ילד נושך, מה עושים????

  • הוסף לסימניות
  • #1
עוד לא היה לי כזה דבר בבית, ואני ממש מתוסכלת.
הילד המתוק שלי בן 3 נושך ללא אבחנה.וגם מפליק בלי חשבון.
זה קורה בבית, בגן, לאחים ולאחיות, לחברים, לסבתא:eek: (כשבא לו לתקשר איתה) גם לי, רק עם בעלי הוא לא מתחיל... מה זה????
מנסיון של כאלו שחוו את התופעה, האם זה יכול להיות קשור לתופעה של נוזלים באוזניים?
איך אני מאלפת אותו להפסיק עם זה? כמה שאני מדברת איתו על זה הוא מבטיח שלא ירביץ או ינשך אבל עושה את זה תוך כדי דיבור:(

אשמח לשמוע מניסיונכם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
נכתב ע"י לאה ורחל;1495556:
תתני לו ביס בחזרה...

אחים שלו עושים לו את זה בשביל כולם.
אז הוא בוכה ומלשין ונרגע עד לביס הבא
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אני מכירה גננת ששמה חרדל בפה למי שנושך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
הוא מדבר שוטף?
יש ילדים שעדיין לא מבטאים את עצמם די הצורך, ולכן מאד נפוץ לראות נשיכות בגיל הזה...

למניעה - אצלינו בבית מי שנושך מקבל לאכול עצמות... כמו הכלבים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
נכתב ע"י גפ"ן;1495552:
עוד לא היה לי כזה דבר בבית, ואני ממש מתוסכלת.
הילד המתוק שלי בן 3 נושך ללא אבחנה.וגם מפליק בלי חשבון.
זה קורה בבית, בגן, לאחים ולאחיות, לחברים, לסבתא:eek: (כשבא לו לתקשר איתה) גם לי, רק עם בעלי הוא לא מתחיל... מה זה????
מנסיון של כאלו שחוו את התופעה, האם זה יכול להיות קשור לתופעה של נוזלים באוזניים?
איך אני מאלפת אותו להפסיק עם זה? כמה שאני מדברת איתו על זה הוא מבטיח שלא ירביץ או ינשך אבל עושה את זה תוך כדי דיבור:(

אשמח לשמוע מניסיונכם.

יש ילדים שקשה להם להביע את עצמם וזו הדרך שלהם להתחבר לשני..
יש לי ילד כזה, וטיפול רגשי (יש הרבה סוגים, הוא בתרפיה במוזיקה) מאד עזר לו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
כן הכל בסדר
אם ילד עושה לי משהו כואב הוא אמור להרגיש שזה כואב

במקרה הזה אני רואה שזה לא עוזר כי האחים מחזירים והוא ממשיך בשלו

אם אתם יודעים שיש לו נטיה לנשוך
אל תתנו לו לעשות את זה
ברגע שזה נראה שהוא הולך לנשוך תמנעו ממנו
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
לנשוך בחזרה? איזה חינוך נפלא לנקמה.
היתה לי אחת שהתחילה לדבר מאוחר, והיתה נושכת. קלינאית תקשורת אמרה לי שזה הרבה פעמים הולך ביחד. מתסכול ומחוסר יכולת להביע באמצעות מילים, ילדים כאלו משתמשים בפה שלהם בצורה אחרת להביע את דעתם. היא אמרה לי: "אם היא נושכת, תני לה תפוח ותלמדי אותה, שנושכים ואוכלים את התפוח אבל לא ילדים אחרים".
אני לקחתי את זה לכיוון דומה. כשהיא היתה נושכת הייתי מאד מתרצנת ואומרת לה, שאם היא רוצה לנשוך, היא יכולה לנשוך תפוח, או לחם, או כל מאכל אחר, אבל בשום אופן לא ילדים.
וזה עבד ועוד איך ברוך ה'.

ואם מדובר בילד שמתקשה להביע את עצמו, צריך לנסות לשקף את הרגשות שלו.
אתה כועס עליו? אתה עצוב שהוא לקח לך את המשחק? אבל לנשוך אסור. בית שלנו לא נושכים וכו'.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
מן הסתם זה לא קורה כי יש לו אופי רע.
אלא כי משהו רע לו.
כדאי לברר ולבדוק, אולי משהו תחושתי, או כמו שציינו למעלה קושי בהבעה, תסכול..
נוזלים באזניים גם גורמים לילד להיות עצבני. והגיוני שזה גם קשור לזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
תשאלי את אמא שלי... אני חושבת שלא היה מי שהתמודד עם סיפור כזה כמוה, שבמקרה אני הייתי הילדה הנושכת :eek: (גיל 4 בערך)

בהתחלה היו כמובן הסברים ואזהרות שלא נושכים וכו' אחרי שהדיבורים האלו לא הזיזו לאף אחד, וגם הגננת הודיעה להורים שלי כמה פעמים שיבואו לקחת אותי מהגן באמצע היום כי היא לא מתמודדת עם גן שלם נשוך ובוכה... ולא הייתי ילדה 'היפרית' ובלי בעיות חברתיות או שפתיות וכו' לדעתי כיום, היה בזה גם מן ההנאה, עד היום אני נהנית לנשוך דברים כג' ניילונים וכו'
באחד הימים, כשכנראה עברתי את הגבול אבא שלי הודיע לי שמי שנושך לוקחים אותו לכלב. כי רק כלב נושך. בבנין מול ההורים שלי (לב ב"ב) גר יהודי דת"ל מבוגר, שהחזיק כלב. בפעם הבאה שנשכתי (וזה כנראה היה קרוב מאד לאזהרה) אבא שלי לקח אותי (די בתקיפות אבל לא בפחד) לבנין של 'הכלב'. למזלו, כשהגענו לקומה הנכונה, הכלב התחיל לנבוח בקולי קולות בתוך הבית.
הפחד שתקף אותי רק מלשמוע מחזיק מעמד עד היום :)
ולא, אין לי שום טראומה, אני מספרת את הסיפור הזה די בחיוך. אני זוכרת את כל 'הטיול' הזה לפרטיו, משמע שהוא היה מאד עוצמתי בשביל החינוך שלי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
כשהבת שלי היתה קטנה היא היתה נושכת(ממש מדי פעם)והייתי מוציאה אותה מחוץ לבית שיש שם במסדרון חדרון קטן ואומרת לה שמי שנושך צריך ללכת למלונה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
לי זה קרה כשהבן שלי היה בן שנתיים ועוד לא דיבר היה מרבה לנשוך בגן וגם אותי הגננת(בעלת ניסיון של 25 שנה בגיל 2-3) יעצה לנו לחבק אותו ולנשק אותו כמה שיותר ,לשבת ולדבר איתו אבל בעיקר ללטף אותו ולחבק אותו וזה באמת עזר הייתי לוקחת אותו ליידי בבוקר איזה רבע שעה ומדברת איתו ומחבקת אותו וזה ממש עזר.(וזה לא שהוא לא קיבל את זה קודם,אלא פשוט הרבה יותר)
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
אין לי ניסיון אישי עם זה.
אבל יש לי חבר שהבת שלה היתה מרבה לנשוך באזור גיל 2.10 ודווקא היא התחילה לדבר מאד מוקדם.
יועצת יעעצה לה לקנות לילדה בובה חדשה, ולהסביר לילדה משהו כזה:
כשאת מרגישה שאת מאד רוצה לנשוך, אני מרשה לך ללכת לבובה ולנשוך אותה בבטן כמה שאת רוצה, אבל רק לבובה.
הסוף שם היה מהיר וטוב, הילדה לא רצתה לנשוך את הבובה החדשה ומהר מאד למדה להגמל מהנשיכות.

יש לציין שמודבר באמא סבלנית במיוחד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
נכתב ע"י לאה ורחל;1495575:
כן הכל בסדר
אם ילד עושה לי משהו כואב הוא אמור להרגיש שזה כואב



סורי
אני לא מסכימה איתך..
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
יש לי חברה שמתנהגת בסלחנות מרובה לילדתה הגדולה ולאחיה שאחריו.
הם לא מפסיקים לנשוך ולהרביץ, והיא - "עזבי, ילדים קטנים. הם יגדלו ויפסיקו"...
לא נכון!
והילדים שלה מסכנים נורא! חברים שלהם לא רוצים לשחק איתם!
לכי ליעוץ רציני. אל תזניחי. טפלי שעוד אפשר ולא הופך להרגל.
ו - תפילה, כמובן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
מכירה ילד שסבל רבות מההורים והגננות (משום שהעביר סבל רב את ילדי הגן בנשיכותיו ודחיפותיו, מכותיו וכו' וכו')
הורחק משולחן האוכל, הורחק משעת המשחק, ננזף אינספור פעמים -
והבעיה היתה בעיה תחושתית. פשוט היה צריך לטפל בזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
כאשר ילד מתנהג בצורה לא רגילה יש לכך תמיד סיבה ובד"כ גם סיבה ריגשית!!!!
אין ספק שילד לא עושה כזה מעשה סתם,משהו קשה לו משהו מציק לו משהו לא טוב אצלו!!!

ברור שאיומים וכו' רק יהרסו עוד,וגם איך אפשר???????אני לא מבינה את כל מי שרשמה לאיים וכ'..
לא מספיק שהילד מסכן ויש לו איזה התמודדות הוא גם צריך לקבל על כך עוד???
חובה לטפל כמובן!!!וללכת לטיפול אצל משהוא מומחה שמבין!!!!!זה הכל ולא לנשוך אותו בחזרה,ה' ישמור!
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
גם אני תוהה מה לעשות, הגדול שלי בן 4 נכנס לחיידר גדול ו"למד" התנהלות מול חברים, כשמשהו נעשה שלא לרצונו הוא מכה ונושך, הוא מודע לכך שזה כואב ולכן הוא נושך בגב....
ראיתי שאצלו זה בא מרצון לשלוט.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
אולי נושכים אותו בגן???? ולכן הוא מחזיר???
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה