילד שנשר בציבור שלנו לרוב ממשיך ונושר גם כחילוני, המכוון לומר שהטיפול לא נכון? או שהנשירה היא לא מהדת אלא מחיים תקינים?
כאילו אז אין ממש ממש דבר כזה חרדי נושר או חילוני נושר, אלא נושר...
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
מי לא מספיק בחומר הכללי?
ילד שנשר בציבור שלנו לרוב ממשיך ונושר גם כחילוני, המכוון לומר שהטיפול לא נכון? או שהנשירה היא לא מהדת אלא מחיים תקינים?
כאילו אז אין ממש ממש דבר כזה חרדי נושר או חילוני נושר, אלא נושר...
בדיוק. אצלינו מידי מתמקדים בנושר מהדת ונראה שמתעלמים מהנשירה מהחיים
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
אצלינו מידי מתמקדים בנושר מהדת
למיטב ידיעתי זה לא ממש ככה, א. כי כמו שנכתב, אין הבדל בין נושרים (מתמודדים!) חרדים או חילונים,
למותר לציין איפה יש יותר אחוזי נשירה, כלומר נשירה מהחיים, כאמור.
ב. ישנם כ"כ הרבה ישיבות ומסגרות תומכות לנוער הזה, ומהיכרות אישית הם בכלל לא מתמקדים רק בדת, אלא במסגרת נכונה של החיים (כמובן, שגם הדת זה חלק מהחיים התקינים, בפרט למי שגדל שם, ומשום מה התחיל לנשור, נשר לא מהדת אלא מהחיים בכלל)
מסדרים להם לימודים, עבודות, ואפי' מועדונים ייעודיים וכד'...
חלקם למרבה הצער לא מצליחים לחזור לדת באופן מלא כבתחילה, אבל רבים רבים יוצאים בני אדם!
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
ב. ישנם כ"כ הרבה ישיבות ומסגרות תומכות לנוער הזה,
בהערת אגב, היות ושאלת על אישה המעוניינת להיכנס לתחום, אצל בנות זה מאד אחרת.
כמעט ואין מענה.
מעט המענים שכן יש, הם כבר למצבי קצה קשים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
למיטב ידיעתי זה לא ממש ככה, א. כי כמו שנכתב, אין הבדל בין נושרים (מתמודדים!) חרדים או חילונים,
למותר לציין איפה יש יותר אחוזי נשירה, כלומר נשירה מהחיים, כאמור.
ב. ישנם כ"כ הרבה ישיבות ומסגרות תומכות לנוער הזה, ומהיכרות אישית הם בכלל לא מתמקדים רק בדת, אלא במסגרת נכונה של החיים (כמובן, שגם הדת זה חלק מהחיים התקינים, בפרט למי שגדל שם, ומשום מה התחיל לנשור, נשר לא מהדת אלא מהחיים בכלל)
מסדרים להם לימודים, עבודות, ואפי' מועדונים ייעודיים וכד'...
חלקם למרבה הצער לא מצליחים לחזור לדת באופן מלא כבתחילה, אבל רבים רבים יוצאים בני אדם!
התחושה שלי מאלו שלמדו בינר, זה שכך אצלינו בציבור. הן הופתעו מהחומר הנלמד באקדמיה בנושא זה. כרגע אין לימודים פרונטלים אז אני לא יכולה לשאול בדיוק
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
התחושה שלי מאלו שלמדו בינר, זה שכך אצלינו בציבור. הן הופתעו מהחומר הנלמד באקדמיה בנושא זה. כרגע אין לימודים פרונטלים אז אני לא יכולה לשאול בדיוק
אפשר לשער שהעיסוק במה באמת קורה אצל נוער נושר הוא בעייתי. עובדה, אי אפשר לציין אפילו סוגיה משמעותית אחת על גבי פרוג. (אולי סמים אפשר להגיד פה, אבל בעיתון כבר לא) וההמשך - כמובן שלא.
אז לנסות ללמד טיפול בנוער נושר במסגרת חרדית שמורה, קצת דומה לניסיון לגעת במים בלי להרטב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
אפשר לשער שהעיסוק במה באמת קורה אצל נוער נושר הוא בעייתי. עובדה, אי אפשר לציין אפילו סוגיה משמעותית אחת על גבי פרוג. (אולי סמים אפשר להגיד פה, אבל בעיתון כבר לא) וההמשך - כמובן שלא.
אז לנסות ללמד טיפול בנוער נושר במסגרת חרדית שמורה, קצת דומה לניסיון לגעת במים בלי להרטב.
נכון מאוד.
אפילו אנחנו בהתחלה התלוננו שהמורה בוטא מידי. בסוף הבנו שמה יעזור אם היא לא תתבטא כך אם זה המצב וזה מה שצריך ללמוד?
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
כשלומדים קורס מקצועי בכיתה סגורה בשלב מתקדם אפשר לדבר על הכל
ויש הרבה מטבעות לשון בציבור החרדי שמכסות יפה מאוד את רוב הנושאים
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
כשלומדים קורס מקצועי בכיתה סגורה בשלב מתקדם אפשר לדבר על הכל
ויש הרבה מטבעות לשון בציבור החרדי שמכסות יפה מאוד את רוב הנושאים
מסכימה עם המשפט הראשון, פחות עם השני. אי אפשר להיות איש מקצוע בלי יכולת להבין ברחל בתך הקטנה מה הקשיים שחווה המטופל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
מסכימה עם המשפט הראשון, פחות עם השני. אי אפשר להיות איש מקצוע בלי יכולת להבין ברחל בתך הקטנה מה הקשיים שחווה המטופל.
מבינים הכל, פשוט קוראים לזה במילים אחרות ומכובדות
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
הדרישה בציבור שלנו לתעודות הולכת וגוברת
תנסו להציץ בעיתון הארצי והמקומי
כל בקשה לעבודה עם נוער דורשת תעודות רלוונטיות (כולל בעיריית מודיעין עילית החרדית...)

בנוסף כל העמותות היום מחפשות תעודות מבחינת ביטוח וכו'

לדעתם של היועצים הגדולים בתחום בחורי הישיבות זה דבר שרץ קדימה וכל המכונים שיש בציבור החרדי (גם הגדולים והידועים מאד...) גורמים בטווח הארוך למפח נפש בקרב תלמידיהם.

יש את האופצי הללמוד במקום שמנפיק תעודות מטעם עצמו ולהצליח מאד מאד
ואז הציבור יצביע ברגליים ויבוא (בהשוואה עדינה כמו הרב פירר שאין לו תעודה)
אם אתם לא בטוחים בזה שווה לכם ללכת למשהו מקצועי

לבנות יש משהו בסמינר בירושלים בריכוז של גב' ע. טוורסקי
היא מומחית ורצינית מאד
תוכלו לברר שם
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
לבנות יש משהו בסמינר בירושלים בריכוז של גב' ע. טוורסקי
היא מומחית ורצינית מאד
תוכלו לברר שם
תודה רבה
ננסה לברר
כל המכונים שיש בציבור החרדי (גם הגדולים והידועים מאד...) גורמים בטווח הארוך למפח נפש בקרב תלמידיהם.
על סמך מה אתה קובע את זה?
להצליח מאד מאד
ואז הציבור יצביע ברגליים ויבוא (בהשוואה עדינה כמו הרב פירר שאין לו תעודה)
העיסוק הנידון הוא יותר עיסוק שטח, לא קליניקה עם מיץ תפוזים ולוגו...

בכל אופן, ברור שמי שעוסק ללא הכשרה הוא פושע ואולי אפי' מזיק בידיים,
השאלה היכן ניתן לקבל הדרכה והכשרה לעיסוק בתחום.

אני שמעתי שקיימות פנימיות ועמותות המעסיקות בנות לליווי בנות מתמודדות, כמובן עם פיקוח והדרכה,
את ההכשרה מקבלים תוכ"ד...
מכירים??

תודה רבה
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
תודה רבה
ננסה לברר

על סמך מה אתה קובע את זה?

העיסוק הנידון הוא יותר עיסוק שטח, לא קליניקה עם מיץ תפוזים ולוגו...

בכל אופן, ברור שמי שעוסק ללא הכשרה הוא פושע ואולי אפי' מזיק בידיים,
השאלה היכן ניתן לקבל הדרכה והכשרה לעיסוק בתחום.

אני שמעתי שקיימות פנימיות ועמותות המעסיקות בנות לליווי בנות מתמודדות, כמובן עם פיקוח והדרכה,
את ההכשרה מקבלים תוכ"ד...
מכירים??

תודה רבה
אני לא קובע כלום
ןח"ו שאני מעונין להשמיץ או לא לפרגן למנהלי הקורסים

אבל, משיחה שקיימתי עם אחד מהמבינים הגדולים בתחום (שכל ראשי הישיבות שולחים אליו) הוא אמר לי שהנושא של תעודה נהיה צורך יותר ויותר גם במגזר שלנו
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
אין עבודה סוציאלית במקום שהוא לא מכללה :)
מגמת קידום נוער או שם דומה. בריכוז פסיכולוגית בשם רבקי שפיגלמן.
שיקבלו אותה אם היא מעל דיל 35 ועם 10 שנות ניסיון בחינוך
שימו לב.


ולכן שלא יתפלאו שנשים צעירות הולכות ללימודים אקדמאים.
אם בשביל היוקרה לא מוכנים לקבל אותי בסמינר כלשהוא שיש לו התמחות שיכולה להתאים לי
אז אולי עוד כמה שנים אני אהיה פסיכולוגית עם תואר שני
וניפגש כשאני אהיה מורה שם

@אהרון 0
התנצלות ששפכתי את התסכול שלי על ההודעה שלכם.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה